Per Helmersson o Kalle Olsson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Per Helmersson o Kalle Olsson

Inläggav Lobo » fre apr 15, 2005 7:12 am

- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Linkan » fre apr 15, 2005 7:24 am

Såg detta... låter som lite mer realistiska värvningar.
Men dom kanske värvar unga talanger + lite rutinerade
spelare från elitserien. Om så är fallet så har Fagervall verkligen
lyckats. Hoppas! :D
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav MEL » fre apr 15, 2005 7:49 am

Pratade med Fagervall igår och sa till honom att nu är det bara en vecka kvar till man kan börja sova normalt på nätterna och inte behöva vara så förbannat nervös och nyfiken på vilka spelare som kommer att presenteras, Jockes kommentar till detta med ett leende var att jag kan sova normalt redan nu och att det kommer att bli riktigt bra inför nästa säsong!!! :D :D :D
MEL
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » fre apr 15, 2005 8:00 am

Fan vore väl om han hade sagt nåt annat Mel.

Detta är två mer realistiska värvningar än t ex Skröder och Prestberg. Är nog i denna klassen de nya spelarna kommer hamna.

Helmersson vet jag inget om. Nån som lagt märke till honom under våra matcher mot Hammers.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » fre apr 15, 2005 8:09 am

Helmersson har blommat ut till en mycket bra back. Solklart Hammers bästa förra säsongen (enligt vissa Hammers-supportrar även Allsvenskans bästa.....). Han skulle passa utmärkt att para ihop med Heino eller Messa.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » fre apr 15, 2005 8:10 am

Spelar han fysiskt och vet du något om hans defensiva respt. offensiva kvalitéer Carl ?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Kiddan » fre apr 15, 2005 8:26 am

Per Carlsson skrev:Spelar han fysiskt och vet du något om hans defensiva respt. offensiva kvalitéer Carl ?

Ja han kan åka baklänges, tacklas och han kan skjuta ;)
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin

Inläggav Drutten » fre apr 15, 2005 8:39 am

Pelle Helmersson är väl den back i Hammers som vi Hammerssupporter helst vill behålla! Han sliter som ett djur på matcherna och har en härlig inställning. Backar aldrig för en fight! Hans starkaste egenskap är väl defensiven men har även visat offensiva kvaliteter nu efter jul och producerat poäng med! Han är en jätte i försvaret. En av de meste vältränade spelarna i allsvenskan, trots sin längd på endast 1.80 väger han över 90 kg! Och det är bara muskler!!! Bara till att gratulera i fall ni får han!!

En trogen Hammerssupporter!
Drutten
Forumamatör

Inläggav Puck På Pung » fre apr 15, 2005 10:24 am

Han är 180, precis som Drutten säger, men väger 95 kilo muskler. Han kallas "Hulken", och detta är anledningen till det.

Senaste matchen i Lakerdome gav sig Selander på honom, det tog två sekunder sen fick Selander åka och byta för att han inte hade någon hjälm och tröjan ut-in-upp-och-ner. Aldrig sett någon få så mycket spö på bara ett par sekunder.

Han är passningssäker, har utvecklat ett bra skott, helt okej skridskoåkare. Men framförallt är han tung att möta. Han ger alltid 100 % i varje närkamp vilket gör att det gör jävligt ont att spela mot honom.

Fortsättningsseriens bästa back, som jag argumenterat för hela tiden. Fast ni verkade inte tycka det var något att ha då...
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Anders L » fre apr 15, 2005 10:36 am

Puck På Pung skrev:Fortsättningsseriens bästa back, som jag argumenterat för hela tiden. Fast ni verkade inte tycka det var något att ha då...

Man kan ju ändra sig. 8)
Anders L
Forumdemon

Inläggav carl » fre apr 15, 2005 12:20 pm

Per Carlsson skrev:Spelar han fysiskt och vet du något om hans defensiva respt. offensiva kvalitéer Carl ?

Jag har alltid sett honom som en defensiv back, men som Drutten skriver gjorde han en hel skock med poäng föregående säsong vilket visar att han även har offensiva kvaliteter. Jag får nog omvärdera min syn på honom från defensiv back till allroundback.

Jag skulle vilja se Heino - Helmersson i ett backpar. En högerskytt och en vänsterskytt. Ett spelgeni och en fysiker. Två bra passningsspelare. Skulle kunna bli ett av Allsvenskans bästa backpar.......
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Malul » fre apr 15, 2005 2:12 pm

usch va jobbigt o inte få veta vilka som e klara!tur sik hjälpte till lite iaf:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre apr 15, 2005 5:28 pm

Men de är ju just DEEFNSIVA backar vi behöver som komplement till de vi har. Helmersson låter intressant helt klart.

Kalle Olsson - javisst!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Halmstad-påg » ons apr 20, 2005 6:26 pm

Hulken, ja vad ska man säga? Lyckas ni värva honom, så har ni värvat en av allsvenskans bästa backar. Det kan man säga utan att överdriva.
Men självklart hoppas jag verkligen han stannar i Halmstad, där han för övrigt trivs jävligt bra.
Han är kung i defensiven och jag värderar honom minst lika högt som våran David Nyström, om inte högre.
Enligt rykten fick Tisse be han lugna ner sig med styrke-träningen under säsongen som gick. Medans han peppade dom andra att köra ett par pass extra så sa han till Hulken att han inte behövde.
Amor et Fides (BSKV)
Användarvisningsbild
Halmstad-påg
Forumamatör

Inläggav Puck På Pung » fre apr 22, 2005 11:28 am

Helmersson kan ni glömma, vi också.

Han är klar för Skellefteå AIK.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Drutten » fre apr 22, 2005 11:32 am

Drutten
Forumamatör

Inläggav Razzel » mån maj 09, 2005 10:18 am

When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Återgå till Silly Season