Lückner...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lückner...

Inläggav hästskott » ons mar 02, 2005 5:51 pm

Slutar i Mora, skulle han kunna vara något för Lakers???
Skjut
Användarvisningsbild
hästskott
Forumamatör

Inläggav erok » ons mar 02, 2005 5:53 pm

Som andratränare bredvid Fagerwall :lol:
Ha ju sett förbaskat bra ut de senaste matcherna och fortsätter det så ivår och framförallt till hösten så ser jag framimot vintern år 2006
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Re: Lückner...

Inläggav INDIAN #66 » ons mar 02, 2005 5:54 pm

hästskott skrev:Slutar i Mora, skulle han kunna vara något för Lakers???

Nåt fel på Fagerwall? :twisted:
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast

Inläggav Lakerdome » ons mar 02, 2005 6:04 pm

erok skrev:Som andratränare bredvid Fagerwall :lol:

Som tredjetränare bredvid Fagervall och Evertsson.....
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav erok » ons mar 02, 2005 6:08 pm

Förlåt, glömde Evertsson :oops:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » ons mar 02, 2005 6:08 pm

Låt gå för den här gången erok, men gör inte om det. ;)
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav hästskott » ons mar 02, 2005 6:16 pm

Vill bara poäntera att det inte var en sparka-Fagerwall-diskussion jag var ute efter. Frågan var mer ställd på ett rent filosofiskt plan. Med tanke på spelarmaterialet i Mora (som jag tyckte var jämförbart med Lakers) förra året skulle vi rent teoretiskt just nu kunnat missat slutspelet i ES.
Skjut
Användarvisningsbild
hästskott
Forumamatör

Inläggav buck » ons mar 02, 2005 6:25 pm

Om vi stått utan tränare så kunde jag helt klart tänka mej lückner.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons mar 02, 2005 6:47 pm

Jaha Bild
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons mar 02, 2005 6:48 pm

Lätt!! Lückner sitter just nu i en guldsits och kan nog välja och vraka en hel del, Vi får väl se vart han hamnar...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » ons mar 02, 2005 11:16 pm

Harald Luckner var mitt första val när man fick höra att Lindgren fick gå men tyvärr var han ej tillgänglig då. Men Fagerwall tror jag också på ge killen lite tid bara det tog han 3 år att bygga lagmaskinen Oskarshamn.
Så vänta och se.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Räven » ons mar 02, 2005 11:19 pm

Ja, ja, vi får se vad som händer när säsongen är över, vilket jag hoppas dröjer.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ante_1019 » ons mar 02, 2005 11:56 pm

Håller med låt Fagerwall få chansen bygga ett lag. på ett år går det inte att bygga ett lag med den tränar stillen och den sortens ishockey som han vill att vi ska spela. Det håller inte på denna nivån att göra ett lag på ett år som ska bli ett bra lag och konkurans kraftigt det höll i div 2. Jag tror att han har en stor talang inom sig. Låt han få andvända den så om tre år så tror jag att vi iallafall är ett stabilt lag som både liga och kämpa om platserna för elitserien. Eller kanske ännu mer :twisted:
Användarvisningsbild
ante_1019
Forumamatör

Inläggav Räven » tor mar 03, 2005 12:00 am

Jag vill inte gå in i den diskussionen just nu, men jag hoppas och tror att ledningen för Lakers har sin bild klar för nästa säsong, när några veckor gått från sista matchen i år. För till nästa år gäller det att fatta de rätta besluten, hugaligen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor mar 03, 2005 8:34 am

Är det nån som sitter säkert till nästa säsong så är det Fagervall.

Ge honom chansen att bygga upp det laget som HAN vill ha. Låt han bestämma vilka spelartyper som ska bort och vilka som ska in i truppen. Som någon tidigare sagt så tog det honom tre år att bygga upp Oskarshamn till det dom var förra säsongen. jag tror han kan skapa ett ruggigt bra lag till kommande säsong.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » tor mar 03, 2005 1:49 pm

Rätt beslut!!Ny tränare nytt spelsätt??ja då har vi väl satt oss i klistret utav bara den!!nä låt Fagervall fortsätta på sitt sätt så vi får lite trygghet att jobba på i lung o ro.
Dum diskution tycker ja!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Varanen » tor mar 03, 2005 1:50 pm

Jag skulle säga nej tll Lückner av en enda anledning. Jag vill inte att VLH skall medverka till att förstärka inaveln inom svensk hockey. Samma namn återanvänds konstant, vilket medför stagnation. Just nu har vi en framtidsman som jag tror stenhårt på. Nästa gång vill jag ha en rysk tränare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lille meg » tor mar 03, 2005 2:09 pm

Varanen skrev:Nästa gång vill jag ha en rysk tränare.

Va?! 8O Ingen finsk tränare?! Trodde det laget som hadde flest finnar, vann mest..? Kanske bra att ha en finsk tränare också? ;)
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inläggav Nille » tor mar 03, 2005 2:10 pm

Lückner hade varit intressant. Tycker att det ibland ser väldigt tamt ut i båset. Hade nog velat se lite mer aktiv coachning i båset igår... För övrig skrev man väl 2+1 med Jocke så han lär bli kvar nästa år.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Varanen » tor mar 03, 2005 2:18 pm

Lille meg skrev:
Varanen skrev:Nästa gång vill jag ha en rysk tränare.

Va?! 8O Ingen finsk tränare?! Trodde det laget som hadde flest finnar, vann mest..? Kanske bra att ha en finsk tränare också? ;)

Hehe...jo så är det kanske. :lol: Problemet är att då blir det en inavlad finländare i stället. Antagligen en som kört 8 varv bland de finska klubbarna, tre varv i Schweiz, innan han börjar inavla sig här också. Nu kör vi med Jocke så det ryker och lämnar spekulationerna om nästa tränare därhän.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lillklonis » tor mar 03, 2005 4:35 pm

luckner går tillbaka till hv71 tror jag,de ska ju ha en tränare till där nästa år...
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav hästskott » tor mar 03, 2005 5:49 pm

Rysk tränare - nja.

Jag tror att det kan vara så här: En tränares meritförteckning är a och o för att han över huvud taget ska lyckas. Varför? Jo, en bra meritförteckning inger förtroende och respekt bland spelarna och klubbens ledning. Har inte en tränare spelarnas respekt från start är han dömd att misslyckas. Titta på exempelvis Modo i år. Vi kan väl alla vara överens om att det enda Kent Forsberg är bra på är att vara Peters pappa. Jag tror att resten av hockesverige instämmer. Den enda anledningen till att han fick jobbet var att dadda sin son.

Slutsatsen är att smarta klubbar satsar på tränare som redan gjort sig ett namn i Sverige, framförallt för att spelarna är misstänksamma mot nyheter och deras förtroende för tränaren är totalt avgörande.
Skjut
Användarvisningsbild
hästskott
Forumamatör

Inläggav Varanen » tor mar 03, 2005 6:26 pm

Om det är så att en tränare måste valsat runt i de flesta svenska hockeyklubbar för att spelarna skall ha förtroende så skall vi givetvis anlita en sådan. Jag hoppas ändå att man skulle kunna ta en utifrån. Tänk när Curre, Kurre och Harald kolar vippen. Då har inga spelare förtoende för sina tränare längre. Man kan vara meriterad fast man är från Ryssland.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav hästskott » tor mar 03, 2005 6:48 pm

Du har naturligtvis rätt i att Curre och co inte har mycket nytt att bidra med. Lakers gör nog rätt som satsar på Fagerwall.

Vad jag menar är att det inte är ofta en "ny" tränare leder ett lag till framgång. Det enda konkreta exemplet jag kan komma på just nu är danskvännen Jim Brithen som tog modo långt. Annars är det ju Evensson, Mårts, Bäckman och Hardy (innan Waltins spelsystem lästs sönder), alla etablerade gubbar som regerat.

Om det beror på fega klubbledningar eller förändringsfientliga spelare låter jag vara osagt.

För övrigt är jag lite orolig för att pensionären Hobér ska trilla av pinn under kvalspelet. :wink:
Skjut
Användarvisningsbild
hästskott
Forumamatör

Inläggav Räven » tor mar 03, 2005 6:53 pm

Ledningen gör väl en sammanställning över vad som varit bra och vad som varit dåligt, på på ledarsidan och på spelarsidan och dessa sidor tillsammans. Sedan får de väl komma fram vad som är lösningen till nästa säsong, en säsong som kräver betydligt mer för att vi ska hänga kvar i den nya serien.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor mar 03, 2005 8:51 pm

Enl. Kvällsposten är Luckner på väg till Modo.Och för Lakers del så tycker jag det inte finns någon andledning att ens diskutera ett tränarbyte ,låt Fagerwall i lugn och ro bygga upp laget.Mitt förtroende är orubbat för honom.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav KyriakoS » tor mar 03, 2005 9:02 pm

känns som e helt meningslös diskussion detta
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Räven » tor mar 03, 2005 11:16 pm

Ja, jag tycker att vi ska vänta med att diskutera detta till allt är över för denna gången och det är det inte ännu.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav INDIAN #66 » fre mar 18, 2005 4:01 pm

http://expressen.se/index.jsp?a=257096

Börjar i MoDo................ :?
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast

Återgå till Silly Season