Med tanke på vad tre herrar har gort

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Med tanke på vad tre herrar har gort

Inläggav erok » mån feb 14, 2005 11:03 pm

Tror jag inte behöver skriva ut deras namn, men skulle ni vilja se dessa tre i Lakersdressen nu när de fått sparken från respektive klubbar eller ska de vara bannlysta från svensk hockey för all framtid.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav ante_1019 » mån feb 14, 2005 11:08 pm

jag är tveksam till att ha dom i lakers. Ok dom är riktigt duktigta spelare allihop både tallinder och kristian är linköpings bäste spelare och Kristian leder väll poängligan i elitserien men vårt rykte som ishockey klubb skulle svartas ner ifall vi skulle erbjuda dom kontrakt. Jag tror inte att någon avdom har någon ljus framtid i svensk hockey dom måste nog göra något stort för att bli respekterade av svenska folket igen. dom är även bandlysta från landslaget för alltid skulle jag tro.
Användarvisningsbild
ante_1019
Forumamatör

Inläggav Lobo » mån feb 14, 2005 11:37 pm

Till att börja med så är alla fönster stängda så spelarna får nog spela i europa någonstans där det finns ett öppet fönster. Sen har jag svårt att se att någon svensk klubb skulle vilja ha dessa tre spelare eftersom dessa kommer att förknippas med detta resten av sin karriär.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Räven » tis feb 15, 2005 12:05 am

Det skulle väl nästan vara att begå självmord om man knöt till sig dessa herrar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » tis feb 15, 2005 7:22 am

Räven skrev:Det skulle väl nästan vara att begå självmord om man knöt till sig dessa herrar.

Det har du alldeles rätt i men varför? :roll:
Vad är det som gör hockeyn så helig jämfört med exempelvis fotboll?
Ta spelare som Paul Gascoigne och Stan Collymore... De har ju gjort saker som får de här tre herrarnas äventyr att framstå som harmlösa pojkstreck men får ändå fortsatta kontraktserbjudande! :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav ruppo » tis feb 15, 2005 9:02 am

Viktor666 skrev:Det har du alldeles rätt i men varför? :roll:
Vad är det som gör hockeyn så helig jämfört med exempelvis fotboll?
Ta spelare som Paul Gascoigne och Stan Collymore... De har ju gjort saker som får de här tre herrarnas äventyr att framstå som harmlösa pojkstreck men får ändå fortsatta kontraktserbjudande! :?

Du får tänka på att vi är i Sverige....

Men jag håller med, det vore nog inte så lyckat för Lakers som förening ifall man skulle knyta till sig dessa. Däremot skulle det varit jädrigt kul och fått sett dem i Lakersdressen....det tror jag de flesta håller med om...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Linkan » tis feb 15, 2005 11:27 am

Jag tror inte att de är banlysta från svensk ishockey på all framtid
ni ska se att om det inte blir nått NHL nästa säsong heller
så kommer vi att få se dom i Elitserien igen var så säkra..
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Räven » tis feb 15, 2005 12:43 pm

Viktor666: Nä, jag vet inte riktigt varför det blivit så här. Man har ju pratat med många de sista dagarna om det och alla reagerar med en himla avsky. Värre än vad man skulle kunna tro. Och jag tar givetvis avstånd från det.

Men hur kan man göra så, när man har familjer och små barn, det förstår inte jag i allafall, men vad förstår jag.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Re: Med tanke på vad tre herrar har gort

Inläggav carl » tis feb 15, 2005 1:43 pm

erok skrev:Tror jag inte behöver skriva ut deras namn, men skulle ni vilja se dessa tre i Lakersdressen nu när de fått sparken från respektive klubbar eller ska de vara bannlysta från svensk hockey för all framtid.

Jo, vill man smutsa ner föreningens namn och jaga bort både sponsorer och publik så är det alldeles lysande värvningar att göra.

Lilja, Huselius och Tallinder får nog spela något/några år utomlands innan de kan ta sig in i någon svensk hockeyklubb med självaktning. Stormen måste lägga sig innan de är aktuella igen. Huselius och Tallinder måste dessutom först följa Liljas exempel, dvs be samtliga inblandade parter om ärlig ursäkt. Om ca 1-2 år kan de nog vara tillbaka i svensk hockey, gissar jag.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Re: Med tanke på vad tre herrar har gort

Inläggav Puck På Pung » tis feb 15, 2005 2:08 pm

carl skrev:
erok skrev:Tror jag inte behöver skriva ut deras namn, men skulle ni vilja se dessa tre i Lakersdressen nu när de fått sparken från respektive klubbar eller ska de vara bannlysta från svensk hockey för all framtid.

Jo, vill man smutsa ner föreningens namn och jaga bort både sponsorer och publik så är det alldeles lysande värvningar att göra.

Lilja, Huselius och Tallinder får nog spela något/några år utomlands innan de kan ta sig in i någon svensk hockeyklubb med självaktning. Stormen måste lägga sig innan de är aktuella igen. Huselius och Tallinder måste dessutom först följa Liljas exempel, dvs be samtliga inblandade parter om ärlig ursäkt. Om ca 1-2 år kan de nog vara tillbaka i svensk hockey, gissar jag.

Liljas person kan nog gå stärkt ur det här, han har visat sig vara en man och kunnat be om ursäkt för sina handlingar. Det ger ett sympatiskt intryck och imponerar i alla fall på mig. Önskar honom lycka till och hoppas han är tillbaka på isen snart.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav ruppo » tis feb 15, 2005 6:18 pm

Fattar inte vad de tänkte med! Som jag fått uppfattningen så har alla familjer här hemma och då menar jag fru o barn. Har jag fel?
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Roger » tis feb 15, 2005 6:42 pm

håller med dig carl
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon

Inläggav serra » tis feb 15, 2005 6:50 pm

tror dessa herrar är så långt ifrån "det rätta virket" man bara kan komma......
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » tis feb 15, 2005 6:50 pm

ruppo skrev:Fattar inte vad de tänkte med! Som jag fått uppfattningen så har alla familjer här hemma och då menar jag fru o barn. Har jag fel?

Jag förstår VAD dom tänkte med :oops: Det går alltid illa när man tänker med DEN. :wink:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Åryd Lakej » tis feb 15, 2005 6:59 pm

Ja varför inte men inte denna sässong,sen tycker ja inte man ska bannlysa dom för alltid för vad dom ställt till med för dom måste ju ändå få en andra chans att komma tillbaka å visa att det var en engångsförteelse när allt lungnat ner sig.Om Lilja tycker ja att det var imponerande att gå ut å be alla om ursäkt å strongt av Mora att ställa upp å hjälpa han tillrätta å går allt vägen så tror ja att han spelar till hösten.Tro nu inte att ja försvarar spelarna för det gör ja VERKLIGEN inte men ja tycker att dom ska få en chans att komma tillbaka om dom kan?
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Återgå till Silly Season