Mörrum-Hammers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Mörrum-Hammers

Inläggav alfax » fre feb 25, 2005 8:10 pm

Just nu leder vi serien ,1-0 till Mörrum.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre feb 25, 2005 8:48 pm

Frågan är, vilket som gynnar mest, serieseger eller tvåa?? det vet inte förrän imorrn Alfax!! :dontknow:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav C70T5 » fre feb 25, 2005 8:55 pm

Vad vore Hammers utan Grotnes och Nyström... :ajaj:

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Poliwag » fre feb 25, 2005 8:56 pm

Så blev det 1-1, David Nyström är rätt vass. Spelar han i Allsvenskan nästa säsong?
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inläggav alfax » fre feb 25, 2005 9:10 pm

PutteA skrev:Frågan är, vilket som gynnar mest, serieseger eller tvåa?? det vet inte förrän imorrn Alfax!! :dontknow:

Du har så rätt ,man vet inte hur man vill det ska sluta.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » lör feb 26, 2005 1:03 am

c70t5 skrev:Vad vore Hammers utan Grotnes och Nyström... :ajaj:

/T5!!

Vad vore Växjö utan Yngvesson, Custemo, Åkerström, DeFauw, Omark, Jacobsson, Selander med flera, nej just det. Det behöver man inte undra eftersom de spelar i Växjö....

Precis som Nyström och Grotnes spelar i Hammers...
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » lör feb 26, 2005 1:15 am

Hehe, luftmolnet och tråkhockeyn spricker snart, var så säker. Ni har gjort det förbannat bra hittills, men nu är det stopp. Det känns ju ändå förbannat så mkt mer harmoniskt och säkrare att bygga laget runt FLERA stabila lirare i Växjö än som i Hammers, som enbart kan förlita sig på Vas, Nyström och Grötnes. Resten då? Vi får väl se vilka som lyckas bäst i p-o. Såg att Ni hade det tufft mot mörrum ikväll, lycka till...
Vore ju hemskt om Nyström blev sjuk igen, blir Ni nollade igen då?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Halmstad-påg » lör feb 26, 2005 1:58 am

Blä blä blä
Även om Nysan skulle bli sjuk eller Pålle bryta benen, whatever så har vi ändå lyckats med något över våra förväntningar.
För att poängtera det hela så är detta playoff enbart en j*vla bonus för oss, vi går in i det helt avslappnade och har inget att förlora.
Att vi då ska sitta och tävla om vem det går bäst för tycker jag är lite tönt-varning på.

Ni som sitter med dom funderingarna kanske skulle ändra riktning och börja fundera på era egna prestationer istället, med tanke på material och spelarbudget.
Inför den här säsongen gick eran ordförande ut med i Aftonbladet att ni satsade mot Elitserien, blev det inte detta året så skulle ni upp nästa.
Ni var och ryckte i både Wernblom och Tobbe Holm.
Det kanske är dags att vakna och inse att ni faktiskt har floppat störst i Södra Allsvenska denna säsongen.

Lycka till i Playoff.
Amor et Fides (BSKV)
Användarvisningsbild
Halmstad-påg
Forumamatör

Inläggav Nybrosupporter » lör feb 26, 2005 3:49 am

Haha synd bara att inte Troja /ljungby tog play off platsen för växjö lakers är å förblir vårt dröm motståndare när de gäller sopa banan med..

Varför gå ut å hoppa på andra lag till exp hammers sköt eran problem..
Med det spelmatrial som ni har är de katastrof att över huvud taget spela i forsättningserien..

Lycka till i Play Off :D :P :)
Nybro Aeger

Somna om lillebror Lakers | Nybro Regerar
Användarvisningsbild
Nybrosupporter
Forumamatör

Inläggav kaabe » lör feb 26, 2005 4:10 am

ni från nybro o halmstad ska veta att inte alla från växjö tycker likadant. fast även ni ska visa ödmjukhet, såsom vissa vlh-fans borde...

:o
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs

Inläggav Viktor666 » lör feb 26, 2005 10:02 am

Nybrosupporter skrev:Lycka till i Play Off :D :P :)

Min selektiva läskunnighet slog till så jag uppfattade bara sista raden... 8O

Tack så mycket! Trevligt att det inte finns något agg oss supportrar emellan! :D
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav GS » lör feb 26, 2005 11:13 am

Halmstad-Påg> Om vi nu losat mot Troja och hamnat i negativt kval så hade floppen för oss varit än större. Visst det var många som trodde och även räknade med att vi skulle ta oss till SA och det du skriver om att inse och vakna är ju bara löjligt.
Om du tar dig jobbet att läsa igenom 70% av trådarna och inläggen gällande våra reaktioner om årets insatts av lag och tränare så inser du nog att vi har varit vakna och insett att säsongen inte varit till belåtenhet.

I matchprogram och i tidningar har det talats om att supporters ej varit nöjda med lagets insatts under stor del av säsongen och kritiken har ibland totalt spårat ur här på nätet.

Med tanke på detta så känns det just nu också för oss som en j*vla bonus att vi är i play-off och för egen del så känns det som att i play-off få gå så länge det nu gör, för det viktigaste med just att ta sig till play-off innebär att vi är klara för nästa års riksallsvenka.

Själv så är jag mycket imponerad av Hammers insatts under fortsättningsserien och vi är många här som strött rosor över eran insatts. Ett stort grattis och lycka till i play-off.

Att vi floppat är väl inte många som säger emot men det finns andra lag som jag trodde mer på i årets serie som ej heller lyckats. Ett sådant är Nybro som jag trodde skulle vara med bland de fyra som gick till SA, jag tyckte att dom värvade mycket bra spelare inför säsongen plus att man hade en stark stomme att bygga på, men tyvärr så lyckades dom inte få ihop spelet detta år.
Men det är väl detta som är tjusningen med den sport vi alla gillar nämligen att den inte är logisk och att man inte kan ta något för givet.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav buck » lör feb 26, 2005 11:28 am

det har aldrig sagts att vi ska upp varken i år eller nästa år.. på SIKT ska vi upp, ja, men målet NU är att vara etablerade i superallsvenskan 2006-2007.

Dessutom, vår spelarbudget är inte nämnvärt hög. finns åtminstone 8-9 lag i allsvenskan som har betydligt högre. Allt snack om att våra spelare är så jävla dyra har jag aldrig fattat.

Floppat störst? Jag tycker inte vi har floppat alls... vi gick trots allt till Playoff för 2:a året i rad av 2 möjliga.
Visst, målsättningen var att komma till SA, och det gick vi iofs bet på, men att säga att vi floppade ex. värre än Nybban, det tycker jag bara visar på ett dåligt försök att provocera... ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » lör feb 26, 2005 11:54 am

c70t5 skrev:Hehe, luftmolnet och tråkhockeyn spricker snart, var så säker. Ni har gjort det förbannat bra hittills, men nu är det stopp. Det känns ju ändå förbannat så mkt mer harmoniskt och säkrare att bygga laget runt FLERA stabila lirare i Växjö än som i Hammers, som enbart kan förlita sig på Vas, Nyström och Grötnes. Resten då? Vi får väl se vilka som lyckas bäst i p-o. Såg att Ni hade det tufft mot mörrum ikväll, lycka till...

/T5!!

Är det inte luft i de flesta moln, eller? Har pluggat lite dåligt när det gäller just det avsnittet. Tillhör väl biologin som var lite sömnig.

Ja, det är just HARMONI, SÄKERHET och TRYGGHET som kännetecknar årets Lakers, eller hur? Var har ni haft, cirka 32 olika spelare, fyra olika förstamålvakter? Och hela föreningen har ju under hela året kännetecknats av en enorm harmoni och spelarna lär ha känts sig så säkra. Vad var reglerna, ett dåligt träningspass så är du väck och vi köper en ny?

Roligt att du får Vas till en nyckelspelare, han är otroligt duktig precis som många andra i Hammers. Hammers består nämligen av många unga, duktiga och synnerligen kompetenta ishockeyspelare. Dock har de av förklarliga skäl inte gjort ett namn för sig på samma sätt som många, i jämförelse ålderstigna, Växjö Lakers-spelare...

Det kan mycket väl hända att vi åker ur PO1, vi möter antingen Bofors, Oskarshamn och de kommer vi säkerligen spela jämnt emot. Men det räcker till vinst låter jag vara osagt. Du vet, vi får möta något av de lagen eftersom vi vann serien (fyra poäng före er om vi räknar bort bonuspoängen).

Dessutom, tråkhockey?, är det därför vi har gjort flest mål i serien? 43 stycken...
Senast redigerad av Puck På Pung lör feb 26, 2005 12:39 pm, redigerad totalt 1 gång.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Åryd Lakej » lör feb 26, 2005 12:06 pm

Floppat!!!!Huvudmålet var väl iallafall att vi skulle vara klara för den nya Allsvenskan?Å det är vi juuuuuuuu :D :D Det har ju blossats upp av media å oss själva att vi bara skulle vara där med det laget å tränare vi har sen att vi inte klarade det på första försöket är väl en liten besvikelse?men om man ser till sässongen som varit där alla lag slog alla i en serie där kvaliten på lagen har varit bättre än på många år så är ja mycket nöjd att slippa det negativa kvalet för där kan det fan mig gå hur som helst!!Nä nu har vi bara bonus matcher kvar å det kan bli hur TOKSKOJ som helst :D :D :D Har fortfarande ett leende på läpparna,bara njuter Heja Lakers

Hammers!Hade ni haft pengar hade ni gjort lika dant så den var dålig å dom flesta här har väl grattat er å tyckt ni gjort ngt stort
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Lakerdome » lör feb 26, 2005 12:11 pm

Andra året är alltid det svåraste. Vi hade även inför säsongen stor spelaromsättning samt ny tränarstab. Visst hade man hoppats på superallsvenskan, men med tanke på omständigheterna så tycker jag att Lakers säsong är godkänd.

Som föregående talare säger så är vi nu klart för den nya allsvenskan nästa år, vilket var det absolut viktigaste. Förhoppningsvis blir spelaromsättningen inte lika stor detta året, så jag tycker framtiden ser väldigt ljus ut.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav alfax » lör feb 26, 2005 1:16 pm

Halmstad-påg skrev:Blä blä blä
Även om Nysan skulle bli sjuk eller Pålle bryta benen, whatever så har vi ändå lyckats med något över våra förväntningar.
För att poängtera det hela så är detta playoff enbart en j*vla bonus för oss, vi går in i det helt avslappnade och har inget att förlora.
Att vi då ska sitta och tävla om vem det går bäst för tycker jag är lite tönt-varning på.

Ni som sitter med dom funderingarna kanske skulle ändra riktning och börja fundera på era egna prestationer istället, med tanke på material och spelarbudget.
Inför den här säsongen gick eran ordförande ut med i Aftonbladet att ni satsade mot Elitserien, blev det inte detta året så skulle ni upp nästa.
Ni var och ryckte i både Wernblom och Tobbe Holm.
Det kanske är dags att vakna och inse att ni faktiskt har floppat störst i Södra Allsvenska denna säsongen.

Lycka till i Playoff.

Bäste Halmstad-påg ,jag är den förste att GRATULERA ER till play-off platsen med den turbulens ni har haft så är detta någon stort.
Men vad jag vill bemöta är att vår ordf.sagt att vi ska till elitserien så snabbt ,Du få tro på aftonblaskan ,en tidning som jag aldrig läser, men eftersom jag både känner vår ordf. och varit på öppna möten inom föreningen har han ALDRIG uttalat detta , vad han sagt är att vi ska bli ett stabilt superallsvenskt lag med sikte på Elitserien om några år .
DETTA ÄR FAKTA,sen får Du tro på aftonblaskan hur mycket Du vill.
Till sist vill jag från hjärtat kommit (eftersom jag är Halmstadbo under sommar halvåret).:
Lycka till Hammers i Play-off.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Halmstad-påg » lör feb 26, 2005 2:04 pm

Hehe, luftmolnet och tråkhockeyn spricker snart, var så säker. Ni har gjort det förbannat bra hittills, men nu är det stopp. Det känns ju ändå förbannat så mkt mer harmoniskt och säkrare att bygga laget runt FLERA stabila lirare i Växjö än som i Hammers, som enbart kan förlita sig på Vas, Nyström och Grötnes. Resten då? Vi får väl se vilka som lyckas bäst i p-o. Såg att Ni hade det tufft mot mörrum ikväll, lycka till...

Såhär skrev en grabb som kallar sig c70t5.

Mitt inlägg var kanske felformulerat, det hela handlade om hans barnsliga inlägg.
Just hans första mening tycker jag är patetisk. Hade han insett och haft lite kunskaper om hockey, då hade han nog förstått att hockey går ut på att spela som ett lag.
Sen blir jag så jävla lack när man hör ordet tråkhockey.
Vi har rättat spelet efter motståndaren hela våren och det har gått kanon, visst kanske vi har spelat tråkig hockey mot er, men ta matcher som mot Mörrum hemma där vi vann med 9-2. Det skulle inte jag vilja kalla tråkhockey.
Sen att han skriver: Vi får väl se vilka som lyckas bäst i p-o.
Där ska vi inte ha en chans, men däremot ni ska kunna rubba varenda lag i SA, förutom Leksand då kanske.
Det hela handlar om att gräva sin egen grav. Tänk nu om ni åker ut i första kval-rundan men att vi går vidare?
Men ropar inte hej förrän du kommit över bäcken heter det ju

Hursomhelst det hela betydde inget hets eller nåt sånt, jag vet att det är många som varit imponerande av oss i vår och grattat oss och det tackar man för.
Nu kör vi stenhårt mot detta roliga play-off och lycka till.
Amor et Fides (BSKV)
Användarvisningsbild
Halmstad-påg
Forumamatör

Inläggav alfax » lör feb 26, 2005 2:25 pm

Halmstad-påg: Jag är av den uppfattningen i PO kan Ni lika väl som Vi åka ut direkt .Jag för min del är så nöjd att Vi är klara för superallsvenskan nästa år ,precis som jag tror Du är ,detta är det viktigaste .Vem vet nästa år blir de där RIKTIGA HETA DERBYNA MOT ER om inte Troja klarar av det .För ingen kan ta ifrån mej att DERBYN är en sak som sätter extra piff på tillvaron.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » lör feb 26, 2005 2:37 pm

är det verkligen derby mot halmstad? :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » lör feb 26, 2005 2:47 pm

Halmstad-påg - kalla det barnsligt, patetiskt, löjligt, kalla det vad du vill. Saken är ändå den att jag tycker att Ni spelar allsvenskans tråkigaste ishockey, tråkhockey alltså. Att Ni sedan har gjort det, uppenbarligen, på mkt ett effektivt sätt är en annan femma. Du säger att Ni rättat spelet efter motståndarna, jaha, mot vilka lag spelar Ni en fröjdig och rolig hockey då? Att Ni vann mot Mörrum med 9-2, skulle det vara en bragd lr? Ganska kul att läsa också att Du alla redan nu anser att Halmstad inte har ngt att hämta i ett playoff, härlig inställning.
Men, men lycka till. Och Du, jag har vid flertalet tillfällen berömt Halmstad för Era imponerande resultat efter jul.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Halmstad-påg » lör feb 26, 2005 3:06 pm

Nej att vinna över Mörrum med 9-2 är ingen bragd och jag vet inte vem som har påstått det.
Jag gav bara ett exempel på hur din "tråkhockey" kan resultera.
Jag skrev att vi inte ska ha en chans i play-off, givetvis menar jag att vi går in utan att ha nånting att förlora.
När har förrästen ni spelat en fröjdig och härlig hockey? Inte mot Halmstad iaf.
Det jag menar är att vi kanske har spelat tråkig hockey i dina ögon sett, men du har bara sett matcherna mot Lakers eller hur?
Du skulle sett Halmstad-Troja sist, det var underhållning. Visserligen spelades den utan domare.
Man kan väl inte döma ett lags spel när man sett max 2 matcher?
Whatever, vi vann serien.
Amor et Fides (BSKV)
Användarvisningsbild
Halmstad-påg
Forumamatör

Inläggav erok » lör feb 26, 2005 3:43 pm

Tycker det är starkt av halmnsta att ta förstaplatsen.Sen tycker jag det är förbaskat roligt att vi knep den andra.Både hammers och vi lirar i sveriges näst högsta serie till hösten där både Malmö och Leksand kan vara med.Om ett par år kan vi se resultatet av detta och även kanske inse att det inte är så förbaskat lätt att ligga i topp i den nya serien.
Undra hur det blir om Elitserieklubbarna får dåligt med kulor och blir tvångsnedflyttade.Hoppas storlag från forna dagar är med i denna serie då :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » lör feb 26, 2005 4:20 pm

...eller superallsvenska lag inte kan visa upp rätt ekonomi för licens.. tror inte att de blir de lag som papperet är klara för superallsvenskan spelar där ,gås det efter samma regler som fotbollen har ..ja då blir det nog lite rensning.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Återgå till Matchsnack