Fortsättningsserien here we come!!

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Poliwag » lör dec 11, 2004 1:32 am

RögleBK:
om du inte kan ta det får du väl börja följa ett bandyforum istället!

http://pub.alxnet.com/guestbook?id=2026081

Vad är skillnaden?
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 1:34 am

tomten 2: Precis, så är det, många ledare blir som en andra (ibland första) pappa eller mamma, någon man kan ta upp sina problem med. man kan prata med ledarna när tonårsproblemen kommer, när resultaten uteblir, de finns alltid tillhands och lyssnar och förstår. Men alla ledare är naturligtvis inta sådana. Men när det funkar så tror jag att idrotten är räddningsplankan för många som annars skulle hamna bland droger och kriminalitet.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav tomten 2 » lör dec 11, 2004 1:41 am

Helt rätt jag håller fullständigt med dej!
men jag måste fråga en sak!
förekommer det aldrig några köns ord eller svordomar i er hall?
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav GS » lör dec 11, 2004 1:44 am

tomten 2 skrev:Helt rätt jag håller fullständigt med dej!
men jag måste fråga en sak!
förekommer det aldrig några köns ord eller svordomar i er hall?

Nej för f*n aldrig i he**ete :wink:
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Räven » lör dec 11, 2004 1:46 am

tomten 2: Det gör det säkert, men det var något annat idag.

Ledare på ungdomsnivå har ett stort ansvar bara genom sitt eget uppträdande, de flesta barn/ungdomar ser upp till och gör som sina ledare gör. Så det är ett stort ansvar som ligger på ledarnas axlar. Om politiker visste hur mycket nytta våra föreningar gör för samhället och dessutom gratis.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav tomten 2 » lör dec 11, 2004 1:50 am

jag har följt Rögle i över 20år och rest över hela landet och i dom flesta hallar så har man hört svordomar och könsord så man bryr sej ej längre.
Sen att Hardelöv fick på fan beror på att han är från Malmö villket som bekant vi hatar över allt annat.
så är det bara. ha ha ha
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav tomten 2 » lör dec 11, 2004 1:51 am

Räven skrev:tomten 2: Det gör det säkert, men det var något annat idag.

Ledare på ungdomsnivå har ett stort ansvar bara genom sitt eget uppträdande, de flesta barn/ungdomar ser upp till och gör som sina ledare gör. Så det är ett stort ansvar som ligger på ledarnas axlar. Om politiker visste hur mycket nytta våra föreningar gör för samhället och dessutom gratis.

Jag håller med ledarna och föreningarna sköter tyvär många samhälls problem..
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav Natr » lör dec 11, 2004 2:06 am

Jesus vilket liv.... :?
Användarvisningsbild
Natr
Forumamatör

ja jösses ...

Inläggav {SweET}Wolger » lör dec 11, 2004 2:16 am

Nu har jag läst inlägg efter inlägg ... skit kastas hit och sen tillbaka igen.

RBK ... varför behövs det kravallstaket och poliseskort dit ni åker ?
RBK ... varför kan ni inte hyra vilka bussar ni vill ?
Om ni nu är en sån ordentlig och trevlig klack, och är en förebild för övriga klackar som ni säger ... vad tror ni kalaset som ni ställer till med när ni åker någonstans kostar vanliga skattebetalare ?

Hörde till och med en pappa säga att han inte vågade ta med sig sina barn på en hockeymatch när AIA skulle komma ... hur lågt har man sjunkigt som klack när den nya generationen inte kan gå på ishockey och se sina hjältar för att föräldrarna är rädda för deras välmående ?

Nä AIA ... ta tag i er förening och städa upp där nu om ni någonsin ska framstå som en klack.

STÄNG LAKERDOME FÖR AIA, släpp helt enkelt inte in dem.
För att citera min idol Peanut:
Oh MY GOOOOD!
Administratören som gick in på min Profil och redigerade bort min signatur & raderade mitt inlägg ... OMG!
Användarvisningsbild
{SweET}Wolger
Forumamatör

Inläggav GS » lör dec 11, 2004 2:35 am

Jag har också förundrat mig över varför AIA alltid utnämner sig som den klack som utan konkurans är Sveriges bästa och vart dom än åker så skall dom visa resterande hockeySverige detta.
Ni får ursäkta men jag finner inget speciellt märkvärdigt med denna klack mer än att det konstant är oroligt där dom drar fram. Dom är också den klack som är bäst på "hata motståndarlaget" ramsor hellre än att stödja det egna laget.

Men så länge man kan minnas tillbaka så har dom också gjort allt för att leva upp till sitt ryckte på bortamatcherna och måttstocken på en rolig bortamatch verkar vara när det är fredagsmatch så dom kan tanka i sig "brun lemonad" som dom så stolt brukar skriva på sitt forum.

Man kan ju också undra varför nu Föreningen Rögle BK anordnar egna bussresor för folk som vill följa laget i SA och varför man inte gör det i samarbete med AIA.

Jag vill nog påstå att det finns klackar som besökt Växjö som lätt kan utmana AIA.
Tänker på VIK i kvalet för något år sedan, Nybros klack både när vi möttes i ettan och förra året i AS, IKO låter minst lika mycket och derbymatcherna mot Troja och i ettan mot TAIF så låter dessa klackar mer än AIA.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Re: ja jösses ...

Inläggav Patrik_AIA » lör dec 11, 2004 5:24 am

{SweET}Wolger skrev:Hörde till och med en pappa säga att han inte vågade ta med sig sina barn på en hockeymatch när AIA skulle komma ... hur lågt har man sjunkigt som klack när den nya generationen inte kan gå på ishockey och se sina hjältar för att föräldrarna är rädda för deras välmående ?
STÄNG LAKERDOME FÖR AIA, släpp helt enkelt inte in dem.

1. Den omtalade ramsan försvarar jag inte alls - tyckte att den var direkt tradig när den kördes om och om igen, dock inte alls av hela klacken.
Tror att anledningen till att den höll på så pass länge var den andra strofen - "platsar inte i Sveriges r-vh-l", d.v.s. att det i själva verket handlade en hel del om "Rögle kontra MIF".
Det bästa sättet att stävja en ramsa är att byta ut den mot en bättre när den första börjar avklinga. Problemet är om ramsan pågår i all evighet, svårt då att få en "syl i vädret". Dessutom motverkade nidramsan sitt syfte, eftersom målisen tycktes ännu mer taggad av att vara måltavla (som jag skrev i referatet på AIA).

2. Däremot är det helt tokigt att insinuera att det skulle ha varit någon hotfull stämning. Tycker inte att det var nödvändigt med varesig kravallstaket eller så pass många poliser. Denna bedömning görs dock av insatschefen och det finns även med en supporterpolis från Ängelholm som hjälper till. Jag tror inte att det uppstod några problem av det slaget. Stämningen före och efter matchen var god och trivsam - jag och några andra AIA-are snackade med lakersfans både före och efter matchen och det var aldrig några problem med detta.
Hemska berättelser om folk som inte vågar ta med sina barn saknar logik och skrämmer bort ev. besökare från hallen i onödan.
Tycker för egen del att Din egen signatur här i forumet verkar mycket mer våldsinriktad än vad vi röglefans var och är.

3. Vilka bussbolag RBK och AIA anlitar är vår ensak.

4. Du slipper i alla fall stöta på oss under nästa serie. (Helst hade jag även velat se fester mellan RBK-Växjö i Superallsvenskan.) De flesta jag har träffat uppskattar matcherna mellan våra lag och därför undrar jag vad det tjänar för syfte att svartmåla den andre så till den milda grad att man anser att denne skall portförbjudas?
Verbala kamper på läktaren är en sak, men sedan skall man kunna gå från hallen i lugn och ro, vilket också skedde!

Bryt ihop, och kom igen 8)
Senast redigerad av Patrik_AIA lör dec 11, 2004 11:09 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör

Inläggav Patrik_AIA » lör dec 11, 2004 5:44 am

GS skrev:1. Jag har också förundrat mig över varför AIA alltid utnämner sig som den klack som utan konkurans är Sveriges bästa.
2. det konstant är oroligt där dom drar fram.
3. Dom är också den klack som är bäst på "hata motståndarlaget" ramsor hellre än att stödja det egna laget.
4. Men så länge man kan minnas tillbaka så har dom också gjort allt för att leva upp till sitt ryckte på bortamatcherna och måttstocken på en rolig bortamatch verkar vara när det är fredagsmatch så dom kan tanka i sig "brun lemonad" som dom så stolt brukar skriva på sitt forum.
5. Man kan ju också undra varför nu Föreningen Rögle BK anordnar egna bussresor för folk som vill följa laget i SA och varför man inte gör det i samarbete med AIA.
6. Jag vill nog påstå att det finns klackar som besökt Växjö som lätt kan utmana AIA.

1. Att man höjer sin egen klack till skyarna är ett välkänt fenomen bland fler än röglefans. Dessutom finns det en hel del spelare (egna o. motståndare) som vittnar om AIA:s förmåga att peppa sitt lag till segrar genom kraftfullt stöd.
2. Inte sant.
3. Kärleken till det egna laget skall stå i centrum. Kan hålla med om att det ibland kantrar åt fel håll, men mycket är klart på rätt väg. "Hata-ramsor" hörde jag inga alls!?! (dock ramsor som jag skulle kalla lätt irriterande och tarvliga för en motståndare att höra - förutom den omdiskuterade nidramsan, som avhandlades i förra inlägget)
4. Öldrickande kan alltid vara ett problem om det blir i för rikliga mängder. Tycker att du drar alla över en kam, och dessutom glömmer att det dricks pilsner även bland era fans.
5. Inte sant.
6. Intressant, märkligt att vi aldrig har stött på dem?
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör

Inläggav Kjelleman » lör dec 11, 2004 7:51 am

KyriakoS skrev:
Kjelleman skrev:BAY BAY Lakers :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

ni medverkade dock inte mkt i detta... o du lär dig stava

Oj då , det finns något som heter IRONI också, men jag förstår om du inte förstår
Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
Användarvisningsbild
Kjelleman
Forumamatör

Inläggav tomten 2 » lör dec 11, 2004 9:30 am

1. Att man höjer sin egen klack till skyarna är ett välkänt fenomen bland fler än röglefans. Dessutom finns det en hel del spelare (egna o. motståndare) som vittnar om AIA:s förmåga att peppa sitt lag till segrar genom kraftfullt stöd.
2. Inte sant.
3. Kärleken till det egna laget skall stå i centrum. Kan hålla med om att det ibland kantrar åt fel håll, men mycket är klart på rätt väg. "Hata-ramsor" hörde jag inga alls!?! (dock ramsor som jag skulle kalla lätt irriterande och tarvliga för en motståndare att höra - förutom den omdiskuterade nidramsan, som avhandlades i förra inlägget)
4. Öldrickande kan alltid vara ett problem om det blir i för rikliga mängder. Tycker att du drar alla över en kam, och dessutom glömmer att det dricks pilsner även bland era fans.
5. Inte sant.
6. Intressant, märkligt att vi aldrig har stött på dem?[/quote]

Jag håller med dej Patrik!
Sen så är det stacket och poliser även när ni kommer till Ä-Holm inte gråter vi för det!!
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav Mindreader » lör dec 11, 2004 9:37 am

Per_växjö skrev:vad finns det för mening att skrika könsord?? Stöttar ni rögle när ni skriker sånt?

Det är väl ingen större mening med att skrika könsord till Hadelöv, dom har han hört så många ggr innan från oss, jag har själv barn, och det är inga ord som min son inte redan har hört i skolan ( 1:a klass).
Så det man kan tycka är pinsamt är att ni lägger enerig på att smutskasta AIA, Dom enda incidenterna jag såg var nog när ett par Växjöbor skulle runt på baksidan och provocera klacken, men dom kom inte så långt för polisen stoppade dom. Sen var det några halvfulla äldre gentlemen som visade sig ha en fin verbal förmåga på andra sidan kravallstaketet, även dom pratade småländska. Vilket är värst? att försöka ställa till med riktigt bråk genom att knalla bort till motståndarklacken eller att kalla Hadelöv för könsord???

Tycker ni kastar mycket stora stenar i ett glashus lakers.
Hellre ett löst skott av en bebis än ett hårt skott i huvudet av Arup
Mindreader
Forumamatör

Inläggav buck » lör dec 11, 2004 11:40 am

Det jag tycker är märkligt är att när nu AIA faktiskt HAR en enorm uppsjö av BRA ramsor, varför mala en såpass plump ramsa en hel period...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » lör dec 11, 2004 12:27 pm

buck skrev:Det jag tycker är märkligt är att när nu AIA faktiskt HAR en enorm uppsjö av BRA ramsor, varför mala en såpass plump ramsa en hel period...

Helt otroligt... hur kan en hel (3/4) klack stå och mala en sån "ramsa" i nästan en hel period??? Eller iaf 15 min!!! Så många så länge 8O och sen jämföra det med att enskilt folk svär och kanske tom slänger ur sig ett könsord även bland andra lags supportrar...

När AIA vill och när allt går bra så kan de vara en förbannat bra klack med en grym röststyrka, där kanske vi ligger efter lite? Men efter igår så sjönk dom en bit ner under jorden... AIA igår var inget vidare, inte ens röststyrka fanns det, många bortaklackar har hörts mycket mer...

ALLA TILL MÖRRUM!
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » lör dec 11, 2004 12:33 pm

Håller med till fullo Putte
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Lakersfan_03 » lör dec 11, 2004 2:41 pm

i fortsättningsserien är det väl som mål att komma 1 hoppas jag. vi borde vara överlägsna tycker jag men efter säsongen som denna så vet man att man inte ska underskatta lag. Hoppas vi kommer 1.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Musicman » lör dec 11, 2004 3:24 pm

Fullständigt menigslöst för AIA att ha många ramsor....
Det är ju ändå ingen i Småland som fattar vad de säger mer än några enstaka ord :roflol: :roflol: :roflol:
(Innan det tar hus i h-vete IRONI)
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Användarvisningsbild
Musicman
Forumproffs

Inläggav Ljunggren » lör dec 11, 2004 3:53 pm

Ni Lakejer, som tror vara en så ""duktig" klack, har ju missuppfattat hela (och då menar jag hela) syftet med en klack över huvud taget.
Målet för varje bortaklack måste i 1:a hand vara att skapa en "hemmaatmosfär" för det egna laget och i 2:a hand att skapa en så orolig och dålig stämning för hemmalaget som möjligt.
Detta till alla buds stående medel. AIA kanske inte lyckades med detta fullt ut igår kväll, men tre, små ord har åtmisnstone skakat om er supporterklubb så till den milda grad att det nästan låter som om någon tagit eran oskuld.
Någon av er skrev i ett inlägg här "det är ju bara en lek". Fel! Supporterskap är sällan en lek - det är i allra högsta grad allvar. Lever man med sitt lag 24/7 och har gjort det i Lejonparten av sitt liv, förstår man det. Går man sporadiskt på matcher eller inte varit med så länge, kanske denna inställning är lite svårare att begripa.
I mina ögon är Växjö en dagsslända som knappast kommit för att stanna. den typ av "hårdsatsande" föreningar som ni representerar har vi sett allt för många av genom åren, och ni förtjänar långt ifrån all den uppmärksamhet som vi och andra givit er och förhoppningsvis skiljs våra vägar här.
Ljunggren
Forumamatör

Inläggav PutteA » lör dec 11, 2004 3:59 pm

Som sagt Ljunggren: Det är många och stora skillnader mellan AIA och LL, och jag hoppas för min GUD att det förblir så. Som jag sagt innan, ska man behöva vara som AIA för att bli respekterad i supporter-sverige, då kan det va. Resten du säger tycker jag inte är värt att ens kommentera.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav erok » lör dec 11, 2004 4:07 pm

Vist fasiken är det en lek.Idrott ska vara kul oavsett hur länge man har varit med eller ej.Om så Lakers trillar ner till korpnivå så tror jag det finns folk som kommer att stötta dessa på läktaren för hockey är kul och det är vi supportrar som gör det än roligare.
själv kommer jag att fortsätta att stötta lakers oavsett var de spelar i serien.De har gett mig så mycket skojiga upplevelser att jag blir tårögd att tänka på det
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Ge inte upp, det går att lära sig!

Inläggav Patrik_AIA » lör dec 11, 2004 4:37 pm

Musicman skrev:Fullständigt menigslöst för AIA att ha många ramsor....
Det är ju ändå ingen i Småland som fattar vad de säger mer än några enstaka ord :roflol:
(Innan det tar hus i h-vete IRONI)

Det går att lära sig.
Just nu har vi en wannabesupporter (Janne) på inskolning. Såsom infödd smålänning har han haft vissa svårigheter med uttalet av det skånska idiomet, men efter några matcher med AIA har han börjat övergå från att ha sjungit "Aa-Be-Kå" till ett lite mer gutturalt uttal av "Aaarh".
Det går att lära sig såväl uttala som förstå skånska.
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör

Inläggav Lakers00 » sön dec 12, 2004 3:32 pm

Hur orkar ni.......... :?: Nu är det snart jul.....då ska vi vara snälla mot varandra :wink:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Toby » sön dec 12, 2004 6:27 pm

Sluta bete er som ni vore supporterkulturens urfader.
En av huvudingredienserna i supporterkultur är hat.
Det är samma hat som flödar som tex mellan Celtic-Rangers ,de matcherna brukar hyllas av sportjournalister.
Jag kan varmt rekommendera The old firm till alla utom vissa överkänsliga Lakersfans , eftersom tex FUCK*** CU** hördes flera gånger.
Användarvisningsbild
Toby
Forumamatör

Inläggav tomten 2 » sön dec 12, 2004 8:29 pm

Nä du Toby!
Nu får du ta det lugnt tänk på att du kan fördärva julen för känsliga Lakers fans.
Att det skulle bli ett sån jädra liv för att en klack skriker Fi##a är ju helt otroligt i Växjö.
Nä jag har ett förslag till er i Lakers hämta era ramsor i Bibeln så kanske ni får julklappar av tomten till jul :lol:
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » sön dec 12, 2004 8:32 pm

Tomten 2 : det märks ju hur omogna vissa AIA fans är att ni aldrig lär er och respektera motståndarna det är ju helt sanslöst :asshole:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » sön dec 12, 2004 8:41 pm

Toby skrev:Sluta bete er som ni vore supporterkulturens urfader.
En av huvudingredienserna i supporterkultur är hat.
Det är samma hat som flödar som tex mellan Celtic-Rangers ,de matcherna brukar hyllas av sportjournalister.
Jag kan varmt rekommendera The old firm till alla utom vissa överkänsliga Lakersfans , eftersom tex FUCK*** CU** hördes flera gånger.

Var är världen på väg......... :? Vi hatar inte...vi älskar.
Lägg ner detta nu....skrik och gör va ni vill....så gör vi vad vi vill.
That´s it............
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Fixo » sön dec 12, 2004 9:00 pm

Här kommer en sida som jag tror att en del kommer att gilla :wink:

WWW.hitbutiken.com/annat/skane/? .......
Mörrum Hockey, den enda RIKTIGA hockeyföreningen i Blekinge
Användarvisningsbild
Fixo
Forumamatör

Inläggav Lakers00 » sön dec 12, 2004 9:00 pm

Lakersfan_03 skrev:i fortsättningsserien är det väl som mål att komma 1 hoppas jag. vi borde vara överlägsna tycker jag men efter säsongen som denna så vet man att man inte ska underskatta lag. Hoppas vi kommer 1.

Ja eller 2:a......det finns inget lag som är överlägset i den serien...kom ihåg det. :?
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Lakers00 » sön dec 12, 2004 9:02 pm

Fixo skrev:Här kommer en sida som jag tror att en del kommer att gilla :wink:

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: Helt otroligt............ :lol:
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav tomten 2 » sön dec 12, 2004 9:22 pm

Lakers00 skrev:

Wow har den kommit till Småland nu..
Vilken sensation!!
Sen så spelar det för fan ingen roll var man bor i detta land?
Och ska man vara känslig så vad är Blekinge och Mörrum för något? fullt av gödsel och stinker fan för Blekinge är ju Sveriges trädgård eller?
Nä ta och väx upp ni som är så ordentliga för kan man ej skrika FI##A så kan man ej klaga på andra heller om var folk bor!! :roll:
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

Inläggav Fixo » sön dec 12, 2004 9:26 pm

tomten 2 skrev:
Lakers00 skrev:

Wow har den kommit till Småland nu..
Vilken sensation!!
Sen så spelar det för fan ingen roll var man bor i detta land?
Och ska man vara känslig så vad är Blekinge och Mörrum för något? fullt av gödsel och stinker fan för Blekinge är ju Sveriges trädgård eller?
Nä ta och väx upp ni som är så ordentliga för kan man ej skrika FI##A så kan man ej klaga på andra heller om var folk bor!! :roll:

Ja du tomten2.... kan du ej skilja på humor och att skrika könsord..
Mörrum Hockey, den enda RIKTIGA hockeyföreningen i Blekinge
Användarvisningsbild
Fixo
Forumamatör

Inläggav tomten 2 » sön dec 12, 2004 11:37 pm

Jo det kan jag men hela min värld rasar ej samman för det!!
Född Rögleit
Användarvisningsbild
tomten 2
Forumamatör

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack