Ny målvakt

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ny målvakt

Inläggav furioso » fre dec 17, 2004 2:33 am

Skulle gärna se Pål Grotnes i Lakers mål, han är stark på
låga skott, däremot är han ngt sämre på höga skott.
Men i övrigt stabil.

Gamle Nybro målvakten Bössfall skulle kunna vara ett alternativ
också, han står väl i Västerås nu?
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Re: Ny målvakt

Inläggav Puck På Pung » fre dec 17, 2004 10:14 am

furioso skrev:Skulle gärna se Pål Grotnes i Lakers mål, han är stark på
Men i övrigt stabil.

Hur rika tror du att Lakers är?
Det är inte speciellt billigt att lösa spelare från deras kontrakt, framförallt inte förstamålvakter.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav H:et » fre dec 17, 2004 10:38 am

Ingen har väl sagt att han ska till Lakers, att det är nån som vill lösa ut honom. Folk sitter juh bara & spånar om alternativ som vore bra ( utan att för den delen menar att det ska bli så)
Det är bra att ni i klacken aldrig slutar sjunga VLH.....
Användarvisningsbild
H:et
Forumamatör

Inläggav The Duke » fre dec 17, 2004 11:19 am

Åk upp till Jönköping ikväll och övertala Martin Brodeur...kanske kan han ta med backpolaren Scott Stevens från Devils oxå :lol:
Användarvisningsbild
The Duke
Forumamatör

Inläggav buck » fre dec 17, 2004 1:26 pm

The Duke skrev:Åk upp till Jönköping ikväll och övertala Martin Brodeur...kanske kan han ta med backpolaren Scott Stevens från Devils oxå :lol:

Åh! Scott Stevens den gamla favoriten! :D Jag har haft ETT hockeysamlarkort o det var med honom! :D
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre dec 17, 2004 1:50 pm

Nu är det ju så här att Lakers har 2 kontrakterade målvakter,Troligen blir det så att Ville återkommer ,tror inte Tingsryd vill ha honom då de också har 2 målvakter nu.Tror inte Lakers vill betala för 3 målvakter resten av säsongen .Detta är min personliga uppfattningen att Lakers inte är ute efter en målvakt i detta läge.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre dec 17, 2004 1:58 pm

Nä, det tror inte jag heller. Men jag förstår de som skakar på manchetten, för det gör jag så länge som inte Ville hittar sin form igen. Det är alldeles för vanskligt med "bara" en målvakt som kan ge de övriga spelarna trygghet och att de inte försöker ta över delar av en målvakt som inte är bra, för det ger ett dåligt försvar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » fre dec 17, 2004 3:17 pm

Då är det ju ett perfekt läge att låta Ville stå mot Leksand. Är han taggad och revanschsugen så hoppas jag att det kommer märkas.. han ÄR ju trots allt bra i grund och botten!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre dec 17, 2004 3:36 pm

Ja, han är bra i grund och botten, det har han verkligen visat tidigare.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Re: Ny målvakt

Inläggav Mygel » fre dec 17, 2004 7:31 pm

Hammers skrev:
furioso skrev:Skulle gärna se Pål Grotnes i Lakers mål, han är stark på
Men i övrigt stabil.

Hur rika tror du att Lakers är?
Det är inte speciellt billigt att lösa spelare från deras kontrakt, framförallt inte förstamålvakter.

Det blir ju inte så dyrt om de kan bryta sina kontrakt då deras arbetsgivare inte uppfyller deras åtaganden enligt kontraken t.ex. att betala avtalad lön i tid.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Piggelin » fre dec 17, 2004 7:41 pm

Varför snackas det om nya målvakter?
Vi har Åkerström som var kanonbra innan Hadelöv kom. Vi har Ville som andremålvakt.
Givetvis är ju Hadelöv en klassmålvakt, men dom flesta andra namnen ni nämner är inte bättre än dom vi har.
Vi kan ju inte hålla på att byta målvakt en gång i månaden, nu kör vi med dom vi har. Det stärker ju inte självförtroendet på Per och Ville att vi håller på och diskuterar på detta viset.
Vad vi skulle behöva är en riktig killer framför motståndarmålet.
Det är inte antalet insläppta mål, frånsett dom första fem matcherna, som är problemet. Vi har gjort för lite mål framåt.
Det är bara att titta i tabellen.
NU SKALL VI TILL PLAY-OFF. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » fre dec 17, 2004 8:43 pm

JAG tycker att vi skulle testa J-20 målvakt Dennis Hedström... för att den killen är j-vligt bra med plocken, och dessutom så är han ju en egen produkt! :wink: ..... eller?...... har jag fel? :dontknow:
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav Piggelin » fre dec 17, 2004 8:55 pm

Hans tid kommer.......... :clap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre dec 17, 2004 11:57 pm

Nyström han e kung i VLH! skrev:JAG tycker att vi skulle testa J-20 målvakt Dennis Hedström... för att den killen är j-vligt bra med plocken, och dessutom så är han ju en egen produkt! :wink: ..... eller?...... har jag fel? :dontknow:

Det är väl klart att man ska satsa på egna produkter, men ingen kan väl anse att det är läge just nu att hiva upp junismålisen och sätta honom mellan stolparna i en fortsättningsserie där en jefla massa står på spel.
Huga!! :ajaj:

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » lör dec 18, 2004 5:04 pm

Jag trodde att Vi skulle få läsa i papperstidningen idag om hur det ligger till på målvaktsfronten, Ljungqvist och övriga spelare, men icke, inte ett knysst, nada, nothing. Jag vet inte hur man ska tolka det, bra lr anus?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » lör dec 18, 2004 5:11 pm

Det stod visst...

nåt i stil med "Förutom målvaktsfrågan ligger vi lågt..." eller nåt.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » lör dec 18, 2004 5:16 pm

c70t5 skrev:Jag trodde att Vi skulle få läsa i papperstidningen idag om hur det ligger till på målvaktsfronten, Ljungqvist och övriga spelare, men icke, inte ett knysst, nada, nothing. Jag vet inte hur man ska tolka det, bra lr anus?

/T5!!

Vet inte hur du läser tidningen men där stod ju att Hobér vill ha Hadelöv i MIF och att Lakers skulle bestämma i helgen vad det gäller målvaktsfrågan.
Det stod också att det ej var aktuellt med några förstärkningar detta "fönster" utan i.o.m. att Nyström och Messa kommer tillbaka från skador så har man komplett backbesättning.
Det enda man inte sa något om var om Ljungqvist skulle vara kvar.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav C70T5 » lör dec 18, 2004 5:22 pm

:oops: Stämmer, hittade det nu, missade det helt när jag skummade igenom blaskan. Men då återstår ju frågan, kommer Ljungan fortsätta i Lakers, vad tror Ni?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » lör dec 18, 2004 5:31 pm

Tror att det hänger på vad HV hittar på när det gäller NHL förstärkningar. Och så vad det någon som skrev att IKO också var intresserad av Ljungqvist, men hur är det nu med detta med tanke på fallet Skoog? Den paragraf som stoppade Skoog gäller den bara mellan lag i samma serie? för annars kan väl inte Ljungqvist spela för IKO?
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Räven » lör dec 18, 2004 6:23 pm

Jag tror inte att han fortsätter, för det framgick tycker jag att när Nyström och Mesa kommer tillbaka efter jul, så är det fullt med backar och Jerry tror jag har tagit en plats i laget.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » lör dec 18, 2004 6:29 pm

Tycker att det vore synd om även Ljungan försvinner, jag vill ha kvar honom i laget definitivt. Augustin som höjt sig markant tror jag inte sitter löst, det finns nog andra backar som sitter "lösare", om man så säger.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör dec 18, 2004 6:39 pm

Jo, det kan jag hålla med om, utan att nämna några namn.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Fille Rille » sön dec 19, 2004 12:22 am

När Lakejerna var bjudna till Zeldas för info av VLH. Så utryckte Åkesson sig postiv till Hammarbys sätt att hantera förra transfer fönstret. Inget "läckte" ut och klubben kunde presentera allt på deras egna pressreleas.

Jag tror VLH satsar på något liknande OM de nu tänkt ändra något i truppen. För att slippa massa ryckten och snack.
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Användarvisningsbild
Fille Rille
Forumamatör

Inläggav Cooper » sön dec 19, 2004 12:12 pm

Fille Rille skrev:Så utryckte Åkesson sig postiv till Hammarbys sätt att hantera förra transfer fönstret. Inget "läckte" ut och klubben kunde presentera allt på deras egna pressreleas.

ha ha. Snacka om kovändning! Verkar som om Åkesson har ändrat lite inställning i frågan med tanke på bostadsannonserna i juli?
Cooper
Forumamatör

Inläggav buck » sön dec 19, 2004 12:43 pm

Lite skillnad dock. Det var "vanliga" fösäsongsvärvningar... bajens var ju under brinnande serien...
buck
c/o LL´s Forum

Återgå till Silly Season