Lån av back....

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Putte#24 » ons dec 08, 2004 1:30 pm

UPPSKJUTET??? 8O Var det inte glasklart... :roll:

Vet inte när detta publicerades :?
http://www.sydostran.se/002.lasso?id=4088&lay=sport

Lars G Karlsson, på Svenska Ishockeyförbundet, meddelar att man inte tänker lämna någon dispens för att kunna åsidosätta utlåningsreglerna.
Marcus Paulsson tillhör Malmö Redhawks. Under en kort tid var forwarden utlånad till allsvenska Halmstad Hammers och spelar nu för Mörrum.
n Är inte det samma situation som för Skoog?
- Nej. För det första är Marcus förstaårssenior och då gäller andra regler. Man måste bland annat skicka in en utbildningsplan till förbundet.
- Malmö pratade med förbundet och såg till att allt var klart innan de kontaktade oss, förklarar Lars-Fredrik Nyström. Halmstad och Malmö var överens och båda ansåg att det var bättre att han spelade med oss.
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons dec 08, 2004 1:31 pm

Nyheterna 12.30. Nu är det "krig" mellan Lakers och Hockeyförbundet. Heja, heja Lakers :clap: :clap:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » ons dec 08, 2004 1:35 pm

Niles skrev:Det finns så klart oklarheter. Man behöver knappast några övergångspapper till föreningen man redan har kontrakt med. Således 1:Mörrum...2:Växjö...

Man söker om dispens att ha spelaren i en annan förening, HV är den första eftersom han tillhör den och Mörrum var den andra.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Ambassador » ons dec 08, 2004 1:36 pm

Vart ska detta sluta??
En sak är säker,, clownen med en son i Nyköpings hockey SKA EJ
besluta i ett sådant här viktigt ärende...
Den situvation han befinner sig i är JÄVIG...

Åååååååå, jag blir spå förbannad att de skjuter upp beslutet, så fega att ta ett beslut!
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav Anfall » ons dec 08, 2004 1:42 pm

Förbundet verkar vara skärrade. De har gjort så många konstigheter som har uppdagats att de inte vill göra ett nytt misstag. Därför måste de nog se över alla spelade matcher för att eventuellt rätta till saker. Eller att inte göra nånting. :eyecrazy:

Hur som helst. Fokus på matchen ikväll är det som gäller. :twisted:

Kom igen! 4-3 till Lakers. :hbang:
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs

Inläggav buck » ons dec 08, 2004 1:44 pm

klart de kan göra så! de avgasskadade småführerna gör PRECIS vad de vill med SITT hockeyförbund... så de så! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Ambassador » ons dec 08, 2004 1:45 pm

Vi kan göra en Hammarby och vinna med 7-0
Bättre sent än aldrig att bättra på målskillnaden...
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav Niles » ons dec 08, 2004 1:47 pm

Hammers skrev:Man söker om dispens att ha spelaren i en annan förening, HV är den första eftersom han tillhör den och Mörrum var den andra.

Vill man bara tolka det på ett sätt är det meningslöst att argumentera. Förbundet vet inte och därför kan man inte ta ett beslut, signaturen Hammers vet men har inte meddelat förbundet detta.
Nu skiter jag i detta och laddar för matchen.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » ons dec 08, 2004 1:48 pm

Ambassador skrev:Vi kan göra en Hammarby och vinna med 7-0
Bättre sent än aldrig att bättra på målskillnaden...

Får ni inte igenom Skoog och inte igenom 5-0 mot Mörrum blir det väl krig om att ni ska ha poängersättning för att Oskarshamn lade sig mot Bajen?
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Lakerdome » ons dec 08, 2004 1:48 pm

Räven skrev:Nyheterna 12.30. Nu är det "krig" mellan Lakers och Hockeyförbundet. Heja, heja Lakers :clap: :clap:

Vilka nyheter sas det på?
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav buck » ons dec 08, 2004 1:48 pm

CNN givetvis...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » ons dec 08, 2004 1:50 pm

Hammers skrev:Får ni inte igenom Skoog och inte igenom 5-0 mot Mörrum blir det väl krig om att ni ska ha poängersättning för att Oskarshamn lade sig mot Bajen?

Lägg ner nu Hammer! Att du ogillar hela rasket inkl VLH som klubb är ganska uppenbart, men INSE att du snackar med supportrar...
VI kan inte påverka eller kräva poäng så jag BER dej, lägg ner provokationerna!
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » ons dec 08, 2004 1:55 pm

Räven skrev:Nyheterna 12.30. Nu är det "krig" mellan Lakers och Hockeyförbundet. Heja, heja Lakers :clap: :clap:

Lycka till i ert krig. Ni kanske vinner slaget om Skoog, men kriget kan ni aldrig vinna!
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Anfall » ons dec 08, 2004 1:57 pm

carl skrev:Lycka till i ert krig. Ni kanske vinner slaget om Skoog, men kriget kan ni aldrig vinna!

Slaget om Skoog verkar vara förlorat men kriget om en SA-plats ger vi aldrig upp. :twisted:
Anfall
Forumproffs

Inläggav Räven » ons dec 08, 2004 1:58 pm

Carl: Det beror på vilket krig du syftar på.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » ons dec 08, 2004 2:02 pm

Kriget mot SA kan ni mycket väl vinna. Vi kommer bl.a att hjälpa er idag genom att vinna över Nyköping hemma med 4-3 idag (jag är ganska säker på vinst idag).

Det är kriget mot förbundet jag syftar på. Där har ni bara förluster att hämta.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Ambassador » ons dec 08, 2004 2:05 pm

jag tror inte heller att Växjö "vinner" så mycket på att kriga mot förbundet, men nu är det så många lustiga omständigheter kring detta, så jag hoppas att de står på sig!
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav alfax » ons dec 08, 2004 2:06 pm

För h**vete Hammers kom inte med dina inlägg att Du vet allt,enligt dej var det glasklart .,Förbundet behöver ytterlig en dag för att tyda sina regler .Ni verkar lika virriga, förbundet i varje fall, men Du har ju allt glasklart för dej .
Detta handlar inte om Lakers går till SA eller inte, utan att samma regler ska gälla för alla .
Ni som tycker Åkesson gör bort sig ,ska nog tänka om .Det är en förbannad tur att det finns de som säjer ifrån mot pampar och jäv .Han kommer säkerligen att få många tack från klubbar som inser att det behövs folk som säjer ifrån.
Förstår nu Hofnars omdöme om dej Hammers .
Du tror att du vet och kan allt ,men sanningen är att du bara är ute efter att försöka klanka ner på andra klubbar och då framförallt Lakers och Rögle och höja konkursboet Hammers till skyarna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » ons dec 08, 2004 2:08 pm

alfax skrev:För h**vete Hammers kom inte med dina inlägg att Du vet allt,enligt dej var det glasklart .,Förbundet behöver ytterlig en dag för att tyda sina regler .Ni verkar lika virriga, förbundet i varje fall, men Du har ju allt glasklart för dej .
Detta handlar inte om Lakers går till SA eller inte, utan att samma regler ska gälla för alla .
Ni som tycker Åkesson gör bort sig ,ska nog tänka om .Det är en förbannad tur att det finns de som säjer ifrån mot pampar och jäv .Han kommer säkerligen att få många tack från klubbar som inser att det behövs folk som säjer ifrån.
Förstår nu Hofnars omdöme om dej Hammers .
Du tror att du vet och kan allt ,men sanningen är att du bara är ute efter att försöka klanka ner på andra klubbar och då framförallt Lakers och Rögle och höja konkursboet Hammers till skyarna.

Där dök du upp med en del lögner. Har inte klankat ner på Rögle överhuvudtaget, däremot har jag bestämda åsikter om hur Växjö beter sig i vissa sammanhang.
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Anfall » ons dec 08, 2004 2:09 pm

Tack för det Carl, hoppas du får rätt när det gäller Trojas insats ikväll. Men det ryktas att vissa i er klack ska heja på Nyköping ikväll, i alla fall om resultattavlan visar att Lakers leder i sin match.

Förbundet för vi inte krig mot, vi poängterar för dem att de har gjort fel och borde ta konsekvenserna av det och rätta till samt klargöra "enkla" regler.
Anfall
Forumproffs

Inläggav Anfall » ons dec 08, 2004 2:11 pm

Hammers skrev:Där dök du upp med en del lögner. Har inte klankat ner på Rögle överhuvudtaget, däremot har jag bestämda åsikter om hur Växjö beter sig i vissa sammanhang.

Tyck vad du vill, vem bryr sig. :roll:
Anfall
Forumproffs

Inläggav serra » ons dec 08, 2004 2:12 pm

frågan är varför en tönt som hammers bry sig så mycket om vad som händer i lakers?
det är bättre du lägger ner din energi på att samla ihop lite pengar åt din klubb....
och då menar jag inte syföreningen du är med i.....utan Halmstad Hammers..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » ons dec 08, 2004 2:14 pm

serra skrev:frågan är varför en tönt som hammers bry sig så mycket om vad som händer i lakers?
det är bättre du lägger ner din energi på att samla ihop lite pengar åt din klubb....
och då menar jag inte syföreningen du är med i.....utan Halmstad Hammers..

Duktig och saklig du är.
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav serra » ons dec 08, 2004 2:16 pm

har jag inte sagt att jag är...
men efter dina 243 inlägg så kan man ju börja undra......
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons dec 08, 2004 2:17 pm

Hammers om du inte vill kalla det för att klanka på Rögle ,så får du kalla det något annat ,men enligt dej så har ni alltid varit det bättre laget när ni möts ,i varje fall har jag och jag tror Hofnar uppfattat det så.

Men svara mej istället på det väsentliga i denna debatten ,Varför förbundet behöver ytterligare en dag att döma ,medan EXPERTEN NR 1 anser att det är GLASKLART.Vore det inte bättre att man slopade förbundet, när vi har en sån som du, som det är GLASKLART för.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Ljungbybo » ons dec 08, 2004 2:17 pm

Att jag som Trojan inte vill se Lakers i SA är kanske inte någon nyhet, anledningen är att vi går miste om en hel del utan denna match men det betyder inte att jag kommer stå på läktaren ikväll och heja fram Troja till en seger.
Men det är inte därför som jag anser att Skoog ska få gå till Lakers. Beslutet tas imorgon och då får ni endast ha honom i två matcher, är det värt det? Är det inte bättre att låta Agustin spela istället för att gnälla?
Alla turer med Skoog har bara tagit bort all fokus från det som verkligen betyder någon, nämligen laget.
Nu har jag sagt vad jag vill säga.
¤Jimmie Svensson for president¤
Användarvisningsbild
Ljungbybo
Forumamatör

Inläggav Anfall » ons dec 08, 2004 2:18 pm

Du Hammers, ska du heja på Halmstad eller Hammarby ikväll? :?:

Man undrar ju vad du tycker är viktigast att fokusera på: Ditt lag eller vårt? :dontknow:
Anfall
Forumproffs

Inläggav Anfall » ons dec 08, 2004 2:22 pm

Ljungbybo skrev:Att jag som Trojan inte vill se Lakers i SA är kanske inte någon nyhet, anledningen är att vi går miste om en hel del utan denna match men det betyder inte att jag kommer stå på läktaren ikväll och heja fram Troja till en seger.
:?:

Du vill inte se Lakers i SA, och du ska inte stå på läktaren ikväll och heja fram Troja till en seger. Vad menar du? :?:
Anfall
Forumproffs

Inläggav Puck På Pung » ons dec 08, 2004 2:23 pm

alfax skrev:Men svara mej istället på det väsentliga i denna debatten ,Varför förbundet behöver ytterligare en dag att döma ,medan EXPERTEN NR 1 anser att det är GLASKLART.Vore det inte bättre att man slopade förbundet, när vi har en sån som du, som det är GLASKLART för.

Anledningen till att de behöver en dag till på sig är för att de har satt sig i skiten tidigare, dels i fallet Paulsson och dels att Mörrum spelat med fyra tusen juniorer med dispens. Det är Johan Björk, Christopher Nilstorph, Andreas Sundin, Marcus Paulsson, Carl Söderberg, David Fredriksson, Simon Skoog och allt vad de heter. En del av dem har ju dessutom var väldigt framträdande, och jag tycker Mörrum borde straffas med böter, kanske poängavdrag.
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Ljungbybo » ons dec 08, 2004 2:25 pm

Fel av mig. Menar naturligtvis att jag kommer att stå och heja fram mitt lag till seger även om jag inte vill se Lakers i SA.
¤Jimmie Svensson for president¤
Användarvisningsbild
Ljungbybo
Forumamatör

Inläggav Räven » ons dec 08, 2004 2:25 pm

Carl: Nä, jag tror ärligt talat att det är svårt att övertyga eller "vinna" över förbundet. Om det handlar om prestige för förbundet att visa att de aldrig kan ha fel det vet jag inte. Men jag tycker det är bra att det blir en granskning om vad som ska gälla.

Ljungbybo: Jag tror inte att kretsen kring laget tappar fokus på kvällens match, ingen av oss som diskuterar här just nu ingår i kretsen kring laget och vi hinner skaffa den fokus som vi behöver innan nedsläpp ikväll.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Anfall » ons dec 08, 2004 2:29 pm

Ljungbybo skrev:Fel av mig. Menar naturligtvis att jag kommer att stå och heja fram mitt lag till seger även om jag inte vill se Lakers i SA.

Precis som ett äkta fans ska göra. Hålla på sitt lag. Syggt! :D
Anfall
Forumproffs

Inläggav Ambassador » ons dec 08, 2004 2:31 pm

Anfall skrev:Precis som ett äkta fans ska göra. Hålla på sitt lag. Syggt! :D

tom jag håller på Troja ikväll....har ju lovat att lägga 100:- till deras sparhäst om de vinner ikväll..... =)
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav Anfall » ons dec 08, 2004 2:35 pm

Tror jag ska hålla på Troja 2 omgångar i rad, faktiskt. :lol:
Anfall
Forumproffs

Inläggav Hofnar » ons dec 08, 2004 2:37 pm

Alla verkar hålla på alla för tillfället, utom förbundet då.

Men vem härinne håller på Rögle ikväll? Ni brukar ju vilja stötta oss rätt ofta :whistle:
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season