Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ljungbybo skrev:När man tar till så här drastiska åtgärder börjar man ju undra hur mycket Lakers kommer förlora på att inte gå till SA utan att spela i en fortsättningsserie med oss vanliga...
Räven skrev:Regelverket säger: Föreninger i förbundsserierna har rätt att placera fem seniorspelare födda 1983-84 i annan förening i underliggande divisioner i seniorlag till och med 31/1 2005.
LaKaj skrev:Självklart ska vi agera i denna frågan! Vi lär knappast äventyra några värdefulla relationer, snarare tvärtom. Det ger oss respekt att vi driver detta. Sedan tror jag nog att förbundet gör klokast i att erkänna sitt misstag med Paulsson och ge oss våra tre poäng för Mörrum-matchen.
Hammers skrev:Ljungbybo skrev:När man tar till så här drastiska åtgärder börjar man ju undra hur mycket Lakers kommer förlora på att inte gå till SA utan att spela i en fortsättningsserie med oss vanliga...
Ja, visst är det intressant Ljungbybo. Det verkar nämligen bra desperat. Simon Skoog är ändå ingen spelare som går in och spelar en avgörande roll, som sagt var han rätt så tvivelaktig när han lånades ut till Mörrum tidigare i år.
Volvo, jag tyr mig i alla fall till en förening som kan spelreglerna - och följer dem.
Varanen skrev:Det har inget med desperation att göra utan handlar enbart om två sakfrågor vilket du verkar ha förtvivlat svårt att förstå:
Reglerna skall gälla lika för alla.
Man skall kunna lita på besked från hockeyförbundet.
Föreningen du tyr dig till hade tydligen ingen kännedom om utbildningsbidragen vilket, enligt föreningens egen utsago, har bidragit till de ekonomiska problemen man har. Så jag skulle inte vända mig dit för att få experthjälp vad gäller regelverket. Trist argumentationssätt? Jovisst men Hammers (skribenten) tigger om det.
Hofnar skrev:Till Huddinges ohämmade och hysteriska glädje i så fall...
Hofnar skrev:(*psssst*! Ni glömmer väl inte att det är match ikväll?)
Fille Rille skrev:Mottagande förening kan maximalt mottaga 5 utlåningsspelare.
Hammers skrev:Så här står det på blanketten som gäller för att söka dispens för Simon Skoog.
"Spelaren har rätt att deltaga i två föreningar utan övergångspapper och karensdagar fram till 31 januari 2005."
Det står klart och tydligt: två föreningar.
Ett: HV, två: Mörrum, Växjö skulle bli...tre.
Glasklart var ordet. Några oklarheter överhuvudtaget?
Sen att Mörrum har soppat till det är sin sak, men reglerna är glasklara. NI FÅR INTE LÅNA SKOOG.
Putte/LL skrev:Marcus Paulsson har ju spelat utlånad från MIF i både Hammers och Mörrum (gjorde 3-1 på Lakers i förlustmatchen mot Mörrum...)
Han spelade i Mörrum när de knep en poäng mot NH...
Poängavdrag för Mörrum i de matcherna så plockar vi in 2 poäng på Nyköping...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster