Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
GS skrev:Efter senaste matchen så frågar vi oss lite överlag vad som är fel med laget och varför presteras det inte bättre på isen än det gör.
Vi är nog alla överens om att pressen på att laget skall klara att ta sig till nästa års nya Allsvenska finns från många håll och det tror jag spelarna på isen känner av på alla vis och ligger säkert som ett stort ok på de flesta axlar bland spelarna vilket säkert påverkar både självförtroende och prestationsförmågan.
Spelare med redan knäckt självförtroende blir inte bättre av att få höra saker som jag upplevde från vissa håll i hallen i Söndags.
Jag gick runt lite i hallen och lyssnade på många orakel som högt och tydligt talade om för spelare vad man ansåg om deras sätt att spela hockey.
Vid en avblåsning så står det fem äldre herrar vid sargen och talade tydligt och högt om för en av våra spelare att citat: "Ta och åk hem till Norrland igen Lappjä,,el" slut citat, och man såg på spelarens reaktion att han tydligt hörde vad som sas och även hur han tog den kommentaren.
I periodpausen mellan andra och tredje perioden så står det ett par stycken och ger halls till spelarna när dom lämnar isen citat: En stor skandal att ni får representera Lakers, ni är ju för fan helt odugliga" slut på citat.
När spelare åker förbi plexit så står det hemmapublik och bankar i plexit och när spelarna tittar upp så ger man dom fingret.
Ja listan kan göras bra mycket längre, men jag tycker det är skrämmande att se hur vissa beter sig mot spelare och ledare i Laget under match. Tacka fan för att detta påverkar i negativ riktning på spelare som redan har stukade självförtroende och pressen bara ökar.
Därför den lite skämtsamma rubrik, men jag tycker ändå att spelet som presteras på bortais är bra mycket bättre än det som presteras här hemma och de supporters som är med och stöttar på bortais gör det man förväntar sig av sina supporters nämligen stöttar och hejar på laget och inte stjälper laget.
Användare som besöker denna kategori: Stupet, Svartvadet, vlk och 32 gäster