Daniel Johansson????

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Daniel Johansson????

Inläggav per lindh » sön apr 10, 2005 12:14 am

Är det någon som vet om Daniel Johansson kommer att få stanna? själv tycker jag att han inte har nivån för att spela i Allsvenskan.
Växjö Lakers....
Användarvisningsbild
per lindh
Forumamatör

Inläggav Stenkistan » sön apr 10, 2005 9:32 am

Lägg ner sånt snack. Jag betvivlar är du är mer kompetent än Jocke Fagerwall att bedömma det. Allt handlar om ett smaspel mellan försvar och anfall och att åka skidskor i rätt läge eller om man ska referera till SM-finalerna=Hela tiden. Så låt Dalle få chansen. Han är för f--n Draftad vilket innebär att långt bättre "experter" än du har bedömt han som en trolig storspelare.
Ni har inte sett hälften av vad han kan än och med Fagerwalls moderna hockeytänk så kommer han passa som handen i handsken.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Gäst » sön apr 10, 2005 9:51 am

Stenkistan skrev:Lägg ner sånt snack. Jag betvivlar är du är mer kompetent än Jocke Fagerwall att bedömma det. Allt handlar om ett smaspel mellan försvar och anfall och att åka skidskor i rätt läge eller om man ska referera till SM-finalerna=Hela tiden. Så låt Dalle få chansen. Han är för f--n Draftad vilket innebär att långt bättre "experter" än du har bedömt han som en trolig storspelare.
Ni har inte sett hälften av vad han kan än och med Fagerwalls moderna hockeytänk så kommer han passa som handen i handsken.

Vaknat på fel sida...???
Gäst

Inläggav XL » sön apr 10, 2005 10:19 am

Ja man kan ju verkligen undra..... :!:
XL
Forumamatör

Inläggav XL » sön apr 10, 2005 10:19 am

Ja man kan ju verkligen undra..... :!:
XL
Forumamatör

Inläggav Malul » sön apr 10, 2005 10:59 am

nu när dalle skall vara kvar så får han ju en säsong på sig att utvecklas,han var en riktigt lovande ung man när han kom och jag väntar på att han skall blomma ut fortfarande!

ja tror han egentligen vill vara som solskjaer,komma in på slutet o avgöra,det var trevligt när han sänkte tyringe efter att ha spelat nån minut för lakers!

tummen upp för dalle! :ok:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Freddy » sön apr 10, 2005 11:01 am

Stenkistan skrev:Lägg ner sånt snack. Jag betvivlar är du är mer kompetent än Jocke Fagerwall att bedömma det. Allt handlar om ett smaspel mellan försvar och anfall och att åka skidskor i rätt läge eller om man ska referera till SM-finalerna=Hela tiden. Så låt Dalle få chansen. Han är för f--n Draftad vilket innebär att långt bättre "experter" än du har bedömt han som en trolig storspelare.

Har han inte fått chansen i 4 säsonger nu?? :roll: Medans t.e.x Nyström redan är rökt efter en dålig säsong.Det behöver man inte så stor hockeykompetens för att inse!
Användarvisningsbild
Freddy
Forumamatör

Inläggav Räven » sön apr 10, 2005 1:42 pm

Dalle har inte levt upp till den nivå som behövs i allsvenskan, det behöver man knappast vara expert för att se och enligt mig så borde han inte vara kvar i laget.

Om han sedan kan utvecklas i kommande lag är det knappast någon som vet något om, men man kan undra hur många säsonger vissa i så fall ska få på sig för att visa att de håller AS-nivå.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » sön apr 10, 2005 1:51 pm

Antagligen har ledningen gjort bedömningen att Dalle kan utvecklas samt att Dalle klarar av att spela fagervalls typ av spel. Vilket de inte ansett att Andersson och Nyström gör.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Räven » sön apr 10, 2005 2:15 pm

Jo, så måste det vara.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Gäst » sön apr 10, 2005 3:44 pm

Man kan ju nästan tro att du är Dalle, är det så? Eller har jag fel?
Gäst

Inläggav Räven » sön apr 10, 2005 6:17 pm

Förresten jag såg inte "Fagervalls moderna hockeytänk" Bild

Och en sak till, visst är det märkligt att han inte visat vad han kan i så fall Bild
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » sön apr 10, 2005 6:42 pm

Man kan ju nästan tro att du är Dalle, är det så? Eller har jag fel?

Nä jag ä inte Dalle.
Men jag är innerligt trött på alla negativa skiverier på det här foumet med folk som tror sig förstå på hockey. :evil:

Det är alldeles för många negativa expeter som säger sig vara lakers suppar med det enda dem sprider är dynga. Det finns ett antal av dessa självutnämnda experter som endast tar till orda då det gäller att kritisera och det sprider bara massa bad vibes.

Stå upp för ert lag och tro på dem som är anställda att sköta dessa saker.

Förresten jag såg inte "Fagervalls moderna hockeytänk

Vad ska man säga om en sån expert?
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Räven » sön apr 10, 2005 6:48 pm

Stenkistan: Du menar alltså på fullt allvar, att om man inte håller med om att Fagervall har ett modernt hockeytänkande och att han är tränargurun själv, ja, då är man helt nollställd i huvudet och vet inte ett skapandes dugg om vad hockey är?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » sön apr 10, 2005 6:57 pm

Nä det gör jag inte.
Men att gång efter gång klanka ner på Fagerwalls hockey och dra jämnförelser med tex Frölunda ja det visar att man
ja, då är man helt nollställd i huvudet och vet inte ett skapandes dugg om vad hockey är?
Inte för att jag vet om du har sagt precis så men jag tycker inte att det är någon rim och ranson på kravspecen utan mest negativt tjafs. Att efterfråga Nygrens hockeytänk är helt under isen så att säga
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » sön apr 10, 2005 7:01 pm

Stenkistan skrev:Han är för f--n Draftad vilket innebär att långt bättre "experter" än du har bedömt han som en trolig storspelare.

Det är nu sex år sedan han draftades. Men hur mkt värt är det egentligen. Bara för att han VAR talang behöver det inte betyda ett skit. Man kan knappast kalla en kille som är 24 år för talang längre. Hade han blivit en stor allsvensk spelare så hade han redan nu visat det men han har på fyra säsonger i Lakers inte presterat mer än en halv bra säsong och det var i div. 1.

Våra åsikter om Dalle skiljer sig verkligen.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön apr 10, 2005 7:08 pm

Stenkistan:
Nä, jag har inte sagt så, men det finns många synsätt inom hockey och all annan sport också, hur den ska spelas och hur träningsupplägg på försäsongen ska bedrivas och vilken träning som överhuvudtaget ska äga rum. Vi har sett träningsfilosofer som har vänt lag från negativt till positivt och tvärtom. Den som förespråkar en viss variant, tror på sin idé, märkligt var det annars. Och den personen tror inte på andra tränares idéer om de är annorlunda.

Men att idiotförklara personer som inte tycker om det man själv tycker, ter sig otroligt omoget om jag får säga det, samt det är faktiskt ganska respektlöst. Och att bara få skriva positiva hyllningsfraser, låter för mig som om vi var tillbaka i forna Sovjetunionen och det vill väl knappast någon?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » sön apr 10, 2005 7:09 pm

Per

Det jag upprör mig är att man drar så låga poänger genom att typ säga "Att försvinner H Andersson eller Nyström ja då kan inte Dalle vara med heller". :roll:
Det är det jag reagerar på.
Dalle borde ha uträttat mer, det håller jag med om. Jag hoppas verkligen att han kommer att få utrymme på ett annat sätt nästa år och blomma ut. Han om någon har verkligen vilja att förbättra sig även om väldigt mycket fram till nu inte har lett till något.
Viljan och passionen för hockey är avgörande tror jag för att han ska få vara kvar dessutom så har han ju kontrakt. Vi kan ju inte sparka alla eller? :wink:
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav C70T5 » sön apr 10, 2005 7:12 pm

Sen så kan man ju inte göra sig av med hur många spelare som helst som HAR kontrakt. Dalle har en säsong kvar på kontraktet och jag tror att det är just där som skon klämmer. Att Dalle har varit lovande, och dittan och dattan, visst, men när fan ska han börja producera och visa vilket "draftat" hockeylöfte han är? För mig är det helt obegripligt att Dalle har fått fortsatt förtroende av herr Fagervall - men som sagt kontrakt. Det är ju fler kontrakt (ändock) som förhoppningsvis skall rivas...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » sön apr 10, 2005 7:15 pm

Räven:

Jag har inte idotförklarat någon vad jag kan minnas. Sen får du tolka mina inlägg hur du vill.
Men Fagerwalls hockey är inte en egen uppfinning so han har hittat på i kammaren utan den prraktiseras i en eller annan form i dag i ES.
Och att bara få skriva positiva hyllningsfraser, låter för mig som om vi var tillbaka i forna Sovjetunionen och det vill väl knappast någon?

Nä men ett possitvt ord då o då skulle inte skada va :wink:
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Räven » sön apr 10, 2005 7:21 pm

Nä, självklart så har inte Fagervall uppfunnit den spelidé som han förespråkar, men när det gäller just Dalle så har jag inga som helst förhoppningar om att han kommer att "blomma ut".
Jag kommer ihåg när han kom och var enormt ivrig, åkte ut ock kände på isen innan sitt första byte. Han var en frisk fläkt som tyvärr har mojnat alldeles för mycket.

Kan väl sedan hålla med om att det ska vara någon balans mellan positivt och negativt, men det är lika illa om det bara finns positivt, för det speglar knappast verkligheten. Kanske skulle man se hela forumet och då tror jag alldeles bestämt att det positiva överväger. :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » sön apr 10, 2005 9:18 pm

En teori:

Ett sätt att lyckas i dagens ishockey (om man inte kan förlita sig på extrema stjärnor eller talanger) är att bygga ett LAG. Lagbyggen handlar om att alla spelare ska dra åt samma håll och vilja samma sak, på samma sätt. Då kan ibland talang få stå åtsidan för inställning och god moral. Jag tror att det kan vara här Dalle kommer in i bilden (vilket Lobo var inne på), Dalle tänker helt enkelt hockey på det sätt Fagervall vill att spelarna ska göra och är av "det rätta virket".
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Gäst » sön apr 10, 2005 9:25 pm

Stenkistan och du förstå dig på hocky mycke bättre än adra här eller? Jag tro att du är bitter för att Dalle har spelat som han gör och det är inte bra.
Gäst

Inläggav #54 » sön apr 10, 2005 9:26 pm

Men den stora frågan måste vara vem ska nu konkurrera med #13 i periodpauserna när #10 är borta.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Varanen » sön apr 10, 2005 9:48 pm

Hockey är (som jag ser det) inte ett så otroligt komplicerat spel. Jag delar långt ifrån Fagevalls alla idéer eller uttagningar, MEN jag anser att förutsätningen för ett bra anfallsspel är en tät defensiv. Jag tror på starka spelare, som kan, vågar och vill använda sin kropp på isens alla zoner. Jag tror på att dominans i mittzon kan leda till kraftfulla spelvändningar. Jag tror på spelare som kan underordna sig en tränares vilja, mer än jag tror på lata divor som själva vet bäst.

Dalle kanske förstår instruktioner, är villig att ödmjukt förbättra sig, förstår att lagets bästa ibland måste gå före individuell stjärnstatus i kön till Grace.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » mån apr 11, 2005 9:54 am

Jag tycker inte heller att Dalle uträttat det som man förväntade de senaste två säsongerna. Men antagligen är han hyfsat billig, följer Fagervalls instruktioner och kan användas i en checking-line tillsammans med Andree och Jarno. Hur kul det nu är...
nr 12

Inläggav Roggan » mån apr 11, 2005 11:37 am

Fick en hälsning av Dalle i helgen till alla " Dalledissare ";

- " Jag kommer träna hårdare än någonsin i år och ska verkligen visa alla som inte tycker jag ska vara kvar att de har fel "

Rätt inställning Dalle. Kör så det ryker!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Viktor666 » mån apr 11, 2005 12:22 pm

FORZA DALLE!!!
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Räven » mån apr 11, 2005 12:25 pm

Jag har aldrig tvivlat på Dalles träningsvillighet. Jag tror att han har tillhört gruppen som tränar mycket och kvalitétsmässigt bra. Jag tycker också om hans inställning till hockeyn, han kämpar och ligger i och vill mycket. Problemet tycker jag, är att han inte av någon konstig anledning får ut så mycket av allt slit han lägger ned.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » mån apr 11, 2005 4:52 pm

Som jag har framfört tidigare så har Dalle inget med dem andra herrarnas uppsägning att göra. Han är villig att göra jobbet dem är inte det.
Tycker det är jävligt synd att folk har så lite vett i skallen så att dem ser den skillnaden.
Tycker också att det är synd att sånt kvalificerat skitsnack når Dalle som är en hyvelns kille och som verkligen vill förbättra sig och komma någon vart med sin hockey.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Charlamov » mån apr 11, 2005 5:48 pm

Frågan om varför han är kvar är helt klart berättigad... han var otrooooligt anonym, producerade få mål, fick inte igång Lundström på hela säsongen samt att han ofta var bänkad i slutet av säsongen. Den enda anledningen MÅSTE vara att det inte går att bryta hans kontrakt. För är det så att Fagervall premierar fysiska spelare så matchar han definitivt inte in i pusslet.
Håller med alla som skrivit att det inte går att lalla runt å vara lovande tills man blir en pensionerad hockeyspelare. Det enda positiva denna säsong var väl att han gav fan i dom onödiga efterslängarna som präglade förra säsongen. Å detta är inget personangrepp utan en recension av Dalle som hockeyspelare.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Räven » mån apr 11, 2005 10:18 pm

Stenkistan: Jag tror inte att det finns någon som inte tycker att Daniel är en hyvens kille, för det tror jag säkert att han är, men pratar vi om att prestera på isen så uppfyller han tyvärr inte de krav som man har rätt att ställa.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » tis apr 12, 2005 8:09 am

Räven:

Det kanske är så att till den lönen som Dalle har så presterar han betydligt mer än vad övriga herrar gör. Det är ju knappast så att Lakers har obegränsat med pengar.

han var otrooooligt anonym, producerade få mål, fick inte igång Lundström på hela säsongen samt att han ofta var bänkad i slutet av säsongen. Den enda anledningen MÅSTE vara att det inte går att bryta hans kontrakt.
Det kan knappast vara Dalle som ska få igång Lundström snarare tvärtom. Och det där med att bryta kontrakt har vi ju sett att det går så det äargumentet håller inte.

Fagerwall ser en uttalad plats för Dalle i nästkommande års lag. Om det är i en ren chekingline eller i en anfallsline spelar ingen roll. Dalle har tydligen sin roll mycket mer klart för sig än vad dem herrarna som fick lämna hade. Han är beredd att offra sig för laget och det är stort.

Lägg nu ner denna diskussion för den har inte med saken att göra. Vänta tills den 23 eller för den delen till isen kommer i augusti innan ni kritiserar spelare allt för öppet.

Personligen tycker jag att denna tråd har varit oerhört kränkande gentemot Dalle och jag är förvånad att den inte har låsts.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » tis apr 12, 2005 8:18 am

Stenkistan,
så länge det endast diskuteras Dalles prestationer på isen så låser vi inte tråden. Inga personangrepp eller påhopp har förekommit enligt mitt sätt att bedöma denna debatten.

Däremot så börjar tråden bli ganska uttjatad nu, så frågan är om det är fler som har så mkt mer att tillägga ?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis apr 12, 2005 5:44 pm

Jag tycker faktiskt inte att det ens varit i närheten av några personangrepp, för här har pratats om att han är en slitvarg, lojal med mera. Men det som framkommit är att många inte bedömer att hans kvalitté håller.

Stenkistan:
Och sedan är det väl ingen, varken på jobb eller inom idrotten som har förmågan att räkna ut hur mycket man måste prestera för att uppfylla den ersättning man får, alla försöker väl göra så gott man kan, eftersom det är prestationen man lägger fram vid nästa löneförhandling.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season