Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
I o m värvningen av Heino tycker jag mig se något intressant. Fagervall har ju talat om roller i laget. Jag har haft, och har, svårt att riktigt se vilka de är. Sedan säsongen började har Lakers värvat tre backar (Messa, Ljunkvist och Heino) och jagat Skoog. Med reservation för att jag aldrig sett Heino spela så är de tre förstämnda åtminstone av samma spelartyp. Offensiva, passnings -och skridskoskickliga backar. Kanske en slump, men ändå intressant.
Lägger vi sedan till Custe så har vi tre offensiva passningssäkra backar. Två defensiva backar: Ohlsson och Sundbom, två allroundbackar: Augustin och Carlsson (spelar oftast defensivt) och Nyström som jag inte vet vad han skall spela som. Om, och jag betonar, om Fagervall tänker sig att spela med en defensiv och en offensiv back i varje backpar så blir det hård konkurrens om platserna. Nu har vi två tuffa bataljer framför oss utan Heino, men jag passar ändå på att spekulera i backparen framöver:
Custemo - Sundbom
Det strävsamma gamla paret gnetar på igen. Kompletterar varandra bra. Vet dessutom varandras starka och svaga sidor.
Messa - Nyström
Nyström måste ges den defensiva rollen. Messa har varit i klubben längre än Heino och vet hur Lakers och Nyström spelar.
Heino - Ohlsson
Ohlsson kan sin roll, likaså Heino. Skall inte vara några problem. Vill man förenkla ytterligare så kan Sundbom spela med Heino eftersom han är den mest disciplinerade spelaren i hela Lakeers, men då blir det första backparet för dåliga på skridskorna.
Carlsson - Augustin
Carlsson är oerhört allround, spelade förra säsongen med en ungtupp, har inget emot att stå i bakgrunden. Det ger Jerry mer utrymme att växa.
Användare som besöker denna kategori: vlk och 22 gäster