Troja/Ljungby - Växjö Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Mano » fre feb 25, 2005 8:00 pm

muta att vinna är väl ganska omöjligt.. :?

Men, snarare att motivera ngn att ta i lite i ngt som är för deras del betydelselöst....
Jag är Mano, vem fan är du?
Användarvisningsbild
Mano
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » fre feb 25, 2005 8:15 pm

Jag minns händelsen somså att man från AIA, Rögle och en sponsor vid namn Cernelle's (Ferdinand van Duijvenbode) försökte "muta" "peppa" "trigga" etc, Örebro med både öl och pengar. Syftet var att för varje mål som Örebro skulle göra mot Lakers så skulle en flytande styrketår och en "liten" slant utdelas. Och initiativet måste ju ha varit delat (både klubb och sponsor) eftersom det publicerades på Er hemsida.
Citat;

"Cernelle's Ferdinand van Duijvenbode ger även Örebro en chans att förstärka klubbkassan:
Om man slår Växjö får tilldelas de 2.000 kr per mål från AB Cernelle!"

Känns som om detta är utagerat nu, men ändå...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Belix » fre feb 25, 2005 8:27 pm

c70t5 skrev:Jag minns händelsen somså att man från AIA, Rögle och en sponsor vid namn Cernelle's (Ferdinand van Duijvenbode) försökte "muta" Örebro med både öl och pengar. Syftet var att för varje mål som Örebro skulle göra mot Lakers så skulle en flytande styrketår och en "liten" slant utdelas. Och initiativet måste ju ha varit delat (både klubb och sponsor) eftersom det publicerades på Er hemsida.
Citat;

"Cernelle's Ferdinand van Duijvenbode ger även Örebro en chans att förstärka klubbkassan:
Om man slår Växjö får tilldelas de 2.000 kr per mål från AB Cernelle!"

Känns som om detta är utagerat nu, men ändå...

Nu är du långt ute på tunn is, Du plockar fram ett citat där det står hur tydligt som helst vad det var frågan om och likväl lyckas du få ihop det med att vi, AIA och Rögle BK var inblandade i Cernelles sponsring av en ev Örebrovinst. Var du hittar ölen någonstans i samband med Örebro har jag inte en aning om.
Men det är precis som du säger en aning utagerat men likväl tar du upp det i ett inlägg.
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör

Inläggav C70T5 » fre feb 25, 2005 8:28 pm

Belix - du har pm..

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Matchsnack