av anderzon » ons feb 12, 2003 3:38 pm
Inledningvis måste jag framhäva att sådana här debatter förgyller forumet. Att få skriva åsikter och uppfattningar kring hockey och Växjö Lakers, är ju huvudsyftet med forumet.
För att inte bara instämma i Pers inlägg, vill jag svara på Fille Rilles inlägg, i vilket han bl.a säger att Carlsson och Anderzon inte är nöjda med 3 målvakter...
Att ha och kunna ges möjlighet att disponera tre mycket kvalificerade målvakter i division ett är en förmån som är få lag förunnat. Vem som sedan är mest kvalificerad är en helt annan sak och det är här vi tycker att Josen dessvärre tvingas vika sig för de andra två. Självklart är jag nöjd med målvaktsspelet efter 39 omgångar och jag har inte känt någon oro för att gå in i kval med Burman och Josen, men det känns betydligt säkrare med 3 i urvalet.
Att ett målvaktsförvärv skulle skapa oro eller demoralisera stämningen i truppen, vill jag inte tro på... Annat hade läget varit om det hade köpts in tre-fyra nya utespelare, då hade kanske oron påverkat truppen på ett negativt sätt. Eftersom som fallet inte är så, anser jag inte heller att man kan jämföra situationen från f.g säsong, då lagbilden såg helt annorlunda ut med bl.a andra spelare, annan tränare och det som hör där till.
För att återknyta till målvaktsfrågan... vari ligger tryggheten i att med stor sannolikhet inte kunna nyttja ett distansavtal med Troja och Andreas Andersson?
Jag vill avluta detta "brevsvar" och med min åsikt (pust)... om att jag tycker Lakers har agerat professionellt och med framförhållning. Jag tror att Lindgren aldrig accepterat ett förvärv av den här karaktären om det inte vore för att skapa bästa möjliga trygghet och förutsättningar för att ta laget till Allsvenskan.
Låt bästa målis stå och i den konkurrensen har Josen samma möjligheter att påverka sin situation...