Våldet ökar inom Hockeyn...

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Våldet ökar inom Hockeyn...

Inläggav Brallan » lör jan 29, 2005 3:08 pm

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 79,00.html

Oroväckande tendenser. Tur att vi har en snäll klack utan allt för många rötägg...
Lakers och Öster behöver varandra!
Brallan
Forumamatör

Inläggav Ulric » lör jan 29, 2005 9:48 pm

Inte överraskande. Det moderna huliganvåldet började faktiskt på 1980-talet och det var hockeyn som var först ut med rivaliteten mellan AIKare och Djurgårdare sen spred det sig till fotbollen....

Det som är ledsamt är att det nu även verkar ha kommit tillbaka till hockeyn och jag tror som sagt att det finns en mycket stor potensiall för firmor i dom små och medelstora hockeyfästena på landsbygden där en ny generation ungdomar kanske har tröttnat på politisk huliganism i nazist och kommunistgäng och istället låter sin frustiation ta sig uttrycket i att dom vill "stödja" sitt hockeylag med våld.

Det som är störande är att lodisarna på söder åker upp till leksand och ger sig på barnfamiljer och vanligt folk. Skall dom bråka och slåss så är det bättre att huliganerna bestämmer möte med varandra på en ödeplats och där gör upp i lugn och ro som inga oskyldiga drabbas.

/U
Ulric
Forumamatör

Inläggav Räven » lör jan 29, 2005 11:03 pm

Ska man vara riktigt dum i huvudet om man nu kan uttrycka sig så himla dumt, så skulle jag om jag vore så sjuk i huvudet att jag trodde att våld var något som bekräftade min egen existens, använda mig av just idrottsevenemang. Så att motverka detta tycker jag att var och en slänger ut dessa individer och att genom detta visa en icke bekräftelse och avsky och på detta vis tala om att de knappast är värda smutsen under våra skor. För jag vet inget värre än personer som tycker att våld löser problem.

Är det någon som tycker att jag har fel så tar jag gärna denna fajt, men då verbalt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Återgå till Off-Topic