Selander?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav C70T5 » tis feb 01, 2005 6:27 pm

Ja, jag vet inte hur länge man ska vänta för att en lovande junior ska kunna "utmärka" sig i ett seniorlag. Selander har lirat tolv seriematcher med Växjö Lakers och bidragit med noll poäng, och det är väl inte så jefla bra, man ska väl inte sticka under stolen med att man hade hoppats på mer ifrån honom. Om man ser till en annan junior, som förvisso bara lirade ett par matcher med Växjö Lakers, Daniel Åhsberg, han dominerade ju nästintill i varje byte som han gjorde i Lakersdressen, och han är dessutom ett år yngre än Selander, vad det beror på vet inte jag. Man ska väl vara lika hungrig och revanschsugen varje match som man spelar, hur många matcher det än handlar om. Åhsberg, går han under de gällande transferlagarna, lr kan man låna honom efter att fönstret har stängt? Om man kan det så tycker jag verkligen att man ska kolla upp det, Evertsson hade väl bra känningar där uppe i götet. För jag säger bara, blir ngn/ngr spelare skadade då ser det faktiskt rätt så tunt ut, och Vi vill väl inte bli ngn jefla slagpåse i playoff, OM Vi nu når dit.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » tis feb 01, 2005 6:46 pm

Angående Åsbergs storheti jämförelse med Selander kan det nog bero på att han kommer från Frölundas ungdomsverksamhet som anses vara en av de bästa i landet, så han har ju grymt bra förutsättningar o lyckas
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Lakerdome » tis feb 01, 2005 7:07 pm

ruppo skrev:Angående Åsbergs storheti jämförelse med Selander kan det nog bero på att han kommer från Frölundas ungdomsverksamhet som anses vara en av de bästa i landet, så han har ju grymt bra förutsättningar o lyckas

Selander har väl även han sina rötter där.. :roll:

Håller förövrigt även med Varanen. Jag tror fortfarande också väldigt mycket på Selander inför framtiden.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav C70T5 » tis feb 01, 2005 7:25 pm

Visst är det som så att Selander, likt Åhsberg, är fostrad i Frölundas genuina plantskola;

Västra Frölunda HC Indians J18 Allsvenskan 99/00
Västra Frölunda HC Indians J18 Allsvenskan 00/01
Västra Frölunda HC Indians J18 Allsvenskan 01/02
Västra Frölunda HC Indians J20 Superelit (SWE) 01/02
Västra Frölunda HC Indians J20 Superelit (SWE) 02/03

Visst är Selander ett framtidsnamn, och man får ju hoppas att han hittar sin roll i laget. Men mina förväntningar gällande hans prestationer inför denna säsongen har inte infriats, inte på lång väg. En sak är iafl säker och det är att Selander hittar till botbåset i Lakerdome med förbundna ögon...

/T5!! :wink:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » tis feb 01, 2005 7:41 pm

c70t5 skrev:Åhsberg, går han under de gällande transferlagarna, lr kan man låna honom efter att fönstret har stängt?
/T5!!

Nej, Åhsberg får inte lånas - han måste bli i den klubb han är i i från och med nu och till när nästa fönster öppnar. Annars hade vi säkerligen inte tappat Linus Videll...
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » tis feb 01, 2005 7:46 pm

Hmm, ok, jag tänkte att han var junior, för då gäller ju (väl) andra regler vid övergångar, har jag för mig.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » tis feb 01, 2005 7:47 pm

Varför skulle 19-åringar som går in och dominerar i varje byte vilja spela i Allsvenskan? Sådana talanger har förmodligen (och borde så ha) högre mål med sin hockeykarriär. Innan Åhsberg och Calle Olsson kom hit snackades det om att hade det inte varit för NHL-lockouten så hade de spelat i Frölundas A-lag redan denna säsongen. Alltså var det extrema förhållanden (som iofs kan vara längre än bara denna säsongen) som gjorde att vi överhuvud taget fick såna talanger till Lakers. Är det då bättre att ha sådana talanger i truppen, som vi vet kommer att lämna klubben så fort de blir seniorer, eller är det bättre att satsa på spelare som kan komma att vara kvar i laget under ett antal år?

Jag förstår inte hur man kan förvänta sig att alla spelare i laget ska ösa in mål och vara dominanta varje match. Och hur man kan vara besviken på en framtidsspelare som mest är med i truppen i år för att lära sig och växa, när det finns spelare som är inne var tredje byte match efter match och ändå inte presterar mycket mer framåt än vad Selander gjort. Selander är definitivt INTE en av de stora besvikelserna i årets Växjö Lakers.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav C70T5 » tis feb 01, 2005 8:00 pm

Gretzky skrev:Selander är definitivt INTE en av de stora besvikelserna i årets Växjö Lakers.

Det håller jag med om åtta dagar i veckan, utan tvekan, definitivt. Jag har inte heller sagt att Selander är en jätteflopp, lr begärt att han ska dominera, utan bara att jag hade ommöjligt kanske förväntat mig lite mer av honom än vad han HITTILLS visat.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis feb 01, 2005 9:44 pm

Nu vet jag inte hur många J-landskamper Selander har (om ens någon), men att jämföra honom med en av Sveriges 10 bästa forwards i sin årskull blir inte rättvist.

Tjeckien hade en 16-åring i sitt J-20 lag här i Växjö i höstas. Han är antagligen världens bäste försvarsspelare i sin årskull. Det vore skoj om Lakers värvade honom, men knappast realistiskt.

Jag pratade med en av de finska ledarna om deras #10 Tim Nabb , som då spelade i Vaasa i allfinskan. Jag undrade, på skoj, om inte Lakers skulle kunna värva honom. Allsvenskan menade jag höll högre standard än den finska motsvarigheten. Han tittade skeptiskt på mig och svarade: Jovisst kan ni det om han ratar de fem största klubbarna i Finland först.

Hockey per krona är nyckeln till framgång. Eftersom resurserna inte är oändliga så skall en hockeytrupp rymmas inom ramen för budgeten. Det gäller att få ut mer hockey än det man betalar för. Då kan inte hela Lakers trupp tillhöra de 10 främsta i sin kategori i landet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav *Jenna* » tis feb 01, 2005 11:22 pm

Per Carlsson skrev:Hammers har rätt. Han har inte visat ett skvatt tyvärr.

Visserligen var han skadad ett bra tag men....

HAHA...håller med dig lite,när han väl är på isen så kan han tacklas och köra fult men sen så vet man f*n inte vad som händer! :?
#6#
Användarvisningsbild
*Jenna*
Forumentusiast

Inläggav #54 » tis feb 01, 2005 11:59 pm

Istiden som Selander fått hittills är ju för tok för lite för att kunna prestera något....han har ju typ fått spela ett byte i andra linen när brad ska snöra skridskorna eller något sånt...man kan inte förvänta sig att han ska kunne prestera mycket mer då.

Som Einarsson, som bara spelar i boxspel eller näst intill kan man inte heller förvänta sig så mycket av, men han gör ett jävla bra jobb i boxplay.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Spendrups » mån mar 07, 2005 11:55 pm

#54 skrev:Istiden som Selander fått hittills är ju för tok för lite för att kunna prestera något....han har ju typ fått spela ett byte i andra linen när brad ska snöra skridskorna eller något sånt...man kan inte förvänta sig att han ska kunne prestera mycket mer då.

Som Einarsson, som bara spelar i boxspel eller näst intill kan man inte heller förvänta sig så mycket av, men han gör ett jävla bra jobb i boxplay.

Einarsson är den mest underskattade spelare vlh haft. Ge honom en plats fast plats 5 matcher och han kommer vare en av de ledande-spelarna
Spendrups
Forumamatör

Inläggav Daigle » tis mar 08, 2005 9:19 am

Håller med föregående inlägg fullständigt. Einarssson sliter kopiöst varenda gång han får chansen men ingen ser det, inte ens tränaren verkar det som, för han är så defensivt lagd.
Daigle
Forumamatör

Inläggav Linkan » tis mar 08, 2005 11:55 am

Han är grymt bra defensivt... ge han lite mer speltid
så ska ni se att han är minst lika nyttig som Podein...
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Räven » tis mar 08, 2005 5:58 pm

Jo, jag håller med om att Einarsson inte fått den istid som han borde ha fått. Han skulle säkert ha höjt sig till en kanske till och med bra nivå. Han är en slitvarg.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Supporter » sön mar 20, 2005 6:58 pm

Varanen skrev:Jag tillhör de som fortfarande tror att Selander kan tillföra mycket framöver. Behåller han bara fokus och är beredd att offra det som krävs, så kommer Lakers kanske få en ny Nilsson. André har mycket hockey i sig och tålamod är bra att ha. Precis som Hammers konstaterar så är övergången från juniorhockey till seniorhockey ingen lätt sak.
Intresassanta diskussioner om Selander. Personligen är Andre ingen "jätte", tyckte han var lite väl "grön och valpig" under fösäsongen, och uträttade i princip ingenting. Han är trots allt en riktig liten hårding att möta på isen. Ovanligt att man ser såna spelare. Kan han bara hålla igen och vara disciplinerad, och inte ta onödiga utvisningar som han gjort ofta, så får han gärna en chans till för mig. Inte förrän nu på slutet av säsongen, har jhan verkligen höjt sig en nivå. Han var ju riktigt bra i några matcher, t.ex när han fick spela med Podein i bortmatchen mot Troja. Jag har även blivit mycket förvånad att han har ett så tungt skott! Jag håller med, han är fortfarande ung, så ge honom chansen!
Supporter
Inaktiverad användare

Föregående

Återgå till Silly Season