av A-sta » lör apr 09, 2005 12:33 am
Jag gratulerar till 44:an samt saknar 41,42 och 12 samt ifrågasätter nummer 13. Jag ville inte se Dalle i Lakersdressen nästa säsong, jag tycker att det blivit en säsong för mycket redan.
Vi vill ha en viss kontinuitet i laget och våran lagkapten och Urban Omark tycker jag är ett måste oberoende av vilka vi än värvar. Även Mikka är ett måste!
Nu måste vi bygga en stomme och Fagervalls utspel är helt rätt enligt mig.
Om Andre ska behållas kan jag inte se att det finns plats för Dalle!!!!
Då man inte har någon insyn i Lakers kan jag ändå konstatera att samtliga som fått lämna är helt rätt, även om dom spelat länge i Lakers och är egna produkter. Jag kan inte tänka mig att det som skrivs i tidningerna är den hela sanningen, utan är frustrationer av spelare som inte har i en Superallsvensk serie att göra.
Klubben har nog mycket att lära sig genom den snabba gången genom serierna, det innebär även att vissa inom Lakers ledning har nått sin övre gräns inom rekytering och kontraktskrivning. Det viktigaste för oss sponsorer och fans är at vi har en stark styrelse och sportgrupp som kan lotsa oss mot nya mål. Som så många skriver här i forumet finns det fler spelare som måste ersättas oberoende av vad vi tycker. Jag anser att vi måste slåss om de första sex platserna i nästa års allsvenska om ledningens strategi ska kännas ok och vi ska kämpa om en elitserieplats inom de närmaste fem åren. Nej, nu måste vi få en viss kontinuitet inom laget, så att vi får den berömda klubbkänslan som dom har i Tingsryd och Troja. All utveckling kräver offer, så låt oss offra för att nå våra mål!!!
Med vänliga hälsningar från en sponsor som är beredd att offra om allt sköts på rätt sätt!
Jag litar på Lakers styrelse och tränarstab och tycker att ni andra ska göra detsamma och önskar alla en god ny säsong!
PS. Skriv inte för sent på fre- eller lördagskvällar, det kan bli lite fel då.DS