SIK-VLH

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Lakerdome » sön okt 31, 2004 9:56 pm

Musicman skrev:Nu vinner vi resten av matcherna och slutar etta i tabellen :lol: :lol: :lol:

Helt rätt inställning!
Det finns uppenbarligen saker som inte stämmer i spelet. Och det är nu vi ska hjälpa dom med det sättet vi kan. Konservera allt gnäll och släpp ut det i form av sång på läktaren mot IKO istället!!

Alla till Lakerdome på onsdag!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Escargot » sön okt 31, 2004 9:58 pm

Insatsen hittills är egentligen ganska tudelad.

Jag tycker det är fel att klaga, när laget ligger trea i serien, det finns mer att hämta och att (som jag tror) det blir SA efter jul. Vackert så.

Det som oroar är att det är ett så pass stort gap till IKO och RBK.
VL har en forwardsbesättning som håller kvalserieklass. Backbesättningen är tyvärr inte mer än duglig/bra SHA-klass. Målvaktsparet är svårt att säga (Ville under isen och Pär oprövad), men säg SA-klass iaf.

Det lär inte vara några problem att gå till SA. Väl där kan allting hända. Podein blir allt mer varm i kläderna, och eldar på och får manskapet med sig. I SA och sedermera playoff kan allt hända.

Inför säsongen trodde jag att det skulle bli kvalserien, nu är jag mer osäker. SA blir det utan tvivel, och där kan som sagt allt hända. Vi får se.
Det finns plats för två lag i Växjö
Escargot
Forumamatör

Inläggav Göran Strid » sön okt 31, 2004 11:10 pm

Hej alla Lakejer som inte var där och som var där! Ni som var på Hovet satte som vanligt färg på matchen. Kul med er entusiasm, även om den svalnade något mot slutet.

Jag vet varför. Skövde var nämligen närmare 5-2 än Lakers 3-3. Och det berodde inte på att Lakers var dåligt, utan på att Skövde var bra. Den lilla kusinen från landet gläfste ifrån sig rätt bra för att vara nykomling och skall inte skämmas för sin nuvarande placering. Mot Nybro till exempel (idiotförlust med 1-3) spelade man ut Nybro efter konstens alla regler så till den milda grad att Kaffe-Gunnar var alldeles tyst i flera minuter. Så med några andra matcher i färskt minne , så kunde det lätt varit 5-7 poäng till. Så är det naturligtvis för alla lag, men ändå. Sedan tycker jag väl att ni är några stycken här på sidan som gör förlusten mer katastrofal än vad den är. Inte ens Lakers går genom den här serien och skall tro att man kan vinna allt. Motståndet är betydligt vassare än vad flera tycks tro. Alldeles oavsett förhandstips, breda vassa trupper och några förhandsnominerade bottenlag som t ex Skövde (undantag Alafax!).

Ni går säkert till SA som tredjelaget. Sedan är frågan om blir det Hammarby eller Nyköping som tar fjärdeplatsen för det kan väl inte vara något annat lag...nej, naturligtvis inte...

Lycka till!
Göran Strid
Forumamatör

Inläggav INDIAN #66 » sön okt 31, 2004 11:21 pm

Göran Strid:

Bra skrivet. Ligger en del i det du skriver. :wink:
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast

Vad nu då?.....

Inläggav Xoogman » sön okt 31, 2004 11:40 pm

Per_växjö skrev:jag blir inte lugn om Lakers leder med 1-3...allt kan hända i hockey...

....var inte du på plats i Skövde å hålla takten :?:

Aja, kanske lika bra det så taktlös som du är Per :wink:

Ryktet säger att du glömde anmäla dig till bussen 8O

Som man bäddar får man ligga :twisted:

F*n va glaer ja är :D

//Xoogman 8)

Heja di röe å inte di dära, för nu har vi trampet di på tära :mrgreen:

(fel Per, men ändå...)
Senast redigerad av Xoogman sön okt 31, 2004 11:53 pm, redigerad totalt 1 gång.
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast

Inläggav Putte#24 » sön okt 31, 2004 11:46 pm

Fel Per du skriver till Xoogis...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » sön okt 31, 2004 11:50 pm

:lol: Du skrev till fel Per... Bättre lycka nästa gång :twisted:
Senast redigerad av Per_växjö sön okt 31, 2004 11:52 pm, redigerad totalt 2 gånger.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Tankfullt.....

Inläggav Xoogman » sön okt 31, 2004 11:50 pm

alfax skrev:Nu är idrotten inte den som följer vanliga lagar ,vem kunde tro att HV skulle ligga utanför slutspelsmatcherna just nu eller att Aik skulle åka ur fotbollsallsvenskan eller Halmstad med ett hemvävt lag var nära att ta guldet från de storköpande andra lagen ,sådan är idrotten .Vi måste också inse att de andra lagen också har bra trupper.Jag är också besviken just nu ,men trodde innan serien började att vi skulle vara ett av lagen som skulle slåss runt strecket inte mer,nu är det min tro och förhoppning att detta kommer att räcka till en SA-plats.Det som gör mig orolig är alla utvisningar vi tar ,detta förstör spelrytmen något oeerhört.

Det var bra skrivet Alfax.....

Med de små resurser som vi i Skövde har att förfoga över så har vi et "kanonlag" :!:
Å när detta lag spelar efter vad de verkligen kan prestera, ja då kan de få det bästa vav lagen i denna serie på fall.
Det svåra med ett så ungt lag som IK har är att orka klara detta tillräckligt ofta.
Jag hoppas på att man gör det ofta nog för att hålla sig kvar i allsvenskan när säsongen är över.
Å skulle lyckan stå oss bi så kanske i klarar det utan ett kvalfyllt kval.

Hadé gott Alfax å alla ni andra Lakejer

Best regards // Xoogman
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast

Så du menar.....

Inläggav Xoogman » sön okt 31, 2004 11:55 pm

Putte/LL skrev:Fel Per du skriver till Xoogis...

....att Per höll takten å ni losade iaf :lol:

F*n, då känns det ju ännu bättre 8)

//Xoog
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast

Föregående

Återgå till Matchsnack