Johan Forsander, Morzine

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Johan Forsander, Morzine

Inläggav petbir » fre mar 25, 2005 11:03 pm

Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » fre mar 25, 2005 11:23 pm

Wow, vilken mål- poängtjuv!!
Ärligt talat så hoppas jag innerligen att inte Forsander är på tal, det kan han inte vara, herregud - vem skulle han ersätta!!
FRANSKA LIGAN? :?

Just denna ststistiken gör ju inte att man skiter i brallan direkt...
http://www.eurohockey.net/players/show_ ... erial=9852

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 lör mar 26, 2005 4:00 pm, redigerad totalt 3 gånger.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » fre mar 25, 2005 11:32 pm

Hans statistik från Morzine under den gångna säsongen:

31 matcher, 22 mål, 28 assists, 50 poäng.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Daniel » fre mar 25, 2005 11:54 pm

PS i Franska ligan :roll:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Räven » lör mar 26, 2005 12:09 am

Det säger mig egentligen ingenting. Jag tror absolut inte på några från Franska ligan.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » lör mar 26, 2005 6:09 am

Räven skrev:Det säger mig egentligen ingenting. Jag tror absolut inte på några från Franska ligan.

Nja, det känns väl lite tveksamt men å andra sidan är ju Forsander en gudabenådad lirare om inte "snigelätarna" har förstört honom alldeles där nere... :wink:
Men nästan två poäng i snitt är ju inte dåligt... Även om det är i Frankrike! :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Roger » lör mar 26, 2005 8:07 am

om inte jag minns helt fel kom väl Andreas Carlsson från en fransk klubb när han kom till lakers
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon

Inläggav dolitle » lör mar 26, 2005 8:18 am

Det stämmer Roger.

Forsandes säsong i AIK 03/04 i Allsvenskan är väl inte så dålig, 32 poäng på 40 matcher.

Jag skulle inte säga nej till honom. Han kan inte bli helt förstörd på en säsong.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör mar 26, 2005 11:10 am

Jag är fortfarande extremt tveksam till spelare som lirar i franska ligan. Det måste gå att hitta mer säkra kort inom landet, eller hungriga yngre spelare som är på väg upp, från exempelvis USA/Kanada.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör mar 26, 2005 12:40 pm

Håller med dig lite där räven.Men man vet aldrig.Franska ligan håller kanske svensk div 1 klass å för Crille har det ju funkat ganska bra :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » lör mar 26, 2005 12:43 pm

Johan Forsander har "kontrakt" med AC hockey - och som jag har fattat det så har Växjö Lakers ett nära samarbete med just dessa. Brad DeFauw bla kom till Växjö Lakers efter kontakt med AC hockey.
Den franska ligan låter ju inte så där jättewow... :?
Men det var ju just där (Tyskland & Frankrike) som Fagervall och CO varit och scoutat...

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » lör mar 26, 2005 1:00 pm

Så om Sundin eller Alfredsson skulle spela i Franska- eller Tyska-ligan en säsong så är dom inget att ha sen då? Jag förstår inte resonemanget riktigt. Bara för att en spelare är i Franska ligan så behöver det ju inte betyda att han är slut som spelare eller inte bättre än så. Han kan ju vara där för att testa på äventyret att spela utomlands, kanske blir lockad av en fet lön osv osv.
Sen är ju inte dom de bästa ligorna i Europa, men alla som spelar där är ju inte kassa för det, man måste ju kolla deras bakgrund lite....

Har inte Custemo varit en sväng i Tyskland och lirat?
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör mar 26, 2005 1:44 pm

Jag menar självklart inte att det inte finns spelare som håller god kvallité i Frankrike, det jag försöker säga är att det är osäkert hur dessa spelare som ser bra ut där fungerar i AS.

För mig känns det som om man går över bäcken.......
Skulle dom vara billigare, när de gick till Frankrike för pengar?

Jag kan ha hur fel som helst, men i stort sett ser jag en resa till Frankrike för att titta på spelare, som till hälften i allafall, bortkastade pengar.

Spelarna finns i Sverige och i USA/Kanada. Knyt Shjon till klubben, så att vi kan få hit hungriga unga amerikaner, som står med ena foten i NHL exempelvis, inga franska lycksökare.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » lör mar 26, 2005 2:51 pm

tänk bara till baka på boman det tog ju evigheter inan han fik up spiden i
benen
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Puck På Pung » lör mar 26, 2005 3:02 pm

Att hämta hem svenska spelare från Frankrike tycker jag är ett utsökt sätt att hitta guldkorn. Visst, franska ligan håller tveksam kvalité, men så mycket hinner de inte gå ner sig.

Jag kan ju som en fotnot berätta att vi "hittade" Pål Grotnes där. Sen lirar en spelare som Christian Magnusson där, i samma lag som Forsander. Han platsar absolut i ett SA-lag.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav GS » lör mar 26, 2005 3:33 pm

Frågan är om det är någon som skrivit här som sett Johan Forsander spela eller som har en aning om hans kvaliteér av er som är tveksamma till detta eventuella nyförvärv?

Eller är det som jag skrev innan så att det är bara så att trenden skall hålla i sig att det skall skrivas negativt om vad än som händer i klubben nu?
Jag gissar att om nu detta är ett tänkt tillskott så är det väl en av de spelare som tränarna var och tittade på och jag är ganska övertygad om att de har bättre koll på detta är en spelare som skulle passa in i nästa års lagbygge.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Daigle » lör mar 26, 2005 3:45 pm

Jag har sett honom spela ett antal gånger i Djurgården.
Tror att det skulle vara en kanon förstärkning för Växjö, vore kul om dom kunde knyta honom.

-------------------------------------------------
1-3 går att vända, ta GÖteborgs fjantarna
Daigle
Forumamatör

Inläggav C70T5 » lör mar 26, 2005 3:52 pm

Det är väl ingen som skrivit ngt NEGATIVT om Forsander som ishockeyspelare. Utan vad det har anmärkts på är ju att Franska ligan i ishockey kanske inte är så förbannat bra, lr håller en hög standard. Jag blir lika jefla förbannad när jag läser att vissa tycker att det är en negativ ton på forumet, på vilket sätt då? ALLA kan ju inte hålla med ALLA (vilket majoriteten ändå gör...) Man ska väl ha rätt att tycka saker och ting utan att en massa paragrafryttare ska komma med pekpinnen, lr? Så tugget om negativitet på forumet - den delar jag inte för fem öre! För helfete, skriv vad Du SJÄLV tycker - istället för att skriva vad Du vill att andra ska läsa.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » lör mar 26, 2005 4:34 pm

c70t5 skrev:Wow, vilken mål- poängtjuv!!
Ärligt talat så hoppas jag innerligen att inte Forsander är på tal, det kan han inte vara, herregud - vem skulle han ersätta!!
FRANSKA LIGAN? :?

Just denna ststistiken gör ju inte att man skiter i brallan direkt...
http://www.eurohockey.net/players/show_ ... erial=9852

/T5!!

Nej detta var ju enbart positivt om Forsander, men jag antar att du har goda kunskaper om honom eftersom du innerligt inte hoppas han är på tal att komma till Lakers.

Vad det gäller att alla har rätt till sina egna åsikter så har du naturligtvis helt rätt, men du måste då också tåla när du får mothugg utan att bli hysteriskt vansinnig, och nu var ju detta inte riktakt enbart mot dig utan en allmän fråga till dom som var negativa.
Men det kan vi ta över PM istället V70, det händer att du och jag har samma åsikter, men ibland så går dom isär. :wink:
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav C70T5 » lör mar 26, 2005 4:38 pm

Jepp, men OM man tar sig tid att kika på den statistiklänken som jag postade så är den ju inte speciellt imponerande, påstår man någotannat så ljuger man ju. Där framgår det ju tydligt att Forsanders mål/poängskörd är allt annat än imponerande. Och Du, GS, namnet var faktiskt C70 och inte V70... :wink:

Och nej, jag är inte hysteriskt vansinnig - långt där ifrån, aningen konfunderad kanske på ovanstående påstående om att forumet skulle vara så förbannat negativt, jag delar inte den uppfattningen. Saken är den att tycker jag ngt är fel då skriver jag det, ist för att skriva vad jag tror att alla andra vill läsa.

Glad Påsk!

/C70 T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav sjön » lör mar 26, 2005 6:27 pm

Bara för en spelare inte öser in poäng överallt och jämt kan man ändå vara en nyttig spelare. Forsander är en spelare som gör ont att möta!
sjön
Forumamatör

Inläggav Räven » lör mar 26, 2005 6:32 pm

Om inte folk har olika åsikter i vissa ämnen, så blir det heller ingen diskussion.

Jag uttalar mig inte om en enskild spelare, utan om Franska ligan totalt, som jag tycker håller en låg nivå, dock finns det givetvis guldkorn att plocka för dem som lyckas.

Skulle jag hålla med om allt som händer i Lakers eller för den delen allt annat som händer i samhället, ja då skulle jag inte ha någon egen person eller vilja, för att ständigt stå med ett leende och nicka åt allt som händer, det är inte min stil och kommer heller aldrig att vara det.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Grimson » lör apr 02, 2005 4:41 pm

Forsander stannar kvar i Morzine nästa år oxså.

http://www.achockey.se/
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast

Inläggav nr 12 » lör apr 02, 2005 5:46 pm

Morzine; jävla köpelag!!!!!!!!!!!!!!
nr 12

Inläggav Räven » lör apr 02, 2005 6:09 pm

Tack för det ja!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » lör apr 02, 2005 9:44 pm

står även..
New player in AC
Canadien center Kelly Popadynetz, 2 way center, top scorer in Italy 2004 and 6 place in Danmark 2005.

Borde betyda att denna spelare är på G till sverige kanske ?
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Återgå till Silly Season