Power Play

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Power Play

Inläggav Lakerdome » ons maj 05, 2004 3:46 pm

Med tanke på att både Jocke och Henrik förklarat att dom förespråkar den enkla typen av ishockey så hoppas jag att detta verkligen sätter sin prägel på PP spelet följande säsong.

Satsa på mycket skott från blå samtidigt som iallafall två spelare åker in framför mål när skott kommer.
Även om vi inte på något sätt hade något dåligt power play förra säsongen så önskar jag mer enkelhet och mindre daltande med pucken.

Ingen har väl ungått att se från vilket område majoriteten av alla mål tillkommer...

Ett skott... ett mål.. för LAKERS!!
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Lakerdome » lör feb 05, 2005 10:25 pm

Med facit i hand så har väl PP-spelet varit allt annat än lyckat.

Tänk om man kunde vara lika heta i PP som när man spelat 6 mot 5 i slutat av vissa matcher. Vi måste ligga i topp när det gäller att göra mål med en extra utespelare denna säsongen.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Räven » lör feb 05, 2005 10:37 pm

Exakt, jag har tänkt på hur vissa matcher varit mot slutet, antingen 5 mot fem sista fem minuterna eller som du säger sex mot fem, det har snurrats värre än bålgetingar runt motståndarmålet, tempohöjning och perfekt passningsspel. Varför kan det inte se ut så i pp, kan man lätt undra.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » lör feb 05, 2005 10:49 pm

Framförallt så har man då förstått vikten av att skjuta, eller åtminstone lägga pucken på mål med trafik framför. Mer sånt.. mer mer mer!!!
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Räven » lör feb 05, 2005 10:52 pm

Jo, precis att få pucken på mål och att ha gubbar framför mål.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » sön feb 06, 2005 12:17 pm

Det skriks mycket på Generalen att han ska skjuta (till viss del ironi, men med en rätt stor del allvar också skulle jag tro). Men om jag ska vara ärlig så är han inte det enda skytteproblemet, Nyström, Brad, Andersson, Omark, etc letar också alla oftast efter det perfekta skottläget. Andelen direktskott, eller för den delen mottagning och skott, är skrämmande liten. De flesta tar emot pucken och letar och letar och letar efter ett bra skottläge eller en smörpass.

De matcher Messa spelat har det varit kul att se hans sätt att nästan jämnt i offensiv zon lägga ner pucken på mål så fort det är lite trafik framför målvakten. Aki verkar också vara denna sorts spelare, så nu är det bara att hoppas att resten av laget tar efter, ibland är det bättre att skjuta snabbt än att skjuta bra.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Räven » sön feb 06, 2005 12:37 pm

Ja, hos Aki verkar det sitta i ryggmärgen att i många lägen skjuta direktskott och det ger utdelning.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Återgå till Off-Topic