Oj vilken optimistisk ödmjukhet...

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Oj vilken optimistisk ödmjukhet...

Inläggav bizz » fre dec 10, 2004 11:14 pm

...plötsligt är det inte så kaxiga tongångar längre, utan ett tappert försök att dölja tårarna som rinner på kinderna.

Kan inte låta bli att le lite när man läser följande citat på forumet ikväll:

"Lakers kämpade iallafall in i det sista!"
"Med aspel tar vi oss långt"
"Nu tar vi nya tag och siktar in oss mot play-off!!!"
"Playoff- here we come!"

Min kommentar är bara; Lycka till!
bizz
Forumamatör

Inläggav Niles » fre dec 10, 2004 11:29 pm

Nyfrälst och nyreggad från nyköping va?
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre dec 10, 2004 11:32 pm

Mmm, kan väl väl knappt va nått annat....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav GS » fre dec 10, 2004 11:38 pm

Är det någon som kan förklara för mig vad det är för fel att som supporter trots dagens motgång och missad chans till SA vad det som är så kul och som denna raketforskare måste le åt?

Är det så att vi bara för att vi nu missat SA skall sluta tro på vårt lag och att vi för detta skall sluta tro att det kommer att gå bra i fortsättningsserien?

Vissa slutar man aldrig att förvånas över 8O
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav tomten 2 » fre dec 10, 2004 11:45 pm

Nä så enkelt tror jag ej det är.
Lakers fansen har varit rätt kaxiga innan och under sesongen och det får ni äta upp nu?
Jag personligen vet ej riktigt vad jag ska tycka men jag hade hellre föredragit Växjö än Bajen med 500pers på läktaren. :(
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav bizz » lör dec 11, 2004 12:06 am

Nej, jag är inte från Nyköping. Jag har följt VLH de senaste fem åren.

Mitt svar till "GS" (som för övrigt kallar mig raketforskare) är: Jag vet inte vem som har sagt att något är fel, jag ler lite för att det trots motgångar finns en sån optimism bland supportrarna. Naturligtvis skall ni inte sluta tro på ert lag bara för att det inte alltid är medvind. Därför säger jag det åter igen; Lycka till!
bizz
Forumamatör

Inläggav Piggelin » lör dec 11, 2004 12:12 am

Det är ju ganska kul att övriga lags supportrar häcklar oss för att vi fortfarande stöttar och älskar vårt lag. Det är väl precis det som vi har blivit kända för, och som jag ser det, kännetecknar en riktig supporter.
Det är ju nu, när vi har haft vår kanske första riktiga motgång, som vi skall visa att vi inte är några medgångssupportrar.
NU DJÄVLAR STÄLLER VI UPP FÖR VÅRT LAG.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör dec 11, 2004 12:16 am

Helt rätt Piggelin!!!!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav bizz » lör dec 11, 2004 12:37 am

Piggelin, du som är "riktig supporter", vad är det du älskar? Ert lag...vad är det? Varumärket Växjö Lakers, spelarna som spelar, eller folket som styr föreningen? Hoppas inte det är spelarna du blivit kär i, för de är ju inte så långvariga....många stannar ju bara nån säsong, eller ännu mindre.
bizz
Forumamatör

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 12:40 am

Man älskar sitt lag, sin förening. Sedan att det inte ser likadant ut som det gjorde på 60 och 70-talet, då man var trogen sin klubb från sina första skär, är historia för alla föreningar numera.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » lör dec 11, 2004 12:41 am

-> bizz: Eftersom du inte vill avslöja vad du kommer ifrån eller vilket lag du håller på, så tänker jag inte bemöta ditt inlägg.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » lör dec 11, 2004 12:42 am

bizz skrev:Piggelin, du som är "riktig supporter", vad är det du älskar? Ert lag...vad är det? Varumärket Växjö Lakers, spelarna som spelar, eller folket som styr föreningen? Hoppas inte det är spelarna du blivit kär i, för de är ju inte så långvariga....många stannar ju bara nån säsong, eller ännu mindre.

Och vad vill du komma med detta inlägg? Menar du att det är i enbart Lakers spelare kommer och går?
Du får ursäkta men detta var nog en av dom dummaste frågor jag skådat. Skulle det vara annorlunda att som Lakerssupporter kalla sig "äkta supporter" än alla andra hundratusentals supporters som finns runt om i landet oavsett vilken idrott man gillar?

Eller så missuppfattar jag dig helt i din fråga.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Piggelin » lör dec 11, 2004 12:43 am

Håller med dig GS. Inlägget var så djävla dumt, så därför bemöter jag inte det. :lol:
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav bizz » lör dec 11, 2004 12:48 am

Piggelin! Varför hänger du upp dig på varifrån jag kommer eller vilket lag jag håller på? Jag har sagt att jag följt VLH under fem framgångsrika år. Det ända jag undrar är vad det är du älskar? Sen att det finns hundratusentals supportrar till olika föreningar är väl ointressant, det är ju din åsikt jag vill höra...men eftersom du inte vill bemöta mig så får jag väl acceptera att du är lite rädd för att tala om vad du står för. Synd...
bizz
Forumamatör

Inläggav INDIAN #66 » lör dec 11, 2004 1:13 am

GS skrev:Är det någon som kan förklara för mig vad det är för fel att som supporter trots dagens motgång och missad chans till SA vad det som är så kul och som denna raketforskare måste le åt?

Är det så att vi bara för att vi nu missat SA skall sluta tro på vårt lag och att vi för detta skall sluta tro att det kommer att gå bra i fortsättningsserien?

Vissa slutar man aldrig att förvånas över 8O

Nej, man ska tydligen vara som många andra, krypa ner i sin håla och glömma allt om hockey :evil:(Har sett alltför många sk. medgångare under höstsäsongen). Lakers missade SA denna säsong så nu kan vi............ :? ......lägga ner ? Aldrig i livet :twisted: Riktiga supportrar följer sitt lag i ur och skur :twisted: Riktiga supportrar följer sitt lag i medgång som motgång :twisted: . Lakers förlorade idag. Men Lakers kommer igen. Sedan finns det en skara "hang-a-rounds" som är på när allt går som på räls. Såna klarar i alla fall jag mig utan.

Mot Play-Off :ok:
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast

Inläggav Per Carlsson » lör dec 11, 2004 3:38 pm

Det är just detta som skiljer oss Lakejer från andra lags supportrar. Vi stöttar laget och blickar framåt oavsett.

Ni andra supportrar utifrån som är skadeglada nu när vi missat SA måste tycka det är skitjobbigt när vi inte grämer ner oss för detta utan blickar vidare och tror stenhårt på Play Off utan att vara omedvetna om att vi måste kriga rejält för det.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör dec 11, 2004 3:41 pm

Per Carlsson skrev:Det är just detta som skiljer oss Lakejer från andra lags supportrar. Vi stöttar laget och blickar framåt oavsett.

Ni andra supportrar utifrån som är skadeglada nu när vi missat SA måste tycka det är skitjobbigt när vi inte grämer ner oss för detta utan blickar vidare och tror stenhårt på Play Off utan att vara omedvetna om att vi måste kriga rejält för det.

Där satt den!!! :ok: :hbang:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Kjelleman » tis dec 14, 2004 3:56 pm

Per Carlsson skrev:Det är just detta som skiljer oss Lakejer från andra lags supportrar. Vi stöttar laget och blickar framåt oavsett.

Du Per tror du själv på allt du säger??Varför skulle växjö vara så mycket bättre en alla andra för,, det är kanske det som ni får äta upp nu vem vet!!!! Själv läste jag på erat forum innan serien startade på svenska fans
att grundserien skulle växjö bara leka sig igenom för ni var alldeles för bra
och ingen annan var i närheten mot vad ni var, detta finns nog kvar där ska du se, och vidare sedan skulle SA komma den skulle bli lite svårare då men inte oövervinnligt sedan var det kvalet ttill ES och vips så skulle ni vara i eliten, 2 år skulle räcka i allsvenskan, för nu var det eran tur att gå upp, SAIK och HIF hur många år tror du dom har fått vänta??

En sista fråga, det står lite längre upp på denna sida ny reggad nyköpingsbo varför tror ni att alla kommer ifrån Nyköping för..
Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
Användarvisningsbild
Kjelleman
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » tis dec 14, 2004 4:16 pm

Kjelleman.

Jag har två saker att säga dig.

För det första så har jag aldrig sagt att vi supportrar från Växjö är bättre än några andra.

För det andra så är det redan bevisat att vi inte kommer få äta upp nånting alls. Vi supportrar har redan genom att blicka vidare mot Fortsättningesserien och nästa mål - Play Off (istället för att se bakåt och gräva ner oss för att vi missat SA) bevisat att vi är av det rätta virket som stöttar laget oavsett. Alla supportrar jag känner och alla jag sett skriva här på forumet är precis lika posiva nu som för en vecka sen.

Så please, lägg ner detta snacket nu, vi blir inte knäckta för denna missen av SA. Vi tror på stenhårt på laget ändå.

Lakers Lakejer - Det rätta virket!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » tis dec 14, 2004 4:23 pm

Det finns i alla supporterskaror, även hos oss, personer som tror att laget är bäst i världen om man gör bra värvningar och har ett på pappret bra trupp.

Lägg inte för stor vikt vid det Du läser på Växjös forum på Svenska Fans. Där är 9/10 som skriver "gäster" och inte registrerade användare. Och så länge man inte kan registrera sig och på så sätt vara öppen för motkritik, så ska man ta det med en nypa salt.

Just det här ES-snacket ska man ta med glimten i ögat. Vi är fullt medvetna om svårigheterna med att avancera till landets högsta serie. Och Lakers 5-årsplan bygger på att i första hand etablera sig som ett stabilt superallsvenskt lag.

Om du sedan lyssnar till enskilda fans 1-årsplan som bygger på direkt spel i elitserien eller föreningen Växjö Lakers uppsatta mål väljer du själv.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Återgå till Matchsnack