Lakers värvar strategier

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers värvar strategier

Inläggav Daniel » ons apr 28, 2004 10:43 pm

Växjö Lakers Media bad Patrik Åkesson om en kommentar...

- Magnus har sökt en brandmannautbildning i Sandö och han inväntar besked på om han blir antagen eller ej. Skulle han bli antagen så kommer vi eventuellt låna ut honom för att sedan låta han ansluta till truppen efter juluppehållet.

- Han är en Playmaker, en poängplockare... jag tycker att hans statistik talar sitt tydliga språk. Första tanken är att använda honom som forward, men det beror lite på hur det blir med nästa värvning. Magnus kan spela både forward och center, vilket är en styrka för laget.

Nu börjar jag fundera en smula på hur Lakers med Åkesson funderar
Hallå vad pysslar dom med :roll: Var för värva en spelare för att eventuelt låna ut honom om han kommer in på en utbildning någon helt annanstans tycker det värkar helt sjukt

Typ IFK Göteborg Värvar Peter Idhje för att sedan låna ut honom till
till Öster :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: låter jävligt interligent :!:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Niles » ons apr 28, 2004 10:49 pm

Mycket märkligt...Fattar nada :?:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons apr 28, 2004 10:52 pm

Låna ut...kanske... = Nyförvärv?
Ny(reserv)förvärv lr?
Vems viktiga plats är det som ska täckas, och som det räcker att man "kanske" gör efter juluppehållet?....!! :dontknow:

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons apr 28, 2004 11:14 pm

Så här tror jag att Lakers tänker:

- Magnus Berglund är en bra spelare. Kan spela center eller forward. Helt efter behov.

- Vi har 4 centrar utan Berglund. Yngvesson, Lundström, Carlsson och Dalle.

- Ytterligare en forward/center värvas beroende på om Berglund är tillgänglig under grundserien eller inte.

Min förhoppning är att Lakers värvar ytterligare en center. Jag vill, som ni kanske vet, ha en hockey där centern är nyckeln i kedjorna/femmorna. Då håller det inte att komma som center efter halva säsongen. Frågan är om de centrar vi har nu kan ta oss till SuperA? Jag är skeptisk.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons apr 28, 2004 11:33 pm

Varanen skrev: Frågan är om de centrar vi har nu kan ta oss till SuperA? Jag är skeptisk.

Att en sådan frågeställning/tanke ö.h.t uppkommer gör mig lite illa till mods. Jag hoppas att man med de nyförvärv som komma skall kan bringa ett lugn.
Varanen, tror du bara på 1 ytterligare tillskott?
Jag väntar fortfarande på ersättarna till Bjärkan, delvis Boman och inte minst Poddan.
Väl Mött.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » tor apr 29, 2004 8:00 am

Nu börjar äntligen debatten ta form..HeHe

Alltså så här ser jag på det hela, efter att ha läst dagens smp.

Värva en spelare och betala utbildningsbidrag och ej veta med garanti hur framtiden kommer att se ut. Kommer han att spela hela säss ? halva säss?
el blir det rent av ingenting? Ja svaret står bland stjärnorna....
Det jag reagerar emot med en gång det är om spelaren ansluter efter julen och spelar fram till slutet. sen vet vi inte fortsättningen efetrsom man valt att skriva ett 1års kontrakt....märkligt tycker jag....

Just nu så känns det som att man värvar för värvandets skull...

Mera åsikter tack!

Beckis
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Micha » tor apr 29, 2004 8:33 am

Beckis skrev:Det jag reagerar emot med en gång det är om spelaren ansluter efter julen och spelar fram till slutet. sen vet vi inte fortsättningen efetrsom man valt att skriva ett 1års kontrakt....märkligt tycker jag....

Just nu så känns det som att man värvar för värvandets skull...

Instämmer, jag fick samma känsla....men man vet ju aldrig, det kanske finns en räv gömd någonstans....?? Om det kan det vill säga..
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Inläggav Putte#24 » tor apr 29, 2004 9:29 am

Det jag reagerar emot med en gång det är om spelaren ansluter efter julen och spelar fram till slutet. sen vet vi inte fortsättningen efetrsom man valt att skriva ett 1års kontrakt....märkligt tycker jag....

Detta håller jag med om att det verkar lite konstigt, tycker inte det gör något att han är utlånad i början för övrigt, men ett 1-års kontrakt? Ska han söka nästa år igen annars eller? Annars ser det ju jävligt bra ut :P

http://www.smp.se/artikel_standard.php? ... _section=7
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor apr 29, 2004 9:31 am

Men varför värva en spelare som man inte vet om han kommer att kunna vara med under den första VIKTIGA delen av serien, med betoning på VIKTIGA?
Var det ngn som sa, värva för värvningens skull?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor apr 29, 2004 9:36 am

Fattar inte detta häller.Nu har webbgruppen nått att ta reda på.Vill ha en vettig förklaring hur Lakers tänker.Men kan de vara så att de försöker få in han i någon brandskola närmare växjö???
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » tor apr 29, 2004 11:15 am

:?: :?: :?: :?:
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav erok » tor apr 29, 2004 11:17 am

Du behöver inte se så förvånande ut klonis :lol: menar bara att smp kanske har missat att skriva ut en viktig detalj :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » tor apr 29, 2004 11:20 am

är inte konfunderad över smp
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Lobo » tor apr 29, 2004 11:39 am

Kanske var så att man fick honom "billigare" för detta orosmoment.
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav erok » tor apr 29, 2004 12:13 pm

eller att lakers hyr ut honom dyrt :roll:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav PLAYOFF » tor apr 29, 2004 12:17 pm

Det är klart att folk undrar och det är kul när många bryr sig som de gör om Lakers. Att man öppet deklarerar Berglunds situation tycker jag personligen är att köra med öppna kort. Att sedan tro att man skulle få Berglund billigare bara för detta orosmoment, visar på oförståelse. Berglund är en poängkung, en fullvärdig ersättare till Grans och det har varit konkurrens om honom. Beroende på vilken ytterligare forward som värvas, väljer man att säkerställa med en "extra" center i Berglund. Inget fel att värva en spelare som kan spela både forward och center.

För att jag inte ska behöva oroa mig för att man värvar för värvandets skull, så räcker det för mig att lyssna på intervjuerna med Fagervall.

:ok:
PLAYOFF
Forumamatör

Inläggav Räven » tor apr 29, 2004 12:24 pm

Det finns såklart en strategi hur värvandet sker, men jag ser inte den så tydligt i allafall. Vad jag tycker mig kunna se, är att det finns gott om spelare till nästa säsong, i synnerhet om ytterligare någon/några värvas, som det talas om.
Vi får bara hoppas att det är full koll på ekonomin, för detta ser lite kostsamt ut och då gäller det att det ger resultat sportsligt, för det behövs folk på matcherna och som handlar godis, läsk med mera.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PLAYOFF » tor apr 29, 2004 12:39 pm

Ekonomin tror jag det är full koll på. Kan mycket väl tänka mig att Lakers istället sparat pengar jämfört mot den gångna säsongen. De har ju en spelarbudget och den utökas inte enligt Fagervall. 3 miljoner exkl sociala avgifter. Podein ej inräknad.
PLAYOFF
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » tor apr 29, 2004 12:48 pm

Tänk på att man hade 25 spelare förra säsongen och till den kommande säsongen har man ju sagt att man ska banta truppen till 23 spelare om jag inte minns helt fel.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav PLAYOFF » tor apr 29, 2004 12:53 pm

Det ska inte glömmas bort. Det blir några lappar per år som man sparar in genom att banta truppen.
PLAYOFF
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » tor apr 29, 2004 12:59 pm

PLAYOFF skrev:Det ska inte glömmas bort. Det blir några lappar per år som man sparar in genom att banta truppen.

Precis, eller så väljer man att lägga dessa slantarna på de nya spelarna man värvar och får på så vis chansen att locka till sig snäppet dyrare/bättre spelare. Och att "Bättre" spelare är aningen dyrare än de vi blivit av med är ju en självklarhet. Personligen tycker jag det ser jävligt bra ut inför kommande säsongen och jag tror att alla de nya spelarna vi värvat är bättre än dem som de ersatt. Med undantag för Podein såklart.
Senast redigerad av Per Carlsson tor apr 29, 2004 1:03 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav PLAYOFF » tor apr 29, 2004 1:01 pm

Så är det ju.
PLAYOFF
Forumamatör

Inläggav Varanen » tor apr 29, 2004 2:46 pm

Blir den tilltänkte centern klar idag är allt frid och fröjd i Lakerland. Det är betydligt lättare att komma in som ytterforward mitt under en säsong, än att ta över en kedja som center.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor apr 29, 2004 2:53 pm

Är det 1 nyförvärv till, sen är laget komplett eller?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor apr 29, 2004 3:36 pm

Vet inte. Truppen skall bestå av 23 gubbar och vi har 22 kontrakterade med Berglund och exklusive Podein. Jag tror det bara blir en gubbe till och sedan kommer Podein i början av augusti, dvs 24 man totalt.

Podein är bara ett önsketänkande, inget jag vet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor apr 29, 2004 4:15 pm

Mjo, ok, men om Berglund börjar lira först efter jul, då kallar jag inte det för ett nyförvärv, möjligen ett halvt sådant.
En spelare av hans kaliber och rang måste Vi ha i laget från första början.
Och det är ju början av serien som är så förbannat viktig.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor apr 29, 2004 5:16 pm

c70 - du är den otåligaste person jag inte träffat personligen :wink:

Lakers kommer att ha ett slagkraftigt lag nästa säsong, om så både du och jag måste ta värvning på en norsk oljeplattform för att skrapa ihop stålarna. Med Lakers kan allting hända. Sedan är det så att vi underskattar våra nyförvärv. Alla fans överskattar sina nuvarande favoriter och underskattar de som kommer. Det hör till sakens natur. Följer man ett lag i en mängd matcher så blir man hemmablind. Strandberg kanske tillför en helt ny dimension i power-play. Einarsson kanske skapar de ytor som Henrik Andersson behöver. Männikkö blir kanske en legendarisk duo med Yngvesson osv. Det är ju detta som är så skoj. Man kan aldrig garantera slutresultatet. Lakers har en idé. Det är viktigt. Har man inga idéer skall man inte syssla med elitidrott. Fagervall har idéer OCH kunskap. Han vet vad du och jag kräver C70, han vet...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor apr 29, 2004 5:25 pm

Sant så sant ärade hockeykamrat :wink:
Nja otålig vet i tusan, snarare ifrågasättande.
De förvärven som Lakers knutit till sig nu är jag mkt glad över, det skall bli riktigt kul att se dom lira ihop.
Men det är bara en sak som jag ställer mig frågande till, som alla vet så är det ju i början av serien som man skrapar ihop den grogrund som laget ska stå på i fortsättningen, förhoppningsvis en riktigt lång väg, men då måste man ju ha ALLA sina lirare på planen från första början.
Värvar man norra AS stabilaste poängplockare, ja då behöver man ju denne i början av serien, kanske ännu mer viktigare då än i slutet.
Hade denna värvningen varit "ren" utan en massa klausuler, ja då hade jag tyckt att det varit en riktig toppvärvning, men med tanke på dessa "om", "om" och åter "om", njaa, jag vet inte.
Inget snack om saken ang Berglunds kapacitet, en kanonlirare som alla vill ha i laget, men då ska han vara med från början.
Laget är nytt, spelarna är nya, det tar tid att aklimatisera sig i laget, och ska man sedan då komma i slutet när allt/mycket står på spel, då blir det svårt.
Jag är helt på din linje Varanen, både ang spelare och att knega på plattform :wink: , men jag vill ha kontinuitet i laget, och givetvis en Poddan också.
Men om vi nu spekulerar, ansluter Berglund till truppen efter jul, då fattas det ju ändå en lirare fram till dess, hur göra med detta?
Ska jag behöva sätta på mig grillerna själv? :lol:
Väl Mött!!

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor apr 29, 2004 5:42 pm

Nja. Du har varit otålig. -"När kommer nästa, nästa och nästa. Vad f-n vi har ju bara 19, 20, 21 gubbar och vi är redan i mitten av mars" har det låtit :wink:

Vad det gäller den specifika situationen med Berglund har jag svarat i en annan tråd. Förstärker han som YTTERFORWARD i december är det lugnt, om han kommer som CENTER blir det svettigare. De 4 centrar vi har nu kan leda till fiasko för laget (missad SuperA). Johan Carlsson är ett oprövat kort på den här nivån. Dalle har, tyvärr, inte spelat center på länge. Lundström är världens mest otursförföljda kille. Vi kan hamna i en situation där Torsten och Johansson är de egentliga centrarna, bakom huserar H. Andersson och Pikkarainen som spelfördelare beroende på skador och annat. Svår situation, men inte omöjlig. Jag hoppas att dagens diskussioner ger oss en etablerad center till. Då fixar vi det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor apr 29, 2004 5:54 pm

Varanen skrev: Jag hoppas att dagens diskussioner ger oss en etablerad center till. Då fixar vi det.

Jag instämmer, men jag vill veta nu!!!! :wink:

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » tor apr 29, 2004 6:07 pm

Enligt smp så skulle centern(steen?) bestämma sig idag. Får väl se hur det blir.

Min oro är mest i Podes fall. Vad händer om han sticker? Ska man ut och leta nån till att försöka fylla hålet efter han? Vem vet när han bestämmer sig. Kanske inte finns så mycket bra att tillgå när vi får besked..
Och om han sticker så vore det ju bra om ett "stort" namn kunde komma istället och på sätt och vis bära upp "podeineffekten".. Ross? :)

Tror att alla i nån grad är lite otåliga nu när truppen som förhoppningsvis ska ge oss lycka nästa säsong håller på att formas. Konstigt vore det ju annars. Man vill ju ha så bra spelare som möjligt, och att truppen ska spikas så man kan ta semester sen :D
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav lampan » tor apr 29, 2004 6:44 pm

De kanske har en center på G men laget som han spelar i kanske vill låna Berglund som en del i överrenskommelsen...Lite långsökt kanske :oops:
Har du stormat isen älskar du VLH
Användarvisningsbild
lampan
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » tor apr 29, 2004 6:45 pm

Joo, ganska så långsökt :lol: :lol:
Men man vet aldrig.
Kul (HEMSKA) tanke. :oops:
Väl Mött!!

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » tor apr 29, 2004 11:16 pm

Det kan ju vara som så att det lag som lyckas få in honom på en brandmannautbildning får låna honom. Ingen dum deal för dem...;)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Roggan » fre apr 30, 2004 8:43 am

Kan inte förstå att det fortfarande finns en del av er som tror att Podein kommer tillbaks. Han var här på ett äventyr, en liten utflykt. Jag vet inte till 100% men jag kan nästan lova att vi har sett honom spela sin sista match i Lakerströja # 25. Han tillförde laget den stabilitet som behövdes när han kom, men jag hoppas att laget vi har nu kommer spela stabilt redan från början.

Det vi kan hoppas på vad gäller namnkunniga lirare från NLH är att det blir spelarstrejk. Då är jag nästan säker på att vi får se en lirare från den serien i vårt kära Lakers.

Jag hoppas på att Ross kommer. Han skulle bli en riktig hit i Lakers. Var så säkra.

Växjö Lakers är de bästa!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Nästa

Återgå till Silly Season