Spekulationernas tid

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Grimson » tis apr 19, 2005 1:28 pm

En favorit lämnar Leksand...vore nåt för lakers.

http://www.superstars.nu/index.php?PHPS ... &LVLC=1784
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » tis apr 19, 2005 2:10 pm

Göran "herminator" Hermansson verkar vara en mkt omtyckt publikfavorit hos dalmasarna. Han river och sliter som helfete på isen, och har ett mkt stort hjärta för den klubben som han spelar i. Säsongen 04/05 så producerade han 20 poäng på 46 matcher (11 mål). Jag har aldrig sett honom spela, så jag vet inte egentligen vad jag tycker om honom lr om han skulle kunna tillföra Växjö Lakers något, någon annan kanske har en bättre bild av honom!?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » tis apr 19, 2005 5:02 pm

Ser ut som om det blir mellan 10 - 12 nya namn på isen till hösten. Undrar hur många som presenteras på lördag?
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav KyriakoS » tis apr 19, 2005 5:05 pm

satt precis o grubblade över samma fråga...

mellan 3 o 6 låter väl ganska rimligt?!
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Per_växjö » tis apr 19, 2005 5:05 pm

Roggan skrev:Ser ut som om det blir mellan 10 - 12 nya namn på isen till hösten. Undrar hur många som presenteras på lördag?

Ja... Synd att man inte får vara där.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis apr 19, 2005 5:11 pm

Det jag grubblar över är vilka de nya backarna är? Eftersom att det har varit lite av Växjös akillehäl förra säsongen så är det riktigt viktigt att Vi förstärker utav bara helfete där - likaså framåt givetvis, men backsidan måste verkligen prioriteras. Kassen är ju redan säkrad...

/T5!! 8)
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » tis apr 19, 2005 5:25 pm

Som jag ser det finns det två förklaringar till varför det inte snackats så mycket om backarna här på forumet.

1. Växjö Lakers håller tyst fram till den 23e. Därför läcker mindre information ut i år än tidigare år.

2. De offensiva backarna är nästan klara (sånär som på Messa eller dennes ersättare), vilket gör att det är defensiva backar som ska värvas. Normalt är defensiva backar de minst välkända i ett lag, det vi kan förvänta oss är Superallsvenska versioner av Olsson, Carlsson och Sundbom, alltså relativt okända namn. Det är inte lika roligt att spekulera kring anonyma lagspelare som offensiva målmaskiner à la Prestberg eller Skröder, och när ett namn väl dyker upp så har hälften inte hört talas om honom.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Varanen » tis apr 19, 2005 5:29 pm

Eller min teori om att det kan bero på att de kommer utomlands ifrån. Det kanske snackas hur mycket som helst på utländska hockeyforum om våra nya spelare?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis apr 19, 2005 5:35 pm

Varanen skrev:Eller min teori om att det kan bero på att de kommer utomlands ifrån. Det kanske snackas hur mycket som helst på utländska hockeyforum om våra nya spelare?
8O

Hehe, sant, så sant. Och jag tror nog att det kan vara som så att backarna som kommer kan vara scoutade utifrån. Herr Fagervall och CO har ju varit nere i tyskland och frankrike och kollat läget. Tre backar i klonad form av Hucko och Chara, det hade suttit som en riktig fläskläpp! Stora, tuffa, skickliga med klubban, genialt spelsinne och gudabenådade på skrillorna - AMEN -

/T5!! :wink:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » tis apr 19, 2005 5:43 pm

Grejen är att jag enligt säkra källor hört att chara skall spela gratis för lakers mot att han får leka livvakt på nästa julfest... :roflol:
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Per Carlsson » tis apr 19, 2005 5:59 pm

Det jag hört är att det är fyra nya spelare klara som kommer presenteras på lördag. Eventuellt kommer en femte spelare bli klar nu under veckan och kommer i så fall även han presenteras på lördag.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » tis apr 19, 2005 10:22 pm

Roggan skrev:Ser ut som om det blir mellan 10 - 12 nya namn på isen till hösten. Undrar hur många som presenteras på lördag?

Skulle gissa på ngn stans mellan 4-6 enl källa!!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Flest mål vinner » ons apr 20, 2005 8:22 am

Gretzky skrev:
2. De offensiva backarna är nästan klara (sånär som på Messa eller dennes ersättare), vilket gör att det är defensiva backar som ska värvas. Normalt är defensiva backar de minst välkända i ett lag, det vi kan förvänta oss är Superallsvenska versioner av Olsson, Carlsson och Sundbom, alltså relativt okända namn. ....

Ska Sunbom lämna Lakers?
Har jag missat något?

Jag tycker att Sunbon gör ett bra defensivt jobb och att han och #44 vore ett bra backpar även nästa säsong.
Flest mål vinner

Inläggav Linkan » ons apr 20, 2005 8:47 am

Har inte hör att han ska lämna än iallafall men vem vet.
Men jag tror inte han lämnar.
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Per Carlsson » ons apr 20, 2005 9:23 am

Jag tror inte Sundbom lämnar. En stabil back som funkar alldeles kanon tillsammans med en duktig offensiv back jämte sig.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Flest mål vinner » ons apr 20, 2005 2:36 pm

Tror ni att vi får ihop en bättre trupp 05/06 än vi hade 03/04?

Med risk för att bli slagpåse slänger jag in följande kommentar......

Jag tycker inte att vi lyckades 04/05.......
Flest mål vinner

Inläggav C70T5 » ons apr 20, 2005 2:48 pm

Kan väl säga som så här att truppen MÅSTE bli bättre än 04/05. Och det kommer den också att bli - förhoppningsvis!
Den 23:e får Vi en fingervisning om vart hän det barkar...

/T5!! :shocked:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons apr 20, 2005 2:49 pm

För tidigt att säga anser jag.

Har faktiskt ingen uppfattning alls än så länge hur pass slagkraftig vår trupp kommer att bli om 4-5 månader.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » ons apr 20, 2005 3:52 pm

Flest mål vinner skrev:
Gretzky skrev:2. De offensiva backarna är nästan klara (sånär som på Messa eller dennes ersättare), vilket gör att det är defensiva backar som ska värvas. Normalt är defensiva backar de minst välkända i ett lag, det vi kan förvänta oss är Superallsvenska versioner av Olsson, Carlsson och Sundbom, alltså relativt okända namn. ....

Ska Sunbom lämna Lakers?

Oj, det var inte meningen att sprida tankar om att Sundbom skulle lämna. :D

Det jag menade var att det är den speltypen som vi behöver (fast helst snäppet bättre, även om jag tror att #34 kommer att klara sig även nästa år).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav #54 » ons apr 20, 2005 5:50 pm

Undrar om Sundbom blir sjunde back nästa säsong?
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Gäst » ons apr 20, 2005 6:58 pm

Vilket jävla tjat om Hadelöv.
Gäst

Inläggav C70T5 » ons apr 20, 2005 8:44 pm

En back i tyskland som jag skulle vilja se i Lakers och som står utan kontrakt är Rickard Persson som lirar i Eisbären Berlin. En rutinerad, stabil och tung back. Men allsvenska Växjö Lakers kanske inte står högst upp på prioriteringslistan, men vem vet...
Rickard Persson

/T5!! 8)
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons apr 20, 2005 9:03 pm

Tycker du inte att han är lite väl gammal C70?

Känns rätt meningslöst att värva så pass gamla spelare när vi äntligen har chansen att värva ihop den kommande stommen i truppen....

Han gör en, max två säsonger i Lakers, men visst rutin i massor har han.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons apr 20, 2005 9:18 pm

Sant Per, men med en bra (ålders och erfarenhets) mix så uppnår man bästa resultat, tror jag. Och med hans erfarenhet och rutin så tror jag att det skulle funka riktigt så bra. Det ska ju givetvis inte bara värvas gamla "rävar" just för erfarenhetens skull - men med Persson och Custe i varsin line, det tror jag hade funkat riktigt bra. Perssons stats. är ju inte så kass heller. Men som sagt, det vara bara en tanke...
Förslag och tankar gällande backar till Växjö Lakers har ju inte direkt dominerat på "SS" sidan.

/T5!! :wink:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav stsnot » tor apr 21, 2005 8:00 pm

C70t5 då kan du ta bort Skröder från önskelistan :cry: Det var väl i sig väntat!

http://www.smp.se/article.php?args=524590,102;7;0;0
Användarvisningsbild
stsnot
Forumproffs

Inläggav Baloo » tor apr 21, 2005 8:16 pm

Åryd Lakej skrev:

Skulle gissa på ngn stans mellan 4-6 enl källa!!

Det skulle bli 5 det om jag försått dig rätt. :D
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Jimpa » fre apr 22, 2005 1:38 am

Per Carlsson skrev:Det jag hört är att det är fyra nya spelare klara som kommer presenteras på lördag. Eventuellt kommer en femte spelare bli klar nu under veckan och kommer i så fall även han presenteras på lördag.

Den femte var Magnus Eriksson som Jocke ville ha till varje pris,men han stannar i Oskarshamn
Jimpa
Forumamatör

Inläggav Drogen » fre apr 22, 2005 6:36 am

Varför inte bara byta namn på Växjö och Oskarshamn? Det fanns ju "ingen från Oskarshamn på Jockes önskelista". :wink: Skämt å sido, vi har ju Romö och Lindström kvar "klubblösa"...
Hockeyn är min drog...
Användarvisningsbild
Drogen
Forumamatör

Inläggav C70T5 » fre apr 22, 2005 2:38 pm

Den ENDA backen på spekulationslistan är nu klar för Skellefteå. Rykten och spekulationer gällande backsidan, lagets kanske svagaste länk förra säsongen, där är det tyst mycket tyssssssssssst...

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » fre apr 22, 2005 3:01 pm

Det gör ju egentligen bara situationen ÄNNU mer spännande och rolig.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre apr 22, 2005 3:20 pm

Roligt och roligt...AAAAAAAAARRRGGGHHH NERVSAMMANBROTT!!! :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre apr 22, 2005 5:57 pm

En annan viktig och intressant fråga är ju vilka de två priviligerade personerna är som ska efterträda Patrik Åkesson (sportchef) och Anders Magnusson (klubbchef) i Växjö Lakers. Två MKT viktiga byggstenar till vad som komma skall i Växjö Lakers ishockeyhistoria. Även här så har jag inte hört ett dyft - men klubbchefsposten skall tydligen redan nu vara tillsatt, men vem det är, säg det? Åkessons ersättare, det ryktas om Dag Larsson (HV71) - hur bra lyckades han i HV71? Föregående säsong lär ju inte gå till historien som lyckad iaf. Kanske presentationerna utav vilka dessa två herrar är inkluderas i vilka namn som ska släppas i morgon?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Poliwag » lör apr 23, 2005 12:43 am

"– Vi har krokar ute efter ny tränare och förutom Helmer (se nedan) och eventuellt Pål Grotnes har jag har gott hopp om att de andra spelarna stannar, inklusive David Nyström."

Hammers sportchef Rune Johansson om läget.

Grotnes till Lakers? Inte Nyström?

Hallandsposten

Förhoppningsvis vet vi mer i kväll!
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inläggav Xiphoid » lör apr 23, 2005 6:19 am

c70t5 skrev:En annan viktig och intressant fråga är ju vilka de två priviligerade personerna är som ska efterträda Patrik Åkesson (sportchef) och Anders Magnusson (klubbchef) i Växjö Lakers. Två MKT viktiga byggstenar till vad som komma skall i Växjö Lakers ishockeyhistoria. Även här så har jag inte hört ett dyft - men klubbchefsposten skall tydligen redan nu vara tillsatt, men vem det är, säg det? Åkessons ersättare, det ryktas om Dag Larsson (HV71) - hur bra lyckades han i HV71? Föregående säsong lär ju inte gå till historien som lyckad iaf. Kanske presentationerna utav vilka dessa två herrar är inkluderas i vilka namn som ska släppas i morgon?

/T5!!

Lyckades inte i HV!!!!!!!! Vet du hur länge han jobbade i föreningen???
Snälla spara på dina kommentarer.
Xiphoid
Forumamatör

Inläggav Puck På Pung » lör apr 23, 2005 8:39 am

Xiphoid skrev:
c70t5 skrev:En annan viktig och intressant fråga är ju vilka de två priviligerade personerna är som ska efterträda Patrik Åkesson (sportchef) och Anders Magnusson (klubbchef) i Växjö Lakers. Två MKT viktiga byggstenar till vad som komma skall i Växjö Lakers ishockeyhistoria. Även här så har jag inte hört ett dyft - men klubbchefsposten skall tydligen redan nu vara tillsatt, men vem det är, säg det? Åkessons ersättare, det ryktas om Dag Larsson (HV71) - hur bra lyckades han i HV71? Föregående säsong lär ju inte gå till historien som lyckad iaf. Kanske presentationerna utav vilka dessa två herrar är inkluderas i vilka namn som ska släppas i morgon?

/T5!!

Lyckades inte i HV!!!!!!!! Vet du hur länge han jobbade i föreningen???
Snälla spara på dina kommentarer.

Herregud, han skulle värva NHL-spelare och värvar en smällfet, chipsätande, tjurande Bryan McCabe. Vem som helst kunde se att där var en enorm övervikt på honom när han kom hit, utom Dag Larsson.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season