Troja - Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Troja - Lakers

Inläggav Lobo » tor sep 16, 2004 12:21 pm

Nu har vi haft våra sorgetimmar och det är dags att blicka framåt. Grabbarna kommer att behöva all hjälp de kan få så nu är det läge att sluta sig bakom dem och skippa gnället.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Re: Troja - Lakers

Inläggav Viktor666 » tor sep 16, 2004 12:30 pm

Lobo skrev:Nu har vi haft våra sorgetimmar och det är dags att blicka framåt. Grabbarna kommer att behöva all hjälp de kan få så nu är det läge att sluta sig bakom dem och skippa gnället.

AMEN! :ok:
Nu låtsas vi som om det här aldrig har hänt och ser fram emot seriepremiären på söndag! :lol:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav carl » tor sep 16, 2004 12:35 pm

Ja, jag är faktiskt förvånad över att ni öser så mycket gnäll efter en enda omgång. Serien innehåller 33 omgångar (tror jag) så det finns gott om tid för er att rätta till spelet och samla ihop de poäng som krävs för SA.

På söndag tror jag på en riktig kamp-match. Våra spelare har gott självförtroende nu och de är alltid 100 % laddade till Lakersmötena och Lakers är nog rejält revanschsugna efter Hammers-förlusten kan jag tänka mig. Jag tror på 3-3.

Jag hoppas att så många som möjligt av er kommer till Sunnerbohov. Jag tror det kan bli en trevlig läktarmatch också då vår klack har för vana att 3-dubblas när ni är på besök. Välkomna!
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav PP » tor sep 16, 2004 1:27 pm

Tre träningar på sig (tor-lör) för att få ihop laget till söndag. Det blir svårt.

Dessutom brukar Trojamatcherna inte präglas av taktik utan kamp. Och då är det hjärtat som gäller.

Nä...istället för att träna uppspel och taktik...kliv istället fram och var först på varenda puck, vinn varenda närkamp, i alla zoner - då vinner vi.

Hockey är enkelt...eller hur!

Heja Lakers!
PP
Forumamatör

NHL?

Inläggav PRoss » tor sep 16, 2004 2:23 pm

Dags att Lakers visar de NHL-takter och klubbkänsla som är denna anrika klubbs kännetecken... :lol:
Användarvisningsbild
PRoss
Forumamatör

Inläggav dozze » tor sep 16, 2004 4:02 pm

30 omgångar borde det väl vara, för varje lag alltså.
11 lag, 3 möten med varje = 30 matcher.

Skönt att se hockeyproffesorn PRoss tillbaka här. :roll:
Senast redigerad av dozze tor sep 16, 2004 5:00 pm, redigerad totalt 2 gånger.
//Ja ska bli rik, tänker bli talpedagog i Skåne. :)
Användarvisningsbild
dozze
Forumamatör

Inläggav Mano » tor sep 16, 2004 4:06 pm

Det är 33 omg..
Men, 30 matcher var..
Alla lagen står över 3 omgångar..
Jag är Mano, vem fan är du?
Användarvisningsbild
Mano
Forumentusiast

Inläggav Matitsyn » tor sep 16, 2004 5:25 pm

Var och såg Huddinge - Troja (kunde inte fara ner till Nybro pga jobbet) och jag kan rapportera om att Troja visserligen hade en sanslös tur på 3 av sina mål, men att dom spelade mycket diciplinerat och smart! Två av femmorna såg riktigt bra ut. Fast jag har aldrig någonsin sett ett lag få t r e så billiga mål! 2-0 hjälps Huddinges mv och en back åt att fumla in. Inte ens en trojaspelare i närheten. Tredje målet är en "Salo" från mittlinjen, och 4-0 en ännu värre mv-tavla fast utefter isen.

Men som sagt. Jag håller nog en peng på Troja i matchen, efter vad jag sett av Lakers och Troja så här långt.
Användarvisningsbild
Matitsyn
Forumamatör

Inläggav Varanen » tor sep 16, 2004 6:56 pm

AAAAAARRRGGHH!!! :eeeh: . Eftersom tipset faktiskt är från en utomstående så tar jag det på allvar. När var Troja storfavoriter i en match mot Lakers senast?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor sep 16, 2004 7:04 pm

Tyvärr är det ju så att för tillfället är Troja i bättre form än Lakers.

Man är inte pessimist för att man tror att Troja vinner på söndag utan realist. Lakers spel fungerar inte alls för tillfället, medans Troja får till det match efter match.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor sep 16, 2004 7:08 pm

Jag tycker det vore århundradets hockeyskandal om inte Troja vinner på söndag...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor sep 16, 2004 7:10 pm

Såja, nu tar du ju ändå i en hel del Varanen.

Men att Troja är favoriter mot Lakers (första gången på rätt länge) det tycker jag absolut.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor sep 16, 2004 7:12 pm

Jag skojade till det lite. Men Lakers har alltid varit favoriter mot sina kulturella kusiner. En ny situation för oss att inte vara det. Känns märkligt. Vem hade trott att det skulle vara så?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor sep 16, 2004 7:14 pm

Jag hade inte trott det för ett x antal veckor sedan. Men faktum är att jag tror att Troja blir riktigt starka iår. Bra mkt bättre än alla sk experter tippat dom. Sen om Lakers lever upp till förväntningarna eller inte vet jag inte, men som läget är IDAG så blir vi nog tyvärr inte mer än ett mittlag. Ungefär som i grunserien förra säsongen.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor sep 16, 2004 7:16 pm

PRoss: Hur använder du ordet anrika. I vilken betydelse menar du med ordet här?
Anrika betyder "rik på traditioner". Just klubben Lakers har om man ser till klubbens ålder inte med ordet anrika att göra. Men om man nämner ordet anrika till orten Växjö, så kan man säga att det finns anor om hockey.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav H:et » fre sep 17, 2004 8:25 am

Men hoppet är väl endå det sista som överger en människa? När det är tungt får man se till att stötta mer än när det går bra.....Så alla till Ljungby väl?
Det är bra att ni i klacken aldrig slutar sjunga VLH.....
Användarvisningsbild
H:et
Forumamatör

Välkomna!

Inläggav PRoss » fre sep 17, 2004 8:39 am

Kul om många Växjö HC: supporters kommer till Ljungby på söndag!

Varmt välkomna!!!
Användarvisningsbild
PRoss
Forumamatör

Inläggav carl » fre sep 17, 2004 9:18 am

Jag håller nog inte riktigt med om att Troja är favoriter. Visst verkar det vara så att Lakers är ur form, men sett till spelarmaterialet är Lakers otvivelaktigt favoriter (det är ju bara att kolla oddsen). Det är kanske 3-4 spelare i Troja som skulle slå sig in på 3 femmor i Lakers. Å andra sidan verkar Troja, som lag, vara i form och ha det rätta flytet. Jag tycker det är oerhört svårt att sia om matchen. 3-3 har jag tippat.

Trojas chanser minskar kraftigt då Hugge Jonasson (lagkapten och top-3-back) är axelskadad och Välilä har exsemproblem. Vår backbesättningen skrämmer inte många: Pihlström, C Andersson, M. Persson, E. Persson, D. Karlsson och Tideman. Vi kommer få ett sanslöst slitage på backarna Pihlström och Tideman, som kommer att få oerhört mycket speltid.

Nej, favoritskapet är ert - men vi ska ge er rejält motstånd!
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Jag håller med Carl

Inläggav munken » fre sep 17, 2004 10:12 am

[quote]
carl skrev:Ja, jag är faktiskt förvånad över att ni öser så mycket gnäll efter en enda omgång. Serien innehåller 33 omgångar (tror jag) så det finns gott om tid för er att rätta till spelet och samla ihop de poäng som krävs för SA.

Ja du har rätt Carl det är löjligt att gnälla efter en omgång men problemet ligger i matchens utseende. Man blir orolig för framtiden när man såg kvaliten på Halmstadmatchen. Du skulle ha sett eländet. :cry: :cry: :cry:
Användarvisningsbild
munken
Forumamatör

Inläggav PP » fre sep 17, 2004 11:20 am

Tro f-n att Lakers är favoriter. Och det skall dom vara! Med det spelarmaterialet (budgeten) och den målsättningen (SA) så finns det inget annat än ett favoritskap i matchen mot Troja.

Visa nu alla spelare att ni fixar det också!

Att Troja ser starka ut i år håller jag med om. Men att kalla dom favoriter mot Lakers är fel. Endast ett sätt för er som är rädda att Lakers kan förlora på söndag att berättiga sin rädsla.

Heja Lakers!
PP
Forumamatör

Inläggav C70T5 » fre sep 17, 2004 11:23 am

Instämmer till fullo. :roll:
Men rädslan finns där ändå...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre sep 17, 2004 11:29 am

Efter sovit ytterligare en natt efter förlusten tycker jag man får tillbaka framtidstron .Med inställningen detta ska Troja få sota för åker jag till Ljungby för att stötta våa spelare.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » fre sep 17, 2004 11:46 am

Pinsamt av er som försöker lägga över favoritskapet på stackars Troja. Troja har som sagt kanske 3-4 spelare som skulle gå in i Lakers första tre femmor på pappret.

Lakers SKA slå Troja trots bortais och derbykaraktär på matchen.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Varanen » fre sep 17, 2004 11:58 am

Mer pinsamt är att personer som inte sett Lakers eller Troja har så klara uppfattningar om vilket lag som bär favoritskapet. Så länge jag levt har inga matcher vunnits på pappret. Sverige och Finland stämde varandra i domstol någon gång på 80-talet, men det är enda undantaget.

Troja imponerade borta mot Huddinge, Lakers såg minst sagt bleka ut hemma mot Hammers. I dagsläget ser Troja starkare ut och de har hemmais. Fördel Troja i mina ögon.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » fre sep 17, 2004 12:31 pm

Varanen skrev:Troja imponerade borta mot Huddinge, Lakers såg minst sagt bleka ut hemma mot Hammers. I dagsläget ser Troja starkare ut och de har hemmais. Fördel Troja i mina ögon.

Troja förlorade skotten med 35-15 och fick Hugge skadad. Lakers har en uttalad SA-ambition (såsmåningom även ES-ambition). Troja är nöjda om man klarar sig till Allsvenskan 05/06. Lönekostnaderna på trupperna skiljer sig uppskattningsvis med 3 miljoner/år till Lakers fördel. Svenska Spel ger 2,20 för hemmaseger och 1,90 för bortaseger...........

......så det är nog inte i speciellt många fler ögon än i dina som Troja bär favoritskapet.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Varanen » fre sep 17, 2004 1:36 pm

F´låt :oops:

Jag försöker dra egna slutsatser. Att stirra sig blind på klubbarnas målsättning eller lönekostnader ger mig inte lika mycket som själva spelet på isen. Alla har sina kriterier att gå efter.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » fre sep 17, 2004 1:52 pm

Finns väl ingen anledning att be om ursäkt. Jag försöker inte att förändra åsikter, bara belysa att jag tror att de som lägger favoritskapet på Troja är en minoritet.

I övrigt anser jag att alla har rätt till sina egna bedömningar av situationen.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Puck På Pung » fre sep 17, 2004 2:23 pm

Varanen skrev:Mer pinsamt är att personer som inte sett Lakers eller Troja har så klara uppfattningar om vilket lag som bär favoritskapet. Så länge jag levt har inga matcher vunnits på pappret. Sverige och Finland stämde varandra i domstol någon gång på 80-talet, men det är enda undantaget.

Troja imponerade borta mot Huddinge, Lakers såg minst sagt bleka ut hemma mot Hammers. I dagsläget ser Troja starkare ut och de har hemmais. Fördel Troja i mina ögon.

Nu tycker jag du skjuter ett fjuttigt dragskott i egen kasse längs isen - med andra ord: kastade pil i gummibåt.

Först är det pinsamt att jag har en klar uppfattning om två lag jag inte sett (har dock sett Troja i år) och sen har du en klar uppfattning om att Troja imponerande stort mot Huddinge, en match jag antar att du inte såg?!?

15 skott på mål imponerar INTE. Det var väl mer eller mindre Huddinges målvakt som fixade tre pinnar till Kronoberg.
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Varanen » fre sep 17, 2004 6:04 pm

Hammers skrev:
Varanen skrev:Mer pinsamt är att personer som inte sett Lakers eller Troja har så klara uppfattningar om vilket lag som bär favoritskapet. Så länge jag levt har inga matcher vunnits på pappret. Sverige och Finland stämde varandra i domstol någon gång på 80-talet, men det är enda undantaget.

Nu tycker jag du skjuter ett fjuttigt dragskott i egen kasse längs isen - med andra ord: kastade pil i gummibåt.

Först är det pinsamt att jag har en klar uppfattning om två lag jag inte sett (har dock sett Troja i år) och sen har du en klar uppfattning om att Troja imponerande stort mot Huddinge, en match jag antar att du inte såg?!?

15 skott på mål imponerar INTE. Det var väl mer eller mindre Huddinges målvakt som fixade tre pinnar till Kronoberg.

Jag reagerade på att du ansåg min bedömning vara pinsam. Varför den nu skulle vara mer pinsam än din. För att avsluta den här pinsamma debatten så böjer jag mig inför dina excellenta bedömningar och erkänner att mina är pinsamma. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » fre sep 17, 2004 6:07 pm

Varanen skrev: Jag reagerade på att du ansåg min bedömning vara pinsam. Varför den nu skulle vara mer pinsam än din. För att avsluta den här pinsamma debatten så böjer jag mig inför dina excellenta bedömningar och erkänner att mina är pinsamma. :lol:

Då gör jag detsamma - man vill ju inte vara den sämre mannen! :wink:
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Lakerdome » fre sep 17, 2004 10:21 pm

Allas våran Pehr Claesson kommer dömma matchen på söndag.. :ajaj:

Och för att göra första hockeyveckan komplett så dömmer Tobias Stenström hemmamatchen mot Nyköping på onsdag.. :wallbang:
Senast redigerad av Lakerdome fre sep 17, 2004 10:29 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav GS » fre sep 17, 2004 10:29 pm

Lakerdome skrev:Allas våran Pehr Claesson kommer dömma matchen på söndag.. :ajaj:

Denna eminenta domare är väl lika populär både bland Lakers som Trojafans. det är väl ofta just han blir utsedd som domare i matcherna mellan Lakers och Troja.

Och skulle inte vi i AS slippa honom, det var väl ES tur att få dras med honom.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav C70T5 » fre sep 17, 2004 10:31 pm

Lakerdome skrev: Och för att göra första hockeyveckan komplett så dömmer Tobias Stenström hemmamatchen mot Nyköping på onsdag.. :wallbang:

Inte igen!!!!

/T5!! :wallbang: :wallbang: :wallbang:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » fre sep 17, 2004 10:32 pm

Och för att göra första hockeyveckan komplett så dömmer Tobias Stenström hemmamatchen mot Nyköping på onsdag.. :wallbang:[/quote]

Vad katten har vi gjort ont som blir bestraffade med dessa två herrar :evil:
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Puck På Pung » fre sep 17, 2004 11:11 pm

Per Carlsson skrev:Jag hade inte trott det för ett x antal veckor sedan. Men faktum är att jag tror att Troja blir riktigt starka iår. Bra mkt bättre än alla sk experter tippat dom. Sen om Lakers lever upp till förväntningarna eller inte vet jag inte, men som läget är IDAG så blir vi nog tyvärr inte mer än ett mittlag. Ungefär som i grunserien förra säsongen.

Vad tror du om Hammers nu? Du har sagt bottengäng innan.
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Nästa

Återgå till Matchsnack