Kristian Huselius, Andreas Lilja och Henrik Tallinder

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav serra » mån feb 14, 2005 7:20 pm

erok...
du är en planta...orkar inte tjafsa med dig...
kan du inte se skillanden på vad som hände dig på silverdalen och dom tre spelarna i tre kronor...ja...då tycker jag synd om dig..
fattar du inte att dom har ett ansvar...mot publik,sponsorer, sina lagspelare, och sitt land?????

att du sedan sätter på en bondtjej på silverdalen och blir falsk anklagad är ju inte bra.....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån feb 14, 2005 7:27 pm

Kan man sätta upp regler i efterhand???Hockeyförbundet skulle isåfall ha bestämt innan att ingen går ut efter nio och absolut inte sätta på en brud.
jag försvarar dessa herrar och det står jag för.Sen att alla inte har samma uppfattning förstår jag med.Och tycker du jag är pantad för det så är det helt ok för mig
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån feb 14, 2005 7:30 pm

REGLER?????!!!!!!
Har för fan inget med regler att göra!!!!
Sunt jävla förnuft räcker.
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån feb 14, 2005 7:34 pm

Presic sunt förnuft.En brud som har fördärvat tre herrar deras framtid.Först släppa till å sen gå till polis.Nä fy fan
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » mån feb 14, 2005 7:37 pm

Jag är kluven i denna frågan...tycker ingen av de inblandade parterna skött det vidigare smidigt...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Bortsprungen Lakej » mån feb 14, 2005 7:48 pm

Fy fan va lessen och besviken man är. Huselius har jag alltid sett som en reko och fin grabb. Nu kommer han i ett helt annat ljus. Tycker det är helt rätt av Linköping att plocka bort dessa barnrumpor. Knappast någon som vill sponsra ett lag med gangbangers. Ursäkta språket, men enligt den samhällsordning som råder verkar det ju vara helt ok, framför allt om tjejen är dyngrak. Det värsta är dock att man gör detta mitt under en landslagssamling. Snacka om att kasta bort sin talang.

Och Erok- du går från klarhet till klarhet. Dina inlägg genomsyras av samma unkna kvinnosyn som verkar råda bland vissa macho-spelare. Min åsikt är solklar- är man så jävla dum att man tillsammans med två andra killar har sex med en packad tjej som man plockat upp på krogen ja då förtjänar man fan att bli uthängd.

För övrigt anser jag att denna tråd borde flyttas till off-topic, då den har jävligt lite med hockey att göra.
Användarvisningsbild
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Inläggav serra » mån feb 14, 2005 9:35 pm

tar bort mitt egna inlägg.
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis feb 15, 2005 12:12 am

Utgången tycker jag var ganska given, det hade kostat för LHC om de valt att ha dem kvar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » tis feb 15, 2005 7:17 am

Räven skrev:Utgången tycker jag var ganska given, det hade kostat för LHC om de valt att ha dem kvar.

Jo, men jag tycker ändå synd om LHC...
"Husse" har hittils gjort 49 poäng för lejonen och Tallinder har gjort 16... Inget litet avbräck... :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav carl » tis feb 15, 2005 9:30 am

OM det har gått till som flickan berättar, så är min solklara uppfattning att herrarna inte bara svikit svensk hockey, de har även gjort sig skyldiga till våldtäkt...........Bra att hon väljer att gå ut med sin version i tidningen i alla fall, så man får 2 versioner. Hittills har ju bara den ena parten uttalat sig och försäkrat sin oskuld.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 07,00.html
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Linda » tis feb 15, 2005 9:56 am

I mina ögon har killarna svikit både sitt land, sina lagkamrater och sin idrott genom att inte ta sitt uppdrag på allvar. Inte minst har de svikit sina familjer.

Jag tycker det är jättebra att detta diskuteras, jag är helt övertygad om att dessa killar inte är ensamma om att ränna på krogen osv när de har ett uppdrag eller jobb att sköta. Tyvärr så tror jag det förekommer i flera lag och flera divisioner. Jag tycker att debatten och åtgärderna visar att man ser allvarligt på saken och att därmed förhoppningsvis även andra spelare,unga som gamla, fattar att det är helt fel väg att vandra om man vill komma någonstans.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis feb 15, 2005 12:47 pm

Viktor666: Jo, det har du rätt i, det kan kosta LHC, den guldchans som kanske fanns.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis feb 15, 2005 12:53 pm

erok skrev:Presic sunt förnuft.En brud som har fördärvat tre herrar deras framtid.Först släppa till å sen gå till polis.Nä fy fan

Menar du på fullt allvar att det var tjejens fel?????!!!!!!!!!!
Planta är ju bara förnamnet på dig isåfall...
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav *Jenna* » tis feb 15, 2005 1:27 pm

serra skrev:
erok skrev:Presic sunt förnuft.En brud som har fördärvat tre herrar deras framtid.Först släppa till å sen gå till polis.Nä fy fan

Menar du på fullt allvar att det var tjejens fel?????!!!!!!!!!!
Planta är ju bara förnamnet på dig isåfall...

Säger det samma f*n...hur kan du säga så?? :wallbang:
#6#
Användarvisningsbild
*Jenna*
Forumentusiast

Inläggav Webbgruppen » tis feb 15, 2005 1:33 pm

Försök att hålla nivån uppe, är ni snälla!
Bemöt personens argument, INTE personen i sig... :?
Webbgruppen
Lakers Lakejer.com
Webbgruppen
Moderator LL.com

Inläggav carl » tis feb 15, 2005 1:35 pm

Du borde göra en grundlig revision av din kvinnosyn, erok. Det är ju för bedrövligt att läsa det du skriver.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav erok » tis feb 15, 2005 4:14 pm

Jag menar bara att det är så förbaskat lätt som kvinna att kasta skit på mannen.vad än männen säger så får kvinnan sympati.Hon blir varken av med sitt jobb eller familj medans männen får stå till svars.Är dessa tre herrar icke dömda hur kan ni då dömma bara männen.jag kan inte se att hon blev tvingad att följa med till hotellrummet:Men tre liv kan hon fördärva på ett ögonblick.Ok det var fel av grabbarna att gå ut och dricka öl och de var fel att sätta på henne när de har familj men frågan är om de är värda all denna skit de har fått av media.Något brått har ju inte begåtts.En rattfyllerist som kör på en mormor med ett spädbarn i vagnen får inte en tredjedel av vad dessa herrar har fått i media.Bara för att de är kändisar och med i ett lanslag så undra jag hur mycket skit en människa orkar ta imot.Rättvisa är vad jag strävar efter och i detta fall är det förbaskat orättvist mot spelarna att det har blivigt en sådan enorm uppståndelse för en baggatell som det igentligen är.därimot om de hade blivigt dömda för våldtäkt och tvingat med sig kvinnan in på hotellet och rivigt av henne kläderna och tryckt in den.Ja då är de värda all den skit de fått.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Linda » tis feb 15, 2005 4:27 pm

Tycker du är ute på mycket tunn is Erok....
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis feb 15, 2005 4:28 pm

tunn is??
han har redan brakat igenom den
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Bizon » tis feb 15, 2005 4:58 pm

Ja man får tycka vad man vill......he he he :roll:
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav carl » tis feb 15, 2005 5:01 pm

Hur vet man att de 3 spelarna inte begått något brott, då? Bara för att det inte finns något case för åklagaren betyder väl inte det att något brott inte begåtts. I fallet med den 13-åriga flickan i Motala har det heller inte begåtts något brott, eller?

Den 22-åriga kvinnan säger att hon inte minns mer än ett par sekunder av natten. Hon misstänker att hon blivit drogad. Om 3 killar väljer att ha sex med en drogad kvinna vars möjligheter att försvara sig eller uttrycka sin vilja är lika med noll, så anser jag att de våldtagit henne. Jag förstår dock att åklagren inte vill ta upp fallet då det måste vara omöjligt att bevisa någonting. Jag har svårt att förstå vad den 22-åriga kvinnan har att vinna på att hävda att hon blivit våldtagen. Tvärtom löper hon genom detta stor risk att bli utsatt för folk med åsikter som dina, erok. Om hon velat ha sex med de 3 spelarna hade hon förmodligen, nöjd, gått från hotellet. Det gjorde hon inte. Hon anser däremot att hon blivit våldtagen. I mitt huvud börjar det mer och mer luta åt att den 22-åriga kvinnan talar sanning.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav buck » tis feb 15, 2005 5:19 pm

Carl: Man ska betraktas som oskyldig tills motsatsen har bevisats...

Att spelarna har begått ett moraliskt fel med tanke på civilstånd och att de fått äran att bära trekronors färger är det väl knappast nån tvekan om..

men SNÄLLA... låt en domstol sköta det rättsliga!

jag har iaf jävligt svårt att skapa mej en opartisk uppfattning när den enda informationen man får är från aftonbladet o dylika skräptidningar...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Piff » tis feb 15, 2005 5:28 pm

Erok, du skriver att "tre liv kan denna kvinna förstöra." Ja men det skulle dessa tre grabbar tänkt på när de tog "risken" att bjuda med henne till hotellrummet. Jag förutsätter att hon inte kunde "tvinga" dessa tre. Jag tycker att du glömmer killarnas flickvänner, det kan inte vara så roligt att lojalt svara att de är "oanträffbara" när pressen ringer eller knackar på dörren.
Till syven och sist har de sent efter match och på landslagsuppdrag gjort något som inte kan ses som varken etikiskt eller moraliskt korrekt antingen det hade hamnat i medias blickfång eller inte.
Jag tycker att du ger uttryck för en förnedrande och "grabbig" kvinnosyn som bara är pinsam. Men det är ju å andra sidan lätt att vara kaxig på ett anonymt forum. Jag undrar hur din reaktion hade varit om det hade varit din flickvän det hade gällt.
vhd
Piff
Forumentusiast

Inläggav carl » tis feb 15, 2005 5:29 pm

buck skrev:men SNÄLLA... låt en domstol sköta det rättsliga!

Självklart ska domstolarna avgöra det rättsliga. Det avgörande varken vill eller kan jag göra anspråk på. I detta fallet blir det ju dock jävligt svårt för domstolen eftersom det inte finns något åtal som domstolen kan ta ställning till.

Jag tänker definitivt fortsätta ha en uppfattning, även om jag inte är en domstol.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Räven » tis feb 15, 2005 5:49 pm

De har inte gjort något brottsligt enligt lagen, eftersom brott inte kan styrkas. Så det kan vi lägga bort, tycker jag.

Sedan har vi ingen aning vem denna kvinna är och hur hon har agerat och vi vet inte hur hockeykillarna har agerat, där för får vi ha en sansad uppfattning tycker jag. För att tro på kvällstidningarna är inte alltid det rätta.

Jag tar ändå avstånd från det som hänt, även om jag inte vet om vad som hänt, så har alla tre sagt att de haft sexuellt umgänge med henne. Och de var på landslagsuppdrag, därför har en hel del regler brutits som nog kan ses som ganska allvarliga, även om inte brott kan bevisas.

Sedan är det en jäklig efterräkning som dessa tre får räkna med, kanske skiljsmässa, förlorade vänner, en social förlust rent allmänt eftersom en stor del av svenska folket, svskyr deras handling, särskilt Tallinder och Huselius, som inte tycker att de gjort något konstigt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piff » tis feb 15, 2005 5:54 pm

Instämmer Räven. Speciellt det sist du skriver om Huselius och Talinders attityd. Lilja verkar ju vara den enda som ångrar sig. Han gör ju helt rätt som lägger sig på rygg och blottar strupen, det finns inget annat att göra i den här situationen, det hedrar honom tycker jag.
vhd
Piff
Forumentusiast

Inläggav Åryd Lakej » tis feb 15, 2005 7:09 pm

Nä man ska nog läsa mellan raderna å inte ha förutfattade åsikter men skulle vi döma å inte ha ngn domstol så hur fan skulle då sverige se ut tror ni?rätt om man tycker det är för dj...gt många gånger som domstolarna dömer!!!!
Nä det är bra att vi fördömmer vad som hänt å gör detta med besked för vad dom gort Landslaget å klubbarna kommer att sitta i länge
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav out4speed » tis feb 15, 2005 11:34 pm

Tycker inte denna debatten ger ett skit för lakers eller för lakejerna , möjligtvis personangrepp och dyligt pga att alla har en egen åsikt om hur det har gått till och vad som bör hända.Villket alla givetvis bör få ha , men man kan ju hålla den för sej själv kanske ?

Låt media sköta skitsnacket och vårat rättsystem sköta bedömningarna så satsar vi på att puscha vårt lag till seger i nybro imorn istället :D
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast

Inläggav munken » ons feb 16, 2005 12:56 pm

buck skrev:Den här tråden handlar extremt lite om hockey...

Tänk på var ni startar trådar!!!

Ja den är väll startad på Of topic, vad är felet nu då; webbpoliser. Det är väll här man startar trådar när man vill diskutera saker som rör allt mellan himmel och jord, eller?????rätta mig om jag har fel. :roll: :roll: :idea:
Användarvisningsbild
munken
Forumamatör

Inläggav Bortsprungen Lakej » ons feb 16, 2005 1:14 pm

Nej, den stod under hockey först. Jag bad dem att flytta den till off-topic.
Användarvisningsbild
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Inläggav Aldrig mer! » ons feb 16, 2005 1:52 pm

Detta är kanske en sak som får människor att tänka till, man kan inte bete sig hur som helst även om man är hockeyspelare. Alla har ansvar för sitt eget liv och för sina egna handlingar.
Tjejens liv är förstört medan många fans bara ser hur detta påverkar sitt eget lag. När laget betyder mer än våra värderingar när det gäller etik och moral så undrar jag vart vi är på väg.
När killarnas flickvänner väljer att stanna så är det deras val, för ingen kan tvinga dom.
Säg en våldtäkt där några invandrare blir misstänkta, då är dom skyldiga och tjejen talar sanning. Här är det tre svenska hockeystjärnor, vanliga "Svenssons", som blir anklagade och nu är det helt plösligt tjejen som snackar skit. Vart ligger skillnaden?
Användarvisningsbild
Aldrig mer!
Forumamatör

Inläggav carl » ons feb 16, 2005 2:08 pm

Aldrig mer! skrev:Säg en våldtäkt där några invandrare blir misstänkta, då är dom skyldiga och tjejen talar sanning. Här är det tre svenska hockeystjärnor, vanliga "Svenssons", som blir anklagade och nu är det helt plösligt tjejen som snackar skit. Vart ligger skillnaden?

Bra, aldrig mer!. Mycket tänkvärt inlägg i debatten! Det är väldigt många som är väldigt säkra på att kvinnan talar osant. Jag är 100 % säker på att lika många skulle vara säkra på att hon talar sant om det var 3 icke-landsmän som fått anklagan på sig. Särskilt om de råkat vara araber....
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Micha » ons feb 16, 2005 4:07 pm

Tycker att de ska betraktas som osyldiga tills det att motsatsen bevisats.
Sen är det ruggit dålig stil att under ett landslaguppdrag ta tillfället i akt att festa loss och dessutom bera fru/flickvän med en dyngrak tjej som man hittar på krogen...

Vet dock inte vad jag själv tror om detta då det uppenbarligen finns tjejer som utnyttjar dethär med att anmäla våldtäkter....det hade vi ju bevis på för inte längs sedan här i Växjö!

Olskyldiga, enligt mig, till våldtäkt tills motsatsen är bevisad....
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Inläggav Räven » ons feb 16, 2005 5:03 pm

Ja, självklart är de oskyldiga i lagens mening, för ingen är väl så urbota dum här inne och tror att ni kan döma, när ni inget vet.

Sedan lever jag i den uppfattningen att lagen är lika, oavsett vem man är. Att sedan tidningar vill få en annan vinkling på det, tror jag inte så mycket på. För hur kan någon säga här inne att lagen är olik beroende på vem man är, har ni alla uppgifter i fallet, annars kan man inte uttala sig i frågan. Man kan inte jämföra två mord exempelvis, för det finns enormt stora olikheter vid varje brott som rubriceras som samma lagbrott. Man kan bara anta, eller ha en uppfattning att det kan vara på ett visst sätt, ingenting annat.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » ons feb 16, 2005 5:20 pm

Vad jag vet är det ingen här inne som tar på sig rollen som domare. Jag har inte några som helst förhoppningar kring att detta forum ska vara en faktabok där man kan läsa facit. Det hoppas jag att ingen av oss har. Däremot har jag förhoppningar på att detta forums syfte är att olika människor ska få uttrycka sina uppfattningar om saker och ting.

Min uppfattning är definitivt inte att alla människor (oavsett bakgrung och kön) behandlas lika inför lagen. I mina öron är det en klyscha som inte har någon verklighetsförankring.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic