Påsksmällen...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » tor mar 24, 2005 9:50 pm

Kan bara hålla med dig i dina reflexioner.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tor mar 24, 2005 9:52 pm

vi är bra på att måla fan på väggen oxå,nu tycker ja vi får gilla läget o se vad som händer framöver!

jag kommer inte gråta om vi storsatsar på att bli ett topplag...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor mar 24, 2005 9:53 pm

Malul: Det finns två sidor på ditt resonemang, tyvärr.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tor mar 24, 2005 10:03 pm

ja helt klart finns det 2 sidor,men som varanen skrev så kan vi ju välja på att vara ett halvhyfsat allsvenskt/div 1-lag eller så måste det hända saker,nu händer det minsann saker!

jag tror för att kunna hänga med i superallsvenskan måste vi förstärka riktigt bra,det går inte att tro att vi kommer klara oss ändå!

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor mar 24, 2005 10:10 pm

Helt rätt Malul, problemet är att vi inte vet vilka spelare som kommer att kontrakteras till laget och att när det är så många nya som kommer, så är det väldigt svårt att se hur dessa kommer att fungera tillsammans och med den syn på hockey som tränaren har. Svarat här kan ingen veta förrän säsongen är igång.

Men jag håller med att det är ett nödvändigt ont att se om laget ganska rejält inför nästa säsong, annars blir det pannkaka. Men i fortsättningen kommer det inte att funka med att omsätta 50% av laget, för då blir det bara ett nytt Malmö, eller ett lag som alla talar illa om. Och det vill inte jag.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tor mar 24, 2005 10:12 pm

då är vi överrens,jag hoppas den turbulens som nu är endast kommer vara inför nästa säsong o sen kommer det lugna ner sig!

ja hoppas nhl drar igång oxå fresten:)

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor mar 24, 2005 10:21 pm

Ja, jag håller med igen och jag tycker inte att NHL-strejken fört med sig så mycket positivt, utan jag hoppas också att den startar upp nästa säsong och med att det blir lönetak. Jag har nämligen inte så värst mycket över för dessa egotrippade spelarna.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor mar 24, 2005 10:24 pm

Alla talar redan illa om oss :wink: Detta är ingen nyhet.Lakers byter spelare, Lakers försöker satsa så att vi supportrar kan glädjas åt vinster.
Att spelarmatrialet inte kommer upp till den standarden som ledningen vill kan bero på många saker.
Fel spelare till rätt tränare,fel tränare till rätt spelare,bättre motstånd än vad Lakers anade,Vi supprortrar hade för höga mål,Ledningen hade för höga mål,spelarna var dåliga med tanke på målen eller kanske det var så att spelarna var bra men blev dåliga.I detta kan vi bara spekulera.Det kan vi göra i oändlighet fram till dess att Lakers går ut och berätta vad som är på gång.Vad andra säger om mig för att jag är Lakej det skiter jag i, men det är inga snälla ord :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » tor mar 24, 2005 10:37 pm

Malul skrev:vi är bra på att måla fan på väggen oxå,nu tycker ja vi får gilla läget o se vad som händer framöver!

jag kommer inte gråta om vi storsatsar på att bli ett topplag...

Fan Malul du slår huvudet på spiken vill jag påstå.
Jag har nog aldrig skådat så jä..la negativa tongångar på ett forum som detta.
Det gnälldes som alla låg i salt under denna säsong om hur dåligt det gick, spelare och tränare sågades utefter fotknölarna och det skulle kickas spelare och tränare på löpande band.

Det har gapats att nu måste det till en regäl satsning och förstärkas regält för att kunna mäta oss med dom stora grabbarna i den nya Allsvenskan och klubben verkar nu ta ett regält nappatag för att möta upp de krav som kommer att ställas på nästa års trupp och då jädrar så drar drevet igång igen på forumet.

Hur ända in i bänken kan man vara så naiv och tro att vi kan behålla den trupp vi hade förra året i AS nästa år? Det är väl klart som kattspad att det blir en hel del som faller ifrån och tyvärr så är det så att det blir mångas favoriter som då får lämna klubben, men vi kan väl inte ha kvar spelare enbart för att dom för ett par år sedan var bra eller gjorde festliga målgester.
Vi är nu uppe på en nivå där det tyvärr är så att man ej kan leva på gamla meriter utan det ställs helt andra krav på det som skall presteras.

Det kanske är bättre om klubben begär sig ner i ettan och harvar så vi kan ha kvar det spelare som funkar där, men inse fakta att skall vi vara på den nivå som vi nu är så är bara att gilla läget att vissa spelare inte räcker till.

Jag har inte än knappt sett en kommentar om att Jerry fick förlängt kontrakt men en hel tråd full med klagande bara för någon skrev att det gick ett rykte om att materialaren fått kicken, jo tjena moss, här letar vi verkligen efter negativa saker att spy ut över forumet. Märkväl att det är ett rykte, men nyheten om Jerry är fakta, och herrejävlar vad glada vi blev för den nyheten.

Någon skrev att det kan bli svårt att få hit nya spelare eftersom omsättningen på spelare är hög, men om den tilltänkta nya spelaren skulle kika in här så är ju inte förutsättningarna speciellt goda att han lockas till klubben. Lakers måste ha Sveriges i särklass mest negativa och gnälliga supporters utan tvivel.

Visst det finns ett helt gäng än kvar på forumet som försöker hitta det positiva i Lakers, men dom är snart bortskrämda från forumet för är man något positiv och kikar in här så är man snart nere på jorden igen, eller skulle man skriva något positivt om Lakers så kan man ge sig f..n på att det är någon eller några som lyckas plocka fram något negativt att fylla på med så man inte kan känna sig glad och positiv.

Just nu känns det som om det bästa vore behåll alla spelare och ta tillbaka Lindgren för då löses alla problem och Växjö stad kan återgå till sitt normala igen.

Ni får ursäkta mig ilska men jag tycker det är en fan så tråkig tendens som vi hamnat i och det enda som gäller nu är tydligen att göra allt för att sprida så mycket rykten och lögner om Lakers som möjligt.

Ni får mycket gärna komma med mothugg på mina synpunkter men för att inte det skall bli en tråd med bara en dialog runt min syn så tar vi det via pm.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Räven » tor mar 24, 2005 10:44 pm

GS: Du har helt rätt i att få ha din åsikt som många också har, inget snack om den saken.

Jag stödjer som jag tidigare ha skrivit de kontrakt som Lakers har brutit och de spelare som inte fått förlängt, det är helt rätt, för ska vi klara oss hyfsat nästa säsong så är det ett måste.

Jag tycker också att det är helt rätt att Augustin ficj förlängt kontrakt, för jag tror på honom. Så där finns inga fel.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » tor mar 24, 2005 10:49 pm

Räven skrev:GS:
Men min fråga kvarstår varför just Lakers nu precis i år väcker så mycket bad feelings. Jag stöttar föreningen i vått och torrt och har så gjort hela tiden, även om jag haft avvikande åsikter här på forumet. Men dessa bad feelings kommer inte från Tingsryd eller Ljungby utan från människor här i Växjö som följer Lakers under de flesta matcherna. Det tycker jag fortfarande är lite märkligt.

Tycker inte jag,bryr man sig om något så reagerar man när man tycker något är fel. Och varför Lakers väcker mycket kritik just i år det kan ni väl själva räkna ut?
Jag hoppas att Jocke vet vad han sysslar med :?: Nu menar jag inte bara senaste tiden utan hela säsongen.
Senast redigerad av Lakers00 tor mar 24, 2005 10:58 pm, redigerad totalt 1 gång.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Räven » tor mar 24, 2005 10:56 pm

Lakers00: Jag förstår vad du menar och du har såklart en poäng i det hela.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » tor mar 24, 2005 11:48 pm

Om jag inte minns fel så var laget klart före Fagerwall gångna sässongen. Nu blir det Fagerwalls grabbar till hans hockeystil.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav ruppo » fre mar 25, 2005 1:15 am

Dragkampslakej skrev:Om jag inte minns fel så var laget klart före Fagerwall gångna sässongen. Nu blir det Fagerwalls grabbar till hans hockeystil.

Exakt
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav mats malm » fre mar 25, 2005 1:34 am

Påsksmäll?
Small inte särskilt högt
Bild
Användarvisningsbild
mats malm
Forumproffs

Inläggav Lobo » fre mar 25, 2005 2:12 am

mats malm skrev:Påsksmäll?
Small inte särskilt högt

Va ?
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Malul » fre mar 25, 2005 12:32 pm

mats,nä det small inte speciellt högt men synd om henke tycker ja likväl,han har stor potential den killen!synd att han inte levererat i lakers:(

stort lycka till henke vart du nu landar nånstans,du är för alltid en lakersspelare!!!

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Bortsprungen Lakej » sön mar 27, 2005 11:51 am

Tycker det är mycket tråkigt att Henke får lämna klubben. Har hyfsat höga tankar om den grabben förutsatt att han hamnar i rätt omgivning. Övriga spelare som får lämna är det väl inte så mycket att orda om- de har inte kommit upp i rätt nivå helt enkelt.

Jag har inte än knappt sett en kommentar om att Jerry fick förlängt kontrakt men en hel tråd full med klagande bara för någon skrev att det gick ett rykte om att materialaren fått kicken, jo tjena moss, här letar vi verkligen efter negativa saker att spy ut över forumet. Märkväl att det är ett rykte, men nyheten om Jerry är fakta, och herrejävlar vad glada vi blev för den nyheten.

Visst kan du få en kommentar av mig i alla fall. Tyvärr överensstämmer den inte med din, då jag inte är särskilt imponerad över Augustins hockeykunnande och därför inte hade blivit särskilt ledsen om han hade fått lämna.
Användarvisningsbild
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Inläggav LaKaj » mån mar 28, 2005 12:51 am

carl skrev:Finns det någon regel i Lakers som säger att egna produkter inte är välkomna i laget........? :lol:

Skicka Andersson, Nyström, Einarsson och Lundström 6 mil västerut! Jag skulle hoppa av glädje att se dessa 4 spelare i varsin Troja-tröja.

Jag har inte orkat kolla av forumet på nästan en vecka, vilket aldrig har hänt tidigare. Jag skulle säkerligen inte vara särskilt framgångsrik som coach på någon högre nivå eftersom jag nog lägger alltför stor vikt vid de sociala aspekterna. MEN att totalt bortse från detta, vilket Fagervall tycks göra, är inte bara inkompetent utan också katastrofalt för föreningen!!!
Mitt hockeyintresse tar han dock inte död på, inte heller min kärlek till "Mitt Lakers", men tyvärr får man väl snart en större känsla för utomsocknes lag som har vett att satsa på LAGET i ett lagspel.
Jag tar mig friheten till denna "lavatory-function" och förmodligen prioriterar jag annat än att kolla upp eventuella svar från blindstyren som söker kortsiktiga kickar, liksom Fagervall (ta det inte personligt, pojkar ;) ).
*håller andan och tummarna för att jag snart ska få läsa i SMP att vi har byggt ett nytt lag som är mer än summan av delarna och att min oro för framtiden är obefogad*
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Räven » mån mar 28, 2005 10:11 am

Håller med dig att minst lika viktigt är strävan att uppnå, hög social närvaro hos tränare och spelare, annars är det en omöjlighet att nå framgång så enkelt är det. Det har vi sett allför många bevis på. Laget som har harmoni har också framgång. Även att spelare och tränare är överrens om mål och medel för att nå dessa.

Jaha, nu skriver jag var jag tycker generellt, så gör inga kopplingar till Lakers tränare eller spelare denna gången, som vissa blixtsnabbt skulle göra annars. :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » mån mar 28, 2005 10:36 am

visst är de sociala aspekterna viktiga, men de går ju faktiskt att kombinera med rätt spelartyp.
det är lätt att ha åsikter om spelarna när man sitter lite vid sidan om. Med sidan om menar jag att vi ser vad de har presterat på plan. Vi vet inte vad de kommer att prestera framöver.
Jag förutsätter att det inom hockeyvärlden sker som i arbetslivet en form av "utvecklingssamtal" med varje spelare. ett individuellt samtal mellan tränare och spelare där klubbens målsättning läggs fram och vad som krävs i prestation av individen både under match och träning. vilken motivation som spelaren har till den satsning som krävs.
Jag antar att, och förutsätter att det är utifrån dessa samtal som tränaren tar ställning till om spelaren skall vara kvar eller inte, för det är ju vad varje enskild spelare kommer att prestera som skall vara avgörande, inte vad spelaren har presterat tidigare.
Jag förmodar alltså att coachen har lite mer "kött" på benen än vad vi har när det framtida laget skapas.
puff
Forumdemon

Inläggav Åryd Lakej » mån mar 28, 2005 1:23 pm

Räven skrev:Håller med dig att minst lika viktigt är strävan att uppnå, hög social närvaro hos tränare och spelare, annars är det en omöjlighet att nå framgång så enkelt är det. Det har vi sett allför många bevis på. Laget som har harmoni har också framgång. Även att spelare och tränare är överrens om mål och medel för att nå dessa.

Jaha, nu skriver jag var jag tycker generellt, så gör inga kopplingar till Lakers tränare eller spelare denna gången, som vissa blixtsnabbt skulle göra annars. :wink:

Självklart är det så å sen tycker ja att är det nu så att spelare inte passar in eller på ngt annat sätt inte inte uppfyller kraven för att anpassa sig till en spelstil etc vad tränaren vill uppnå så har det väl ingen betydelse om spelaren kommer ifrån Boden eller ifrån dom egna leden?sen om Fagerwall gör rätt eller fel det kommer vi att få se när den nya serien har kommit igång!Agustin!Skitroligt att han får vara kvar tror han kan bli hur bra som helst.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Räven » mån mar 28, 2005 6:47 pm

Nä, vad vi får hoppas och tro på är att nästa säsong blir en bra säsong.

Jo, jag förutsätter också att tränare-spelare, eller också spelare-tränare samtalar väldigt regelbundet, så att bägge grupper vet vad man har varandra och att samtalan precis som ni säger är till för vidarutveckling av spelare och även tränare, för ingen ska tro att man blir fullärd någon gång.

Sedan hoppas jag också att Lakers jobbar vidare på den redan inslagna vägen att ordna det sociala för spelarna som är nya och även för deras eventuella familj.
Det funkar oftast inte när en spelare kommer hem efter träning och möts av en uttråkad sambo. Givetvis måste även hon bjuda till, men klubben bör vara med och ge möjligheterna. Gör man det och allt fungerar, så blir resultaten bättre och goodwill för föreningen ökar markant.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » tis mar 29, 2005 7:45 am

Räven skrev:Sedan hoppas jag också att Lakers jobbar vidare på den redan inslagna vägen att ordna det sociala för spelarna som är nya och även för deras eventuella familj.
Det funkar oftast inte när en spelare kommer hem efter träning och möts av en uttråkad sambo. Givetvis måste även hon bjuda till, men klubben bör vara med och ge möjligheterna. Gör man det och allt fungerar, så blir resultaten bättre och goodwill för föreningen ökar markant.

Detta är så jävla viktigt!! Här kan Lakers bli bättre! Lägg krutet mer på att se till att spelartjejerna trivs. Spelarna har ju hockeyn.
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » tis mar 29, 2005 10:43 am

Givetvis är den sociala biten viktig! Man kan ju dra paraleller till ett arbete då. Om du har en kollega som inte jobbar så du får slita häcken av dig kvittar dt hur trevlig personen är, den passar inte in i organisationen. Kanske får man se det så även med hockeyn. Passar spelaren inte in i Fagerwalls hockey betyder inte det att den sociala biten inte fungerat. Jag förutsätter att lakers har kvar sin grundtanke som ni påpekat! Är det 7 eller 8 spelare som fått lämmna, betyder det att resten är kvar då? Det vet vi inte ännu. Ha också i åtanke att allsvenskan kommer bli betydligt tuffare nästa säsong.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Piggelin » lör apr 02, 2005 11:00 pm

Vad händer med Henrik Andersson? :?
Någon som vet något?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Föregående