att bygga ett lag

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

att bygga ett lag

Inläggav hästskott » fre mar 04, 2005 11:42 pm

Vad har vi för spelare som ska tillhöra lagmaskinen Lakers.

Förstår att det finns de som i detta ögonblick tycker att det bör tokvärvas. Låt oss hoppas att ledningen har en plan och inte faller i den fällan.

För att kunna skapa en säkerhet i laget, som inte finns just nu, är det viktigt att vi låter många spelare vara kvar. Själv var jag tex tveksam när Custemo värvades, vad kunde ett avdankat proffs från tyska ligan kunna göra? Även om han kanske inte varit tongivande som spelare har han denna säsing genom sin aktoritet visat att han är oerhört viktig för laget. Min förhoppning är att andra spelare som värvats inför denna säsong visar samma utvecklingskurva under kommande år.

Det här innebär naturligtvis att även nästa år blir ett mellanår, men låt det då bli det.

Lakers ska inte bli en dagslända!
Skjut
Användarvisningsbild
hästskott
Forumamatör

Inläggav Räven » fre mar 04, 2005 11:49 pm

Jag vill inte ännu gå in i diskussionen om nästa säsong, men så långt kan jag säga, det finns inte utrymme för en mellansäsong nästa år, för i så fall väntar division 1 och en näst intill kolapps inför framtiden.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » lör mar 05, 2005 12:15 am

Nja! Med tanke på den nya serien, och lagen som kommer tampas i den så lär det nog vara tvunget att jobba på vassa förvärv, annars kommer det inte bli lätt. Dock så får man för den sakens skull inte tappa lagtänket. Jag är rätt övertygad om att det finns planer!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Räven » lör mar 05, 2005 12:20 am

Jo, jag tror också att det finns ganska klara tankar vad som måste ersättas med nytt mannskap.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » lör mar 05, 2005 12:38 am

Jag anser att Åkesson inför denna säsongen till stort misslyckats med sina värvningar till laget. Påstår man ngtannat så ljuger man ju. Men det finns en speciell värvning som är OUTSTANDING, och det är rekryteringen av Männikkö. Övriga spelare som kom hit och skulle tillsätta de som fick gå, jag kallar dom för dussinspelare, vare sig bättre lr sämre, men kostar säkert en (jefla massa mer?) hel del dollars, till vilken nytta?! Värvningen av Brad Defauw vill jag väl kanske inte kalla allsvenskans största amerikanska flopp, men nästintill. Han har ju INTE för fem öre uppnått det som kan förvänta sig för av en amerikansk a-lagsspelare med den lönen som han lyfter i Lakers. Så tycker jag och det står jag för.
Sen har det ju förvisso kommit spelare på senare tid, men inget stabilt och kontinuerligt.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Gäst » lör mar 05, 2005 1:45 am

c70t5 skrev:Jag anser att Åkesson inför denna säsongen till stort misslyckats med sina värvningar till laget. Påstår man ngtannat så ljuger man ju. Men det finns en speciell värvning som är OUTSTANDING, och det är rekryteringen av Männikkö. Övriga spelare som kom hit och skulle tillsätta de som fick gå, jag kallar dom för dussinspelare, vare sig bättre lr sämre, men kostar säkert en (jefla massa mer?) hel del dollars, till vilken nytta?! Värvningen av Brad Defauw vill jag väl kanske inte kalla allsvenskans största amerikanska flopp, men nästintill. Han har ju INTE för fem öre uppnått det som kan förvänta sig för av en amerikansk a-lagsspelare med den lönen som han lyfter i Lakers. Så tycker jag och det står jag för.
Sen har det ju förvisso kommit spelare på senare tid, men inget stabilt och kontinuerligt.

/T5!!

hoppas ni värvar 10 männikö till.....små fega spelare som inte törs stå upp...
enda egenbskapen är att dom åker skridskor ruskigt fort....men vi fysiskt spel blir dom rädda små harar ...det såg vi i dag
Gäst

Inläggav kaabe » lör mar 05, 2005 10:51 am

det är inte den uppfattningen jag har av honom. snarare tvärtom. han var asball i nybro senast.

vad gäller dig, så tycker jag du ska byta blöja, för du verkar lite grinig trots att ni vunnit
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs

Inläggav Baloo » lör mar 05, 2005 8:09 pm

hoffa skrev:
c70t5 skrev:Jag anser att Åkesson inför denna säsongen till stort misslyckats med sina värvningar till laget. Påstår man ngtannat så ljuger man ju. Men det finns en speciell värvning som är OUTSTANDING, och det är rekryteringen av Männikkö. Övriga spelare som kom hit och skulle tillsätta de som fick gå, jag kallar dom för dussinspelare, vare sig bättre lr sämre, men kostar säkert en (jefla massa mer?) hel del dollars, till vilken nytta?! Värvningen av Brad Defauw vill jag väl kanske inte kalla allsvenskans största amerikanska flopp, men nästintill. Han har ju INTE för fem öre uppnått det som kan förvänta sig för av en amerikansk a-lagsspelare med den lönen som han lyfter i Lakers. Så tycker jag och det står jag för.

/T5!!

hoppas ni värvar 10 männikö till.....små fega spelare som inte törs stå upp...
enda egenbskapen är att dom åker skridskor ruskigt fort....men vi fysiskt spel blir dom rädda små harar ...det såg vi i dag

Hoffa ditt lilla forumvirus nu tar vi och försöker skriva ETT litet ynka inlägg utan att sprida blöjdoft omkring dig VÄX upp. Visst kan alla bli förbannade så även jag men att i alla ens inlägg bara vara trög är lite för mycket. Seså gå nu och snyt dig ordentligt och logga ut för evigt härifrån.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Lobo » lör mar 05, 2005 8:39 pm

Att bara för att man gör stora omkastningar i truppen = dålig säsong har väll leksand bevisat att det inte stämmer.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Återgå till Silly Season