Målvakts frågan

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Xiphoid » mån mar 07, 2005 9:17 pm

serra skrev:vågar väl knappt skriva det...men en liten fågel viskade att det är en ny målvakt klar...till 90%.....

Tyvärr vet du inget, det kan jag lova.
Xiphoid
Forumamatör

Inläggav Räven » mån mar 07, 2005 10:08 pm

Det är inte så värst många lag som spelat färdigt, så jag tror det dröjer om nu någon ny målis kommer.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Nille

Inläggav furioso » tis mar 08, 2005 12:43 am

Nille skrev:
[color=red][/color]Mygel - bara för att vi har en dåre på vårt forum innebär ju inte det att alla är uppe i det blå.

Vid början av nästa säsong är Åkerström ett år bättre än när denna började.....

Tack så mycket Nille, det värmde, jag skall komma ihåg det.

Självklart förstår jag också att Asplund & Hadelöv skulle
vara en omöjlighet, men det var ett förslag från min sida,
för det behöver man inte förolämpa varandra på formuet.
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Inläggav Nille » tis mar 08, 2005 10:09 am

Ledsen om jag sårade dig furioso, dåre var kanske att ta i men du får väl ändå hålla med om att du är rätt högt uppe i det blå om du spekulerar i Hadelöv, Asplund och Åkerstöm som våra tre målvakter nästa säsong.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav serra » tis mar 08, 2005 12:47 pm

Xiphoid skrev:
serra skrev:vågar väl knappt skriva det...men en liten fågel viskade att det är en ny målvakt klar...till 90%.....

Kan DU lova mig att jag inte vet något??? ha ha ha..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Xiphoid » tis mar 08, 2005 1:57 pm

serra skrev:
Xiphoid skrev:

Kan DU lova mig att jag inte vet något??? ha ha ha..

Ge dig.
Xiphoid
Forumamatör

Inläggav serra » tis mar 08, 2005 1:58 pm

skickat pm
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav MEL » tis mar 08, 2005 2:12 pm

Roggan skrev:

Säg inte vem det är för då skriver han inte på :wink:

Det är bara att avvakta till SMP har ringt runt samtliga målvakter i Sverige, så får vi veta svaret!!! :wink:
MEL
Forumdemon

Inläggav Grimson » tis mar 08, 2005 2:33 pm

Hoppas att Daniel Sperrle från LHC kommer hit.
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast

Inläggav pellecola » fre mar 11, 2005 11:21 pm

Jaha, nu har lakers bud på Leinonen kommit, vi dubblar din lön sa dom utan att fråga vad han har nu :D , men som finnen sa, pengar är inte allt och så känner jag ju Fagerwall sen tidigare :lol:
pellecola
Forumamatör

Inläggav Lakejer115 » fre mar 11, 2005 11:23 pm

pellecola skrev:Jaha, nu har lakers bud på Leinonen kommit, vi dubblar din lön sa dom utan att fråga vad han har nu :D , men som finnen sa, pengar är inte allt och så känner jag ju Fagerwall sen tidigare :lol:

Har LAKERS lagt bud på LEINONEN......??Var har du fått detta ifrån...??
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs

Inläggav pellecola » fre mar 11, 2005 11:26 pm

Lakejer115 skrev:
pellecola skrev:Jaha, nu har lakers bud på Leinonen kommit, vi dubblar din lön sa dom utan att fråga vad han har nu :D , men som finnen sa, pengar är inte allt och så känner jag ju Fagerwall sen tidigare :lol:

Han sa de själv på förmiddan på fiket :!:
pellecola
Forumamatör

Inläggav Lakejer115 » fre mar 11, 2005 11:39 pm

pellecola skrev:
Lakejer115 skrev:

Han sa de själv på förmiddan på fiket :!:

Vad sa han då..?Kan man läsa intervjun nånstans..?
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs

Inläggav PutteA » fre mar 11, 2005 11:49 pm

Putte/LL skrev:Lägg inte mängder med pengar på en skitbra målvakt när vi har en som snart blir lika bra om han får spela.

Håller med Putte. Våga satsa på Åkerström......
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Xiphoid » lör mar 12, 2005 10:26 am

PutteA skrev:
Putte/LL skrev:Lägg inte mängder med pengar på en skitbra målvakt när vi har en som snart blir lika bra om han får spela.

Håller med Putte. Våga satsa på Åkerström......

Klart att Pär ska vara vår förste målvakt, finns andra led där vi bör starka upp istället
Xiphoid
Forumamatör

Inläggav Grimson » lör mar 12, 2005 10:36 am

Vi måste ha 2 st bra målvakter på den här nivån.
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast

Inläggav Lakerdome » sön mar 13, 2005 3:08 pm

Åkeström MÅSTE få regelbunden speltid kommande säsong(förutsatt att han gör det bra då förstås).

Trots att Hadelöv är en grym målvakt, så antar jag att om han ska spela i allsvenskan kommande säsong så vill han säkerligen hålla i målvaktsspaden majoriteten av matcherna. Och sätter vi Åkerström på bänken en längre tid så är förmodligen risken att vi förlorar honom till en annan klubb, och det får bara inte ske!

Jag är väldigt kluven i denna frågan. Hadelöv vore väldigt trygg att ha som sista utpost, men samtidigt är Åkerström en framtidsman som sin unga ålder till trots redan har etablerat sig som en allsvensk målvakt.

Jag är tveksam till att värva Hadelöv om det innebär att vi riskerar att tappa Åkerström.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Flanders » sön mar 13, 2005 3:11 pm

Precis, det ideala vore ju att få en Jensen/Burman-fördelning mellan Hadelöv och Åkerström, men det är som sagt kanske inte Hadelöv så intresserad av. Ett alternativ är att hitta en Åkerström till (inte alltför lätt kanske, men det lämnar jag till värvningsansvarig, ibland är det skönt att bara få önska), eller ta in en stabil 30-åring som finner sig i rollen som andrekeeper.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Skjut mer ger fler mål !! » sön mar 13, 2005 3:23 pm

Om inte Borås HC går upp så verkar ju deras målvakt vara helt grym.

Släppt ett skott av nästan 100 på 2 matcher- kan ju vara tur men också skicklighet...

Som sagt - who knows
Användarvisningsbild
Skjut mer ger fler mål !!
Forumamatör

Inläggav #54 » sön mar 13, 2005 9:49 pm

Men sen spelar ju Borås ultra defensivt med, jäkligt disiplinerat.

Jag rösta på Ville
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Fröken Svår » mån mar 14, 2005 4:36 pm

Gretzky skrev:Precis, det ideala vore ju att få en Jensen/Burman-fördelning mellan Hadelöv och Åkerström, men det är som sagt kanske inte Hadelöv så intresserad av. Ett alternativ är att hitta en Åkerström till (inte alltför lätt kanske, men det lämnar jag till värvningsansvarig, ibland är det skönt att bara få önska), eller ta in en stabil 30-åring som finner sig i rollen som andrekeeper.

jag tror egentligen också att det är bäst för Åkerström. Därför är mitt tips att lakers skaffar en keeper som kan dela uppgiften med Åkerström, och det är med andra ord inte Hadelöv. Jag tror att det är ännu bättre för en talang som Åkerström att ha den typ av konkurrens som det blir mellan målvakterna. Har man dessutom två målvakter som är ungefär lika bra, fast med olika spelstilar så kan man alternera inte bara utifrån "dagsform" utan även vilken som passar motståndarlaget "sämst".

mao, behåll Åkerström och skaffa en målvakt till och låt de dela på uppgiften! 8)
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Xiphoid » mån mar 14, 2005 4:51 pm

Fröken Svår skrev:
Gretzky skrev:Precis, det ideala vore ju att få en Jensen/Burman-fördelning mellan Hadelöv och Åkerström, men det är som sagt kanske inte Hadelöv så intresserad av. Ett alternativ är att hitta en Åkerström till (inte alltför lätt kanske, men det lämnar jag till värvningsansvarig, ibland är det skönt att bara få önska), eller ta in en stabil 30-åring som finner sig i rollen som andrekeeper.

jag tror egentligen också att det är bäst för Åkerström. Därför är mitt tips att lakers skaffar en keeper som kan dela uppgiften med Åkerström, och det är med andra ord inte Hadelöv. Jag tror att det är ännu bättre för en talang som Åkerström att ha den typ av konkurrens som det blir mellan målvakterna. Har man dessutom två målvakter som är ungefär lika bra, fast med olika spelstilar så kan man alternera inte bara utifrån "dagsform" utan även vilken som passar motståndarlaget "sämst".

mao, behåll Åkerström och skaffa en målvakt till och låt de dela på uppgiften! 8)

Grotnes och Pär skulle nog kunna funka eller??
Xiphoid
Forumamatör

Inläggav Xiphoid » mån mar 14, 2005 4:52 pm

Fröken Svår skrev:

Grotnes och Pär skulle nog kunna funka eller??
Xiphoid
Forumamatör

Inläggav Fröken Svår » mån mar 14, 2005 5:28 pm

Xiphoid skrev:Grotnes och Pär skulle nog kunna funka eller??

ja varför inte? är Grotnes "ledig" eller?
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav C70T5 » mån mar 14, 2005 5:36 pm

Jag tycker att det ska vara EN given förstamålis i laget. Inget jefla hattande och alternerande hit och dit. Då blir det ju ingen kontinuitet. Vem det blir det återstår att se, min röst faller på Hadelöv, det vore mumma det. Men visst, då får ju Åkerström stå åt sidan, och det är ju inte heller så jäkla bra, knepigt detta - hoppas att det löser sig till det bästa. Men som sagt, det ska vara EN GIVEN förstamålis och inget annat...

/T5!! 8)
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » mån mar 14, 2005 5:45 pm

det skulle vara intressant att höra dig utveckla dina tankar kring kontinuitet c70t5. en tanke som jag slås av direkt är förstås samarbetet mellan backar och målvakt, vilket är något som inte har fungerat bra alla gånger i år. vi minns naturligtvis alla Villes utflykter då hjärtat la sig - om inte i halsgropen - så iaf strax under taket på lakerdome. Men även Åkerström har varit inblandat i ett par situationer som inte sett helt "stabila" ut ...
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav C70T5 » mån mar 14, 2005 5:55 pm

Tja, jag vet inte. Det jag menar är väl det att det ska vara en given förstamålis i laget. Det inger förtroende hos målvakten och en viktig säkerhet hos backarna, man lär "känna" varandra, och det får man genom ett kontinuerligt matchande. (Liten parentes är ju att det var ju det som var tänkt inför denna säsongen med Ville, men det sket ju sig riktigt ordentligt) Jag vill se en given förstamålis i Växjö Lakers, vem det blir vet Vi ju inte - men en sak (vet) Vi och det är ju att Lakers är en målis kort för Ville är ju alla redan borta ur gamet, hoppas jag.

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 mån mar 14, 2005 6:32 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » mån mar 14, 2005 6:31 pm

ja nä det var väl inte så mycket mer än det jag nämnde innan. för mig finns det inget egenvärde i att ha en given förstamålis, det är viktigt att hitta en lösning där lakers har en stabil sista utpost samtidigt som man värnar om supertalangen åkerström ... om det innebär en "given" förstamålis så fine with me, men jag tror att det är lättare att hitta en sådan lösning med "två förstamålisar" ..
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Hadelöv

Inläggav MEL » tis mar 15, 2005 3:23 pm

Idag skriver kvällsposten att Andreas Hadelöv lommer att lämna MIF efter denna säsong då kontraktet går ut, han känner att det är dags för ett miljöombyte, där han kan tänka sig att spela i Elitserien eller i den nya allsvenskan alternativt lira utomlands och enligt Andreas själv har han inte fått några anbud än!!!
MEL
Forumdemon

Re: Hadelöv

Inläggav C70T5 » tis mar 15, 2005 3:32 pm

MEL skrev:enligt Andreas själv har han inte fått några anbud än!!!

8O
Lyft luren för bövelen - Hadelöv till Växjö Lakers!!!

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » tis mar 15, 2005 3:45 pm

Om Lakers har tänkt att INTE lägga något bud på Hadelöv, så tycker jag att de gör rätt.

För det första är Hadelöv riktigt dyr, även om hans prislapp har blivit något billigare under de 2 senaste säsongerna. För det andra skulle han gå in som solklar 1:a målvakt, vilket skulle hämma Åkerströms utveckling. Åkerström är i en fas i karriären där han behöver mycket speltid och han skulle bara få enstaka matcher om Hadelöv gick till Lakers.

Nu är det ju (som väl är) inte jag som styr vilka Lakers ska värva eller inte värva, men om det hade varit det så skulle jag satsa på en målvakt som är jämnbördig med Åkerström. Varför inte Åkerlund (HV/Skövde), Trojkander (Borås) eller Martin Holst (Danmark)? Med något av dessa alternativ skulle kampen om 1:a platsen bli stenhård och prislappen förmodligen inte ens en 1/3-del av Hadelövs, vilket ger mer pengar över till förvärv på forwards- och backsidan.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav alfax » tis mar 15, 2005 4:05 pm

Rätt resonerat Carl ,pengarna (och pengar handlar det om och det finns ingen brunn att ösa ur) gör mer nytta på back och forwardsidan.
Men detta är LAKERS styrande som vet bäst ,men som supporter kan man bara önska att det blir så.

Var rädd om Åkerström ,han kommer att bli guld värd i framtiden.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav H:et » tis mar 15, 2005 5:25 pm

Tro fan Åkerström skall vara kvar i Lakers OCH sm 1:a målvkat. Varför förbättra något som är bra & kommer bli bättre. Finns bättre saker att slänga pengar på!
Det är bra att ni i klacken aldrig slutar sjunga VLH.....
Användarvisningsbild
H:et
Forumamatör

Inläggav Fröken Svår » tis mar 15, 2005 9:04 pm

jag håller med carl och alfax här... jag tycker att trojkander verkar vara ett spännande kort som både synas lite närmare...
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Daniel » tis mar 15, 2005 10:23 pm

efter och ha set honom, när borås möte nybro kan jag säga att jag är inte imponerad :?
Daniel
Forumterrorist

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season