En tråkig nyhet (Miikka Männikkö)!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav kikkaihme » ons apr 20, 2005 9:40 pm

Hi.I`m a JYP supporter.I just heard miikka´s coming back to jyp..How did he play this season?I see you`re sad that he`s leaving..How much did he score points?Last time he played in jyp he didn`t impress much,but it´s long time ago.He`s small but gutsy I think tho,just like JYP. :)
kikkaihme
Forumamatör

Inläggav Lobo » ons apr 20, 2005 9:43 pm

kikkaihme skrev:Hi.I`m a JYP supporter.I just heard miikka´s coming back to jyp..How did he play this season?I see you`re sad that he`s leaving..How much did he score points?Last time he played in jyp he didn`t impress much,but it´s long time ago.He`s small but gutsy I think tho,just like JYP. :)

He totally sucked so better set him on a plane back to vaxjö..

well I think he was one of the best player last year, worked good al over the ice.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav kikkaihme » ons apr 20, 2005 9:51 pm

jyp supporters are primary kinda disappointed that we signed him :p.but I hope he`s improved there,playing in a leading role and gonna surprise some people next season :).sorry for your loss.
kikkaihme
Forumamatör

Inläggav Varanen » ons apr 20, 2005 10:04 pm

Saa nähdä jos Miikka sopii SM-liigaan. Hänellä on suuri sydän ja hän antaa aina kaikkensa, mutta hän on pieni kooltaan. Kaukalot ovat pienemmät Suomessa ja minä oletan että siellä taklataan enemmän. Meille hänen menettäminen on surkeaa ja saa toivoa että hänestä on yhta paljon hyötyä Jypille kun on ollut meille.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav kikkaihme » ons apr 20, 2005 10:08 pm

sopii kyllä jypin imagoon.nyt on uusi valmentaja sitten viimekerran.saa varmasti enemmän näytönpaikkoja.jypin parhaimmistoon kuulunut jo muutaman kauden samankokoinen äärimmäisen taitava Antti virtanen..Suomessa saa nykyään jäähyn osapuilleen jokaisesta vähänkin kovemmasta taklauksesta..
kikkaihme
Forumamatör

Inläggav Varanen » ons apr 20, 2005 10:12 pm

Jos hän ei saa tarpeeksi jääaikaa voitte aina lainata hänet takaisin meille... :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav kikkaihme » ons apr 20, 2005 10:16 pm

jos muuten seuraat suomalaista lätkää,parhaat sivut siihen on www.jatkoaika.com.
kikkaihme
Forumamatör

Inläggav Razzel » ons apr 20, 2005 10:18 pm

Förstår ingenting 8O
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav kikkaihme » ons apr 20, 2005 10:19 pm

toivottavasti ei tule tarvetta ja jatkaa jypin kunniakasta taskurakettiperinnettä kimmo salminen,eric perrin,antti virtanen,tommi kovanen :]
kikkaihme
Forumamatör

Inläggav C70T5 » ons apr 20, 2005 10:19 pm

Varanen scoutar den finska ligan! :ok:

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons apr 20, 2005 10:22 pm

Jag har ju förklarat för er 1000 gånger att ni måste lära er finska. Det universiella hockeyspråket. :wink:

De har tydligen en annan liten kille som gjort succé och domarna är stenhårda nuförtiden så att Miikka borde klara sig bra.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Poliwag » ons apr 20, 2005 10:23 pm

Varanen skrev:Saa nähdä jos Miikka sopii SM-liigaan. Hänellä on suuri sydän ja hän antaa aina kaikkensa, mutta hän on pieni kooltaan. Kaukalot ovat pienemmät Suomessa ja minä oletan että siellä taklataan enemmän. Meille hänen menettäminen on surkeaa ja saa toivoa että hänestä on yhta paljon hyötyä Jypille kun on ollut meille.

Varanen då min finska är sådär körde jag ditt inlägg i en automatöversättare på internet men jag undrar om jag inte kunde tolka ditt orginalinlägg bättre.

Varanens ilägg översatt av InterTran : :lol:
"Maj skåda om Miikka konsert SM - förbund. Honom är stor - klättra kärna och något passera någonsin mycket , bara något är förminskning kooltaan. Banan ovationen mindre Suomessa och ego oletan så pass där tackel mer. Meille henne förverka är beklaglig och Maj hoppa på att honom är samtidig åtskillig göra gott Jypille fördriva tiden är ollut meille."
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inläggav Varanen » ons apr 20, 2005 10:26 pm

Amazing. Det är ju EXAKT det jag skrev! Nu fattar ni varför jag inte kan scouta den finska ligan. Ingen där som fattar vad jag säger... :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav kikkaihme » ons apr 20, 2005 10:28 pm

vi måste lärä svenska i skolan i finland..unfair.but everyone forgets it cause nobody has the motivation to learn it :D
kikkaihme
Forumamatör

Inläggav kikkaihme » ons apr 20, 2005 10:33 pm

I like this forum of yours.Much writing even tho It`s only a allsvenskan club and the seasons propably over!
kikkaihme
Forumamatör

Inläggav kikkaihme » ons apr 20, 2005 10:35 pm

I hope everything good for your club and hopefully you`ll play in elitserien someday :) .see you..
kikkaihme
Forumamatör

Inläggav Fröken Svår » ons apr 20, 2005 10:40 pm

Well, I hope youknow you're always welcome here, kikkaihme. Please come by some time during next season and tell us how Miikka is doing. We'll miss him like hell.

What can I say? Take good care of him!!! 8)
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Niles » ons apr 20, 2005 10:43 pm

Känns som man fått lite kläm på finska nu. Särskilt Varanens första inlägg på finska tyckte jag att jag förstod rätt hyfsat..Varanen konstaterade att Miikka skulle spela i den sopiga SM-ligan, följt av nån diskussion om Messa (?) Lite allmänna analyser om svensk och finsk hockey sen. Lite grov sammanfattning i all hast :wink:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » ons apr 20, 2005 11:49 pm

Aahh! Männikkö slutar också. Då får vi ju ett nyförvärv till. Fantastiskt! Säkerligen kan vi då också räkna med att Omark drar, vilket ger ytterligare en plats.

Detta får vi lägga till kontot för övriga spelare som vi sluppit som exempelvis Andersson, Lundström, Nyström, Einarsson, Ohlsson, Podein, DeFauw mfl. Tänk vad många spelare av "Det nya virket" vi får!

Det är bara till att luta sig tillbaka och njuta av Fagervalls fingertoppskänsla. Vi kommer att få ett riktigt, riktigt, riktigt starkt lag nästa säsong. Jag är 100%-igt fullkomligt övertygad att vi kommer att vara bland topp 3 i den nya Superallsvenskan (har även hört det från en säker källa).

TJOHO!!! :clap:
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Tungt!

Inläggav Macke23 » tor apr 21, 2005 5:43 am

Måste va tungt att tappa er bäste forward!! Hoppas ni kan knipa Hadelöv ialla fall...Har ju inte sjungit den fantastiska ramsan om honom sen ...tja... förra helgen...hög tid igen ju...Måste däremot va skönt att slippa Defauw...snacka om överskttad!! Hade gärna knipit Messa av er,men av d blev d inget...nåja..
Macke23

Inläggav Viktor666 » tor apr 21, 2005 6:40 am

c70t5 skrev:Varanen, håll oss uppdaterade om finnarnas otacksamhet!

Stanna i Växjö Lakers Miikka!! :cry:

/T5!! :wink:

De är ju värre än oss med att dissa nyförvärv! :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Coffe #800 » tor apr 21, 2005 8:13 am

fis med !!!... varje gång mikka kom in på isen så va det full fart från hela femman. kommer sakna den mannen alla sina tillkrånglade mål som denna lille finne har ltckat göra under sin lakers karriär. man får bara hoppas på att han får mycket speltid från sin nya klubb och hoppas att det går bra för honom utan några skador med mera. man kna inget mer än hoppas att kanske en gång till i sitt liv tar på sig lakers tröjjan... LYCKA TILL MIKKA !!!!
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav asesaw » tor apr 21, 2005 8:14 am

"hyi hitto mitä ikävä"

Har ingen aning om vad jag har skrivit...
Men vad jag menar är att det är förbannat tråkigt att han lämnar...

Kan ju alltid hoppas han kommer tillbaka till oss ngn gång i framtiden.
asesaw

Inläggav *Jenna* » fre apr 22, 2005 11:39 am

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
#6#
Användarvisningsbild
*Jenna*
Forumentusiast

Inläggav Linkan » fre apr 22, 2005 12:02 pm

LaKaj skrev:Aahh! Männikkö slutar också. Då får vi ju ett nyförvärv till. Fantastiskt! Säkerligen kan vi då också räkna med att Omark drar, vilket ger ytterligare en plats.

Detta får vi lägga till kontot för övriga spelare som vi sluppit som exempelvis Andersson, Lundström, Nyström, Einarsson, Ohlsson, Podein, DeFauw mfl. Tänk vad många spelare av "Det nya virket" vi får!

Det är bara till att luta sig tillbaka och njuta av Fagervalls fingertoppskänsla. Vi kommer att få ett riktigt, riktigt, riktigt starkt lag nästa säsong. Jag är 100%-igt fullkomligt övertygad att vi kommer att vara bland topp 3 i den nya Superallsvenskan (har även hört det från en säker källa).

TJOHO!!! :clap:

Kommer dom över mitten ska vi vara nöjda man kommer
inte tillhöra topp 3 även om jag hoppas men jag är realist.
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav rican » fre apr 22, 2005 12:40 pm

tror nog att det var lite drypande ironi i det inlägget....
rican
Forumamatör

Föregående

Återgå till Silly Season