Lån av back....

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav goisetkaa » tis dec 07, 2004 11:12 pm

Varanen skrev:1) Reglerna skall gälla lika för alla.
2) Man måste kunna lita på besked från hockeyförbundet.
Håller med om dessa kloka ord :wink:

Varanen skrev:De tidigare förändringarna i truppen har inget att göra med sakfrågorna i fallet Skoog.
Jag förstår inte heller vad Växjös tidigare förändringar i truppen har med denna saken att göra :dontknow: Är det någon som har gjort fel är det väl i såna fall antingen hockeyförbundet eller HV 71 och inte Växjö Lakers :idea:
Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
Användarvisningsbild
goisetkaa
Forumamatör

Inläggav Räven » tis dec 07, 2004 11:18 pm

Det verkar som om gubbarna i hockeyförbundet inte har en aning vilka regler det är som gäller om man lyssnade på Smålandsnytt nu ikväll.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis dec 07, 2004 11:31 pm

Vilken sändning var det?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » tis dec 07, 2004 11:37 pm

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=12230&a=297719
smålandsnytt...
"Regerande svenska mästaren i ishockey, HV 71, tänker låna ut backen Simon Skoog till division 1-laget Växjö."
Senast redigerad av Per_växjö tis dec 07, 2004 11:41 pm, redigerad totalt 1 gång.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » tis dec 07, 2004 11:39 pm

Fattar inte vad Ljungbybo håller på att gaffla om, vad fan är det som är så komiskt med Åkerssons uttalande i Smålandsnytt? Kom inte och påstå att er sportchef hade reargerat på annat vis om man först får ett ok från hockeyförbundet och därefter helt plötsligt får ett nej. Och nu var det så enligt inslaget att Simon Skoog tydligen satt bredvid HV;s sportchef när denna var i kontakt med förbundet och fick ja på denna utlåning.

Det är ju enbart patetsikt att se folk nu utifrån som tycker Lakers gjort fel och inte följer de regler som finns, men återigen hur hade er förening reargerat om man först för ett ja för att sedan helt plötsligt så ändrar man det till ett nej.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Putte#24 » tis dec 07, 2004 11:40 pm

Räven skrev:Det verkar som om gubbarna i hockeyförbundet inte har en aning vilka regler det är som gäller om man lyssnade på Smålandsnytt nu ikväll.

Nä, det har dom ju helt klart inte... de får väl fråga de som vet här på forumet...

Och vad detta har med Strandberg o Blomman och fattar jag inte ett smack av... tänk om dom hade blivit skadade istället...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis dec 07, 2004 11:41 pm

Jo, den har jag läst, men Räven skrev att han lyssnat, så jag trodde att man intervjuat och lagt ut en ljudfil ytterligare än den som finns på "pappan-till-en-spelare-i-Nyköping"...
http://sr.se/kronoberg/nyheter/artikel. ... kel=517196

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » tis dec 07, 2004 11:43 pm

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis dec 07, 2004 11:44 pm

Hehe, ok, men har precist suttit och ögnat igenom precis vartenda en, men jag ska kolla igen, tack!

/T5!! :oops:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis dec 07, 2004 11:45 pm

Jo, precis det var 22.15 och det var väldigt snurrigt må jag säga. konstigt att det inte kan vara klarare regler så det inte behöver bli parodi över det hela.

Nu kommer beskedet under morgondagen efter diverse uppskjutningar.
Senast redigerad av Räven tis dec 07, 2004 11:46 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » tis dec 07, 2004 11:46 pm

Putte/LL skrev:
Räven skrev:Det verkar som om gubbarna i hockeyförbundet inte har en aning vilka regler det är som gäller om man lyssnade på Smålandsnytt nu ikväll.

Nä, det har dom ju helt klart inte... de får väl fråga de som vet här på forumet...

Ja det är ju bara att ringa Ljungby eller Halmstad,,där har man dökoll på detta :?
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Räven » tis dec 07, 2004 11:48 pm

Det verkar ju finnas hur många varianter som helst till att tolka vad som gäller. :eyecrazy:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis dec 07, 2004 11:56 pm

Än en gång görs vår sport till en enda stor kalkonartad fars. Hade det inte varit så tragiskt, kunde man kanske skrattat en smula... :cry: Gräsätarna måste skaka på sina huvuden och inkasserar ännu fler pluspoäng på vår bekostnad. Hockey - sporten för franska pantomimclowner! :x
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Poliwag » ons dec 08, 2004 12:08 am

Tänk positivt!
Det kommer att gå bra även utan Simon Skoog.

Det blir perfekt att gå in i SA med vetskapen att IKO och Rögle nyss besegrats.
Hammers och Troja slår Bajen, Bajen slår Nyköping och slutar på 53p. Om Troja förlorar imorgon slutar Nyköping på 54p. Lakers slutar efter tre raka segrar på 55p.

Det ända jag vill säga med inlägget är att allt står och faller inte med Troja imorgon det viktigaste är att Lakers gör sitt jobb och vinner. :wink:
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inläggav puff » ons dec 08, 2004 2:03 am

Detta kan vara bra tändvätska för våra spelare. Jag tror att de fixar detta ändå.
puff
Forumdemon

Inläggav Viktor666 » ons dec 08, 2004 6:45 am

Hofnar skrev:
Hammers skrev:Paulsson är född 84 och har därför inte med samma regler att göra. Man får låna förstårsseniorer på nästan vilket sätt som helst fram till 31 januari.

Skoog är född 83.

Förstår inte varför ni gnäller. Regler är till för att följas, och angående Ahl ifjol fick man dispens. Skoogs inträde i Lakers hade säkerligen inte haft någon inverkan på SA-striden, men rätt ska vara rätt.

Instämmer! 8)

Hofnar håller med Hammers!? 8O
Vart är världen på väg... :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Ljungbybo » ons dec 08, 2004 7:41 am

Om ni får rätt så är det bara att skita i transferfönstret för om hockeyförbundet godkänner det en gång måste de dom göra det igen och vad är det då för mening med det?
¤Jimmie Svensson for president¤
Användarvisningsbild
Ljungbybo
Forumamatör

Inläggav Ljungbybo » ons dec 08, 2004 8:02 am

Det är ju så att spelare födda senast år 1984 får gå mellan klubbar, det är på det sättet som vi har fått Pierre Jonsson och Johan Andersson, men Simon Skoog fyller 22 om 2 månader.
Sedan är det så att Marcus Paulsson är även han född 1984.
Hade "Blomman" spelat i en högre serie än Allsvenskan så hade han utan problem kunnat spela för Troja redan nu.

Såg att om ni inte får Skoog så skulle ni kräva en utdömd seger på 5-0 mot Mörrum. Är det inte bättre att spela om det och vara värd en SA-plats istället för att verka så desperata på att få poäng även om ni egentligen inte är värda dom.
¤Jimmie Svensson for president¤
Användarvisningsbild
Ljungbybo
Forumamatör

Inläggav Mano » ons dec 08, 2004 9:00 am

Ljungbybo skrev:Det är ju så att spelare födda senast år 1984 får gå mellan klubbar, det är på det sättet som vi har fått Pierre Jonsson och Johan Andersson, men Simon Skoog fyller 22 om 2 månader.
Sedan är det så att Marcus Paulsson är även han född 1984.
Hade "Blomman" spelat i en högre serie än Allsvenskan så hade han utan problem kunnat spela för Troja redan nu.

Såg att om ni inte får Skoog så skulle ni kräva en utdömd seger på 5-0 mot Mörrum. Är det inte bättre att spela om det och vara värd en SA-plats istället för att verka så desperata på att få poäng även om ni egentligen inte är värda dom.

Jag har själv läst övergångspappret som Simon Skoog skrivit på..
Ett papper som är från Svenska hockeyförbundet..
Det är en dispensövergång för juniorer
Och på det står det klart och tydligt gäller spelare födda 1983 och 1984

Om det sen är fel av förbundet att godkänna den här övergången pga S.S spel i Mörrum det får ngn annan svara på... :roll:
Jag är Mano, vem fan är du?
Användarvisningsbild
Mano
Forumentusiast

Inläggav carl » ons dec 08, 2004 9:19 am

Jag tror Åkesson och Lakers gör bäst i att koncentrera sig på att försöka etablera goda relationer med förbund och kollegor i andra allsvenska föreningar. Inte komma med tarvliga uttalande om var Karlssons son spelar och genom det insinuera att specialregler konstruerats. Vi som har verkat inom föreningslivet vet hur otroligt viktigt det är med goda relationer till förbund och kollegor. Speciellt viktigt kan jag föreställa mig att det är för Lakers som ny förening. De flesta andra har varit med och kännt varandra i si sådär 20-40 år. Genom att sätta sig ensam på en egen ö blir man otroligt sårbar.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Niles » ons dec 08, 2004 9:31 am

carl skrev:Jag tror Åkesson och Lakers gör bäst i att koncentrera sig på att försöka etablera goda relationer med förbund och kollegor i andra allsvenska föreningar. Inte komma med tarvliga uttalande om var Karlssons son spelar och genom det insinuera att specialregler konstruerats. Vi som har verkat inom föreningslivet vet hur otroligt viktigt det är med goda relationer till förbund och kollegor. Speciellt viktigt kan jag föreställa mig att det är för Lakers som ny förening. De flesta andra har varit med och kännt varandra i si sådär 20-40 år. Genom att sätta sig ensam på en egen ö blir man otroligt sårbar.

Snicksnack, lämna dina pekpinnar hemma. Lakers gör helt rätt att utröna vad som är rätt. Blir förbundet sura för det är det dom som ska skärpa sig och inte vi. BASTA :twisted:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Ambassador » ons dec 08, 2004 9:35 am

carl skrev:Jag tror Åkesson och Lakers gör bäst i att koncentrera sig på att försöka etablera goda relationer med förbund och kollegor i andra allsvenska föreningar. Inte komma med tarvliga uttalande om var Karlssons son spelar och genom det insinuera att specialregler konstruerats. Vi som har verkat inom föreningslivet vet hur otroligt viktigt det är med goda relationer till förbund och kollegor. Speciellt viktigt kan jag föreställa mig att det är för Lakers som ny förening. De flesta andra har varit med och kännt varandra i si sådär 20-40 år. Genom att sätta sig ensam på en egen ö blir man otroligt sårbar.

Precis som att Växjö inte skulle ha ett brett kontaktnät och ha mycket kontakter eller?
Jag tror att Växjö Lakers har goda relationer hos både andra klubbar och hos förbundet.
Sen är det en annan sak att clownen på förbundet har en son som spelar i Nyköping....det är ju jäv...det kan man ju aldrig komma ifrån.
Det är ju bara att lägga ihop 1 + 1.
Alla ser ju om sitt eget hus först, eller?
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav carl » ons dec 08, 2004 10:15 am

Jag skriver vad jag anser. Om någon tolkar det som "pekpinnar" så är det upp till den personen.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Fille Rille » ons dec 08, 2004 10:18 am

Simon Skoog Back 1983-02-17 Sölvesborg IK
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Användarvisningsbild
Fille Rille
Forumamatör

Inläggav puff » ons dec 08, 2004 10:40 am

Inte kan väl carl mena att utgången i sådana här frågor hänger på om man är snäll, tyst och därigenom får goda relationer med de gamla kulturklubbarna. var det inte REGLERNA som gällde.
Men det kanske är som i samhället i övrigt, nya skall vara tysta och snälla så att de inte stör ritningarna för de "gamla"
puff
Forumdemon

Inläggav Anfall » ons dec 08, 2004 10:42 am

Jag vet inte vad jag tycker är bäst.

Att vi får använda Skoog, och skicka Jeremias till Osby :(

eller

Att låta Jeremias få/ta ansvar på isen och få 5-0 och 3 poäng i Mörrummatchen.

5-0 och 3 poäng låter mer lockande tycker jag, Jeremias har varit bra den tid han fått spela.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs

Inläggav erok » ons dec 08, 2004 10:53 am

SMP idag.får inte Lakers låna skoog så kräver Lakers en 5-0 vinst över mörrum. :roll: Lakers kommer aldrig att ge sig i denna fråga :twisted:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » ons dec 08, 2004 10:58 am

puff skrev:Inte kan väl carl mena att utgången i sådana här frågor hänger på om man är snäll, tyst och därigenom får goda relationer med de gamla kulturklubbarna. var det inte REGLERNA som gällde.
Men det kanske är som i samhället i övrigt, nya skall vara tysta och snälla så att de inte stör ritningarna för de "gamla"

Jag menar INTE att man ska vara tysta och snälla. Man ska naturligtvis framföra sin åsikt, men det är klumpigt att insinuera specialregler pga Karlssons son i Nyköping(eller för den delen Trojas 7-2 förlust förra året som insinuerades vara läggmatch).
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav serra » ons dec 08, 2004 11:03 am

men hallå...
att det är jäv är ju självklart!!!
det var som någon skrev...1+1 =2
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » ons dec 08, 2004 11:07 am

erok skrev:SMP idag.får inte Lakers låna skoog så kräver Lakers en 5-0 vinst över mörrum. :roll: Lakers kommer aldrig att ge sig i denna fråga :twisted:

Då kan de nog tjura i all evighet. Fattar inte hur en förening kan vara så desperat att ta sig till SA att man hotar med sådant här, att man är beredd att ta till andra metoder än sportsliga.

Hur hård blir smällen om Lakers missar SA, egentligen? Man börjar ju undra.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Ambassador » ons dec 08, 2004 11:10 am

Hammers skrev:Då kan de nog tjura i all evighet. Fattar inte hur en förening kan vara så desperat att ta sig till SA att man hotar med sådant här, att man är beredd att ta till andra metoder än sportsliga.

Men rätt ska väl vara rätt?
Kan det vara så svårt att förstå?

Skärp dig Hammers! Du lägger massa kommentarer bara för att du ska verkar det som....tänk lite innan du skriver.
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav serra » ons dec 08, 2004 11:14 am

ha ha ha ha ha det var fan det roligaste jag läst här inne!!!!!
hammers TÄNKA??????
ha ha ha ha ha...
tack för den Ambass!!!!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » ons dec 08, 2004 11:21 am

Självklart ska vi agera i denna frågan! Vi lär knappast äventyra några värdefulla relationer, snarare tvärtom. Det ger oss respekt att vi driver detta. Sedan tror jag nog att förbundet gör klokast i att erkänna sitt misstag med Paulsson och ge oss våra tre poäng för Mörrum-matchen.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Puck På Pung » ons dec 08, 2004 11:22 am

Ambassador skrev:
Hammers skrev:Då kan de nog tjura i all evighet. Fattar inte hur en förening kan vara så desperat att ta sig till SA att man hotar med sådant här, att man är beredd att ta till andra metoder än sportsliga.

Men rätt ska väl vara rätt?
Kan det vara så svårt att förstå?

Skärp dig Hammers! Du lägger massa kommentarer bara för att du ska verkar det som....tänk lite innan du skriver.

Ja. Rätt ska vara rätt och därför ska Simon Skoog inte lånas ut till Växjö. Fallet Paulsson behandlades efter dess förutsättningar och de var sådana att det var okej att han bytte från Hammers till Goiset.

Rätt ska vara rätt. Först gav förbundet klartecken, vilket var regelvridigt. Sen ändrades det, du har helt rätt, rätt ska vara rätt och det är inte alls svårt att förstå.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav erok » ons dec 08, 2004 11:26 am

kan du säga varför han inte ska lånas ut till Växjö??
han har åldern inne och får enligt regelverket lånas ut
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season