Jag tror vi redan är rätt eniga om att vi vill helt olika saker och att vi därför logiskt nog kan ha olika åsikt om nämnd film. Ni vill vara en samling människor som sjunger samma lånade ramsa om och om igen så länge som möjligt, ackompanjerade av en envist dunkande trumma som ändå dränker allt ni försöker framföra och iförda era hrm, färgglada, matchtröjor bildande ett låt oss säga spräckligt block på er sektion. Utifrån de förutsättningarna var väl inte föreställningen så illa antar jag. Filmen som sådan är hyggligt klippt och så. För att vara ett skolarbete (till skillnad från en professionellt klippt dokumentär) är den bra så jag tror nog du blir godkänd
Vi vill däremot vara en högljudd samling människor som med enbart röster och händer sjunger och klappar fram våra grön-vita hjältar till nya stordåd. Vi vill att sången ska höras, och att det ska höras vad vi sjunger (okej, vår dialekt underlättar inte
) Vi vill inte ha några trummor, trumpeter, megafoner eller mistlurar i klacken och vi tycker det räcker med en halsduk även om grönt och vitt är vackert och en matchtröja mycket väl kan vara okej (våra är iofs mycket snyggare än era, hehe). Utifrån de förutsättningarna tycker jag personligen att Lakejernas framträdande får ett betydligt sämre betyg än vad du lär få för ditt arbete. Jag själv skulle utifrån mitt tycke och min smak hellre stanna hemma och aldrig se en match live igen än stå bland Lakejerna. Men det är bara min personliga åsikt
Lycka till i skolan.
Sommaren är kort, my ass.
/TT
"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650
"Storartad verbal förnedring åt våra ärade motståndare" -- Tux Thunderbird ~2005