Hammers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Hammers

Inläggav Malul » sön nov 07, 2004 10:06 pm

hammers blir en tuff nöt att knäcka för vårt sargade lag,dock om vi vill ha kvar realistiska tankar på SA så måste denna match vinnas!

vi har ju inte direkt imponerat mot hammers i nått av de två mötena som varit så det borde vara dax nu.Spelarna vet att publiken är helt knäckt och vill säkerligen visa upp sig från sin bästa sida!

älska Lakers som mest när de förtjänar det minst för då behöver dom det som mest!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön nov 07, 2004 10:11 pm

Senast i Halmstad så var det hockey på bottennivå.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » sön nov 07, 2004 10:13 pm

men Lakers vann iallafall...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön nov 07, 2004 10:15 pm

Med 1-0 ja, i den mest bedrövliga match man kan tänka sig, nästan i allafall.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Caligula » sön nov 07, 2004 11:41 pm

bedrövligt o vinna? om ens bara med 1-0 på bortaplan?? nu får du ge dig asså juh!

ska berätta nåt som är bedrövligt: Det e faan när domare Stenström förstör 65 minuter, ja 65 MINUTER mellan VLH och IKO!!! det är bedrövligt! eller ännu värre när vi möter Mörrum hemma o förlorar med 3-4!!! o dessutom ynka 7 skott på mål efter 40 minuter! det e faan i mig bedrövligt juh! 8O

jag är i sorg nu................. :(
Forumamatör

Inläggav Räven » sön nov 07, 2004 11:42 pm

Jo, jo :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Caligula » sön nov 07, 2004 11:45 pm

o dessutom så vinner vi lätt emot "utlänningarna" i nästa match!! that´s it! skönspel eller icke men vinst blir det iaf! :lol: 8) :D :arrow: :clap: :clap: :clap: :clap:
Forumamatör

Inläggav Räven » sön nov 07, 2004 11:48 pm

Det får vi verkligen hoppas :D
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Caligula » sön nov 07, 2004 11:50 pm

ska vi säga att det med all säkerhet blir en bra match eller?? ....och typ 5-2 till Lakers eller?? :clap: :clap: :clap: :clap:

om nu faan inte Stenström, Claesson eller va faan nu hette, dömer matchen o ger bort 3 poäng till "utlänningarna" eller? :cry: :!:
Forumamatör

Inläggav Räven » mån nov 08, 2004 12:06 am

Vi hoppas alla på en scenförändring :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » mån nov 08, 2004 7:56 pm

usch det känns inte bra detta med ett uppehåll,har man krockat skall man ju ut o köra så fort som möjligt för att inte bli rädd för att köra!

hoppas killarna kommer tillbaka och vill visa var skåpet skall stå!vi är ju i allra högsta grad med o fightas om SA fortfarande!

ja tror botten är nådd och passerad,från o med nu måste det bara vända!

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » fre nov 12, 2004 8:45 pm

Ska bli kul att möta er igen.
Efter vår klara vinst (till spelet, inte resultat) i matchen i Lakerdome och sen den snöpliga förlusten mot er i Sannarsphallen, där jag anser att vi var minst lika bra som er, ska det bli kul att se vem som tar de här tre poängen.

Vi är på gång med två raka hemma (något sällsynt för oss hemma i år) och det verkar ju vara allämnt kaos hos er.

Kanske kan Vidells, Vas, Grotnes och Tisells dagar i olika landslag höja allihopa. Likaså David Nyströms två mål för Malmö i provspelet. Vi får se - men kul kommer det att bli.

Mitt tips, tjaaaa, 4-2 till Hammers. Målskyttar? Vem vet, Nyström lär ju göra mål i alla fall. ;-)
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Mygel » lör nov 13, 2004 3:27 pm

Hammers skrev:Ska bli kul att möta er igen.
Efter vår klara vinst (till spelet, inte resultat) i matchen i Lakerdome och sen den snöpliga förlusten mot er i Sannarsphallen, där jag anser att vi var minst lika bra som er, ska det bli kul att se vem som tar de här tre poängen.

Vi är på gång med två raka hemma (något sällsynt för oss hemma i år) och det verkar ju vara allämnt kaos hos er.

Kanske kan Vidells, Vas, Grotnes och Tisells dagar i olika landslag höja allihopa. Likaså David Nyströms två mål för Malmö i provspelet. Vi får se - men kul kommer det att bli.

Mitt tips, tjaaaa, 4-2 till Hammers. Målskyttar? Vem vet, Nyström lär ju göra mål i alla fall. ;-)

Du verkar vara en av alla de Hammers supportrar som fortfarande lever i i en dröm värld om att Hammers har ett lag för SA. Det har varit tyst nu från er ett tag, men efter ha slagit Huddinge o ett underpresterande Nybro. ja då j*klar kan Hammers mätas med topplagen i serien.
Dags att ta en kall dusch så ni vaknar upp o ser det som alla andra supportrar har sett i denna serien redan innan den drog igång, nämligen att Hammers som bäst är ett mittenlag i år med den truppen.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Puck På Pung » lör nov 13, 2004 3:45 pm

Mygel skrev:Du verkar vara en av alla de Hammers supportrar som fortfarande lever i i en dröm värld om att Hammers har ett lag för SA. Det har varit tyst nu från er ett tag, men efter ha slagit Huddinge o ett underpresterande Nybro. ja då j*klar kan Hammers mätas med topplagen i serien.
Dags att ta en kall dusch så ni vaknar upp o ser det som alla andra supportrar har sett i denna serien redan innan den drog igång, nämligen att Hammers som bäst är ett mittenlag i år med den truppen.

Mycket underhållande att du tror dig veta mer än mig om Halmstad Hammers och dess spel. Hur många matcher har du sett oss med i år? Två? INGEN? Just det, du är väl i Afrika fortfarande.

Det finns inget lag som har haft spelövertag mot oss hemma i Sannarpshallen ? varken Växjö, IK Oskarshamn, Hammarby eller Rögle. Vårt stora problem är att vi inte har mer än en riktigt striker som sätter alla chanserna som dyker upp. Problemet är att många av våra spelare underpresterar i just ett avseende ? målskyttet. De spelare som normalt gör mycket mål uträttar ingenting på den fronten i år. Lossnar det så kommer vi klättra...
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Mygel » lör nov 13, 2004 4:06 pm

Hammers skrev:
Mycket underhållande att du tror dig veta mer än mig om Halmstad Hammers och dess spel. Hur många matcher har du sett oss med i år? Två? INGEN? Just det, du är väl i Afrika fortfarande.

Det finns inget lag som har haft spelövertag mot oss hemma i Sannarpshallen ? varken Växjö, IK Oskarshamn, Hammarby eller Rögle. Vårt stora problem är att vi inte har mer än en riktigt striker som sätter alla chanserna som dyker upp. Problemet är att många av våra spelare underpresterar i just ett avseende ? målskyttet. De spelare som normalt gör mycket mål uträttar ingenting på den fronten i år. Lossnar det så kommer vi klättra...

Ta en titt på er trupp igen o titta sedan på övriga lags trupper i denna serie. Mörrum hade två riktigt bra lirare förra året o hur bra var det laget? Visst ska man tro på sitt lag men det gäller även att behålla lite av realismen i sin vardag. Hammers har ett lag som är ett mittenlag jämfört med konkurrenternas. Känns som om ni borde fokusera lite mer på andra angelägna problem än att drömma om att ni skulle stor skrälla o ta er till SA. Supportrar till övriga mitten lag o botten lag är realistiska i sina lags chansser, så icke med Hammers, man kan undra varför????
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Puck På Pung » lör nov 13, 2004 4:29 pm

Mörrum hade fler än två riktigt bra lirare förra året. Patrik Thoresen, Jens Bergenström, Mikael Johansson, Jarno Mikkulainen, Alan Shuler och ett par till.

Har jag förresten snackat om SA överhuvudtaget? Mitt högt personliga mål är att komma sexa, det skulle vara att bli bäst bland de lagen som ligger kring vår spelarbudget och det påstår jag är fullt godkänt och till och med en smula mer. En sjätteplats totalt skulle också ge en plats i nästa års Allsvenska.

En skillnad från vår tupp och Mörrums, Trojas, Skövdes, Huddinges och så vidare är att jag tycker vår innehåller betydligt mer potential - spelare som är stora talanger och väntar på att blomma upp. I en diskussion med en hockeysupporter uppe i Norrland, som inte har någon relation till något lag i SHA, tyckte han att Hammers har hockeyallsvenskan mest talangfulla lag. Men det tar tid att utveckla dessa och skola in i seniorhockeyn.
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Hofnar » lör nov 13, 2004 5:30 pm

Hammers skrev:I en diskussion med en hockeysupporter uppe i Norrland, som inte har någon relation till något lag i SHA, tyckte han att Hammers har hockeyallsvenskan mest talangfulla lag.

Från Kampala är det omöjligt att hålla koll på lagen i SHA, men från Norrland går det visst bra 8O
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inläggav Puck På Pung » lör nov 13, 2004 5:51 pm

Hofnar skrev: Från Kampala är det omöjligt att hålla koll på lagen i SHA, men från Norrland går det visst bra 8O

Ja, det är ju i alla fall samma land. :wink:

Många av de här talangerna jag pratar om kommer från Elitserien - en serie det är lätt att hålla koll på med alla tevematcher och liknande tjänster på internet.

Var hittar man det om SHA?
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Hofnar » lör nov 13, 2004 6:19 pm

Hammers skrev:Många av de här talangerna jag pratar om kommer från Elitserien - en serie det är lätt att hålla koll på med alla tevematcher och liknande tjänster på internet.

Var hittar man det om SHA?

Nu hänger jag inte riktigt med i svängarna, måste jag tillstå :?:
Hur många av Halmstads unga talanger har spelat elitseriematcher som dessutom visats på tv?

Jag är förvisso part i detta målet, men om jag ställer en norrlänning utan kopplingar till SHA mot en kille som för närvarande sitter i Kampala, men som följt Rögle och SHA in persona i många år (just nu suger han åt sig allt han kan hitta på nätet) så vet jag vem jag sätter mina pengar på, vad gäller kunskap om vår serie.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inläggav Puck På Pung » lör nov 13, 2004 6:48 pm

Hofnar skrev: Jag är förvisso part i detta målet, men om jag ställer en norrlänning utan kopplingar till SHA mot en kille som för närvarande sitter i Kampala, men som följt Rögle och SHA in persona i många år (just nu suger han åt sig allt han kan hitta på nätet) så vet jag vem jag sätter mina pengar på, vad gäller kunskap om vår serie.

Med tanke på att han är enormt ishockeyintresserad följer han också precis allting som skrivs och pratas om SHA. Fast det känns som detta är en rätt onödig diskussion överhuvudtaget så nu sätter jag punkt för den. Känns lite som att "min pappa är starkast"-nivå.

Och hur många som har spelat i Elitserien i matcher som visats på teve vet jag inte exakt, men jag vet att de flesta har spelat i Elitserien. Videll, Vas, Valdix, Svensk, Hagelin och så vidare... (Kommer inte ihåg fler utan att titta efter, och det orkar jag inte).
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Hofnar » lör nov 13, 2004 8:36 pm

Nä, så mycket tv-tid har nog inte de unga talangerna fått. Vill du veta lite stats för dom (du glömde förresten Skogs, 2 matcher för Mora, och Jakobsen, 5 matcher för VF) så är det:
Totalt antal elitseriematcher (majoriteten med noll eller väldigt lite speltid) för hela gänget: 217 st, varav Valdix bidrar med 105 för MIF. Tillhör han inte MIF förresten?
Under dessa 217 matcher har hela gänget gjort 14 poäng totalt.

Jag är inte ute efter att såga dessa. Framför allt Valdix är ett stort löfte som i rätt omgivning i rätt klubb nog kan bli riktigt bra.

Men sätt du punkt med dina konstaterande om att Halmstad bara har en "striker" (fotbollsterm), att inget motståndarlag haft spelmässigt övertag i Sannarpshallen i år (10 matcher - 2 vinster) och att Halmstad har hela allsvenskans mest talangfulla lag.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inläggav Puck På Pung » lör nov 13, 2004 10:58 pm

Hofnar skrev:Nä, så mycket tv-tid har nog inte de unga talangerna fått. Vill du veta lite stats för dom (du glömde förresten Skogs, 2 matcher för Mora, och Jakobsen, 5 matcher för VF) så är det:
Totalt antal elitseriematcher (majoriteten med noll eller väldigt lite speltid) för hela gänget: 217 st, varav Valdix bidrar med 105 för MIF. Tillhör han inte MIF förresten?
Under dessa 217 matcher har hela gänget gjort 14 poäng totalt.

Jag är inte ute efter att såga dessa. Framför allt Valdix är ett stort löfte som i rätt omgivning i rätt klubb nog kan bli riktigt bra.

Men sätt du punkt med dina konstaterande om att Halmstad bara har en "striker" (fotbollsterm), att inget motståndarlag haft spelmässigt övertag i Sannarpshallen i år (10 matcher - 2 vinster) och att Halmstad har hela allsvenskans mest talangfulla lag.

Hur många av matchern i Sannarpshallen har du sett? Jag har nämligen sett samtliga... Tror jag är något mer kapabel att säga om något lag haft spelövertaget, eller inte...
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Hofnar » sön nov 14, 2004 12:54 am

Hammers skrev:Hur många av matchern i Sannarpshallen har du sett? Jag har nämligen sett samtliga... Tror jag är något mer kapabel att säga om något lag haft spelövertaget, eller inte...

Det går som en röd tråd genom hela Hammers.

Ni tycker att ni är det bättre laget mest hela tiden. Har det mesta och bästa spelet, de fetaste målchanserna och så vidare. Det läser man i ert forum, i era matchrapporter och t.o.m. i Hallandsposten, som är lika enögda som den genomsnittlige Hammerssupportern.

Vad gäller den samlade domarkåren så har de, enligt Halmstadsupporternas teorier, bestämt sig för att döma mot Hammers i varje match. Inte i något annat forum gnälls det så sju in i hel*ete på domarna, som i ert. Det är ofta en massa domartavlor som avgör matcherna, hujedamej.

Jag har bara sett en match i Sannarpshallen i år. Du vet nog mot vilka? Jag satt med goda vänner och sponsorer till Halmstad Hammers. Det är märkligt hur dessa berättade för MIG hur dom upplevde skillnaderna mellan Halmstad och Rögle, i spelet på isen. Rögle hade det mest konstruktiva spelet, fler kombinationer, bättre passningsspel, bättre målchanser och mer fart i skridskoåkningen. De flesta av Halmstads skott kom från dåliga vinklar, långt utifrån och med fri sikt för vår målvakt. Dessutom tyckte dom att Halmstad spelade mycket mer gris än Rögle. Jag sa inte emot dom, men tillade att jag tyckte att Rögle gjorde en pissmatch. Det blir nästan alltid pissmatcher mot Halmstad, eftersom det bara är det ena laget som vill spela hockey.
Mot spelande lag som Växjö och Hammarby blir det däremot nästan alltid bra matcher, både hemma och borta.

Halmstad kan inte ha ett spelmässigt övertag mot de flesta lagen, av den enkla anledningen att Halmstad inte kan spela den bättre hockeyn. Vad Halmstad däremot är duktiga på är att spela gris. Man ska utnyttja sina styrkor. Sen händer det också att motivation slår klass, men det spelar ingen roll för Halmstad tar man inte på allvar.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inläggav Puck På Pung » sön nov 14, 2004 10:25 am

Att det står i matchreferat, forum och till och med Hallandsposten kan också bero på att det är så! För tro mig, Hallandsposten är inte det minsta Hammersvänlig. Eftersom du följer vårt forum borde du fatta det.

Och att vi gnäller på domaren? Vi gnäller på domaren när han gör en dålig insats, precis som Mörrums, Växjös, Trojas och era supportrar. (De forum jag följer mest). Vi gnäller varken mer eller mindre än dem.

Matchen mot Rögle var nog den vi hade minst av spelet, men vi var på intet sätt underlägsna er. Har för mig att vi brände något/några friläge medan ert räddande 2-1-mål tog ribba in.

I de flesta övriga matcher har vi haft ett klart spelövertag. Se bara på skottstatisken i följande matcher. Skövde 31-29, Hammarby 40-25, VLH 27-23, IKO 33-26, Mörrum 45-21, NIF 45-24 och Huddinge 37-19.

Bara tre matcher vi inte vunnit skottstatistiken. Rögle sköt sex skott mer, Troja sköt sju skott mer (vår sämsta match på hemmaplan) och Nyköping sköt ett skott mer.

Och även om det inte säger allt om matchbilden säger det väldigt mycket. Med normal utdelning hade vi vunnit samtliga de matcherna, tro mig. Målskyttet är problemet.

Och visst fan kan vi spela den bättre hockeyn mot flera lag. Att dömma Halmstad Hammers i sken av vad du har sett i derby, där hockeyn ofta blir krig istället, är ju rent uppåt väggarna korkat.

Samtidigt är jag oehört väl medveten om att vi inte är i närheten av RBK och Oskarshamn på lång sikt. Men i enskilda matcher kan vi definitivt slå dem och vi är inte slagna på förväg av något lag.
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Hofnar » sön nov 14, 2004 12:56 pm

Skottstatistiken säger väldigt lite om spelövertag.
Tittar du på utvisningarnas fördelning så får du lite mer sanning. Vann inte Halmstad skotten i Ängelholm, men var chanslösa i matchen och förlorade med 4-1? Aha :!: det kanske kan bero att ni hade över 10 minuter i numerärt överläge i sista perioden och fick iväg hälften av skotten i hela matchen då.

Anser du därmed att Halmstad hade det spelmässiga övertaget i den matchen?
Det hade ni INTE. Och skotten som haglade i tredje perioden var så enkla fallfrukter för Fransson att han nästan kunde kosta på sig att se lite nonchalant ut.
Man vinner inga matcher, där man tvingas ta skott i trängda lägen, långt utifrån och ur dålig vinklar.
Du hävdar att det är Halmstads målskytte som är problemet. Det är säkert helt rätt, eftersom ni gör färre mål än motståndarna, oftast. Men det är i anledningaran till det, som våra åsikter går isär. Du menar att ni saknar målskyttar (är inte målskytte en av dom saker alla hockeyspelare tränar på, målvakterna exkluderade, från barnsben?) och jag menar att Halmstad inte är så bra som ni själva tycker.

Vad gäller HP, så hör dom till de mest subjektiva/okunniga lokaltidningarna. Dom matcher jag själv ser, läser jag bägge lagens lokalblaskor. HP har aldrig sett samma match som jag har. Det behöver nödvändigtvis inte ha med Hammers-ovänlighet att göra. Jag tror helt enkelt att dom inte kan bättre.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inläggav Puck På Pung » sön nov 14, 2004 1:27 pm

Den stora skillnaden i den nämnda matchen var spelet i powerplay. Där var ni ljusår bättre än oss och där avgjordes också matchen. Vet inte om jag är helt rätt ute, men föll inte samtliga era fyra mål i eller i samband med powerplayspel?

I vårt powerplay... Ja. Det du nämner i slutet då Byron Ritchie skämde ut sig totalt och fick sitta sju minuter bara han. Där skulle vi ha gjort ett par mål, anser jag, men det lyckades vi inte med. Och där var skillnaden...

I spelet fem mot fem var vi väl så bra, om inte bättre, måste jag påstå. Som sagt, ni vann rättvist på grund av överlägsenhet i det viktiga momentet powerplay där vi var direkt pinsamma stundtals i den matchen. Tror till och med vi släppte en kasse i eget powerplay.

Kan väl citera er kära HD/NST: "Halmstad befinner sig i en ekonomisk kris och ligger i botten av tabellen. Det syntes inte i går, hallänningarna stod upp och gav Rögle en match ända till slutsignalen.
Det som skiljde lagen åt var ett stycke artisteri från Morten Greens klubba."

Vi kan också ta ett citat av Mikael Tisell, sagt till HP:
? I spelet fem mot fem tycker jag att vi spelar helt jämnt och har ett stort övertag i chanser, menade "Tisse".
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Hofnar » sön nov 14, 2004 2:11 pm

Hammers skrev:Den stora skillnaden i den nämnda matchen var spelet i powerplay. Där var ni ljusår bättre än oss och där avgjordes också matchen. Vet inte om jag är helt rätt ute, men föll inte samtliga era fyra mål i eller i samband med powerplayspel?

1-0 och 4-1 kom i spel fem mot fem. 2-0 och 3-0 i pp.
Är förmågan att spela powerplay ett inslag i hockeyn, eller något som ligger helt utanför? Halmstads mål i denna matchen tillkom i powerplay.

Hammers skrev:I vårt powerplay... Ja. Det du nämner i slutet då Byron Ritchie skämde ut sig totalt och fick sitta sju minuter bara han. Där skulle vi ha gjort ett par mål, anser jag, men det lyckades vi inte med. Och där var skillnaden...

Det stämmer att Byron gjorde en riktig fuling halvvägs in i tredje. Jag försvarar inte sådana tilltag, men jag förstår att han brände ett slutsteg eftersom Halmstad, från första nersläpp hade en ryggsäck på honom. Små vidrigheter hela matchen bakom ryggen på domaren. Sånt är Halmstadspelarna bra på. Byron fick förresten 2+5+Game och satt ingen annan stans än i omklädningsrummet efter det.

Hammers skrev:I spelet fem mot fem var vi väl så bra, om inte bättre, måste jag påstå. Som sagt, ni vann rättvist på grund av överlägsenhet i det viktiga momentet powerplay där vi var direkt pinsamma stundtals i den matchen. Tror till och med vi släppte en kasse i eget powerplay.

Halmstad är inte bättre, och nej, Rögle gjorde inte något mål i eget boxplay.

Hammers skrev:Kan väl citera er kära HD/NST: "Halmstad befinner sig i en ekonomisk kris och ligger i botten av tabellen. Det syntes inte i går, hallänningarna stod upp och gav Rögle en match ända till slutsignalen.
Det som skiljde lagen åt var ett stycke artisteri från Morten Greens klubba.".

Se det som ett tecken på att andra lokaltidningar har en betydligt bättre skara sportjournalister på området, än er egen HP. Förväntningen var att Halmstad fullständigt skulle köras över, men de blev bara klart slagna. Det där med motivation och klass igen.

Hammers skrev:Vi kan också ta ett citat av Mikael Tisell, sagt till HP:
? I spelet fem mot fem tycker jag att vi spelar helt jämnt och har ett stort övertag i chanser, menade "Tisse".

Ni förlorar matchen i fem mot fem med 2-0. Att en kille som tränar ett lag som förlorar det mesta, försöker hitta på ursäkter är inget nytt. Vi hörde samma sorts visor från Waltin hela förra säsongen.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inläggav Puck På Pung » sön nov 14, 2004 2:40 pm

Herremingud. Du verkar inte läsa det jag skriver? Hur många gånger har jag inte påpekat att Rögle är ett klart bättre lag? Var har jag skrivit att vi är ett lag för SA? Det var ju faktiskt det du började argumentera med?

Och angående det här med Byron. Han är denna seriens absolut bästa spelare, och när man är det får man räkna med att man får en helvetes massa tjuvnyp, och jag tror inte att Hammers spelare har varit värre än något annat lag. Han kanske skulle ringt och frågat Foppa hur man blir behandlad när man är sin series överlägsne? Då kanske han inte hade skrivit på för Rögle, utan valt att vara en liten doldis i elitserien istället, där han får vara ifred från detta. Han verkar inte ha rätt psyke för att vara en spelare i blickfånget.

Jag förstår att Byron reagerar, men det hade räckt med de fyra, fem raka högrarna han placerade i nacken på en liggande Elias Fälth. Han hade inte behövt köra klubban i skrevet, eller magen på honom. Jag tycker han är en gudabenådad lirare på den här nivån, men efter det föll han väldigt i mina ögon.

Tror du, och kanske några av dina enögda kompisar i AIA, var de enda som trodde att ni skulle köra över Hammers. Matcherna är alltid jämna och de senaste två åren tror jag ni har tagit två poäng mer sett till samtliga matcher lagen emellan...

Och jag vet att vi förlorade matchen med 2-1, faktiskt, i fem-mot-fem. ENORM SKILLNAD, verkligen... För du har en hel del fel i ditt inlägg.
Jag skrev att jag hade för mig att samtliga era mål kom i powerplay, ELLER I SAMBAND MED PP, förutom ett som var shorthanded för er. Det tog jag direkt från minnet och därför var det sistnämnda fel. Men resten var rätt, ni gjorde tre mål i eller i SAMBAND med PP. Det som inte var i powerplay föll sju sekunder efter i samma press.
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Coffe #800 » sön nov 14, 2004 6:30 pm

Snacka om intern fajt i klubbarna RÖGLE - HALMSTAD ... själv håller jag på lakers :) hahaha Kom igen Grabbar!!!! NITA HONOM !!!!

___________________________________-
YELLOW MÖSSAN ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Niles » sön nov 14, 2004 6:40 pm

Om dom ska fortsätta käbbla om detta tycker jag dom kan göra det på en för just denna diskussion mer lämplig sida.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » sön nov 14, 2004 7:31 pm

Jag tycker det är helt ok att det förs diskussioner även om andra klubbar på forumet. Bara man håller sig inom de regler som finns. Kul med hockeydiskussioner, även om inte alla berör Lakers.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Poliwag » sön nov 14, 2004 9:12 pm

Tillbaks till ämnet.........
Nästa match: Hammers

Vilka av de nya spelar.

Vad kan vi hoppas på att de uträttar?

Hur reagerar de "gamla" killarna?
Förhoppningsvis vaknar de väl när de ser att man inte sitter säker om man inte presterar.
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inläggav Malul » sön nov 14, 2004 9:14 pm

ja bra initiativ!jag antar att hadelöv går in direkt,eller vad tror ni?

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » sön nov 14, 2004 9:23 pm

Hadelöv spelar direkt. Man lånar inte honom en månad för intet. Ljunqvist kan inte spela på onsdag, enligt besked han gett till SMP. Messa vet jag inte när han anländer. Någon som vet?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Hofnar » sön nov 14, 2004 11:48 pm

Hammers skrev:Herremingud. Du verkar inte läsa det jag skriver? Hur många gånger har jag inte påpekat att Rögle är ett klart bättre lag? Var har jag skrivit att vi är ett lag för SA? Det var ju faktiskt det du började argumentera med?

Herremingud. Du verkar inte läsa det jag skriver? Vi behöver inte tvista om vilket lag som är det bättre. Det står i tabellen.
Det jag har bemött är det faktum att du hävdat att inget lag har haft spelövertag mot Halmstad i Sannarpshallen. Jag har sett en match, och i den matchen hade det gästande laget spelövertaget, sett till hela matchen.
Jag har aldrig själv hävdat, eller anklagat dig för att hävda att Halmstad är ett lag för SA. Du förväxlar mig nog med någon annan.

Hammers skrev:Och angående det här med Byron. Han är denna seriens absolut bästa spelare, och när man är det får man räkna med att man får en helvetes massa tjuvnyp, och jag tror inte att Hammers spelare har varit värre än något annat lag. Han kanske skulle ringt och frågat Foppa hur man blir behandlad när man är sin series överlägsne? Då kanske han inte hade skrivit på för Rögle, utan valt att vara en liten doldis i elitserien istället, där han får vara ifred från detta. Han verkar inte ha rätt psyke för att vara en spelare i blickfånget.

Jag tvivlar på att Byron blivit en doldis i elitserien. Hans kompis Marcus Nilsson (som under lockouten spelar i DIF) sa att Byron med stor sannolikhet gått rakt in i Djurgårdens förstafemma (eller om det var Wikegård själv som sa det? Kommer inte ihåg).
Jag började med att säga att jag inte försvarade det Byron gjorde. Det känns för mig väldigt konstigt att ens tänka mig försvara det han gjorde. Men om jag tolkar dig rätt, så tycker du att det är helt ok att medvetet, med diverse regelvidrigheter, försöka stoppa en och samma motståndare en hel match igenom. Är det rätt uppfattat?
För i fallet Byron så handlade det inte om att en av era punktmarkerade honom (vilket är vanligt) utan om slashingar och cross-checkingar långt från där pucken och domarens ögon befann sig.
Vår egen lagkapten Pelle Svensson sysslade med en del sådant förr, men har gudskelov växt upp och lämnat de olaterna bakom sig. Om inte så hade han inte varit Rögles lagkapten.
Jag förstår att du tycker det är bra, för det är på det sättet Halmstad Hammers spelar hockey i stort sett, och det är därför det blir så pissiga hockeymatcher mellan Rögle och Halmstad. Du har tidigare nämnt ordet "krig" i dessa sammanhang. Hockey är inte krig generellt sett, men när Halmstad är inblandat är de två företeelserna ungefär lika hemska att beskåda. Så jag förstår att du blandar ihop begreppen.

Hammers skrev:Jag förstår att Byron reagerar, men det hade räckt med de fyra, fem raka högrarna han placerade i nacken på en liggande Elias Fälth. Han hade inte behövt köra klubban i skrevet, eller magen på honom. Jag tycker han är en gudabenådad lirare på den här nivån, men efter det föll han väldigt i mina ögon.

"...på en liggande Elias Fälth." Du kunde fortsatt med "...efter det att Elias delat ut ännu en cross-checking bakifrån mot Byron, långt från spelet."
Du får ursäkta vår NHL-import, men han är inte lika van vid huggande och fäktande ryggsäckar som vi är, sedan Halmstad tog över Mörrums fallna mantel som "laget som gav grishockeyn ett tryne".

Hammers skrev:Tror du, och kanske några av dina enögda kompisar i AIA, var de enda som trodde att ni skulle köra över Hammers. Matcherna är alltid jämna och de senaste två åren tror jag ni har tagit två poäng mer sett till samtliga matcher lagen emellan...

Ditt ena problem Hammers, är att du tror så mycket. Jag önskar att jag hade lika mycket tro som du har. Men istället för att gå omkring och tro, så väljer jag att mestadels veta. Hur fan jag än räknar när du säger "de senaste två åren" (kalenderår, två kronologiska år från idag, hockeysäsonger) så får jag inte ihop de två poängen som du, ännu en gång, tror.
Så här ser poängfördelningen ut i inbördes möten mellan Halmstad och Rögle de senaste säsongerna:
02-03
Rögle 9 poäng
Halmstad 3 poäng
03-04
Rögle 10 poäng
Halmstad 8 poäng
04-05
Rögle 4 poäng
Halmstad 1 poäng

Hammers skrev:Och jag vet att vi förlorade matchen med 2-1, faktiskt, i fem-mot-fem. ENORM SKILLNAD, verkligen... För du har en hel del fel i ditt inlägg.

Helt rätt att ert tröstmål kom i spel fem mot fem. Mitt fel och jag beklagar misstaget utan omsvep. Vilka andra fel jag har i mina andra inlägg, får du gärna redovisa vad du tror.

Hammers skrev:Jag skrev att jag hade för mig att samtliga era mål kom i powerplay, ELLER I SAMBAND MED PP, förutom ett som var shorthanded för er. Det tog jag direkt från minnet och därför var det sistnämnda fel. Men resten var rätt, ni gjorde tre mål i eller i SAMBAND med PP. Det som inte var i powerplay föll sju sekunder efter i samma press.

När målet föll hade ni varit fulltaliga i sju sekunder. Vet du hur lång tid det tar för en spelare att åka "den korta vägen" och delta i försvarsarbetet?
Det sambandet är du nog ensam om att se.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Nästa

Återgå till Matchsnack