Daniel Johansson????

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Stenkistan » tis apr 12, 2005 7:26 pm

alla försöker väl göra så gott man kan, eftersom det är prestationen man lägger fram vid nästa löneförhandling.

Då har vi ju kommit till pudelns kärna. Dem pojkarna som har fått sparken har inte presterat tillräckligt i förhållande till vilken lön dem har det har däremot Dalle.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Mano » tis apr 12, 2005 8:30 pm

Skillnaden mellan Dalle o dom som fått förlängt är väl så enkelt att Dalle accepterar att få lira i fjärde femman..
Men, det gör knappast Jens, Henrik eller Thomas..

Sådanna spelare behövs oxå..

Hur skulle det se ut om vi hade 20 spelare som alla krävde/ville spela i första femman..
Jag är Mano, vem fan är du?
Användarvisningsbild
Mano
Forumentusiast

Inläggav Räven » tis apr 12, 2005 9:26 pm

Mano: Det kan mycket väl vara som du skriver. Fast det verkar som om Fagervall redan innan förhandlingar började tagit beslutet och inte gav en plan B.

Stenkistan: Det är möjligt att det funkar så, även om jag aldrig varit med om det. Jag tror inte att man får gå utifrån att man inte har presterat i nivå med den lön man haft just under en säsong. Jag tror snarare att man har haft vissa meningsskiljaktigheter under säsongen om hur spelet ska läggas upp, att man inte riktigt kunnat dela tränarens spelidé. Och därmed passar man inte in i framtiden med Fagervall.
Och man kan aldrig uppnår resultat om man inte är överrens om medel för att nå målet.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » tis apr 12, 2005 11:37 pm

Räven: Vad menar du med att Fagervall redan innan förhandlingarna började tagit beslut?

För övrigt tycker jag att Dalle har varit en mindre besvikelse än både Nyström och Andersson säsongen 04/05. Därmed inte sagt att Dalle är bättre än nån av de andra, men olika spelare har olika roller i ett lag, och Dalle har skött sin roll bättre än de andra två skött sina.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Räven » ons apr 13, 2005 9:14 am

Gretzky: Jag skrev vilket måste poängteras, att det verkar, vilket inte är att jag vet utan endast tror, att Fagervall tagit beslutet i sitt eget huvud, vilka han vill ha kvar. Och det hela var i samband med att Stenkistan sa att det berodde på förhållandet mellan prestation och lön. Lite tillkrånglat kanske :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Silly Season