Hej igen! Det var ett tag sedan. Nu spelar vi i samma serie igen och vår egen dröm har gått i uppfyllelse, men "ett år för tidigt". Nu är vi här och det känns bara bra. Ni gjorde en härlig säsong i fjol och det är bara att gratulera! Det bar ju nästan ända fram till elitseriekval!
Vårt lag, Skövde, är ju bland allsvenskans yngsta, men pass upp för de blixtsnabba vändningarna! Det fick i alla fall elitlagen under cupen erfara så länge huvudet och benen var med. Det tar liksom att möta tre elitlag på raken, när nästan ingen har varit i närheten av sådant storfrämmande...
Jag för min del är alldeles övertygad om att Skövde kommer att bli en obehaglig överraskning för många lag. 8-2 mot Hammarby och 2-1 mot Nyköping är väl inte helt fy skam, även om träningsmatcher är just träningsmatcher och att 3-5 mot Frölunda kom i tom kasse.
Våra nyförvärv har gått från klarhet till klarhet och tillfört laget precis det vi önskade, så...
Hjärtligt välkomna till Skövde i morgon och senare under serien! Vi har sagt det förr och säger det igen, Lakers supportrar är den bästa reklamen er förening kan få! Alltid lika kul, när ni kommer på besök!
En enda sak som jag undrar över bara; är ni medvetna om att ni faktiskt skall spela 30 matcher innan SA?