Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hammers skrev:Ska bli kul att möta er igen.
Efter vår klara vinst (till spelet, inte resultat) i matchen i Lakerdome och sen den snöpliga förlusten mot er i Sannarsphallen, där jag anser att vi var minst lika bra som er, ska det bli kul att se vem som tar de här tre poängen.
Vi är på gång med två raka hemma (något sällsynt för oss hemma i år) och det verkar ju vara allämnt kaos hos er.
Kanske kan Vidells, Vas, Grotnes och Tisells dagar i olika landslag höja allihopa. Likaså David Nyströms två mål för Malmö i provspelet. Vi får se - men kul kommer det att bli.
Mitt tips, tjaaaa, 4-2 till Hammers. Målskyttar? Vem vet, Nyström lär ju göra mål i alla fall.
Mygel skrev:Du verkar vara en av alla de Hammers supportrar som fortfarande lever i i en dröm värld om att Hammers har ett lag för SA. Det har varit tyst nu från er ett tag, men efter ha slagit Huddinge o ett underpresterande Nybro. ja då j*klar kan Hammers mätas med topplagen i serien.
Dags att ta en kall dusch så ni vaknar upp o ser det som alla andra supportrar har sett i denna serien redan innan den drog igång, nämligen att Hammers som bäst är ett mittenlag i år med den truppen.
Hammers skrev:
Mycket underhållande att du tror dig veta mer än mig om Halmstad Hammers och dess spel. Hur många matcher har du sett oss med i år? Två? INGEN? Just det, du är väl i Afrika fortfarande.
Det finns inget lag som har haft spelövertag mot oss hemma i Sannarpshallen ? varken Växjö, IK Oskarshamn, Hammarby eller Rögle. Vårt stora problem är att vi inte har mer än en riktigt striker som sätter alla chanserna som dyker upp. Problemet är att många av våra spelare underpresterar i just ett avseende ? målskyttet. De spelare som normalt gör mycket mål uträttar ingenting på den fronten i år. Lossnar det så kommer vi klättra...
Hammers skrev:I en diskussion med en hockeysupporter uppe i Norrland, som inte har någon relation till något lag i SHA, tyckte han att Hammers har hockeyallsvenskan mest talangfulla lag.
Hofnar skrev: Från Kampala är det omöjligt att hålla koll på lagen i SHA, men från Norrland går det visst bra
Hammers skrev:Många av de här talangerna jag pratar om kommer från Elitserien - en serie det är lätt att hålla koll på med alla tevematcher och liknande tjänster på internet.
Var hittar man det om SHA?
Hofnar skrev: Jag är förvisso part i detta målet, men om jag ställer en norrlänning utan kopplingar till SHA mot en kille som för närvarande sitter i Kampala, men som följt Rögle och SHA in persona i många år (just nu suger han åt sig allt han kan hitta på nätet) så vet jag vem jag sätter mina pengar på, vad gäller kunskap om vår serie.
Hofnar skrev:Nä, så mycket tv-tid har nog inte de unga talangerna fått. Vill du veta lite stats för dom (du glömde förresten Skogs, 2 matcher för Mora, och Jakobsen, 5 matcher för VF) så är det:
Totalt antal elitseriematcher (majoriteten med noll eller väldigt lite speltid) för hela gänget: 217 st, varav Valdix bidrar med 105 för MIF. Tillhör han inte MIF förresten?
Under dessa 217 matcher har hela gänget gjort 14 poäng totalt.
Jag är inte ute efter att såga dessa. Framför allt Valdix är ett stort löfte som i rätt omgivning i rätt klubb nog kan bli riktigt bra.
Men sätt du punkt med dina konstaterande om att Halmstad bara har en "striker" (fotbollsterm), att inget motståndarlag haft spelmässigt övertag i Sannarpshallen i år (10 matcher - 2 vinster) och att Halmstad har hela allsvenskans mest talangfulla lag.
Hammers skrev:Hur många av matchern i Sannarpshallen har du sett? Jag har nämligen sett samtliga... Tror jag är något mer kapabel att säga om något lag haft spelövertaget, eller inte...
Hammers skrev:Den stora skillnaden i den nämnda matchen var spelet i powerplay. Där var ni ljusår bättre än oss och där avgjordes också matchen. Vet inte om jag är helt rätt ute, men föll inte samtliga era fyra mål i eller i samband med powerplayspel?
Hammers skrev:I vårt powerplay... Ja. Det du nämner i slutet då Byron Ritchie skämde ut sig totalt och fick sitta sju minuter bara han. Där skulle vi ha gjort ett par mål, anser jag, men det lyckades vi inte med. Och där var skillnaden...
Hammers skrev:I spelet fem mot fem var vi väl så bra, om inte bättre, måste jag påstå. Som sagt, ni vann rättvist på grund av överlägsenhet i det viktiga momentet powerplay där vi var direkt pinsamma stundtals i den matchen. Tror till och med vi släppte en kasse i eget powerplay.
Hammers skrev:Kan väl citera er kära HD/NST: "Halmstad befinner sig i en ekonomisk kris och ligger i botten av tabellen. Det syntes inte i går, hallänningarna stod upp och gav Rögle en match ända till slutsignalen.
Det som skiljde lagen åt var ett stycke artisteri från Morten Greens klubba.".
Hammers skrev:Vi kan också ta ett citat av Mikael Tisell, sagt till HP:
? I spelet fem mot fem tycker jag att vi spelar helt jämnt och har ett stort övertag i chanser, menade "Tisse".
Hammers skrev:Herremingud. Du verkar inte läsa det jag skriver? Hur många gånger har jag inte påpekat att Rögle är ett klart bättre lag? Var har jag skrivit att vi är ett lag för SA? Det var ju faktiskt det du började argumentera med?
Hammers skrev:Och angående det här med Byron. Han är denna seriens absolut bästa spelare, och när man är det får man räkna med att man får en helvetes massa tjuvnyp, och jag tror inte att Hammers spelare har varit värre än något annat lag. Han kanske skulle ringt och frågat Foppa hur man blir behandlad när man är sin series överlägsne? Då kanske han inte hade skrivit på för Rögle, utan valt att vara en liten doldis i elitserien istället, där han får vara ifred från detta. Han verkar inte ha rätt psyke för att vara en spelare i blickfånget.
Hammers skrev:Jag förstår att Byron reagerar, men det hade räckt med de fyra, fem raka högrarna han placerade i nacken på en liggande Elias Fälth. Han hade inte behövt köra klubban i skrevet, eller magen på honom. Jag tycker han är en gudabenådad lirare på den här nivån, men efter det föll han väldigt i mina ögon.
Hammers skrev:Tror du, och kanske några av dina enögda kompisar i AIA, var de enda som trodde att ni skulle köra över Hammers. Matcherna är alltid jämna och de senaste två åren tror jag ni har tagit två poäng mer sett till samtliga matcher lagen emellan...
Hammers skrev:Och jag vet att vi förlorade matchen med 2-1, faktiskt, i fem-mot-fem. ENORM SKILLNAD, verkligen... För du har en hel del fel i ditt inlägg.
Hammers skrev:Jag skrev att jag hade för mig att samtliga era mål kom i powerplay, ELLER I SAMBAND MED PP, förutom ett som var shorthanded för er. Det tog jag direkt från minnet och därför var det sistnämnda fel. Men resten var rätt, ni gjorde tre mål i eller i SAMBAND med PP. Det som inte var i powerplay föll sju sekunder efter i samma press.
Användare som besöker denna kategori: steve_saviano_theking, Svartvadet, vlk och 23 gäster