Vilka spelare kommer till Lakers?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Vilka spelare kommer till Lakers?

Inläggav Varanen » tis mar 15, 2005 12:01 pm

Enligt SMP har Fagervall och Evertsson varit och scoutat i Tyskland och Frankrike. De letar tydligen efter stora, tunga forwards och kraftfulla tvåvägsbackar. Låter bra. Om man värvar från den europeiska kontinenten är det viktigt med ett grundligt förarbete. Inga fler Strandbergs, tack.

http://www.smp.se/article.php?args=511761,102;0;0;0
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » tis mar 15, 2005 12:12 pm

verkar lovande ...
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav carl » tis mar 15, 2005 12:18 pm

Jag tror att Lakers gör som många andra klubbar, dvs avvaktar med de största inköpen tills de vet vad som händer i de olika kvalen. Några av lagen i kvalet till nya allsvenskan har ju en hel del spelare som jag tror Lakers skulle kunna vara intresserade av. Spelare som säkert inte tänkt sig att spela svensk division 1-hockey är bland andra: I Nybro finns Johwelin, Jensa Svensson, Magnus Svensson, Trygg och Lewerström. I Troja finns Erik Andersson, i Mörrum Daniel Svensson, i Skövde Delourme och Honkonen, i Borås Trojkander etc.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Räven » tis mar 15, 2005 1:05 pm

Jo, precis, det råder knappast någon panik än så länge.

Men vad jag "grunnar" över lite är hur det fungerar nu. Tränarna åker världen runt och kollar, det är väl ok i och för sig, men hur sker själva kontakten med spelarens agent, vem gör det? Gör tränarna det? Har de i så fall fullgoda kunskaper i ämnet? Är de insatta i det ekonomiska läget, för att ge kontraktsförslag? Vem skriver under kontraktet, Elmlund och Magnusson är givna och det lär väl vara de två som har det ansvaret som ordf och kassör.
Men tränarna måste numera ha en delegering på det dom gör, eller hur funkar det?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » tis mar 15, 2005 2:04 pm

Jag tror att tränarna/sportchefen först har varit i kontakt med agenten för att få en uppfattning om ungefärlig prislapp. Det tränarna gör på plats är väl att träffa spelaren och få en uppfattning om vad han går för, på och utanför planen. I detta läge tror jag inte att något kontraktförslag ges (0m man inte är väldigt säker på att styrelsen/sportchef/tränare är överens om att göra det) Om tränarna gör bedömningen att prislappen är rimlig i förhållande till vad man får och om spelaren är intresserad av Lakers, så går man säkert vidare och diskuterar villkor på ett mer detaljerat plan. I den processen tror jag att styrelsen är ganska involverade. Styrelsen skriver alltid under kontraktet.

Tränarnas/sportchefens uppgift måste ju vara att se till att få så bra kvalitet som möjligt för de pengar styrelsen avsatt för spelarförvärv totalt. Vilken handlingsfrihet som ges tränaren/sportchefen i detta beror väl på i hur stor utsträckning styrelsen har förtroende för tränarens och sportchefens förmåga att bedöma prislapp kontra kvalitet.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Ambassador » tis mar 15, 2005 2:09 pm

När jag läser det du skriver så förstår jag att det varit lite halvpanik med några av "våra" värvningar genom åren...
Ingen nämnd ingen glömd ;)
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav Mygel » tis mar 15, 2005 4:01 pm

Jag skulle gissa att det går till på samma sätt i Växjö som i andra klubbar typ som min egen, vilket innebär att man använder sig av scouter och sportchefen för att sondera terrängen under säsongen. Man upprättar en lista över tänkbara spelare för olika roller och när säsongen är slut så kontaktar man dessa. Lyckas man inte värva in förstahands kandidaterna på varje post så går man över till andrahands kandidaterna och sedan tredjehands. Till sist blir det en panikvärvning.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Kjellsson » tis mar 15, 2005 5:39 pm

Räven skrev:Jo, precis, det råder knappast någon panik än så länge.

Men vad jag "grunnar" över lite är hur det fungerar nu. Tränarna åker världen runt och kollar, det är väl ok i och för sig, men hur sker själva kontakten med spelarens agent, vem gör det? Gör tränarna det? Har de i så fall fullgoda kunskaper i ämnet? Är de insatta i det ekonomiska läget, för att ge kontraktsförslag? Vem skriver under kontraktet, Elmlund och Magnusson är givna och det lär väl vara de två som har det ansvaret som ordf och kassör.
Men tränarna måste numera ha en delegering på det dom gör, eller hur funkar det?

Snälla Räven måste du ifrågasätta Tränarnas kompetens i nästan alla inlägg du skriver? Börjar bli jäkligt drygt att läsa nu. :evil: Jag har oxå varit kritisk mot tränarna till och från under säsongen, men nu är det ju så att Lakers styrelse har fullt förtroende för Jocke och Henrik och då tycker jag fan att vi andra också kan acceptera det. Slut upp bakom Jocke och Henke nu en gång för alla. Nästa säsong blir vi grymma!!!
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Räven » tis mar 15, 2005 6:34 pm

Kjellsson: Till dig skriver jag så här. Denna gång tar jag överhuvudtaget inte upp vad jag själv tycker och vilket förtroende jag har för tränarna, utan helt andra saker, nämligen att det är en nyordning efter att Åkesson inte är värvarbasen. Att du sedan tolkar allt jag skriver, så även att det snöar ute och att jag ger Fagervall skulden för det också, det är din tolkning av det jag skriver. Så för att slippa bli feltolkad hela tiden så kanske jag ska ta adjö av det här forumet, eller?

Till er andra som gav svar på mina frågor så tackar jag och tror att det ni skriver nog är det som allmänt råder i klubbarna.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis mar 15, 2005 7:54 pm

Räven - vad är det för jefla dumheter, klart att Du ska vara kvar på forumet!!
Rocka på...

/T5!! :ok:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » ons mar 16, 2005 7:29 am

c70t5 skrev:Räven - vad är det för jefla dumheter, klart att Du ska vara kvar på forumet!!
Rocka på...

/T5!! :ok:

Ja, det är ju bara kärringar som lämnar forumet! ;)
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » ons mar 16, 2005 12:06 pm

Jasså, på så vis ( :oops: ) - var dag får man lära sig ngt nytt...BUSTED!

/T5!! :wink:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » ons mar 16, 2005 1:25 pm

c70t5 skrev:Jasså, på så vis ( :oops: ) - var dag får man lära sig ngt nytt...BUSTED!

/T5!! :wink:

Japp! Nu vet du... :lol:
Bäst att du håller uppe inläggsfrekvensen! :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Lakerdome » ons mar 16, 2005 2:03 pm

Hur som helst så känns det som att vi har en mycket spännande silly season framför oss, speciellt med Åkessons senaste inlägg i formet på näthinnan..
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Räven » ons mar 16, 2005 9:57 pm

Okey, tillbaka igen, bedrövligt men sant!!!

Jo, det kommer att bli spännande, även om jag själv tycker att den bästa lösningen borde vara att titta på spelare i svenska hockeyn varvat med några från andra sidan Atlanten. Jag har inte sett sådär mycket positivt på spelarfronten i övriga Europa. I allafall om man tittar i den tyska och franska ligan, den tilltalar inte mig i allafall.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » ons mar 16, 2005 11:26 pm

det finns mycket bra spelare i tysklan
om vi bara håller oss till dom svenskarna som spelar där så är det runt 10 -12 som håller ES klas
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Räven » ons mar 16, 2005 11:49 pm

Jo, jag tror i och för sig att det finns spelare i Tyskland som håller klass, men jag är inte så imponerad av dem som kommer hit precis. Så, det är kanske svårt att se om de håller klassen i "vår miljö".
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » ons mar 16, 2005 11:52 pm

det handalar nog om att kålla upp spelaren i fråga
så det inte blir någon .......... dena gång
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Räven » ons mar 16, 2005 11:54 pm

Precis, det är inte läge för några floppvärvningar inför nästa säsong, utan nu måste det var rätt beslut som tas ifråga om vilka spelare som ska knytas till laget.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » ons mar 16, 2005 11:55 pm

Någon flopp får man väl nästan räkna med att det blir bland alla värvningar, men man kan ju hoppas att det inte blir så...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Räven » tor mar 17, 2005 12:03 am

Precis, det är givetvis inte lätt att träffa helt rätt, beroende på att spelarna är beroende av varandra och att det inte funkar i den nya miljön får man erfara i många lag.

Men trots allt så finns det vissa ögon som ser bättre an andra, det är precis som i trav, varför har vissa personer större feeling för vilken häst som ska vinna än andra som lägger ner lika mycket tid på att analysera?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » tor mar 17, 2005 12:03 am

självklart blir det någon "flopp" om så än bara att en spelare som värvas är skadad i början av säsongen eller nåt.. det får vi nog räkna med... de tillfällen under säsongen man har komplett trupp ska man vårda noga...
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav INDIAN #66 » tor mar 17, 2005 12:14 am

Är väl bara att kolla in den svenska spelarmarknaden. Finns fn 19 MoDospelare som inte fått förlängt kontrakt, (18 i alla fall 1 slutar).
Men de gjorde iof inte så bra ifrån sig denna säsongen :wink: men de håller säkert allsvensk klass.
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast

Inläggav Räven » tor mar 17, 2005 12:16 am

Jopp, jag tycker inte heller att man behöver gå över bäcken för att hitta spelare, de finns här hemma, tycker jag.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav INDIAN #66 » tor mar 17, 2005 12:19 am

Räven skrev:Jopp, jag tycker inte heller att man behöver gå över bäcken för att hitta spelare, de finns här hemma, tycker jag.

Word !
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast

Inläggav messersmitz » sön mar 20, 2005 10:16 am

Hur fan orkar så många bry sig
messersmitz
Forumamatör

Inläggav messersmitz » sön mar 20, 2005 10:18 am

Vissa kan inte ens stava rätt
messersmitz
Forumamatör

Inläggav Musicman » sön mar 20, 2005 12:24 pm

messersmitz skrev:Vissa kan inte ens stava rätt

messersmitz skrev:Hur fan orkar så många bry sig

Och vissa vet inte när de ska använda punkt. :ajabaja: :wink:
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Användarvisningsbild
Musicman
Forumproffs

Inläggav Lakers00 » sön mar 20, 2005 1:57 pm

Vissa vet inte när dom är tjatiga. Du bryr dig tydligen!
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Lakers00 » sön mar 20, 2005 1:58 pm

messersmitz skrev:Hur fan orkar så många bry sig

Vissa vet inte när dom är tjatiga. Du bryr dig tydligen!
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Återgå till Silly Season