Vilka spelare får lämna Lakers?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Per Carlsson » lör mar 12, 2005 7:35 pm

Det roliga är att alla tror att Brad tjänar stora stålar....
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör mar 12, 2005 7:40 pm

Per Carlsson skrev:Det roliga är att alla tror att Brad tjänar stora stålar....

Njae, jag har nog inte trott att han tjänat så där jäkla mycket pengar i VLH, men Macke23 verkar veta en hel del om hans lön, å då blir man klart nyfiken!! :wink: :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Mano » lör mar 12, 2005 7:42 pm

stora och stora..

Det som jag tycker är intressant är om en spelare tjänar vad han förtjänar..
Jag är Mano, vem fan är du?
Användarvisningsbild
Mano
Forumentusiast

Inläggav Viktor666 » lör mar 12, 2005 7:44 pm

PutteA skrev:

Njae, jag har nog inte trott att han tjänat så där jäkla mycket pengar i VLH, men Macke23 verkar veta en hel del om hans lön, å då blir man klart nyfiken!! :wink: :wink:

ALLA verkar veta vad han tjänar eftersom hans prestation alltid nämns med bihanget "för de pengarna"...
Berätta för f-n hur mycket han tjänar så kanske jag omvärderar min åsikt men tills dess så säger jag bara:

WELCOME BACK, BRAD!!!
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav PutteA » lör mar 12, 2005 7:59 pm

Viktor666 skrev:
PutteA skrev:

ALLA verkar veta vad han tjänar eftersom hans prestation alltid nämns med bihanget "för de pengarna"...
Berätta för f-n hur mycket han tjänar så kanske jag omvärderar min åsikt men tills dess så säger jag bara:

WELCOME BACK, BRAD!!!

Håller med dig Viktor666.... :ok:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » lör mar 12, 2005 8:01 pm

Eftersom jag bara hört av andra vad Brad skulle ha i lön, så är det inget att nämna, för det blir bara dumt. Det är något som få stå för de som gör upp kontraktet. Ingen mening att komma med en siffra som andra nämnt, som veterligt inte kan ha den insynen i detta.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » lör mar 12, 2005 9:49 pm

Nä, pengar som ingen vet nåt om är ingen mening att diskutera. Och bortser man från den frågan och ser till vad han presterar på isen så kan jag bara hålla med Victor666 med flera, VÄLKOMMEN TILLBAKA NÄSTA ÅR BRAD!

Vad gäller backparet Messa och Aki är jag orolig för att de inte riktigt håller i defensiven i nästa års Superallsvenska, om inte Messa kan lyfta sig ytterligare ett steg bakom egna blå (Aki är lite grann som Ronaldinho, han vet nog inte vad försvarsspel är :D ) Istället ska man nog splittra dem och sätta Aki med en stabilare defensiv back.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Putte#24 » sön mar 13, 2005 10:52 am

De 10 första matcherna Brad spelade var han ju fan sjukt bra... det finns potential i killen.
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön mar 13, 2005 11:10 am

Putte/LL: Men varför har han hämmats? Jag håller med om att han var bättre under sin första tid, men varför blir det så, han är inte den första som drabbats av det.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » sön mar 13, 2005 11:16 am

Jävligt skumt faktiskt... Efter Shjon kom så vände formkurvan neråt :(
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön mar 13, 2005 11:23 am

Jo, det är riktigt. Jag har funderat hit och dit, men konstaterar bara att det är märkligt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » sön mar 13, 2005 1:46 pm

Räven skrev:Jo, det är riktigt. Jag har funderat hit och dit, men konstaterar bara att det är märkligt.

Undrar om inte Brad hämmades av att det fysiska spelet bedöms väldigt annorlunda i europeisk hockey än vad det gör "over there"?? Bara en fundering, då jag tycker att han är som bäst när han få spela riktigt tufft. En tanke bara.. :dontknow:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakerdome » sön mar 13, 2005 1:59 pm

Tror inte det har så mycket med bedömning att göra. Brad sa själv när han hade skrivit på för Lakers att han såg sitt europaäventyr som en möjlighet att förbättra sin teknik, och därför koncentrerade sig mer på det.

Jag önskar dock att han hade visat lite mer av transatlanten Brad DeFauw. Med tanke på att han gjorde sina bästa matcher i början av säsongen, så kan det ligga lite i det att då hade han fortfarande det fysiska spelet i sig. Men ju längre tiden gick, så såg man mindre och mindre av det, och då utmärkte han sig inte lika mycket på isen.

Det är när han spelar fysiskt som den transatlant han är som han får ut det bästa av sitt spel. Han gjorde några riktigt bra matcher nu på slutet, mycket tack vare att han i dom matcherna hittade tillbaka till sitt fysiska spel.

Jag skulle med glädje acceptera att han fick några extra minutrar i utvisningsbåset om det skulle bli resultatet av att han spelade som den transatlant han är, och smällde på mer i närkamperna.
Jag fullkomligt älskar spelare som spelar fysiskt. Jag dreglar till exempel varje gång vi möter Oskarshamn och man ser en spelare som Johan Markusson som inte lägger några fingrar emellan i närkampsspelet.
Senast redigerad av Lakerdome sön mar 13, 2005 2:14 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav PutteA » sön mar 13, 2005 2:10 pm

Lakerdome skrev:Tror inte det har så mycket med bedömning att göra. Brad sa själv när han hade skrivit på för Lakers att han såg sitt europaäventyr som en möjlighet att förbättra sin teknik, och därför koncentrerade sig mer på det.

Jag önskar dock att han hade visat lite mer av transatlanten Brad DeFauw. Med tanke på att han gjorde sina bästa matcher i början av säsongen, så kan det ligga lite i det att då hade han fortfarande det fysiska spelet i sig. Men ju längre tiden gick, så såg man mindre och mindre av det, och då utmärkte han sig inte lika mycket på isen.

Det är när han spelar fysiskt som den transatlant han är som han får ut det bästa av sitt spel. Han gjorde några riktigt bra matcher nu på slutet, mycket tack vare att han i dom matcherna hittade tillbaka till sitt fysiska spel.

Mmm, då e vi nästan överens!! :wink:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Flanders » sön mar 13, 2005 2:30 pm

Om Brad återvänder så gäller det alltså att klargöra för honom vad Lakers förväntar sig av hans spel, för han kan som sagt spela tufft, det har vi ju sett ett par gånger. Och som du säger Lakerdome, tufft spel och lirare som öppnar upp ytor genom tacklingar är bland de riktiga höjdpunkterna i ishockeyn.

Vad gäller Markusson så är det en spelare som jag mer än gärna skulle se i Lakers-dressen, nästa år måste nog hela laget bli lite tuffare för att vi ska kunna hävda oss i konkurrensen. (Sen är det väl inte direkt säkert att Oskarshamn är så sugna på att släppa ifrån sig Markusson, men man kan ju alltid drömma)

Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Räven » sön mar 13, 2005 2:46 pm

Men kan man då säga att det är domarnas bedömningar som gjort att Brad inte kunnat hålla den fysiska hockey som han kan spela.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » sön mar 13, 2005 2:49 pm

Själv tycker jag Lakers bör sata på några stora och tunga forwards. Tycker i många lägen lakers forwards väger lite lätt som ofta plockas bort väldigt lätt...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Flanders » sön mar 13, 2005 2:53 pm

Lakerdome skrev:Brad sa själv när han hade skrivit på för Lakers att han såg sitt europaäventyr som en möjlighet att förbättra sin teknik, och därför koncentrerade sig mer på det.

Om det ligger nåt i det så gäller det ju att man klargör att nästa säsong måste han spela sitt egna transatlantiska spel, och inte se det som en övning i teknikhockey. Sen kanske domarnas bedömning gör att han inte vågar smälla på, men han hade väl inte mycket mer utvisningar de matcher som det smällde i sargerna än när han åkte runt på öppen is?

Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Lakerdome » sön mar 13, 2005 2:54 pm

Håller med ruppo.

Mot NH såg det ut som att alla våra spelare(bortsett Olsson) var huvudet kortare än Nyköpingsspelarna.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav ruppo » sön mar 13, 2005 3:00 pm

En liten jämförelse är ju Mikka och Trent Hunter...båda är väldigt tekniska och snabba, men Trent är betydligt större och mer tyngd och kan därför utnyttja detta då han bryter in på mål etc. Fler spelare i den storleken är vad Lakers behöver för att kunna hävda sig nästa säsong känns det som...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav kaabe » sön mar 13, 2005 3:02 pm

jag tycker miikka har gjort rätt många mål ändå. trots att han är så liten
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs

Inläggav Lakerdome » sön mar 13, 2005 3:22 pm

Om jag får återgå lite till Brad så vill jag bara tillägga att det är väldigt stongt att ha skrapat ihop 31 poäng, och slutat trea i den interna poängligan. Trots att han, med supporterögon sett, haft det tungt spelmässigt under säsongen.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav PutteA » sön mar 13, 2005 6:46 pm

Räven skrev:Men kan man då säga att det är domarnas bedömningar som gjort att Brad inte kunnat hålla den fysiska hockey som han kan spela.

Vet inte Räven, det var bara en tanke jag hade. Men det är ju stor skillnad på bedömningar av tacklingar mellan europeiska ligor och NHL. "checking fr. behind" är dom nog lika hårda på, däremot tycker jag "boarding" och charging" är ganska ovanligt. :dontknow:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav #54 » sön mar 13, 2005 9:56 pm

Brad, Miikka och Åkerström har varit jämnast över hela säsongen tycker jag. Väldigt sällan som Brad gör en kass match.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Fröken Svår » mån mar 14, 2005 4:27 pm

custe har väl varit rätt jämn också? han har gjort något misstag då och då, men nästan aldrig någon dålig match ...
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Flanders » mån mar 14, 2005 4:49 pm

Det som har saknats från de uppräknade spelarna, Miikka, Brad och Custemo är att de inte har stigit upp när det har behövts som mest och visat vägen. Den ende som jag tycker har gjort detta är kapten Torrsten efter jul. Däremot har han ju knappast varit jämn sett över hela säsongen, han var ju rejält under isen innan juluppehållet. Det som har saknats i årets lakers är just den sortens spelare, som är som bäst när det behövs som mest, fast var hittar man dem?

Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Fröken Svår » mån mar 14, 2005 5:33 pm

Gretzky skrev:Det som har saknats från de uppräknade spelarna, Miikka, Brad och Custemo är att de inte har stigit upp när det har behövts som mest och visat vägen. Den ende som jag tycker har gjort detta är kapten Torrsten efter jul. Däremot har han ju knappast varit jämn sett över hela säsongen, han var ju rejält under isen innan juluppehållet. Det som har saknats i årets lakers är just den sortens spelare, som är som bäst när det behövs som mest, fast var hittar man dem?

skön iakttagelse som jag delar. under hösten var det väl ingen som tog det ansvaret, det var väl det som var ett av problemen. den typen av spelare är nog extremt svåra att plocka hit, lag som har dem vill nog gärna behålla dem. förhoppningen är väl att man värvar någon talang som växer sig in i den rollen måhända ...
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav ruppo » mån mar 14, 2005 6:15 pm

Är det bara jag som tycker Brad verkade lite lurig på videohälsningen? :wink:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Fröken Svår » mån mar 14, 2005 6:39 pm

ruppo skrev:Är det bara jag som tycker Brad verkade lite lurig på videohälsningen? :wink:

jag tycker att det var grymt svårt att höra vad han sa, så jag vet inte.. :wink: jag har förstått det som att han sa något om att han hoppades att se oss nästa säsong också eller?
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav ruppo » mån mar 14, 2005 6:43 pm

Fröken Svår skrev:jag har förstått det som att han sa något om att han hoppades att se oss nästa säsong också eller?

Mmmm....o det var i samband med det som jag tyckte att han verkade väldigt lurig och som han satt inne med nån hemlighet....och det med att han hoppas att se oss nästa säsong kan man ju tolka som man vill
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Fröken Svår » mån mar 14, 2005 6:51 pm

hehe... han kanske har tänkt sig att gå till någon motståndare.. :wink: det tror jag iofs inte :lol: jag tillhör väl den skaran som tror att vi kan klara oss alldeles utmärkt utan Bräd, men vill han komma tillbaka så tar vi naturligtvis emot honom med öppna armar
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Lobo » mån mar 14, 2005 6:55 pm

Antingen är han glad för att han snart skall få äta mammas mat eller så vet han nått som vi andra inte vet.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Fröken Svår » mån mar 14, 2005 7:05 pm

ah, filmen fanns ju upplagd på http://www.vaxjolakers.se. Ja vad ska man säga? han är kanske ingen mediapersonlighet, jag tror att det som många tycker verkar "lurigt" kanske egentligen är osäkerhet ... :wink:
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav calle73 » mån mar 14, 2005 8:11 pm

det är lite "redneck" över honom ;)
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Ambassador » tis mar 15, 2005 10:55 am

han var grymt lurig...
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild