Center

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Center

Inläggav Per Carlsson » ons jan 19, 2005 3:26 pm

Jag är mkt glad över att vi värvat en ny back, men hade faktiskt hellre sett en ny center av bra kapacitet.

Läste precis inför matchen reportaget där det står att omark går i gips i minst två veckor till. Han är enligt mig dessutom den överlägset bästa center i laget.

Vad säger ni andra, borde vi inte prioriterat en center egentligen ? :roll: Och vad tror ni, finns det kanske möjlighet att ta hit en center oxå ?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jan 19, 2005 3:30 pm

Jo, en center av tyngd hade inte skadat.
Men jag vet inte vad ekonomin i Lakers säger om detta, det börjar ju hissas nödflagg lite varstans numera. Och sedan gäller det att hitta någon som redan från början kan kliva in och ta för sig, var finns en sådan. Det få inte bara bli en kostnad. Ett svårt val för de ansvariga, om tanken finns.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons jan 19, 2005 3:47 pm

I valet mellan en back och center så hade jag valt en back i nuläget. En hockey-trupp skall innehålla 8 backar som kan gå in och spela. Innan Heino hade vi bara 7 st, vilket gjorde oss sårbara. Vi såg ju hur bra det gick när en forward extraknäckte i försvaret. :wink:

Om Gusten inte vill/kan/får fortsätta i Lakers så blir målvaktspositionen i fokus. Jag har tidigare sagt, och jag står fast vid, att Koivula då kallas hem. Finns sedan resurser kvar skall det värvas en center. Jag är förvånad att du Per står bakom denna lösning, eller har du glömt bort målvaktspositionen?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons jan 19, 2005 3:55 pm

En rejäl center hade suttit som en fläskläpp pga att just Omark är borta ~i~ minst två veckor. Men avvakta detta för gudsskull, för vill Luleå plocka tillbaka Gusten då måste målvaktssidan verkligen prioriteras, och då menar jag inte med Koivula, huga!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Hofnar » ons jan 19, 2005 3:59 pm

Vi kanske får en över, om Morten Green kommer tillbaka i nästa transferfönster, vilket är ganska sannolikt?
Fan, MoDo har 29 kontrakterade spelare för tillfället (inklusive Aucoin och Näslund som debuterar på torsdag).
Senast redigerad av Hofnar ons jan 19, 2005 6:15 pm, redigerad totalt 1 gång.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inläggav Varanen » ons jan 19, 2005 4:00 pm

Vem blir över hos er i så fall?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons jan 19, 2005 4:15 pm

Varanen, jag tänkte faktiskt inte så långt som till målvaktspositionen och att Gusten kan vara på gång tillbaka till Luleå igen. Självklart ska denna positionen prioriteras före centerpositionen i så fall.

Och självklart måste ekonomin ses över så den inte äventyras.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons jan 19, 2005 4:19 pm

Jag tror det råder en rörande samstämmighet om att ekonomin inte får äventyras (så vi slipper nämna det i varje inlägg), men vad säger du om att kalla hem Koivula och därmed kanske ha råd med en center, eller skall det värvas en målvakt om Gusten försvinner?

En center eller målvakt?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Re: Center

Inläggav Baker » ons jan 19, 2005 4:25 pm

Per Carlsson skrev:Jag är mkt glad över att vi värvat en ny back, men hade faktiskt hellre sett en ny center av bra kapacitet.

Läste precis inför matchen reportaget där det står att omark går i gips i minst två veckor till. Han är enligt mig dessutom den överlägset bästa center i laget.

Vad säger ni andra, borde vi inte prioriterat en center egentligen ? :roll: Och vad tror ni, finns det kanske möjlighet att ta hit en center oxå ?

Med det typen av backar vi har är det nog tvunget att skaffa en spelade back. Detta likaväl som centrar är en bristvara så Åkesson har ett delikat uppdrag att hitta dessa i framtiden för det finns vätl inget i dom egna leden?
Baker
Forumproffs

Inläggav Varanen » ons jan 19, 2005 4:29 pm

Det finns det säkert, men ingen som kan gå in DIREKT, nu, pronto och spela i ordinarie backpar. I det längre perspektivet är jag inte det minsta orolig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » ons jan 19, 2005 4:58 pm

Jag tycker att vi tar hem Ville som 2:a målis bakom Pär och om det finns pengar kvar i värvningskassan så måste vi ha en center till då Omark är borta så lång tid till
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Varanen » ons jan 19, 2005 5:02 pm

Bra Klonis! Visste att jag kunde lita på dig. Då är vi två som säkert får äta upp detta dyrt om VLH väljer att göra så. :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Baker » ons jan 19, 2005 5:06 pm

Varanen skrev:Det finns det säkert, men ingen som kan gå in DIREKT, nu, pronto och spela i ordinarie backpar. I det längre perspektivet är jag inte det minsta orolig.

Med back och centerbeståndet?
Baker
Forumproffs

Inläggav Varanen » ons jan 19, 2005 5:10 pm

Jag är inte orolig, nej. Borde jag vara det? :eeeh:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons jan 19, 2005 6:15 pm

Hofnar, vilka centrar tror du blir över i Rögle om Ni förstärker?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Hofnar » ons jan 19, 2005 6:22 pm

Varanen skrev:Vem blir över hos er i så fall?

Svårt att säga. Vi har ju t.ex. två centrar i förstalinen (Ritchie och Vesce) samt några till som alternerar. Tredjelinen med Tano/Lindén/Starck innehåller noll naturliga centrar.

Så det är väl inte säkert att det blir en renodlad center som blir över? Närmast till hands att hamna utanför är väl antingen Kristoffer Starck eller Daniel Wallin. Blir det Wallin återgår han nog till Jonstorp och fortsätter spruta in mål i division 1. Synd i så fall, vi behöver hans tyngd.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inläggav Trigger » tor jan 20, 2005 12:28 am

Vad Lakers behöver är en riktig playmaker En center som kan ta tag i det som vågar transportera puck och kan slå dom rätta passen ! ! !
Användarvisningsbild
Trigger
Forumamatör

Inläggav Lobo » tor jan 20, 2005 1:19 am

Märks tydligt att vi är ganska beroede av Urban...
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Flanders » tor jan 20, 2005 1:28 pm

Så länge vi går runt på tre femmor ser jag inget direkt behov av en ny center. Omark är ju förhoppningsvis tillbaks till de sista fem matcherna av denna serie, och vem ska egentligen denne nye center byta ut. Vi har i dagsläget två naturliga friska centrar, och jag tror ju inte att det är så vidare lätt att hitta någon bättre än Torrsten eller Lundström som kan gå direkt in och dominera. Dessutom tycker jag mig se att Torrsten varit lite på gång de senaste matcherna. Då återstår andrafemmans center, Pikkarainen/Brad, och så bra som denna femma fungerat finns inget direkt behov av en naturlig center där tills Omark är tillbaka i laget.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » tor jan 20, 2005 3:03 pm

Gretzky har en poäng i det han skriver.

Det som oroar är dock att Omark inte är tillbaka förräns ca 5 matcher återstår (om han ens är tillbaka då), och då kan det redan vara för sent. Det är NU vi måste plocka poäng och inte förlita oss till att vi kommer klara av det längre fram om vi inte gör det nu.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » tor jan 20, 2005 3:37 pm

sen om vi inte kommer till den nya allsvenskan nästa år så
tror jag det kvittar hur mycket pengar man har på
bank boken :roll:

en center svar ja
och ville kan dansa tango i båset :wink:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Varanen » tor jan 20, 2005 4:56 pm

Just nu har vi två centrar (Yngvesson & Lundström) friska. Jag har gett upp hoppet om att Fagervall skall låta Dalle spela center. Omark kommer tillbaka. Om VLH värvar en center till och vi spelar med tre femmor, så kan Lundström gå in och spela forward. Han är lika bra som ytterforward som i center-rollen. Dessutom skulle vi öka smartness-faktorn totalt sett. Omark kan också spela forward, men jag bedömer honom som bäst i center-positionen. Han tillför mer som center.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » tor jan 20, 2005 7:17 pm

Center hit och center dit. Personligen så vill jag hellre ha tillbaka Daniel Åhsberg. Han var riktigt het under sin korta sejour här, en sniper av rang!

Nu när Daniel Alfredsson kommit till Frölunda så känns det inte helt omöjligt. Dom har redan lånat ut Loui Eriksson till Bofors, men det lånet gäller bara i en månad.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Flanders » tor jan 20, 2005 7:50 pm

Jag tror tyvärr inte att Åhsberg eller någon annan målskytt vi kan tänkas hitta under nästa fönster är den frälsare som vi alla önskar oss. En sak om vi hade kunnat få Alfredsson möjligtvis, men jag tror att för att den här säsongen ska sluta lyckligt så måste lösningen komma inifrån, från det lag vi redan har. Se till så att Andersson får pucken på röda, hoppas på att Torrsten är på gång ut ur sin säsongslånga svacka, och dröm om att Åkerström spikar igen bakåt, så får vi nog chansen att ta revansch på Leksand i mars.

Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Lakerdome » tor jan 20, 2005 7:57 pm

Oavsett vem som eventuellt kommer hit ska inte ses som någon frälsare, utan bara som en förstärkning. Det är trots allt en lagsport.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav #54 » tor jan 20, 2005 11:33 pm

mr. #21 från förra året kan ju komma hit och lägga in ett par puckar nu i slutet av säsongen som han brukar...kanske några avgörande på t ex troj :roll:
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Flanders » fre jan 21, 2005 12:47 am

Vet inte om det är så klokt. #21 Andersson har ju under hela den här säsongen vant sig vid den öppna-is-hockey som kallas division ett. På samma sätt som det är positivt att få hit en spelare som Aki, med finskt elitserietempo i kroppen, så är jag tveksam till att en sniper med division ett-tempo skulle hinna komma igång under den korta tid som är kvar av säsongen. Dessutom har han tyvärr inte varit så het senaste tiden i tvi-tvi-tvi heller.

Missförstå mig inte, inget skulle göra mig gladare än att åter få se #21 Andersson sätta ett avgörande i Play-Off 1.

Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Lobo » fre jan 21, 2005 12:54 pm

Tror inte TAIF skulle släppa #21 till oss för den delen heller de rustar nog upp för kval de med.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Kjellsson » mån jan 24, 2005 10:52 pm

Jaha vad tror ni, blir det en ny center eller???
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Viktor666 » mån jan 24, 2005 10:55 pm

Kjellsson skrev:Jaha vad tror ni, blir det en ny center eller???

Nej, det är nog ganska tveksamt...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav #54 » mån jan 24, 2005 11:03 pm

Behövs ingen ny center nu när Torsten spelar som en gud igen.... :D
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Varanen » mån jan 24, 2005 11:52 pm

Utan att vara expert på att läsa mellan raderna så har Gusten meddelat att han gärna spelar i VLH säsongen ut, dessutom var han lite kryptisk även gällande framtiden. Om det nu är så att han fortsätter säsongen ut så kan den positionen anses spikad.

Besked om Messas återkomst har inte kommit och Nyström är skadad. Då skall vi ha 6 speldugliga backar (har jag glömt någon ytterligare skada?). I värsta fall kan man i några enstaka matcher gå runt på 5 backar, men är inte optimalt på något sätt. Backpsitionen får ändå anses spikad, om jag inte glömt någon skada.

Forwards har vi. Dessutom klarar Lundström och Omark den positionen.

Centrar har vi inte. Omark är skadad. Återstår då Yngvesson och Lundström. För få helt enkelt. Vi har Carlsson i Osby, men jag tror inte VLH kallar hem honom i nuläget. DeFauw och Persson spelade center i den senaste matchen, men båda gör sig bättre som forwards.

Min långa utläggning av läget i truppen resulterar i att jag tror VLH är ute och letar efter en center. Ren spekulation från min sida dock.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » tis jan 25, 2005 6:44 am

Ja, Persson är definitivt ingen center...
Vore bättre med Dalle i så fall men jag (liksom du, Varanen) har gett upp hoppet om att det ska hända så vem f-n ska spela center? :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » tis jan 25, 2005 12:16 pm

Dagens smp;

Rykten har gjort gällande att fler nya spelare är på väg till klubben.
- Det ser inte ut att bli fler nya spelare i dagsläget, säger Patrik Åkesson.

Eftersom att Omark nu är skadad så hade jag hoppats på en "grym" center lagom till matchen i morgon, lite som extra tändvätska, men tydligen inte.

Är detta det sista fönstret som öppnas, och sista chansen för lagen att förstärka inför kommande kval och play-off?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tis jan 25, 2005 12:21 pm

Ja detta är sista fönstret som är öppet och med andra ord sista chansen att stärka laget.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season