Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Per_växjö skrev:Enligt en från Rögle klacken blir de upp mot 400
Ähum.. så Lakers Lakejer är alltså synonymt med JK, DFG eller var du nu är med?rockport skrev:dom kan komma hur många som helst. det är vi som ska äga läktarmatchen. vi är oslagbara hemma! krossa pajasarna
Lille meg skrev:Abstinens!! Dette er min første match på...uhm.. typ 2 uker! Så i dag skal det skrikes..
Håkan, Jerry, Fidde, Robban, Leffe och alla ni andra på ståplats; I dag skriker vi som utav bare h*lvetet! Lena är tyvärr sjuk i dag og kan inte komma, så vi får skrike som bare det. AIA skal overrøstes, og klarer ikke vi det får vi ställa oss i klacken og hjelpe til på den måten. Det finns inget annat, denne matchen SKAL vi vinne, på isen og på läktaren. Välkommen AIA, ser fram emot at krossa er på läktaren!
Ojojoj, nytt intro i dag også!! Åååh, kan ikke klokken snart bli ISHOCKEYTID?!
Sees i ladan
/En glad norska
Bä$tuz skrev:AIA hade varit en medelmåttig klack i fotbollsallsvenskan. Dock mycket möjligt att de är världens bästa i sin sport.
Bä$tuz skrev:Nja.. tycker att det är ganska stor skillnad mellan HIF:s och Rögles klackar.
Mygel skrev: Hade jag varit i Växjö så hade öven jag ställt mig närmare AIA, vilket alla vill vara.
alfax skrev:Beträffande skrika så är det bara att konstatera vad Oskarshamnsborna tyckte om vår SJUNGANDE klack.
Bä$tuz skrev:Mygel:
Haha.. Ja vi tar ju verkligen våra sånger från er.
alfax skrev::roll: Nu ska vi inte bli osams om detta Mygel om vad våra klackar kan åstadkomma.Men..varför är inte Du med ikväll?
Under de två senaste åren har jag stått i HIF-klacken under nästan alla matcher både hemma och borta och varit aktiv på Kärnans forum. På den vägen har jag fått en någorlunda hyffsad koll på var våra ramsor kommer ifrån och jag kan ju säga så mycket som att Rögle inte är inblandat.
Våra sånger är i de flesta fall allmänt förekommande i England och just därifrån är det som inspirationen till vår repertoar kommer. Precis vilka klubbar som det är frågan om är svårt att svara på eftersom sångerna just är allmänt förekommande men lag som brukar nämnas är bland annat Swansea och Millwall.
De mer rutinerade bland kärntrupperna är nästan uteslutande anglofiler som växt upp med Tipsextra och som regel åker de över till UK för att se på fotboll åtminstone en gång om året. Någon enstaka är till och med ansedd av engelska supportrar som en av dem. Med den bakgrunden och på grund av att de vid flera tillfällen visat stora kunskaper om engelsk supporterkultur har jag svårt att ta ditt inlägg på allvar.
I den mån som Kärnans och AIA:s sångreportarer sammanfaller med varandra skulle jag snarast tro att det är AIA som stått för kopierandet. Något som också verkar vara den allmäna uppfattningen bland HIF-supportrar med koll.
Under de två senaste åren har jag stått i HIF-klacken under nästan alla matcher både hemma och borta och varit aktiv på Kärnans forum. På den vägen har jag fått en någorlunda hyffsad koll på var våra ramsor kommer ifrån och jag kan ju säga så mycket som att Rögle inte är inblandat.
Våra sånger är i de flesta fall allmänt förekommande i England och just därifrån är det som inspirationen till vår repertoar kommer. Precis vilka klubbar som det är frågan om är svårt att svara på eftersom sångerna just är allmänt förekommande men lag som brukar nämnas är bland annat Swansea och Millwall.
De mer rutinerade bland kärntrupperna är nästan uteslutande anglofiler som växt upp med Tipsextra och som regel åker de över till UK för att se på fotboll åtminstone en gång om året. Någon enstaka är till och med ansedd av engelska supportrar som en av dem. Med den bakgrunden och på grund av att de vid flera tillfällen visat stora kunskaper om engelsk supporterkultur har jag svårt att ta ditt inlägg på allvar.
I den mån som Kärnans och AIA:s sångreportarer sammanfaller med varandra skulle jag snarast tro att det är AIA som stått för kopierandet. Något som också verkar vara den allmäna uppfattningen bland HIF-supportrar med koll.
Användare som besöker denna kategori: vlk och 37 gäster