Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakerdome skrev:Visa ord
Men det här med ny hall tycker jag känns väldigt, väldigt avlägset..
Lobo skrev:Lakerdome skrev:Visa ord
Varför skall det kännas avlägset ? de bygger ny hall i Leksand samt de bygger om/ut hallarna i mora och oskarshamn. Så varför skall det väntas här i växjö ? det där allsportsbiz tror jag vi snart kan glömma och att istället satsar på att Lakers själva äger sin arena.
Kommun Befolkning
Leksand 15 475
Mora 20 118
Oskarshamn 26 337
Växjö 76 082
Räven skrev:Misstron mot Allsportzbiz är befogad, det var en groda från första dagen. men jag tror att det ändå blir en ny ishall, på något sätt, för nuvarande hall är dödsdömd. Ett plus i år är dock att sittplats är uppfräschat.
Viktor666 skrev:Lobo skrev:Lakerdome skrev:Visa ord
Varför skall det kännas avlägset ? de bygger ny hall i Leksand samt de bygger om/ut hallarna i mora och oskarshamn. Så varför skall det väntas här i växjö ? det där allsportsbiz tror jag vi snart kan glömma och att istället satsar på att Lakers själva äger sin arena.
Kommun Befolkning
Leksand 15 475
Mora 20 118
Oskarshamn 26 337
Växjö 76 082
Jo, men de kommunerna saknar något som Växjö har.
Ett stort hål i plånboken vid namn ÖIF...
Escargot skrev:Viktor666 skrev:Lobo skrev:Lakerdome skrev:Visa ord
Kommun Befolkning
Leksand 15 475
Mora 20 118
Oskarshamn 26 337
Växjö 76 082
Jo, men de kommunerna saknar något som Växjö har.
Ett stort hål i plånboken vid namn ÖIF...
Ehh, vad var det där för skitsnack? Vad har ÖIF med kommunens ekonomi att göra?
Varenda krona är återbetald av det LÅN som gavs.
Se'n kan du ju räkna på hur mycket pengar ÖIF dragit in till kommunen under åren, om det är det du klagar på.
Smutskastning = nej tack.
c70t5 skrev:Kinnarps arena är väl ett bra exempel på ngt som kanske skulle kunna ta efter. Innan ombyggnad tog den drygt 4200, nu tar den 6300 när det är spikat på läktarna.
Fortsätter utvecklingen i hockeyn så bara måste det ju till en större hall.
Dysso skrev:c70t5 skrev:Kinnarps arena är väl ett bra exempel på ngt som kanske skulle kunna ta efter. Innan ombyggnad tog den drygt 4200, nu tar den 6300 när det är spikat på läktarna.
Fortsätter utvecklingen i hockeyn så bara måste det ju till en större hall.
Nu tar den väl mer iofs, eftersom den är ombyggd. Strax över 7000 tror jag det blev, men jag är inte hundra på det exakt antalet.
Kinnarps har nackdelen att den är svår att bygga om, den ombyggnaden som kom känns som något av en nödlösning. Tanken att man ska kunna göra en ombyggnad och öka på något sätt som inte blir alltför dyrt låter som en riktigt bra idé...
Räven skrev:Nä, men nu har väl Växjösjön blivit ett kanonstråk, fullt med folk och aktiviteter varje dag och kväll. Nä, Spetsamossen föreslår jag, en del äldre hus får vika undan, men så är det när något stort ska till.
Jag tror nog att det finns en plan B på idébordet, kanske finns någon storsponsor som lurar i vassen. ICA har ju alltid sponsrat sport, så varför inte MAXI-arena.
erok skrev:Först och främst måste vi fylla den hall vi har idag. Vist, intresset är stort i växjö men det kunde vara betydligt bättre.utsålt varje match skulle det kunna bli om man satsade på bussar från utkanterna av växjö in till hallen.Alvesta ligger väl inte häller allt förlångt avsides för att det skulle kunna gå buss även därifrån.Älmhult har jag gett upp hoppet på, men inte drömen..LL måste även växa lite de med med innan det blir prat om hallbygge.Men om vi snackar 2-4 år framåt i tiden så är det inte omöjligt att vi snittar på 4000 per match och då är hallbygge högaktuelt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster