Fortsättningsserien here we come!!

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 12:37 am

Jamen, självfallet finns det rötägg överallt, men att alla skulle samlas på ett och samma ställe ikväll ter sig lite märkligt tycker jag. Och dessutom skråla samma sak under en lång tid.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav tomten 2 » lör dec 11, 2004 12:40 am

tyvär det stod vakter och poliser över allt!
jag stod själv och sålde öl och blev hotad ett antal ggr.
Men jag dömer ej er alla för vad ett fåtal gjorde det vore löjligt tycker jag!
Sen tål ni ej glåpord så gå för fan på bio i stället..
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav PutteA » lör dec 11, 2004 12:41 am

Tomten: SANT!! Men en hel busslast likadana.....samtidigt..... :roll:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav tomten 2 » lör dec 11, 2004 12:42 am

Räven skrev:Jamen, självfallet finns det rötägg överallt, men att alla skulle samlas på ett och samma ställe ikväll ter sig lite märkligt tycker jag. Och dessutom skråla samma sak under en lång tid.

Jag undrar vad det var för hemskheter dom skrek??
Det var väll inga svordomar??
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 12:43 am

tomten 2: Det är knappast värt att fortsätta, vi tycks stå ljusår ifrån varandra, vad vi anser är moral, hyfs och ett någorlunda vettigt uppträdande. Jag tror nog utan att överdriva att vi i Växjö kommit längre när det gäller just detta. Jag tillägger förresten, med mycket längre.
Senast redigerad av Räven lör dec 11, 2004 12:44 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rögle BK » lör dec 11, 2004 12:43 am

Att kalla AIA ligister och mentalpatienter är rätt hårda ord, var inte på matchen idag så kan inte kommentera vad som hände, men om du Piggelin baserar dina uttalande p g a att man sjöng någon nidvisa om Hardelöv så är du ute på hal is....
Rögle BK
Forumamatör

Inläggav C70T5 » lör dec 11, 2004 12:44 am

Går ju knappat och höra vad Ni säger, ropar lr skriker, det låter ju som om Ni har hela käften full av gröt, men vissa ord det hörde man och det räckte, pinsamt!

/T5!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 12:45 am

Nidvisa!!!! Ja, man kan kalla det för vad man vill, du milde tid!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör dec 11, 2004 12:45 am

tomten 2 skrev:tyvär det stod vakter och poliser över allt!
jag stod själv och sålde öl och blev hotad ett antal ggr.
Men jag dömer ej er alla för vad ett fåtal gjorde det vore löjligt tycker jag!
Sen tål ni ej glåpord så gå för fan på bio i stället..

Tomten 2: En fråga bara: Har du inga betänkligheter vad det gäller val av verbala saker att skrika på en match?? Eftersom jag har barn själv så frågar jag dig. Jag har svårt att släppa detta, för det gjorde mig heligt förbannad rent ut sagt. Detta har ingenting med psykning i allmänhet att göra, eller glåpord mellan klackarna, det ingår. Utan jag tänker på de små supportrarna, dom apar gärna efter.
Senast redigerad av PutteA lör dec 11, 2004 12:48 am, redigerad totalt 1 gång.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 12:47 am

Jag kan bara instämma, jag hade också barn med på matchen och som ni förstår så är jag fortfarande ursinnigt förbannad över detta lågvattenmärke. vad svarar man sina barn?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör dec 11, 2004 12:50 am

Räven skrev:Jag kan bara instämma, jag hade också barn med på matchen och som ni förstår så är jag fortfarande ursinnigt förbannad över detta lågvattenmärke. vad svarar man sina barn?

Precis Räven, vad f-n svarar man??? :roll:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Piggelin » lör dec 11, 2004 12:51 am

->tomten 2: Du har ikväll bevisat att du inte har social kompetens.
Att uppföra sig som AIA BAJA gjorde ikväll kan inte försvaras på något sätt.
Om du inte förstår detta, då är det verkligen tragiskt.
Men du är ju i alla fall kvalificerad att bli fullvärdig medlem i AIA BAJA.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » lör dec 11, 2004 12:52 am

Jag är nyss hemkommen ifrån matchen, och diskuterade detta "skall" både under och efter matchen med flera stycken, och det var ingen som hört ngt liknande skrikas ifrån en bortaklack som ikväll i Lakerdome, jag är verkligen besviken på AIA, riktigt jefla illa, vilket förbannade lågvattenmärke!!

/T5!! :notOK:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 12:53 am

Nä, det var pinsamt att förklara för sina barn, PutteA.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav gudas » lör dec 11, 2004 12:56 am

På ett kryptiskt sätt nu. Vad var det som skreks i kväll undrar en nyfiken supporter till ett annat kronobergslag ? Jag menar, man har ju hört ett och annat genom åren som inte har på en idrottsarena att göra. Detta verkar dock ta priset om jag tolkar er rätt.
gudas
Forumamatör

Inläggav Piggelin » lör dec 11, 2004 12:59 am

För att försöka förklara på ett anständigt sätt, så skrek i stort sett hela rögleklacken nästan hela 2:a perioden att "Hadelöv är en "sån som damerna har mellan benen".
Då kanske du förstår hur pinsamt dom uppträdde.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav tomten 2 » lör dec 11, 2004 12:59 am

Var det verkligen så hemskt?
och enligt vissa så hörde man ej för gröten satt i halsen hur fan ska ni ha det?
sen är det bara att gratulera er att ni har Svedalas mest välspråkiga klack inga svordomar eller köns ord bara bibel ord i Lakerdome.
Sen att det får finnas gränser det håller även jag med om men att bli så förbanad ja då kanske man ska se bandy i stället?
Ursäkta det går ej med bandy för då får ju barnen se dom vuxna dricka kaffejögg och annan alkohol?
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 1:01 am

tomten 2: Du pratar som om du kom ifrån en annan värld. Fattar du inte!!!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » lör dec 11, 2004 1:04 am

vad finns det för mening att skrika könsord?? Stöttar ni rögle när ni skriker sånt?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » lör dec 11, 2004 1:05 am

-> tomten 2. Det är ingen ide att du försöker försvara eller förklara AIA BAJAS uppträdande ikväll. Det kanske är normalt beteende hos er, vad vet jag.
Det var ganska komiskt när AIA BAJA kom in i hallen.
Något mer likt ett gäng chimpanser har jag aldrig sett eller hört.
tomten 2, det är bättre att hålla tyst och låta folk tro att man är dum i huvudet, än att öppna munnen och bevisa det. :whistle:
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » lör dec 11, 2004 1:06 am

-> Räven, tomten 2 kommer från en annan värld, SKÅNE! :wink:
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav tomten 2 » lör dec 11, 2004 1:06 am

Räven skrev:tomten 2: Du pratar som om du kom ifrån en annan värld. Fattar du inte!!!

Jo då jag begriper mycket väl att det är skit roligt att reta galfeber på er!
Men är det verkligen så hemskt att dom skrek att Hardelöv är en # ?
Jag tror nog att barnen i Småland som i övriga Svedala vet vad en Ja ni vet vad är?
jag håller med om att det ej låter vackert men jag gråter ej över det.
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 1:09 am

Jo, i sånna här lägen hoppas jag att våra förfäder aldrig hade krigat så förbaskat mycket om just Skåne. Det hade nästan varit bättre om det tillhört Danmark, helt klart. Med tanke på andra saker också :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » lör dec 11, 2004 1:10 am

Vi har härmed fått tomten 2 att inse att det inte var så vackert det dom skrek. Men det tog en bra stund innan han fattade det.
Fortsätter han på detta viset, så åker han väl snart ur AIA BAJA. :wink:
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 1:14 am

tomten 2: Jag kan säga dig att jag jobbat i 25 år som ledare i olika föreningar och under de sista 10 åren drivit tillsammans med övriga idrottssverige, om att visa respekt för varandra, visa ödmjukhet mot det man håller på med, ha distans. Vi har på uppdrag från RF infört att förbjuda svordomar från ledare, inte snusa, röka inför barnen/ungdomarna, det finns faktiskt ledare som röker. Vi har jobbat med att ta bort detta könsrelaterande som finns bland annat i skolor. Så ert beteende ikväll raserar mer än vad mi fattar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav tomten 2 » lör dec 11, 2004 1:15 am

Räven skrev:Jo, i sånna här lägen hoppas jag att våra förfäder aldrig hade krigat så förbaskat mycket om just Skåne. Det hade nästan varit bättre om det tillhört Danmark, helt klart. Med tanke på andra saker också:wink:

Om du nu är så allmän bildad då borde du veta att var man bor och kommer ifrån spelar ingen roll.
Då ska du åka ner till Helsingborg en sommar helg och se alla packade Småläningar som varit i Helsingör hur dom beter sej!
ska man dömma ut hela Småland för det? nä det tror jag inte.
så om man är Skåning eller Småläning vad spelar det för roll??
Du som är så smart??
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 1:17 am

Jag har inte sagt att jag är smart, det var riktat som ett skämt och det visade jag genom smilies.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rögle BK » lör dec 11, 2004 1:17 am

Men nu skall vi bara få dig Piggelin att förstå att alla i AIA inte är mentalpatienter och ligister, jag håller med dig om det inte var en speciellt lämplig ramsa man sjöng om Hardelöv: fredagsmatch, några öl för mycket, några Hbg-ligister som säkert var med, kanske därför denna ramsan skreks. Men att döma ut hela AIA som mentalpatienter och ligister är rent patetiskt...
Rögle BK
Forumamatör

Inläggav tomten 2 » lör dec 11, 2004 1:17 am

Räven skrev:tomten 2: Jag kan säga dig att jag jobbat i 25 år som ledare i olika föreningar och under de sista 10 åren drivit tillsammans med övriga idrottssverige, om att visa respekt för varandra, visa ödmjukhet mot det man håller på med, ha distans. Vi har på uppdrag från RF infört att förbjuda svordomar från ledare, inte snusa, röka inför barnen/ungdomarna, det finns faktiskt ledare som röker. Vi har jobbat med att ta bort detta könsrelaterande som finns bland annat i skolor. Så ert beteende ikväll raserar mer än vad mi fattar.

Då vet du att idroten är en av de vanligaste inkörsportarna till alkoholen hos ungdomarna i dag??
Villket är för djävligt!!
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 1:20 am

Vi vet väl kanske inte hur många som representerar er av dessa som stod i er klack idag. Men av de som var där, ingick detta lågvattenmärke. Sedan kanske det bara var de mindre tillräknerliga som råkade hamna på samma plats just ikväll, vad vet jag. Men jag tror inte att det var så.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav tomten 2 » lör dec 11, 2004 1:24 am

Räven skrev:Jag har inte sagt att jag är smart, det var riktat som ett skämt och det visade jag genom smilies.

Ja om du ser på sida ett där debatten började så använde aven jag smilies men alla blev skit sura och tog ej det som ett skämt så är smilies en ursäckt??
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 1:24 am

tomten 2: Jag skulle snarare säga att det har varit så, men jag tror nog att du också vet att man som ledare får utbildning i just arbete mot droger, det ingår mer eller mindre i det vardagliga tränandet, Man lär redan från början att alkohol och andra droger innebär att träningen inte får den kurva som man annars skulle kunna uppnå. Ocj när man kommer upp i åldrarna tro att man kan göra resultat "dagen efter" är en utopi, det avslöjas enkelt av tränarna. Man lär ungdomarna ta ansvar, det är ett team och då ställer man upp för varandra. Det finns otroligt mycket gott i idrott om det funkar som det ska,
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Poliwag » lör dec 11, 2004 1:25 am

Fet är bara i sina egna ögon som AIA är sveriges bästa klack. För alla andra är det VÄRLDENS mest överskattade klack.

Raderat...
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inläggav Rögle BK » lör dec 11, 2004 1:30 am

Du häcklar Rögle-supportrar med könsord, eftersom ni inte plocka bort inlägget så måste det betyda att alla Lakejer står bakom det och därmed är mentalpatienter och ligister... :wink:
Rögle BK
Forumamatör

Inläggav tomten 2 » lör dec 11, 2004 1:30 am

Räven skrev:tomten 2: Jag skulle snarare säga att det har varit så, men jag tror nog att du också vet att man som ledare får utbildning i just arbete mot droger, det ingår mer eller mindre i det vardagliga tränandet, Man lär redan från början att alkohol och andra droger innebär att träningen inte får den kurva som man annars skulle kunna uppnå. Ocj när man kommer upp i åldrarna tro att man kan göra resultat "dagen efter" är en utopi, det avslöjas enkelt av tränarna. Man lär ungdomarna ta ansvar, det är ett team och då ställer man upp för varandra. Det finns otroligt mycket gott i idrott om det funkar som det ska,

Jag håller med dej att när det funkar är det jätte bra men man ser tyvär för många exempel där det ej fungerar pga att barnen ska uppfostras av och i familjen och ej dagis skola och en massa anat skit.
Jag vet att många ledare lägger ner ett enormt arbeta med ungdomarna och det ska dom prissas för....
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack