Ny back

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ny back

Inläggav Piggelin » tis dec 21, 2004 10:38 pm

Är det någon som har hört något om en ny back?
Tiden rinner väl ut om ett par timmar?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis dec 21, 2004 10:41 pm

Får väl läsa SMP imorgon och hoppas att det står om en ny back.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis dec 21, 2004 11:31 pm

Läste jag rätt på TV4? Ni vet remsan som går i rutan under travet. Hade Luleå värvat en målvakt från NHL? Kan ha betydelse för vårt nyförvärv därifrån och våra möjligheter att behålla honom...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis dec 21, 2004 11:33 pm

men hallå varanen!!
Fernadez har varit klar för Luleå i en vecka nu....:)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis dec 21, 2004 11:37 pm

:oops: Jag har inte så bra koll på de andra lagen... nog snackat om detta då.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis dec 21, 2004 11:41 pm

:lol:

bättre sent än aldrig ju

nån som listat ut om det kommer nån back ikväll eller?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons dec 22, 2004 10:55 am

Det kom ingen back i går, vilket innebär att vi har följande backar i truppen:

Augustin, Nyström, Ohlsson, Carlsson, Messa, Sundbom och Generalen (7 st).

Messa och Nyström har tydligen fortfarande känningar av sina skador. Det går att spela någon/några matcher med 5 backar. Dubblera (vilket blir otroligt jobbigt i längden) kan Custemo och Sundbom göra respektive. Vilket fall som helst är man då otroligt känsliga för ytterligare skador. En del frågor vill jag ställa:

- Har vi någon back i J20 som kan gå in och direkt spela på den här nivån, dvs genomföra en hel match i ett ordinarie backpar?

- Kan det tänkas att det finns någon som kan komma på dispens från någon annan klubb eller har alla tänkbara kandidater redan varit utlånade till en klubb under säsongen?

- Vilken forward skulle ni helst se spela back om det blir nödvändigt?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons dec 22, 2004 11:09 am

Jahopp, ingen back, känns inte bra med tanke på att både Messa och Nyström är "skadade". Var Växjö så säkra på att få behålla Ljungan så när beslutet igår kom att han skulle till IKO så fick man stora skälvan och detta utan resultat, nåväl elfte timmen "nära, nära, nära", jag trodde ju att man jobbat hela veckan med att rekrytera en back till laget.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons dec 22, 2004 11:30 am

Varanen, helst skulle jag vilja se Lundström spela back vilket han även gjort vid ett flertal tillfälle.

Dock kan vi inte sätta honom som back eftersom vi inte kan offra vår andra bästa center och sätta honom på backplats.

Så mitt svar är nog att jag inte alls vet vem vi ska ta istället, har svårt att tänka mig våra forwards som backar. Många är bra i det defensiva jobbet, bl a Jarno som får mer uträttat i defensiv zon är i offensiv, men frågan än om han skulle göra sig bra som back... :roll:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons dec 22, 2004 11:35 am

Om vi skulle få ytterligare skador på backsidan måste vi kanske köra taktiken vi hade mot Rögle i tredje, då vi spelade med fyra forwards i varje femma. Hög Coolness-faktor men frågan om det i längden fungerar till att ta de nödvändiga poängen. :?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons dec 22, 2004 12:12 pm

Känns onekligen lite tunnt, nu när det börjar gälla så mycket. Lundström är mitt förstaval som back. Man får väl släppa hans tekarposition, går ju inte att ha båda.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » ons dec 22, 2004 12:17 pm

Äh.. inte fan känns det tunt.
Kommer gå precis hur bra som helst bara Jensa o Messa blir krya.

Annars sliter vi väl in Åkesson från J-18. Han har väl tränat en del med A-laget...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons dec 22, 2004 12:23 pm

Jovisst, bara Jensa och Messa blir krya, men de har inte visat att de är det ännu och så länge de inte har det, känns det tyvärr tunt i mina tankar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Bortsprungen Lakej » ons dec 22, 2004 1:05 pm

Snälla guida mig ni som förstår. Hur kommer det sig att Ljungqvist nu kan gå till oskarshamn trots att han spelat för växjö tidigare. Kan ju hända att oskarshamn och växjö möts i ett eventuellt playoff. Då har vi ju samma situation som för skoog. Växjö är väl inte direkt heta på att släppa ljungqvist?
Användarvisningsbild
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Inläggav Modano 9 » ons dec 22, 2004 1:12 pm

Ett fönster var öppet....
Användarvisningsbild
Modano 9
Forumamatör

Inläggav Varanen » ons dec 22, 2004 1:17 pm

Bortsprungen Lakej skrev:Snälla guida mig ni som förstår. Hur kommer det sig att Ljungqvist nu kan gå till oskarshamn trots att han spelat för växjö tidigare. Kan ju hända att oskarshamn och växjö möts i ett eventuellt playoff. Då har vi ju samma situation som för skoog. Växjö är väl inte direkt heta på att släppa ljungqvist?

VLH försökte få hit Skoog med dispensreglerna för unga spelare. När transferfönstrena är öppna är övergångar av alla spelare tillåtna, ung som äldre.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons dec 22, 2004 1:25 pm

Fan vad man förlorar spelarmatrialmässigt på att inte lira i SA, och tänk vilka bra lirare man hade fått möjligheten att se *suck*. Nåväl, Vi får hålla till godo med Mörrum, Huddinge etc...
Om nu Messa, Nyström lr ngnannan back får sig en "kyss" (vilket ju inte hör till ovanligheterna) ja då står Vi där med pikken i näven. Jag tycker att Vi skulle ha varit rustade till max inför denna ack så viktiga serie som kommer.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » ons dec 22, 2004 1:32 pm

Per Carlsson skrev:Så mitt svar är nog att jag inte alls vet vem vi ska ta istället, har svårt att tänka mig våra forwards som backar. Många är bra i det defensiva jobbet, bl a Jarno som får mer uträttat i defensiv zon är i offensiv, men frågan än om han skulle göra sig bra som back... :roll:

Tja, han har ju inte gjort sig så bra som forward heller hittils, tyvärr så varför inte prova... :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Lobo » ons dec 22, 2004 2:44 pm

Finns nog någon ledig back hos Frölundas j20 ifall det skulle krisa annars får vi väll sätta in åkesson han är dock bara 15 bast va ?
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Per Carlsson » ons dec 22, 2004 3:05 pm

Ja det är han, och 15 bast är inte mkt att komma med i dessa sammanhangen.... :roll:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakejer115 » ons dec 22, 2004 5:38 pm

Per Carlsson skrev:Ja det är han, och 15 bast är inte mkt att komma med i dessa sammanhangen.... :roll:

Nån som vet vad som händer med SKOOG i HV nu då....??
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs

Inläggav Lobo » ons dec 22, 2004 7:53 pm

Hv har tydligen någon policy att bara låna ut till SA lag
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » ons dec 22, 2004 9:44 pm

Varanen skrev:Kan det tänkas att det finns någon som kan komma på dispens från någon annan klubb eller har alla tänkbara kandidater redan varit utlånade till en klubb under säsongen?

Ja det får man ju hoppas på, för jag är väldigt tveksam till om den ordinarie backuppsättningen i dagsläget håller sig skadefria i hela fortsättningsserien, det är ju så förbannat lätt hänt med en skada. Och om man sedan då börjar laborera med att sätta andra "ordinarie" positionsspelare på dessa platserna, näää. Utan det får tydligen bli att förlita sig till ovanstående alternativ, om man nu kan det. Jag hoppas verkligen inte att backarna börjar spela försiktigt just med tanke på den prekära backsituationen, men det återstår ju att se.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons dec 22, 2004 11:14 pm

Vad jag så innerligt längtar efter nu är en positiv nyhet. Vad som helst som för fokus tillbaka till det jag älskar mest: Hockeyn.

1) Båda eller någon av de skadade rehabiliteras på bra och beräknas var tillbaka snabbare än beräknat.

2) En ny back är på ingång enligt reglerna ovan.

3) Rapporter om att någon i truppen har visat excellent form på träningarna, exempelvis Jarno.

4) Lagkapten Yngvesson ger en intervju där han säger att laget är taggat till max.

5) Miikka blir uttagen till finska landslaget.

6) Jacobsson skriver på för ytterligare en säsong så att han slipper ha lakejer grävandes i trädgården.

7) Allan får en ny mirakel-slipmaskin som gör underverk för speeden.

8) Fagervall har en hemlig taktik som skall knäcka Troja.

9) Tretjak ser inga brister hos Åkerström och utropar honom till den mest lovande keepern genom tiderna .

10) Att alla hockeytokar koncentrerar sig på hockey igen.

Jag skulle bli glad om en enda av punkterna ovan kunde besannas. Hockey bör vara tokskoj!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » ons dec 22, 2004 11:34 pm

Varanen skrev:3) Rapporter om att någon i truppen har visat excellent form på träningarna, exempelvis Jarno.

På träningen i måndags kördes det stenhårt. 5 juniorer var med, varav en Keeper (Hedström, som ser grymt lovande ut). Junisarna smällde på bra och tog för sej.

Många tempo, explosivitets och kontringsövningar... det gick FORT! Speciellt Chrille såg extremt kvick ut tills han fick en liten smäll o avbröt. :P

Passet avslutades med en bök o stökövning som såg ut att göra ont. ;)

såg faktiskt rätt bra ut!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons dec 22, 2004 11:41 pm

Tack Buck! Rapporten värmde rejält. :D
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor dec 23, 2004 12:06 am

Varanen skrev:Vad jag så innerligt längtar efter nu är en positiv nyhet. Vad som helst som för fokus tillbaka till det jag älskar mest: Hockeyn.

2) En ny back är på ingång enligt reglerna ovan.

4) Lagkapten Yngvesson ger en intervju där han säger att laget är taggat till max.

5) Miikka blir uttagen till finska landslaget.

6) Jacobsson skriver på för ytterligare en säsong så att han slipper ha lakejer grävandes i trädgården.

Ovanstående vill kommenteras.

2 = Blev aningen häpen och överraskad när jag i dagens smp läste att man EFTER Ljungans avhopp (precis som om det vore ngn skräll, *se Hadelöv) börjat leta efter en annan back, in i elfte timmen dock, men misslyckats. Min övertygelse som Lakersfantast var att man ifrån värvningshållet letat efter en back under hela transferfönstret, men så var tydligen icke fallet, säga vad man vill om det, elfte timmen räckte tydligen inte till, fattar inte riktigt hur man resonerar.
Får hoppas på ovanstående.

4 = Jag skulle inte vilja att herr Yngvesson kommenterar lagets "taggade"status för tillfället, visst han är lagkapten, men han är definitivt inte rätt man just nu att mantla manteln att berätta lagets taggade status då han själv, enligt mig, har varit en av Växjös sämsta lirare på isen, han har inte övertygat, han är under isen, kan BARA bli bättre.

5 = Ja denna Männikkö, snacka om kanonkula till hockeylirare, det är en fröjd att se, snacka om SISU, jag skulle inte rynka på brynen om han avancerade uppåt, i mina ögon är en en jefla tillgång för laget, inte många som satsar som han gör i varje närkamp och gör ett grovjobb på isen, verkligen tummen upp!

6 = Kommentarerna är överflödiga, Jacobsson är given i laget, snacka om att en talang har "blommat" ut, hoppas han blir kvar i Växjö.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor dec 23, 2004 12:43 am

Det handlar inte om att axla någonting, utan han har Fagervalls förtroende att vara kapten, och till hans uppgifter bör höra att ibland prata med media. Som lagkapten skall han också komma i åtnjutande av en viss respekt från oss andra. Att hans höst varit närmast bedrövlig är ingen hemlighet (jag har själv berört i ett antal inlägg), men det innebär inte att han inte skall fullgöra sina kaptensuppgifter. Självklart skall han uttala sig i media om lagets laddning och peppa grabbarna till 100%.

I NHL har lagkaptenerna en annan status än här i Svedala. Lite märkligt tycker jag. Lagkaptenen anser jag har en viktig funktion i ett lagbygge, men tycker ingen annan det så tar de kanske inte uppgiften på allvar. Vad vet jag?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons dec 29, 2004 2:49 pm

Varanen skrev:Det kom ingen back i går, vilket innebär att vi har följande backar i truppen:

Augustin, Nyström, Ohlsson, Carlsson, Messa, Sundbom och Generalen (7 st).

Messa och Nyström har tydligen fortfarande känningar av sina skador. Det går att spela någon/några matcher med 5 backar. Dubblera (vilket blir otroligt jobbigt i längden) kan Custemo och Sundbom göra respektive. Vilket fall som helst är man då otroligt känsliga för ytterligare skador. En del frågor vill jag ställa:

- Har vi någon back i J20 som kan gå in och direkt spela på den här nivån, dvs genomföra en hel match i ett ordinarie backpar?

- Kan det tänkas att det finns någon som kan komma på dispens från någon annan klubb eller har alla tänkbara kandidater redan varit utlånade till en klubb under säsongen?

- Vilken forward skulle ni helst se spela back om det blir nödvändigt?

Fagervall valde Jarno. Inget dumt val. Samt så får Åkesson och Rantatalo-Thomas chansen. Intressant att se om Jocke kör någon av de i ordinarie backpar eller om de får göra något enstaka byte. Eller inget alls.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav PP » tor dec 30, 2004 2:23 pm

Jarno var nog inne på hälften av målen, inte bar för hans +/- statistik, som redan innan var dålig.

/Heja Lakers.
PP
Forumamatör

Inläggav buck » tor dec 30, 2004 3:04 pm

jo, men nu räknas ju inte träningsmatcherna i statsen.. ;)
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav INDIAN #66 » fre jan 14, 2005 5:56 pm

Wade Redden vid nästa transferfönster kanske ? Platsade inte i FHC. Redden tillhör Ottawa Senators.

:wink:
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast

Återgå till Silly Season