Skadeläge???

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Skadeläge???

Inläggav Nille » tis jan 25, 2005 5:49 pm

Hur ser det ut inför matchen imorgon??. Nyström, Messa.....
Det vore inte fel o,m hemsidan kunde ge oss lite info.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav C70T5 » tis jan 25, 2005 10:47 pm

Messa verkar ju vara rena rama porslinsmannen, mao, man vet ju aldrig när han ska spela igen, synd, eftersom att han värvades hit eftersom att skadeläget var prekärt på backsidan (och fortfarande är) och nu så är han själv borta, illa. Självklart så kan man bli skadad, MEN Vi vet ju inte vad som hänt, vad ska man dra för slutsatser egentligen? Nyström har jag hört att han ska vara borta i ett par veckor, lika illa det.
Två backar borta och EN in!
Ngnannan som hört/vet hur det ligger till på skadefronten beträffande dessa, hur allvarligt är det?
CENTERN Omark ska ju också vara borta ett PAR veckor...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Anfall » tis jan 25, 2005 10:54 pm

Det är bara oklart med Messa. Alla andra verkar ok för spel. :D
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs

Inläggav Varanen » tis jan 25, 2005 11:10 pm

Den enda slutsats man kan dra är att Messa har en svårläkt skada. Nyström verkar vara fit for fight. 7 backar att välja på i morgon då alltså. Intressant att se vem Fagervall låter kampera med Heino.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis jan 25, 2005 11:18 pm

Låter ju förbannat bra att Nyström verkar vara redo för kamp. Ja, vem ska han kampera ihop med, han går väl rätt in i första formationen med Custe, tror jag. Lr sätt Nyström med Custe och Heino med Olsson, för är han denna snabba puckskicklige back som man fått uppfattningen om så kanske han är rätt man att lägga de snabba "mackorna" till Lundström, Andersson lr Dalle vid blå. Snabba mackor till Andersson, ja skulle det funka, garanterad succé! OM nu Jocke kommer sätta dessa lirare i samma femma.
Vilken back vill Ni se Heino lira med, vilka kompletterar varandra bäst?

Omark lirar inte lr, ngn som vet?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis jan 25, 2005 11:49 pm

Jag tror inte att Custe och Heino skall spela ihop då de är väldigt lika varandra i spelstil av vad jag förstår. Den 19:e skrev jag följande:

I o m värvningen av Heino tycker jag mig se något intressant. Fagervall har ju talat om roller i laget. Jag har haft, och har, svårt att riktigt se vilka de är. Sedan säsongen började har Lakers värvat tre backar (Messa, Ljunkvist och Heino) och jagat Skoog. Med reservation för att jag aldrig sett Heino spela så är de tre förstämnda åtminstone av samma spelartyp. Offensiva, passnings -och skridskoskickliga backar. Kanske en slump, men ändå intressant.

Lägger vi sedan till Custe så har vi tre offensiva passningssäkra backar. Två defensiva backar: Ohlsson och Sundbom, två allroundbackar: Augustin och Carlsson (spelar oftast defensivt) och Nyström som jag inte vet vad han skall spela som. Om, och jag betonar, om Fagervall tänker sig att spela med en defensiv och en offensiv back i varje backpar så blir det hård konkurrens om platserna. Nu har vi två tuffa bataljer framför oss utan Heino, men jag passar ändå på att spekulera i backparen framöver:

Custemo - Sundbom

Det strävsamma gamla paret gnetar på igen. Kompletterar varandra bra. Vet dessutom varandras starka och svaga sidor.

Messa - Nyström

Nyström måste ges den defensiva rollen. Messa har varit i klubben längre än Heino och vet hur Lakers och Nyström spelar.

Heino - Ohlsson

Ohlsson kan sin roll, likaså Heino. Skall inte vara några problem. Vill man förenkla ytterligare så kan Sundbom spela med Heino eftersom han är den mest disciplinerade spelaren i hela Lakeers, men då blir det första backparet för dåliga på skridskorna.

Carlsson - Augustin

Carlsson är oerhört allround, spelade förra säsongen med en ungtupp, har inget emot att stå i bakgrunden. Det ger Jerry mer utrymme att växa.

I morgon hade jag låtit Nyström stå över.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav #54 » ons jan 26, 2005 12:05 am

Finnen och Sundbom tycker jag blir kanon.
En som kommer från andra sidan bottenviken kan behöva en som kommer här ifrån som kan visa runt honom...var lakejernas pub ligger och var man kliver av isen i lakerdome och att man gör det innan Dalle.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Räven » ons jan 26, 2005 12:11 am

Ha ha, ja, det klarar nog Sundbom :lol:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » ons jan 26, 2005 12:14 am

Jag håller med Varanen, hade nog valt att spela Custe-Sundbom, Augustin-Carlsson och Olsson-Heino imorn. Och när Messa är tillbaka tar han Carlssons plats, tills Nyström lärt sig släppa pucken.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav buck » ons jan 26, 2005 9:18 am

Blir Heino-Carlsson.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » ons jan 26, 2005 11:12 am

Är det någon som vet hur många matcher Messa har spelat sedan han kom? Jag har för mig att han inte hade spelat så mycket innan han kom hit heller så det blir kanske svårt at få igång honom igen. Synd när en värvning på backsidan (där det verkligen behövs) blir på det sättet.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav #54 » ons jan 26, 2005 12:34 pm

Hoppas Carlsson kan ta det defensiva ansvaret då jaja det visar sig ikväll.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Flanders » ons jan 26, 2005 12:42 pm

Aki kanske kan lyfta Carlsson till tidigare års höjder, han har ju varit en var våra mest stabila och jämna backar tidigare år. Är det tänkt att de ska spela bakom tredjelinan med Andersson, Lundström och Dalle?

Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Nille » ons jan 26, 2005 2:14 pm

Carlsson har varit stabil men då var det div. 1. Jag tycker sett över hela förra säsongen (utom play off) och denna så har inte Carlsson presterat särskilt mycket, men det är ju kanske å andra sidan få backar som har gjort.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav C70T5 » ons jan 26, 2005 2:18 pm

Att studera på heltid som "Polis-Carlsson" gör, och lira hockey på hög nivå, en kombination som givetvis gör att det hämmar ens presterande på isen, det måste det ju göra. Det gäller helt enkelt att prioritera...

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » ons jan 26, 2005 2:23 pm

Eftersom jag är övertygad om att vi har tillräckligt bra spelare i laget, det är ju inte EN gång som det påpekats att vi "på pappret" är bättre än alla andra lag i Allsvenskan (åtminstone söder om Stockholm), så kanske det vore ett alternativ att istället för att jaga dyra spelare utifrån lägga eventuella köpepengar på att betala högre lön till de vi har, så att de kan fokusera mer på ishockeyn. Eller vad tror ni?

Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Räven » ons jan 26, 2005 2:50 pm

Möjligt, men jag vet inte om man kan säga att de är så bra på pappret. Själv tycker jag att de är så bra som de är i just verkligheten, jag bryr mig inte speciellt mycket om papper i de här fallen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » ons jan 26, 2005 2:59 pm

Vet inte om vi på pappret kan sägas vara bättre än t.ex Rögle och O-hamn. I verkligheten på isen har vi definitivt inte varit det. Jag tror vi har en tendens att överskatt förmågan hos våra spelare - vi kanske inte är bättre än tabellen säger.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Flanders » ons jan 26, 2005 3:18 pm

Det jag menar är att det inte är speciellt konstigt om spelare inte spelar på 100% av sin förmåga när de samtidigt har ett heltidsjobb (eller som med Carlsson heltidsstudier) vid sidan om. Vissa spelare tror jag skulle höja sig om de kunde koncentrera sig mer på ishockeyn. Jag har hört att Torrsten valt att ägna hockeyn mer tid, och om detta stämmer så har vi ju sett resultatet av det i de senaste matcherna.

Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Räven » ons jan 26, 2005 3:24 pm

Jo, det har du rätt i, kan man spela på heltid, så bör man också bli bättre, chansen finns att få harmoni i kroppen och då bör det funka bättre.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » fre jan 28, 2005 5:10 pm

Det ryktades om att Dalle gick sönder i onsdags. Är det någon som vet något om detta och hur läget är nu?
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav alfax » fre jan 28, 2005 5:18 pm

Messa spelar troligen mot Huddinge enl.Fagerwall på radio kronoberg.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre jan 28, 2005 6:35 pm

Låter ju förbannat bra, men man ska nog ta det med en nypa salt tills man ser vilka som glider ut på isen på söndag. Herr Messa har ju varit redo för spel innan...
Men är han frisk och kan lira då är det verkligen kanon!

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav anderzon » fre jan 28, 2005 6:44 pm

LaKaj skrev:Det ryktades om att Dalle gick sönder i onsdags. Är det någon som vet något om detta och hur läget är nu?

Han såg helt frisk ut på kvällens träning...
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » mån jan 31, 2005 12:26 am

messa var tydligen inte med men han är nog på gång hoppas jag.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » mån jan 31, 2005 12:28 am

Vilken skräll...
Hoppas att herr Messa repar sig snart, annars börjar ju detta gå till märklig överdrift...
Han är redo för "nästa" match, men ändå inte?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Återgå till Matchsnack