Lån av back....

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav carl » tis dec 07, 2004 5:18 pm

Nej. Det gäller 84:or och 85:or, dvs J20-spelare. 83:or är seniorer likt 82:or, 81:or osv...

Tanken med det hela är ju att främja juniorernas utveckling. Undra vilket huvudskälet var för Lakers att värva Skoog till 3 matcher? Var hans utveckling prio 1 eller var prio 1 att rädda Lakers till SA? Jag håller nog med Nyström i Mörrum gällande detta ämne. Skoog får ungefär lika god utvecklig i allsvenska Mörrum som i allsvenska Lakers.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Räven » tis dec 07, 2004 5:18 pm

Hoppas att det finns klara regler och att det finns de som förstår sig på reglerna och att man rättar till eventuella fel som begåtts tidigare under säsongen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » tis dec 07, 2004 5:38 pm

Jag tror inte att någon klubb som lånar in en junior bryr sig ett skit om hans utveckling, det gör däremot den klubb som lånar ut honom. Skall man låna en spelare så gör man det för att tillföra laget något inget annat. Det var knappast Skoogs utveckling som Mörrum tänkte på när de lånade honom.

Vi får slå O-hamn med de backar som finns tillgängliga. :twisted:
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav august » tis dec 07, 2004 5:53 pm

Vi kan väl använda oss av vår egen produkt Martin Åkesson som idag blev uttagen till landslaget, grattis förresten !
:-)
Användarvisningsbild
august
Forumamatör

Lån av back....

Inläggav Trullsa » tis dec 07, 2004 6:19 pm

Nä, nu får vi sluta lipa, och hoppas att "de som bestämmer" kan sin sak.

Det jag reagerar över är när en viss P Åkesson ska kunna ta en motgång för första gången? Han kan inte bara tro att allt alltid ska gå som han har tänkt. Men det förstås, stackarn har ju panik. Jag vill bara inte tänka på hur han ska ta det om vi inte klarar av att gå till SA :?
Trullsa
Forumamatör

Inläggav C70T5 » tis dec 07, 2004 6:32 pm

Detta är illa, att ett lag är decimerat är inget ovanligt så här på slutklämmen, men när Vi nu i morgon kanske spelar en av säsongens viktigaste mach, en match som kan komma att hålla SA drömmen vid liv, jadå fattas det TVÅ backar, fan hur ska detta gå? Och när Växjö Lakers försöker råda bot på den prekära situationen som nu uppstått, jadå skiter det sig även där, suck, och varför denna låneaffären gick i stöpet verkar ju enligt många helt enkelt bero på att det finns regler att följa. Att det sedan snackas om att plocka upp ngn/ngr juniorbackar, visst, helt ok, men det var väl kanske inte till en sådan här match man hade velat att det skulle ske, men Vi har väl kanske inte så mkt att välja på...
Vi får helt enkelt med Vårt decimerade lag kriga utav bara helfete dessa matcher för att klara av detta, men fan, detta kunde ju inte ha kommit mer olägligt!
KÄMPA!!

/T5!! :ajaj:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis dec 07, 2004 6:36 pm

Nu ska tävlingskommiten ha möte imorgon förmiddag om detta,så sista ordet är inte sagt .Den som beslutat nu har anknytning till Nyköping,snacka om jäv.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Re: Lån av back....

Inläggav alfax » tis dec 07, 2004 6:40 pm

Trullsa skrev:Nä, nu får vi sluta lipa, och hoppas att "de som bestämmer" kan sin sak.

Det jag reagerar över är när en viss P Åkesson ska kunna ta en motgång för första gången? Han kan inte bara tro att allt alltid ska gå som han har tänkt. Men det förstås, stackarn har ju panik. Jag vill bara inte tänka på hur han ska ta det om vi inte klarar av att gå till SA :?

Jag tror inte Åkesson har panik ,han sköter den syssla som han är tillsatt av styrelsen att göra.Han klarar säkert om vi inte går till SA,det är nog värre för vissa supportrar.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis dec 07, 2004 6:41 pm

Snacka om att det stinker rejä(v)lt.
Hoppas man får klarhet i detta i morgon, jag menar, jag tror inte att herr Åkesson och company skulle kunna förbise en regel/regler som skulle sätta käppar i hjulet vid en sån här affär, men vem vet, i morgon får Vi svaret, på många frågor och funderingar...

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » tis dec 07, 2004 6:50 pm

http://sr.se/kronoberg/nyheter/artikel. ... kel=517502

Först godkänns övergången och sen går Lars G Karlsson vars son spelar i Nyköping in och stoppar det hela... :?

Sen undrar jag vad det är för luddiga regler och var dom finns...

Vad jag hörde när Paulsson bytte klubb från Hammers till Mörrum var att han inte trivdes...

Enligt Växjö Lakers finns ett liknade fall som gör att Skoog borde få spela med Växjö. Det är Marcus Pålsson från elitserieklubben Malmö som varit utlånad till både Halmstad och Mörrum under samma säsong.

Men ishockeyförbundet menar att det finns skillnader mellan fallen Pålsson och Skoog: Pålsson mer eller mindre tvingades bort från Halmstad, medan Mörrum fortfarande vill ha Skoog.
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Lån av back....

Inläggav Trullsa » tis dec 07, 2004 6:51 pm

Till alla Ni, kritiska röster; Vilken himla tur att "han" kommer från Nyköping! För vad skulle Ni annars skyllt på?
Men om Ni hade letat lite så kanske Ni hade hittat en som har en morbror i Hammarby eller nån fasters kusin var f-n som helst. Sluta snacka om jäv och en massa dumheter.

Nä, ta det som en man, för nu är det som det är!!
Vi får väl helt enkelt gilla läget.
Trullsa
Forumamatör

Inläggav Putte#24 » tis dec 07, 2004 7:00 pm

Jag tycker det är skumt iaf!!!

Vill bara ha en rimlig förklaring till beslutet, tycker inte VLH bara ska vika ner sig utan vidare...

Skönt att de reagerar!

Åkesson är KUNG!
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » tis dec 07, 2004 7:08 pm

Om det nu är så att reglerna är solklara så är det ju inget snack om saken. Enda saken jag tycker är lite dåligt är om man godkänt lånet och sedan drar tillbaka det. Särskilt nu i slutet när det gäller så mycket och man formar spelet efter att man tror att har 6 bra backar att tillgå...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Re: Lån av back....

Inläggav alfax » tis dec 07, 2004 7:20 pm

Trullsa skrev:Till alla Ni, kritiska röster; Vilken himla tur att "han" kommer från Nyköping! För vad skulle Ni annars skyllt på?
Men om Ni hade letat lite så kanske Ni hade hittat en som har en morbror i Hammarby eller nån fasters kusin var f-n som helst. Sluta snacka om jäv och en massa dumheter.

Nä, ta det som en man, för nu är det som det är!!
Vi får väl helt enkelt gilla läget.

Du verkar gilla läget. Och till och med tror att det är Åkesson som bestämmer själv om saker och ting.......Har man en son som spelar i ett lag som är berört och bestämmer en sån här sak är det JÄV.Ska bli mycket intressant med motivering imorgon om beslutet bli nej.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav INDIAN #66 » tis dec 07, 2004 7:47 pm

.....om inte jag minns fel så var målvaktsfirma Bo Ahl utlånad förra säsongen till Troja/Ljungby och Timrå från HV 71............ :?
Men det kanske är andra regler för elitserien? :roll: Rätta mig gärna om jag har fel. :wink:
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » tis dec 07, 2004 8:20 pm

Putte/LL skrev: Först godkänns övergången och sen går Lars G Karlsson vars son spelar i Nyköping in och stoppar det hela... :?

Haha, ja fan så illa och genomskinligt, pappa betalar... :notOK:

Inget skall stickas under bordet, ALLT ska fram, alla "låningar" hit och dit, Växjö Lakers berör!!

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Abe » tis dec 07, 2004 8:22 pm

Utlåning överårig spelare (1983 - 1984)
Förening i förbundsserierna har rätt att placera fem seniorspelare födda 1983 eller 1984 i annan förening i
underliggande divisioner i seniorlaget till och med den 31 januari 2005.
Förening som lånar ut spelaren skall tillställa SIF:s Tävlingsavdelning blanketten Dispens överårig spelare.

Så här stå det i paragraf 4:5 om överåriga spelare.
Abe
Forumamatör

Inläggav Baloo » tis dec 07, 2004 8:53 pm

Vilken jävla soppa alla runt omkring gottar sig åt att Lakers får motgångar. Men varför gilla läget som någon skrev. Är man av det rätta virket måste vi slåss för vår sak. Ingen jag menar ingen kan säga att det inte är skumt med pappor, söner och allt vad svågerpolitiken fört med sig in i förbundets innersta. Läste också att rätt ska vara rätt varför skall andra lag särbehandlas med samma typ av utlåning/inlåning som oss. Nej nu jävlar det enda vi lakejer kan göra är att heja fram vårt lag på läktaren och det ska vi göra också fan ta den som inte åker hem hes imorgon.

VI ÄR LAKERS LAKEJER VI ÄR LAKERS FANS ÅÅÅ VI KOMMER FRÅN VÄXJÖ ÅÅÅ VI ÄLSKAR VÅRAT LAG.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Varanen » tis dec 07, 2004 9:10 pm

Hammers skrev:
Putte/LL skrev:Marcus Paulsson har ju spelat utlånad från MIF i både Hammers och Mörrum (gjorde 3-1 på Lakers i förlustmatchen mot Mörrum...)

Han spelade i Mörrum när de knep en poäng mot NH...

Poängavdrag för Mörrum i de matcherna så plockar vi in 2 poäng på Nyköping...

Paulsson är född 84 och har därför inte med samma regler att göra. Man får låna förstårsseniorer på nästan vilket sätt som helst fram till 31 januari.

Skoog är född 83.

Förstår inte varför ni gnäller. Regler är till för att följas, och angående Ahl ifjol fick man dispens. Skoogs inträde i Lakers hade säkerligen inte haft någon inverkan på SA-striden, men rätt ska vara rätt.

Det finns gnällare och sedan finns det gnällare. De som gnäller mest märker sällan det själva.

Ingen har reagerat på att reglerna skall följas. Det skall vara lika för alla. Det, i alla fall, jag reagerar mot är de olika besked man fått från hockeyförbundet. HV kollade att övergången var ok innan överenskommelsen med VLH. Tydligen fick man fel besked, vilket på ett menligt sätt påverkat de inblandade klubbarna. VLH hade kunnat jobba på att anlita en ledig 84:a istället. Nu är det i senaste laget, slutspurten börjar i morgon. :wallbang:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Ljungbybo » tis dec 07, 2004 9:38 pm

Hade Lakers sett lite längre än vad näsan räcker så hade ni kanske behövt Blomman och Strandberg i truppen nu.
Har kollat på träningarna och där har Blomman gjort ett bra intryck. Förstår inte varför ni frivilligt släpper en sådan kille.
Skador tillhör sporten, tänk på det nästa gång!
¤Jimmie Svensson for president¤
Användarvisningsbild
Ljungbybo
Forumamatör

Inläggav ruppo » tis dec 07, 2004 9:40 pm

Ljungbybo skrev:Hade Lakers sett lite längre än vad näsan räcker så hade ni kanske behövt Blomman och Strandberg i truppen nu.
Har kollat på träningarna och där har Blomman gjort ett bra intryck. Förstår inte varför ni frivilligt släpper en sådan kille.

Tror inte du vet om alla omständigheter angående affären med Blomman...men som skadeläget är nu hade det varit uppskattat med någon kvalificerad back till...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Ljungbybo » tis dec 07, 2004 9:47 pm

ruppo skrev:
Ljungbybo skrev:Hade Lakers sett lite längre än vad näsan räcker så hade ni kanske behövt Blomman och Strandberg i truppen nu.

Tror inte du vet om alla omständigheter angående affären med Blomman...men som skadeläget är nu hade det varit uppskattat med någon kvalificerad back till...

Det jag vet är att Lakers gav honom beskedet så pass sent att det var omöjligt för honom att få en ny klubb innan transferfönstret stängde.
Om dessa rykten som alla även jag har hört stämmer så är det oerhört konstigt att de inte har följt med honom till Ljungby.
Användarvisningsbild
Ljungbybo
Forumamatör

Inläggav alfax » tis dec 07, 2004 9:52 pm

Hade vi haft så kort näsa ,så hade vi inte haft Messa i truppen nu och inte heller Ljungkvist .Och dem byter jag inte mot Blomman och Strandberg Och att skador tillhör sporten såg vi när Messa inte kan vara med nu och inte heller Nyström.
Senast redigerad av alfax tis dec 07, 2004 9:56 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Snoken » tis dec 07, 2004 9:53 pm

Hade Lakers sett lite längre än vad näsan räcker så hade ni kanske behövt Blomman och Strandberg i truppen nu.

Det där har vi redan fått förklarat för oss. Anledningen till att klubben valde att jobba hårdare på att hitta klubbar åt Strandberg och Arup. Blomman är fortfarande junior och kan hoppa mellan klubbar trots att transfer-fönstret är stängt.

När det gäller Blomman så fanns det säkerligen bra anledningar till att man bröt med honom. Tycker det är bra av Lakers att de inte går ut med informationen då det kanske handlar om sånt den stora massan inte ska behöva veta.

Sluta nu med slå på fingrarna för du kommer ingen vart med det alls.

Vad gäller skador som tillhör sporten så hade ju likaväl Blomman eller Strandberg kunna skadats. Vi har ju inte färre backar nu än vad vi hade tidigare. Två har gått och två nya har tillkommit.
Senast redigerad av Snoken tis dec 07, 2004 9:56 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Puck På Pung » tis dec 07, 2004 9:54 pm

Även om vårt fall med Paulsson och ert med Simon Skoog faller under samma regler så är det ändå en hel del skillnad.

Skillnad 1) är att vi inte motsäger oss att han spelar i Mörrum i stället, mest för att vi, eller i alla fall jag, inte tycker han tillförde något när han var i Hammers. Ingen annan förening motsade sig detta heller, och jag tror dessutom att det är fritt fram för 84:or, och yngre, att flytta lite som de vill.

I Skoog-affären motsäger sig först Mörrum det, sen Hammarby och sedan Nyköping. Och visst beror det på att en utlåning av Skoog skulle kunna påverka SA-striden. Men likafan är regler till för att följas, och reglerna säger tydligen ganska klart att man bara får låna ut en spelare i Skoogs ålderskategori till en klubb under ett och samma år.

Det är ingen konspiration mot er - det är bara så att man inte får bete sig hur som helst.

Och som Ljungbybo sade, ni skulle nog tänkt lite längre än vad näsan räcker när ni valde att slänga ut Strandberg och Blomqvist.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Ljungbybo » tis dec 07, 2004 9:56 pm

Att ta in nya spelare är alltid en chansning och det är därför man ska vara rädd om spelarna som finns i de egna leden.
Användarvisningsbild
Ljungbybo
Forumamatör

Inläggav Snoken » tis dec 07, 2004 9:56 pm

Ljungbybo skrev:Att ta in nya spelare är alltid en chansning och det är därför man ska vara rädd om spelarna som finns i de egna leden.

Ja, visst är det en chansning men påverkar inte skadorna för fem öre.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav alfax » tis dec 07, 2004 10:05 pm

Vi fick en bättre back när Messa ersatte Blomman så jag förstår inte hur du resonerar.Sedan den förändring gjordes har det gått mycket bättre vi är uppe i 5 raka nu.,vi tappade 2 pinnar mot er och en mot Skövde annars har det varit idel vinster.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tis dec 07, 2004 10:06 pm

-> Ljungbybo: Ni tar ju själva in nya spelare, Blomman och vad han nu heter den svarte backen............ :)
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Ljungbybo » tis dec 07, 2004 10:21 pm

Piggelin skrev:-> Ljungbybo: Ni tar ju själva in nya spelare, Blomman och vad han nu heter den svarte backen............ :)

Det stämmer att vi har tagit in "Blomman" och Jean-Luc men samtidigt har vi inte sparkat ut någon bara för det.
Användarvisningsbild
Ljungbybo
Forumamatör

Inläggav Niles » tis dec 07, 2004 10:22 pm

Piggelin skrev:-> Ljungbybo: Ni tar ju själva in nya spelare, Blomman och vad han nu heter den svarte backen............ :)

Usch vilket värvarlag då, blir säkert nån duktig junior som åker ut i kylan och ersätts av dom nya.. :roll:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tis dec 07, 2004 10:25 pm

Jo, det var ungefär så jag menade. :whistle:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » tis dec 07, 2004 10:29 pm

Nu tycker jag att det räcker!!Imorgon får vi reda på hur det går å sen får vi göra det bästa av situationen som blir då.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Varanen » tis dec 07, 2004 10:42 pm

Trist med den överlägsna attityd vissa visar upp i den här tråden. Alla goda råd, förmaningar och uppmaningar att tänka efter blir bara löjeväckande när man betänker varifrån de kommer. Att jämföra äpplen med päron är ett klassiskt trix när man vill flytta fokus från själva sakfrågorna:

1) Reglerna skall gälla lika för alla.
2) Man måste kunna lita på besked från hockeyförbundet.

De tidigare förändringarna i truppen har inget att göra med sakfrågorna i fallet Skoog.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Ljungbybo » tis dec 07, 2004 11:07 pm

Tycker nästan synd om Simon Skoog jag menar ni lägger ju en enorm börda på hans axlar om värvningen skulle gå igenom. Man kan ju nästan tro att han själv skulle kunna ta er till SA.
Sist jag kollade så var det ett helt LAG som spelar om det, inte en spelare men jag har väl fel som vanligt.
Vilket förtroende ni måste ha för era nuvarande spelare.

Såg Åkesson nyss och ja ska man skratta eller gråta över hans uttalande? :roll:
Användarvisningsbild
Ljungbybo
Forumamatör

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season