Växjö-Mörrum

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö-Mörrum

Inläggav m-gois » lör nov 06, 2004 11:30 pm

Skall bli roligt att se hur ni skall tackla problemet Mörrum´s Gois på er väg emot SuperAllsvenskan.
Jag kan glädja er med att Mörrum troligtvis är förstärkt med några spelare från Malmö som t.e.x Björk, Söderberg och Paulsson på söndag.

Mörrum är redan utan förstärkningar ett rätt så duktigt lag som har tagit poäng av många s.k topplag som skulle leka hem poängen på ett rätt så lätt sätt enligt dom själva 8O
Se upp Lakers-Här kommer Goisarna 8)

D.v.s räkna inte med några poäng för Mörrum är på besök :eeeh:
Så skönt att va Goisare................
Användarvisningsbild
m-gois
Forumamatör

Inläggav Räven » lör nov 06, 2004 11:34 pm

Nä, det är riktigt, det finns inga givna poäng att hämta någonstans. Alla poäng måste krigas till, för att tro att det bara är att glida omkring kommer inte att ge någonting. Så, det handlar om att ha rätt inställning och kriga imorgon, den saken är klar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakejer115 » lör nov 06, 2004 11:52 pm

Villka spelare är borta imorgon...???Någon som vet.....
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs

Inläggav MEL » lör nov 06, 2004 11:54 pm

Det finns inga givna poäng, och hela denna karusell med lånade spelare hit och dit är mig obegripligt, spela med det material ni har inom klubben!

Även om våra Frölunda killar lovade gott!
MEL
Forumdemon

Inläggav Qrax » sön nov 07, 2004 12:08 am

Mörrum och Växjö är de enda lagen i serien som tagit fler poäng borta än hemma. Fördel Mörrum alltså eftersom det är dom som är bortalag. =)

Även Halmstad har tagit fler poäng borta ser jag nu...
Qrax
Forumproffs

Inläggav C70T5 » sön nov 07, 2004 12:14 am

Lite inför på Mörrums hemsida.

Växjö Lakers är utom all tvivel södra allsvenskans hockeykunnigaste lag - i alla fall om man tittar på pappret. Shjon Podein, Brad DeFauw, Miika Männikkö, Torsten Yngvesson, Andreas Carlsson, Andreas Custemo, Ville Koivula, Christian Jacobsson och Urban Omark är ett myller av spelare som inger respekt hos motståndaren och motståndarfansen.
Trots laget på pappret parkerar Växjö på en - det får lov att erkännas - blygsam femteplats i serien, men dock med samma poäng som superallsvenska fyran Nyköping.

Hela artiklen finnes på http://www.laxarnaforum.tk/

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 sön nov 07, 2004 12:17 am, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön nov 07, 2004 12:16 am

Jo, det finns en hel del namnkunniga killar i laget, men som vi alla har sagt tidigare så räcker det inte, utan de måste fungera som ett lag och ge allt i minst 60 minuter och så har inte varit fallet tyvärr.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » sön nov 07, 2004 12:26 am

MEL skrev:Det finns inga givna poäng, och hela denna karusell med lånade spelare hit och dit är mig obegripligt, spela med det material ni har inom klubben!

Även om våra Frölunda killar lovade gott!

Detta är sjukt...

Mörrum har använt 4 Malmöspelare och 2 HVspelare i serien. På södagar kan Malmöspelarna vara med...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » sön nov 07, 2004 12:35 am

Lakejer115 skrev:Villka spelare är borta imorgon...???Någon som vet.....

Skulle också vilja veta det, ngn lirare måste ju komma tillbaka tycker man ju, lr?
Jag vill helt enkelt se en ren och skär överkörning av Mörrum i morgon, thats it! Måså vara att Mörrum förstärker med ett par junisar ifrån Malmö, men är det ngt speciellt att hänga i granen, eehh, nope.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » sön nov 07, 2004 12:40 am

Ska inte underskatta Miffarna, hörda att de lekte med Hammarby vid 3-0 vinsten...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav m-gois » sön nov 07, 2004 12:59 am

c70t5 skrev:vill helt enkelt se en ren och skär överkörning av Mörrum i morgon, thats it! Måså vara att Mörrum förstärker med ett par junisar ifrån Malmö, men är det ngt speciellt att hänga i granen, eehh, nope./T5!!

He,he :lol:
Kan lova att du blir rätt så duktigt överraskad av "junisarna" ifrån Malmö, och är de något att hänga i granen ? Tja det får du väl se på matchen ! Men nog tippar jag att du gärna hade haft de "junisarna" i ditt lag 8O

Go Mörrum, Go 8)
Så skönt att va Goisare................
Användarvisningsbild
m-gois
Forumamatör

Inläggav C70T5 » sön nov 07, 2004 1:02 am

Helt rätt man ska inte underskatta spelare, men om dessa inlånade junisarna skall fälla avgörandet i morgon till Mörrums favör i Lakerdome mot ett förhoppningsvis revanschsuget Lakers, det finner jag föga troligt, men visst, allt kan ju hända, för bortskämda med bra spel och fina skalper är vi ju definitivt inte, så visst... :eeeh:

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav goisetkaa » sön nov 07, 2004 1:42 am

Måste säga att det är härligt att se att så gott som alla verkar tycka att det bara är att hämta hem poängen mot Mörrum...hoppas detta även smittar av sig på Växjö som lag :twisted:

Själv kan jag bara inte tänka mig något annat än att alla Goisarna verkligen har gett sig f*n på att de vill ta revanch mot magplasket senast mot Huddinge :wallbang:

Förövrigt tycker jag forfarande att det är rent pinsamt hur Växjö behandlar sina gäster :oops: verkligen inget som hör hemma på en arena under 2000-talet :!:
[http://europeforum.1go.dk/viewtopic.php?t=281&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=1c990ce49f0d6b1a4195dad8215fe33c
Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
Användarvisningsbild
goisetkaa
Forumamatör

Inläggav Qrax » sön nov 07, 2004 2:20 am

Angående Goiset´kaas länk... Jag personligen föredrar att stå på kortsidan. Är väl inte heller så ovanligt att bortaklackar placeras på kortsidan om arenan har ståplaster där? Finns för övrigt inte så många andra alternativ så som arenan är uppbyggd. Placeras bortaklacken på långsidan delas hela ståplatssektionen in i tre delar vilket gör det omöjligt för hemmapubliken att ta sig från ena sidan till den andra utan att passera bortaklacken. Dessutom är det sittplatser över den delen av ståplatsen och jag tror inte dom vill gå rakt genom bortafansen upp till sina platser.

Sittplatsbiljetter bokar man på www.ticnet.se om dom inte är slut. För sent nu dock.
Qrax
Forumproffs

Inläggav Lobo » sön nov 07, 2004 9:19 am

Brukar vara lite bortasupportrar på långsidan med.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Räven » sön nov 07, 2004 10:54 am

I Kinnarpsarenan står klackarna på varsin kortsida, så det är väl inte att säga så mycket om, även om de står högre upp vilket ger en bättre sikt. och mitt på kortsidan.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » sön nov 07, 2004 11:19 am

Goiset´kaa skrev:Förövrigt tycker jag forfarande att det är rent pinsamt hur Växjö behandlar sina gäster :oops: verkligen inget som hör hemma på en arena under 2000-talet :!:
[http://europeforum.1go.dk/viewtopic.php?t=281&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=1c990ce49f0d6b1a4195dad8215fe33c

Nu är det inte bara ni som kommer till Lakerdome utan även mindre trevliga klackar ska vi ställa dom mitt i smeten tycker du? Eller varför inte olika platser till olika gästande supportrar ni kan ju få välja själva. Väx upp för helvete och ställ dig där du blir anvisad. :twisted:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Putte#24 » sön nov 07, 2004 11:26 am

Nejnejnej, vi måste ha en anpassad bortasektionen för varje lag såklart, en på sittplats, en på långsidan och en på kortsidan :eyecrazy: med flyttbara stängsel :wink:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav goisetkaa » sön nov 07, 2004 12:13 pm

Putte/LL skrev:Nejnejnej, vi måste ha en anpassad bortasektionen för varje lag såklart, en på sittplats, en på långsidan och en på kortsidan :eyecrazy: med flyttbara stängsel :wink:
Personligen anser jag i och för sig att det inte skall behövas några stängsel överhuvudtagit :wink: Släng ut packet istället om de beter sig illa.

Inte var jag heller ute efter att skapa upprörda känslor utan ville istället påtala ett "problem" som jag förövrigt forfarande håller fast vid, det borde inte va omöjligt även för en bortasupporter att inhandla sig en sittplats om man nu vill ha det, borde heller inte va omöjligt för ståplatspubliken att få stå på ett ställe där man även kan följa matchen rätt om man nu inte råkar hålla på Växjö :wink:
Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
Användarvisningsbild
goisetkaa
Forumamatör

Inläggav Putte#24 » sön nov 07, 2004 12:16 pm

Det står ju flera hundra växjöbor på samma kortsida och dom klagar ju inte...

Sen kan du ju försöka kasta ut 200 pers som börjar spåra ur...

Sen säljer vi nog hellre våra sittplatser till våra sponsorer istället för en Goisare... vi tänker lite mer på pengar i Växjö :wink:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav kiske » sön nov 07, 2004 8:49 pm

Baloo skrev:
Goiset´kaa skrev:Förövrigt tycker jag forfarande att det är rent pinsamt hur Växjö behandlar sina gäster :oops: verkligen inget som hör hemma på en arena under 2000-talet :!:

Nu är det inte bara ni som kommer till Lakerdome utan även mindre trevliga klackar ska vi ställa dom mitt i smeten tycker du? Eller varför inte olika platser till olika gästande supportrar ni kan ju få välja själva. Väx upp för helvete och ställ dig där du blir anvisad. :twisted:

... då ställer vi er på kortsidan nästa gång ni kommer till Jössa... dome.. :P

sen kan ni ju banta ner antalet pers på pressläktaren också... ofattbart att det ska behöva vara så många från bara klubbens supporter-sidor + släkt och vänner
jag sitter också på pressläktaren..
Användarvisningsbild
kiske
Forumamatör

Återgå till Matchsnack