Skövde IK

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Skövde IK

Inläggav muzzy » fre jan 07, 2005 9:30 am

SIK förstärker backbesättningen med 31-årige Scott Ferguson från Edmonton Oilers
muzzy
Forumamatör

Inläggav carl » fre jan 07, 2005 10:15 am

Grattis! Det låter som en god förstärkning för SIK.

Jag tycker dock att utvecklingen är lite farlig. Som vi ser i bifogad länk är inte förstärkningen finansierad till fullo ännu. Min filosofi är att först ha finansieringen klar och sedan handla; inte tvärtom. Att först handla och sedan utgå från att sponsorerna ställer upp och täcker underskottet kan vara riktigt farligt. Håller man på så ett tag hamnar man ganska snart i Halmstad-sits (f.d Troja-sits).

http://www.skovdeik.se/newsitem.php?newsitem_id=108
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Flanders » fre jan 07, 2005 12:37 pm

Nä, det är alltid riskabelt med impulsköp (att köpa först och oroa sig för pengafrågan senare) och precis det som vi inte vill ska hända i svensk hockey. Får hoppas att Skövde lyckas få ihop pengarna, för klasspelare är bara bra för Allsvenskan (så länge det inte går ut över Lakers chanser att nå PO såklart).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Räven » fre jan 07, 2005 1:07 pm

Jag tror nog att det är dags även för Lakers att ordna förstärkning, till nästa transferfönster, om något Play-off ska säkras.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre jan 07, 2005 1:12 pm

Räven skrev:Jag tror nog att det är dags även för Lakers att ordna förstärkning, till nästa transferfönster, om något Play-off ska säkras.

Det är ju ett MÅSTE, men Vi ska först ta oss till play off med det (skadebenägna) laget som Vi fogar över nu.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre jan 07, 2005 1:15 pm

Hehehe...inga höga odds på att just ni två KRÄVER förstärknningar. :wink: :lol:

Självklart blir jag inte heller ledsen, om det kommer en klass-spelare framöver. Gärna en back. En center skulle kanske inte heller göra ont.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » fre jan 07, 2005 1:18 pm

Håller med Varanen, en back och en center skulle sitta fint, men under förutsättning att det finns ekonomiskt utrymme för detta.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav C70T5 » fre jan 07, 2005 1:21 pm

Realist Varanen, realist, när nu NHL (definitivt) läggs ner så gäller det att agera jämfört med vad andra klubbar gör, och jag tror inte att de klubbar som har amitionen att avancera uppåt kommer att ligga på latsidan. För mycket is i magen kan komma att straffa sig i det långa loppet.
Och som du själv skriver så anser ju ÄVEN du att förstärkning skulle behövas...

/T5!! :wink:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre jan 07, 2005 1:28 pm

Jo, men på villkoret som GS skriver. Vi måste kunna finasiera förvärven fullt ut. Här kan vi hamna i en olustig situation där vi står och väger mellan sportslig framgång denna säsong (vilket kan vara nog så viktigt), men äventyra det långsiktiga på kuppen. Elitlicens skall klaras samtidigt som vi (inte minst av ekonomiska skäl) måste klara förnyat kontrakt i allsvenskan. Intrikat, minst sagt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » fre jan 07, 2005 1:47 pm

Frågan som måste infinna sig nu är väl hur många klubbar som har/kommer att köpa sönder sig denna säsong?

Och precis som nämnts ovan så finns det nu två aspekter på det hela, dels att både sportsligt och även ekonomiskt så är det förmodligen alla klubbars mål att försöka finnas med i "Riksallsvenskan" nästa år och risken är uppenbar att när "gottebordet" nu återigen dukas upp att man förblindas och riskerar sin elitlicens.

Frågan nr 2 är ju de föreningar som nu ej hakar på och förstärker för att säkerställa elitlicensen, vad kostar det i ekonomiskt bortfall om man ej klarar att ta sig till "Riksallsvenskan" i tappade sponsorer, publikbortfall mm.

Jag är övertygad om att det måste bli en ekonomisk baksmälla för klubbar både i ES och i AS när säsongen summeras för jag kan inte tänka mig eftersom det redan förra säsongen var rätt många föreningar som låg på gränsen att klara elitlicensen när dom granskades så lär inte de kostnader som alla NHL förstärkningar som gjorts täckas av att man höjt publiksnitten så våldsamt mer än i ES. Tittar man på AS så är väl snitten ungefär de samma som förra året för respektive lag, med vissa undantag.

Vad det gäller Lakers så har jag fullt förtroende för styrelsen och är övertygad om att man ej gör något förhastat som vi får äta upp nästa år när det gäller ekonomin.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Lobo » fre jan 07, 2005 1:59 pm

En back till vet vi att Lakers letar efter men en center till hadde suttit som en fläskläpp till ev playoff
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav The Duke » fre jan 14, 2005 1:31 pm

En center....

Tja Bobby Holik vore ju inte så dumt. Han har väl dubbla medborgarskap
(Us & Cz) om jag inte missminner mig.
Senast redigerad av The Duke lör jan 15, 2005 4:19 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
The Duke
Forumamatör

Inläggav Xoogman » fre jan 14, 2005 6:17 pm

carl skrev:Grattis! Det låter som en god förstärkning för SIK.

Jag tycker dock att utvecklingen är lite farlig. Som vi ser i bifogad länk är inte förstärkningen finansierad till fullo ännu. Min filosofi är att först ha finansieringen klar och sedan handla; inte tvärtom. Att först handla och sedan utgå från att sponsorerna ställer upp och täcker underskottet kan vara riktigt farligt. Håller man på så ett tag hamnar man ganska snart i Halmstad-sits (f.d Troja-sits).

http://www.skovdeik.se/newsitem.php?newsitem_id=108

Tjenixen Carl

Du behöver inte oroa dig för att det skall gå på det viset för Skövde.

Scott begär bara kaffepengar.
Det är Fergusons fru å barn som det inte finns full täckning för. (Hon skall väl shopa lite å så lite lördagsgodis till ungarna)
I värsta fall får jag tömma spargrisen å ta med dem ut på vårmarknaden.

Vill passa på å tacka Jason "Lurven" Deleurme för att han är kompis med Scott :wink:

//Xoogman
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » mån jan 17, 2005 12:51 pm

Redan innan så var det ju klart att Sik värvar en BACK ifrån NHL. Nu är man också på jakt efter en ny målvakt.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... sp?id=9818

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » mån jan 17, 2005 2:46 pm

Tycker Varanens inlägg verkar vettigt! Har lakers pengar att värva spelare för, så för all del värva. Börjar det tryta i värvningskassan är det nog klokast att låta bli.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Återgå till Silly Season