Påsksmällen...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Påsksmällen...

Inläggav Loseddos » tor mar 24, 2005 8:48 am

http://www.smp.se/article.php?args=515072,102;0;0;0

Ojdå... det var väl inget bra.... :(
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Räven » tor mar 24, 2005 8:51 am

Det är väl så, att Henke inte kunnat prestera det vi egentligen vet att han kan under den sista säsongen. Han kan bättre det vet vi.

Jag tror helt enkelt att Henke inte passar in i den spelstil som kommer att prägla Lakers en tid framöver.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor mar 24, 2005 8:51 am

Minst lika väntat som att Nyström och Lundström får lämna. Om inte ÄNNU mer väntat. Personligen tycker jag att det är helt rätt. Det är inte mkt han fått uträttat under sina två säsonger i Lakers.

Han kan jämföras med:
Vad är det som går och går men aldrig kommer till dörren ...?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » tor mar 24, 2005 8:53 am

Tja.. Kanske...
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Räven » tor mar 24, 2005 8:54 am

Jag håller med dig Per, han är en enorm skridskoåkare och tekniker, men han har sällan fått det att stämma, så jag är inte heller speciellt förvånad om detta nu är sant, ska man kanske tillägga.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor mar 24, 2005 8:54 am

Loseddos, vänd på frågan istället.

Varför har Henke Andersson gjort sig förtjänt att få spela kvar i laget ?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor mar 24, 2005 8:59 am

Räven skrev:Jag håller med dig Per, han är en enorm skridskoåkare och tekniker, men han har sällan fått det att stämma, så jag är inte heller speciellt förvånad om detta nu är sant, ska man kanske tillägga.

Exakt, det är inte många poäng han har producerat. Det håller inte för en kille som tydligen haft en av de högre lönerna i truppen. Jag minns vilka förväntningar man hade på honom när han kom hit. Han värvades från Elitserien och man såg hans näst intill ofattbara skridskoåkning. Men vad hände sen....
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » tor mar 24, 2005 9:09 am

Jag kan hålla med om det i vissa avseenden ja. Frilägesmissar är han bra på. Hmmm...
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav puff » tor mar 24, 2005 9:25 am

Smålandsposten har nu verkligen sötebrödsdagar. Varje spelare som får lämna slås upp i tidningen med negativ betoning, sett från Lakers perspektiv. Rubriker som påsksmällen är ett uttryck för det. samtidigt passar man på att skriva lite om att det är stor omsättning osv. det går faktiskt att framställa en sådan här nyhet på ett annorlunda sätt. Vilken makt journalister har att påverka folks attityder och inställning i olika frågor. De som inte har hockey eller Lakers som sitt huvudintresse påverkas förstås attitydmässigt av smp tonläge.
puff
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » tor mar 24, 2005 9:46 am

Att Henrik Andersson lämnar Växjö Lakers lär komma som en riktig påsksmäll för många av klubbens anhängare.

Det hade lika väl kunnat skrivas på följande sätt:
Att Henrik Andersson tvingas lämna Växjö Lakers lär inte komma som nån chock för Lakers anhängare efter två mindre lyckade säsonger i moderklubben.

Ingen jag diskuterat med om Henke Andersson med har varken räknat med eller velat att han ska stanna kvar efter dessa två säsonger han gjort i Lakers. Sen är ju frågan vilka Lakers anhängare som det syftas på i artikeln.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Ambassador » tor mar 24, 2005 9:58 am

Synd att Henrik inte fått ut mer av sig själv under den här tiden.
Han har varit en av mina favoriter tack vare sin speed och vilja, men han borde kanske varit skyttekung i Lakers med tanke på hur sjukt många lägen han har skapat...bra lägen snackar jag om då...!
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav Snoken » tor mar 24, 2005 10:09 am

puff skrev:Smålandsposten har nu verkligen sötebrödsdagar. Varje spelare som får lämna slås upp i tidningen med negativ betoning, sett från Lakers perspektiv. Rubriker som påsksmällen är ett uttryck för det. samtidigt passar man på att skriva lite om att det är stor omsättning osv. det går faktiskt att framställa en sådan här nyhet på ett annorlunda sätt. Vilken makt journalister har att påverka folks attityder och inställning i olika frågor. De som inte har hockey eller Lakers som sitt huvudintresse påverkas förstås attitydmässigt av smp tonläge.

Exakt...det var på samma vis när Blomman kickades. Lakers målades upp som den elake parten och att Blomman var helt oskyldig.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav puff » tor mar 24, 2005 10:49 am

För att ytterligare förstärka det negativa så skrev smp en artikel om Martin Åkesson. I artikeln framställdes det som att han lämnade lakers för att de inte tar hand om sina ungdomar osv. För Martin kanske det var en självklarhet och ett moget övervägande att satsa på HV och hockeygymnasiet i Husqvarna.
Dessa båda artiklar samverkar på så sätt att de som läser dem blir påverkade i sina attityder till lakers. artiklarna har en underton som tidigare har framförts av smp, nämligen "Det är något som inte står rätt till i lakers". Samtidigt förstärker de attityden att lakers är ett köpelag.
Det vi nu ser kanske är en nödvändig förändring om man skall fullfölja målsättningen att bli ett lag för elitserien.
puff
Forumdemon

Inläggav erok » tor mar 24, 2005 11:00 am

Att Lakers är ett köpelag kan ingen ta ifrån oss.Lakers kickar de spelare som de inte tror på och köper in spelare de tror på.Sen att det blir lite många varje gång ja det får styrelsen stå för.Som supporter till Lakers så hoppas jag de alltid ligger i topp oavsett hur många spelare som byts ut efter 1 år
Så länge det finns en ekonomisk täckning så är inte jag orolig.
Bara att önska de som lämnar lycka till å de som kommer in visar att de är bättre
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav H:et » tor mar 24, 2005 11:28 am

Såklart man inte kan behålla spelare som inte presterar.... Och att man förstäker en trupp inför en högre serie, som nästa års allsvenska blir är ju inte kostigt. Men man kan juh inte göra sig av med 10-talet spelare inför varje säsong. Lite kontinutet tack...
Det är bra att ni i klacken aldrig slutar sjunga VLH.....
Användarvisningsbild
H:et
Forumamatör

Inläggav Räven » tor mar 24, 2005 11:56 am

Jag har varit nere på stan och Påskhandlat lite under förmiddagen. Jag träffade 4 personer som jag snackade med och det blev såklart Lakerssnack. Jag säger bara det, skulle man tro på vad folk berättar, det ena värre än det andra, ja, då skulle jag få sitta här resten av dagen tydligen, om jag nu ville skriva om det.
Dels om Henke och resten av föreningen. Nu är jag inte så dum trots allt att jag tror på detta, men likväl så undrar jag hur detta skapas och accelererar iväg så otroligt?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor mar 24, 2005 12:04 pm

Tycker det är sorgligt om Henke skulle försvinna :evil:
Blir väl Selander som ska skapa för Lakers då kan man tro.. :?
Tjenamoss...
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor mar 24, 2005 12:16 pm

Åh andra sidan så ska ett tiotal nya namn komma till, så vi får väl se vem som ska ersätta Henke.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » tor mar 24, 2005 12:17 pm

Finns det någon regel i Lakers som säger att egna produkter inte är välkomna i laget........? :lol:

Skicka Andersson, Nyström, Einarsson och Lundström 6 mil västerut! Jag skulle hoppa av glädje att se dessa 4 spelare i varsin Troja-tröja.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Niles » tor mar 24, 2005 12:35 pm

Räven skrev:Åh andra sidan så ska ett tiotal nya namn komma till, så vi får väl se vem som ska ersätta Henke.

Känner mig mest negativ idag så jag har inga större förhoppningar.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » tor mar 24, 2005 12:36 pm

Räven skrev:Jag har varit nere på stan och Påskhandlat lite under förmiddagen. Jag träffade 4 personer som jag snackade med och det blev såklart Lakerssnack. Jag säger bara det, skulle man tro på vad folk berättar, det ena värre än det andra, ja, då skulle jag få sitta här resten av dagen tydligen, om jag nu ville skriva om det.
Dels om Henke och resten av föreningen. Nu är jag inte så dum trots allt att jag tror på detta, men likväl så undrar jag hur detta skapas och accelererar iväg så otroligt?

Det kanske inte är så konstigt att sådant här skapas. Du är själv ett lysande exempel på det med detta inlägg tycker jag.
Du skriver att folk berättar det ena värre än det andra och att det skulle ta hela dagen för dig att skriva om allt som sägs, och i nästa mening så skriver du att du ej är så dum att du tror på det dom säger, och det tror jag inte heller du är, men ändå så skriver du om det på forumet.
Det är ju ofta på detta vis som saker accelererar och den ena efter den andra spär på med sina versioner.

Det är väl som det klassiska att berätta en historia för en person i en grupp och låt sedan historian gå från mun till mun och låt sista man berätta den så är är det en helt annan version av samma historia.

Sedan så är det väl alltid så att det finns de som ser negativt till alla typer av förändringar och tycker allt är åt skogen om man inte går i samma fotspår som tidigare vilket också gör att det blir snack och skitprat.

Kanske inte har med exakt detta att göra men jag läste en helt underbar insändare häromdagen i SMP om den som hade försökt ta sig en promenad runt Växjösjön och där hade hon/han naturligtvis mött massa människor som också var ute på promenad. Hela insändaren gick ut på att hon/han klagade på att dom hon/han mötte hade använt tvättmedel, schampoo, deo, tvål som gjorde att det doftade så om dessa att hon/han blev så sjuk att hon/han fick ta till sitt astmaspray för att kunna ta sig runt sjön. Hon/han tyckte att vi skulle göra som för i tiden och ge katten i att tvätta oss och ej tvätta kläderna och lukta som människor skall göra, jag gisssar att med det menas att man skall lukta svett, vara skitig som en gris mm så hon/han kan vistas ute i friska luften.
Hade nu detta varit inne i en trång lokal så kan man väl tänka sig att det kan vara ett problem, men att det skulle vara ett så pass stort problem när man vistas utomhus att man måste sätta sig och skriva en insändare om detta i SMP då gissar jag att denna skribent har en del annat med att klaga över i sitt liv och på sin omgivning.

Ett avsteg från ämnet, men det jag vill ha fram är att det alltid finns människopr som letar efter det negativa i allt och älskar att sprida detta till sin omgivning så tror jag det är även när det gäller oss som tittar och följer Lakers, att sker det förändringar så finns det tusen synpunkter runt varje förändring.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Malul » tor mar 24, 2005 12:52 pm

carl,ja troja får gärna snappa upp våra killar,jag tror många av dom kan så mycket mer,henke kan verkligen blomma(n) ut i en annan klubb t ex troja,för deras skull hoppas jag det verkligen går bra!

lycka till henke,jensa,lundström och ni andra var än ni hamnar!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor mar 24, 2005 1:07 pm

Ibland får man en känsla av att det föreligger någon sorts konspiration bakom VLH:s beslut. Att det egentligen är personer som hatar hockey i allmänhet och Lakers-supportrar i synnerhet som sparkar våra favoriter. Så är det givetvis inte alls. Om man gör en hockeymässig, icke-känslomässig bedömning är det möjligt att komma fram till de beslut som nu tagits.

Henke kan åka skridskor, men glömmer ibland att han har 4 medspelare med sig på isen och att backarna inte ALLTID kan söka honom vid offensiv blå med en genomskärare. Kanske finns de backarna i ett annat lag.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » tor mar 24, 2005 1:12 pm

Till räven:
Det är just det du beskriver som jag menar med attityder. folks attityd till Lakers skapas mycket av vad som skrivs i medier och på vilket sätt det skrivs. Här bidrager smp genon att alltid presentera artiklar om lakers utifrån som jag läser det ett negativt synsätt.
puff
Forumdemon

Inläggav Räven » tor mar 24, 2005 7:04 pm

GS: Jag tycker inte att jag är ett lysande exempel på det i just det här fallet, för jag skriver inte ett ord av vad de sa till mig. Det enda som du kan utläsa av det jag skrev var att det var tämligen negativt, men inte ett smack av vad det innehöll.

Min fråga var varför detta synsätt hos människor som är åskådare till Lakers skapas och givetvis hur hög sanningshalten är, för den lär såklart vara högre än noll i allafall.

Och detta tycker jag då har tillräckligt med substans gör att nämna på ett forum som detta.

puff: Man kan undra varför SMP väljer att ge ett negativt skimmer över sina artiklar om klubben. Vi har ju diskuterat detta tidigare och vi var väl många då, som ansåg att det är otroligt viktigt att stå på god fot till SMP, men att det givetvis ska visas respekt från båda sidor.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

tyvärr är detta nog bara början......

Inläggav Skacke » tor mar 24, 2005 7:43 pm

...ryktet säger ju att hälften av spelarna med kontrakt även nästa år kommer att säga upp dom om Fagerwall är kvar och det verkar ju som om han ska vara kvar :evil:
Nej hugg Pelle Bäckman och få lite fart och glädje i båset igen.....det har varit trist och tråkigt där i en säsong nu......in med glädjen....
"Once a laker, always a laker."
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Re: tyvärr är detta nog bara början......

Inläggav Lakers00 » tor mar 24, 2005 7:51 pm

Skacke skrev:...ryktet säger ju att hälften av spelarna med kontrakt även nästa år kommer att säga upp dom om Fagerwall är kvar och det verkar ju som om han ska vara kvar :evil:
Nej hugg Pelle Bäckman och få lite fart och glädje i båset igen.....det har varit trist och tråkigt där i en säsong nu......in med glädjen....

Tack det är så jag känner.......Fagerwall är inte vad vi ska ha i Lakers.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Re: tyvärr är detta nog bara början......

Inläggav C70T5 » tor mar 24, 2005 8:00 pm

Skacke skrev:...ryktet säger ju att hälften av spelarna med kontrakt även nästa år kommer att säga upp dom om Fagerwall är kvar...

Jo, tugget går ju lite...
Stämmer det så är det ju katastrof för Växjö Lakers. OM, märk väl nu jag säger OM, det stämmer så är det väl bättre att byta ut den felande länken än att hela laget är besvikna, missnöjda och bittra. Men jag vet inte hur mkt sanning det ligger i ovanstående påstående...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » tor mar 24, 2005 8:13 pm

Nu ska ja tugga lite osså!!Mycket rykten är det å så ska det väl vara å dessa spelare som fått gå är väl inte mycket att orda om?för ska vi nu satsa på att hålla oss på den övre halvan så måste vi ta bort vissa spelare å få oss ngr riktigt bra spelare å det räcker inte med 2-3 stycken,sen detta om Fagervall vet ja inte vad ja ska tro så det är väl bättre att inte tro ngn ting,hos mig har han fullt förtroende MEN om det nu skulle vara så att halva laget vill bort?då finns den ingen annan lösnig å det hoppas ja att dom styrande vet om?
Det är väl ca 1 mån kvar innan vi får reda på värvningarna så det finns väl inget annat än ge sig tills dess??men det är fan vad man är nyfiken!!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav GS » tor mar 24, 2005 8:14 pm

Räven> Jag vet att du inte skrev ett enda dugg om vad som sas och det högaktar jag dig för, men just detta med ett inlägg om att det snackas mycket negativt på byn spär ju på bara spekulationerna ytterligare om man ger det mer fyr här på forumet, trots som du skrev troligen var rena nonsens, eftersom du själv inte trodde ett dugg på rykterna.

Just nu känns det som att det spelar ingen roll vad herr Fagervall och kompani gör för i stort sett alla här på forumet har ju klart för sig att det står mycket illa till med Lakers, jag hoppas att alla som skriver dessa påståenden har belägg för vad man skriver för annars så drar vi Lakers ner i skiten enbart på hörsägnen och lösa rykten vilket jag tycker är enormt farligt.

Jag trodde efter att vi är klara för näst högsta ligan till nästa år skulle se med tillförsikt fram emot en kul vinter men läsar man många inlägg här så verkar allt åt helvete med klubben just nu.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Åryd Lakej » tor mar 24, 2005 8:16 pm

Inte ja GS!!Har fullt förtroende för vad som försöker göras :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav buck » tor mar 24, 2005 8:44 pm

Det snackas ALLTID en jävla massa på byn.. det har det alltid gjorts. Om vi så hade spelat SM-slutspe så hade det snackats en massa...

Jag tror Jocke vet precis vad han gör... Visst tusan är det trist när trotjärnarna byts ut, men allvarligt talat, hur många är nöjda med säsongen egentligen? Tror ni att det hade funkat med Lasse Lindgren exempelvis? Icke, säger jag åt det. Truppen ÄR inte så bra som ¨många vill göra gällande, utan det är mest snack... Vi har fan inte hälften i löner mot ex. Nyköping eller Bajen. och det finns en anledning till det.

Om vi inte för evigt ska spela div. 1 eller vara ett bottenlag i AS så bör vi väl rusta för det?

Vänta en säsong till innan ni brjar skrika om att huvuden ska rullas... ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » tor mar 24, 2005 8:57 pm

Tycker VLH borde komma med lite info om läget just nu. En krönika eller vad fan som helst...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor mar 24, 2005 9:09 pm

GS: Jag vill inte skapa någon negativtrend på något vis, i alla fall inte på lösa rykten, för det har jag lärt mig att aldrig yppa ett ord om vid det här laget.
Jag väljer också att inte yppa om saker som det finns hög sanningshalt i, för att jag även här har lärt mig att vänta tills det är officiellt, först då kan man gå ut med vad man tycker. Det verkar bäst att göra på det viset.

Men min fråga kvarstår varför just Lakers nu precis i år väcker så mycket bad feelings. Jag stöttar föreningen i vått och torrt och har så gjort hela tiden, även om jag haft avvikande åsikter här på forumet. Men dessa bad feelings kommer inte från Tingsryd eller Ljungby utan från människor här i Växjö som följer Lakers under de flesta matcherna. Det tycker jag fortfarande är lite märkligt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Vem vill komma till Lakers

Inläggav Läktarexperten » tor mar 24, 2005 9:45 pm

En del av de spelare som fått gå är ju ingen större överraskning. Men jag oroas över "slit & släng"-mentaliteten vad gäller spelare. Ett par reflektioner:
- Kanske borde klubben se över sitt arbete inför värvningarna. Felprocenten har ju hittills varit mycket hög.
- Om jag vore spelare som blev kontaktad av Lakers idag skulle jag fundera ett par gånger innan jag skrev på. En klubb som byter spelare som en annan byter kalsonger inger inte förtroende. Som tur är lär jag inte bli aktuell för Lakers, men jag hoppas innerligt att spelare inte tänker som jag. För hur skall man då kunna ersätta vakanserna med de bästa spelarna på marknaden???
- Jag blir lite avundsjuk på Troja. Ser man till avkastning på investerad krona i spelartruppen ligger man hästlängder före Växjö. Tyvärr.... :cry:
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast

Nästa

Återgå till Silly Season