Lakers-Nybro

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers-Nybro

Inläggav GS » tis jan 18, 2005 9:28 pm

Sanlöst tråkig utveckling det blivit här på forumet. Derbymatch i morgon mot Nybro och inte ett ord om detta på forumet :cry:

Tror på en tät och tuff match som vanligt mot Nybro som tydligen nu sedan Gunnar fått lämna skall spela en mer fysisk hockey som Nybro tidigare haft sådan framgångar med. Är väl lite så man ser på Nybro och deras spel, mycket fysik och tyngd.

Dyker Messa upp på isen i morgon? Några förändringar i Laget?

Ingen som är sugen på hockey och som spekulera lite inför matchen, eller sitter alla och tjurar bakom tangentborden? :wink:
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Niles » tis jan 18, 2005 9:37 pm

Jag är sugen :D
Ska bli skoj med lite derbykänsla igen. Har på känn att laget är på gång, de två första perioderna i Skövde gav gott hopp för framtiden. Förväntar mig en tät och bra match, som oftast i Nybromatcherna. Det ska bli vinst :twisted:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis jan 18, 2005 9:38 pm

Finns ingen andledning till att tjura.Vi är obesegrade och leder fortsättningserien och ska så göra efter morgondagens match också. För mej är segrar över Nybro det jag njuter mest av.
Vet inget om Messa men det skulle smaka om han vore med imorgon .Nu ger vi allt på läktarna imorgon så ska vi tillsammans med laget och ledarna fira en 3-poängare. :clap:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » tis jan 18, 2005 9:45 pm

Perfekt detta, nu blir vi tre på läktaren som hjälper fram laget i alla fall :wink: :wink:
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav serra » tis jan 18, 2005 10:02 pm

på nybros hemsida kan man läsa att deras supporter buss har blivit inställd.....detta efter ca 6 anmälningar...... 8O
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis jan 18, 2005 10:08 pm

serra skrev:på nybros hemsida kan man läsa att deras supporter buss har blivit inställd.....detta efter ca 6 anmälningar...... 8O

Har supportrarna ont om pengar också?? :oops:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » tis jan 18, 2005 10:12 pm

alfax skrev:
serra skrev: på nybros hemsida kan man läsa att deras supporter buss har blivit inställd.....detta efter ca 6 anmälningar...... 8O

Har supportrarna ont om pengar också?? :oops:

Jag tror att det beror på att flera supportrar tappar intresset, exempel min klasskompis från Nybro följer inte nybro längre fast han får vip biljetter gratis...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » tis jan 18, 2005 10:26 pm

Klart att det ska bli kul med derbymatch imorn!

Dessutom tycker jag att det finns rätt mycket att hoppas på inför matchen. Pikkarainen har börjat vårsäsongen mycket bra, och senast mot Skövde så nätade två riktiga sleepers, Torrsten och Dalle, så nu gäller det bara att Andersson, Lundström, Brad och Nyström får fart i offensiven, så har vi ett slagkraftigt anfallsvapen.

Imorn vinner vi med 6-1, sen är det lite gladare miner i Växjö igen!
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav GS » tis jan 18, 2005 10:26 pm

Det var ju någon "utifrån" som försökte göra sig rolig över att det ej gick att få ihop två bussar till Skövde när det gäller oss. Undra om denne nu är inne och fråga Nybrosupporters om dom tappat intresset?

Erfarenheten är väl allmänt att det är svårare att få med folk på onsdagsmatcher då man har jobb/skola och dyl. att passa dagen efter.

Kommer nog en del folk trots allt från Nybro i bilar så tomt i buren lär det nog inte bli.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Räven » tis jan 18, 2005 11:20 pm

Jaha, jag tycker också att "draget" på forumet har gått ner alldeles märkvärdigt.
Hoppas det inte hänger ihop med det jag hör från kompisar, som tidigare gick på matcherna och som inför imorgon säger: Jag vet inte om jag ska gå imorgon, får se. När jag frågar hur detta kan komma sig, får jag som svar: Det är inte lika roligt i år. Nähä, tycker du inte det konstaterar jag då!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis jan 18, 2005 11:26 pm

Men draget på forumet har ju delvis varit lägre p g a stormen. Många som varit utan internet-koppling. Jag för min del tycker om debatt, men inte att alltid diskutera samma sak. Den senaste tiden har det varit mycket utav fagervall-suger-lasse-var-den-bästa-nu-får-det-vara-nog-hockeyn-är-trist-diskussioner. De flesta börjar nog tröttna, i alla fall jag. Ser jag något annorlunda så ger jag mig gärna in i och tjabbar. Det gör jag nog ändå. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » tis jan 18, 2005 11:41 pm

Skulle vilja se lite ommöbleringar i femmorna tills i morgon.
Skulle gärna se Henke tillsammans med Brad och Miikka. Vi skulle få en femma där Brad med sin tyngd och storlek skulle öppna upp ytor för speedkulorna Henke och Miikka mot tunga tröga Nybrobackar.

Tredjefemman skulle jag vilja ha Lundström, Dalle och Jarno. En tung elak femma som det skulle göra ont att möta och som kan pumpa luften ur vilka motståndare som helst.

Men samtidigt kanske dumt att ändra om i femmorna nu när det börjat lossa i målskyttet för vissa spelare som haft det tungt ett tag.

Jag velig? Nä inte alls, vill ändra men samtidigt inte 8O 8O
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Varanen » tis jan 18, 2005 11:50 pm

Jag skulle nog inte vilja ändra så mycket i kedjorna just nu faktiskt. Även om DeFauws line inte gjorde något mål senast så har de kapaciteten. Kanske skulle man låta Persson spela center?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lillklonis » ons jan 19, 2005 4:23 pm

ikväll krossar vi nybro :D tycker inte de ska dela någon kedja just nu å speciellt inte brads den funkar ju kanonbra även fast de inte gör så mycket mål så skapar de väldigt mycket å är mycket bättre defensivt än vad torstens femma är t.ex.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav buck » ons jan 19, 2005 4:59 pm

Appropå Tottes femma...

Yngvesson gjorde sin bästa match för säsongen uppe i Skövde! Jäsikens bra var han!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » ons jan 19, 2005 5:00 pm

buck skrev:Appropå Tottes femma...

Yngvesson gjorde sin bästa match för säsongen uppe i Skövde! Jäsikens bra var han!

Instämmer helt med dig Buck

Torsten han är vår bäste spelare :wink:
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Varanen » ons jan 19, 2005 5:04 pm

Jag tänkte stanna hemma idag eftersom jag är förkyld, men är sååååå sugen...hhhhmm...det kanske blir match ändå....
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » ons jan 19, 2005 5:05 pm

Du får bara stanna hemma om du har böldpest eller Ebola!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons jan 19, 2005 5:52 pm

Varanen skrev:Jag tänkte stanna hemma idag eftersom jag är förkyld, men är sååååå sugen...hhhhmm...det kanske blir match ändå....

En finne som stannar hemma för förkylning .Nej,nu får Du skärpa till dej Varanen. :oops:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Gäst » ons jan 19, 2005 7:56 pm

Ni som inte är i hallen. Häng med in på mIRC'en!
Gäst

Hmmm

Inläggav Xoogman » tor jan 20, 2005 3:27 am

Supporter busser som blir inställda...
Aja, avståndet Nybro-Växjö är ju inte allt för lå´ngt iofs...men ändå...

Krossa hit å krossa dit...derby är derby som sagt var..

Serie ledare var ni...
Men nu så kommer den flygande SIKen farande ;)

Ryck opp Er nu va pôjkar...

//Xoog
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast

Återgå till Matchsnack