Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
GS skrev:Jag med nyfiken på hur Fagervall formar femmorna.
Nye backen från Nybro, Fredrik Persson, visade direkt upp lite av sitt register när Rögle slog Växjö med 4-2 i första träningsmatchen.
Flera tunga tacklingar som delades ut av 22-åringen fick publiken att tända till.
- Jag gillar att spela på kropp och smälla på ordentligt. Kul att få bjuda Rögles publik på lite fina tacklingar, säger Persson som bland annat gav Växjös Jens Nyström en ordentlig tryckare i andra perioden.
Persson, som handplockades från Nybro av Jan-Peter Pärson inför den här säsongen just för att bidra med tuffhet i defensiven, berättar att han redan trivs i sin nya omgivning.
- Jag har kommit in bra i laget och idag fick jag även ett smakprov på publiken. Av tidigare erfarenhet vet jag att det blir ännu värre tryck senare i höst. Det brukade alltid vara riktigt tufft att komma hit och spela som motståndare, det märktes redan när man åkte in på isen i den nedsläckta hallen.
Tano förste målskytt
Publiken, drygt 1100 till antalet, fick se en typisk första träningsmatch där lagen bytte chanser rätt friskt stundtals.
Efter halva matchen var det fortfarande mållöst. Därefter gjorde gästerna 0-1 innan Patrik Tano kunde göra Rögles första mål för säsongen.
I tredje perioden satte sedan Röglebekante Anders Strandberg 1-2 till gästerna.
Kvittering kom genom Daniel Josefsson på backhand i öppen bur efter fint samspel med Mattias Carlsson.
Kort därefter satte Kristoffer Starck 2-3 kyligt mellan Ville Koivulas benskydd.
Matchens slutresultat fastställdes sedan Peter Hall rundat Koivula långt ute i Växjös zon och rakat in 4-2 pucken enkelt i helt öppet mål.
Nöjd lagkapten
För backen Fredrik Persson handlade det som sagt om premiär i Rögletröjan.
En som varit med betydligt längre och spelat en hel del träningsmatchpremiärer förr är lagkapten Pelle Svensson.
Efteråt ger han följande analys:
- En rätt bra första match. Roligt att vi lyckades vända matchen och sedan vinna.
Och fortsätter sedan:
- Viktigast var kanske att se hur det stämmer spelmässigt efter en veckas träningar, men visst handlade det även om att pinka in revir inför kommande möten i vinter. Lika bra att vinna direkt mot Växjö.
På lördag beger sig Rögle ut på Kullabygden för match mot Jonstorp Tigers borta.
Förra säsongens möte slutade 2-1 i grönvit favör. Räkna alltså med att det Rögleinfluerade Jonstorp är laddat för revansch.
Nyström han e kung i VLH! skrev:Grattis rögle ! fast vi får väll se hur det går i serien sen då !
våra NHL spelare har ju inte anlänt än! jag tippar 5-2 till lakers i nästa möte!
Brad gör 3 mål och Shjon 2 !!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster