Er spänning är nu över!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Stenkistan » lör apr 23, 2005 10:13 pm

c70t5

upp med hakan. Livet är för f--n underbart. Killarna blir halvproffs nästa år. Många tror mindre om oss men vi vet bättre.
Jag hade inte förväntat mig några dundernamn men visst hade jag hoppats på Hadis men ska sanningen fram så spelar Pålle landslagshockey och det gör inte Hadis.

O what a wonderfull day.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Grimson » lör apr 23, 2005 10:18 pm

Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast

Inläggav Hulken » lör apr 23, 2005 10:19 pm

Snoken skrev:Kanon att ingen av de som det spekulerades om blev presenterade. Det visar ju bara att föreningen klarar av att hålla tyst trots alla "säkra källor".

Hahahaha :lol:
SIK, saft, å stora meloner!
Användarvisningsbild
Hulken
Forumamatör

Inläggav Hulken » lör apr 23, 2005 10:21 pm

Stenkistan skrev:... men ska sanningen fram så spelar Pålle landslagshockey och det gör inte Hadis.

Vetefan om inte Hadis hade stått i norska landslaget om han varit Gutt..Tror det hörru!
SIK, saft, å stora meloner!
Användarvisningsbild
Hulken
Forumamatör

Inläggav C70T5 » lör apr 23, 2005 10:21 pm

Stenis, sant så sant.
Inget ont om Grotnes, verkligen inte. Men jag hade så in i helfetes sett fram emot att få se Hadelöv i Lakersdressen, jag ska inte sticka under stolen med att det känns aningen bittert. Nyförvärven hittills var väl kanske inte vad man hoppats på (namnmässigt) - men det är ju inte klart än. Fyra till fem namn återstår ju...
Hadelöv :cry:

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » lör apr 23, 2005 10:26 pm

jag hade hoppats på unga framtidsnamn,man tackar :ok:

dock kanske inte bara sådana,gärna lite rutin oxå framöver då:)

rosén har jag stora förhoppningar om,romö tyckte jag verkade bra redan i sundsvall och han kommer vara till stor nytta hos oss!

ett framtidshopp till vill jag oxå se i truppen,olausson!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav stsnot » lör apr 23, 2005 10:29 pm

Kan bara instämma. Hade verkligen hoppats på Hadelöv. Om Hadelöv hade kommit hade jag nog kännt mig mer nöjd med övriga namn,men nu känns det lite tunnt trots allt....

OK, får vi nga riktigt bra backar o .... ähh jag vet inte...
Användarvisningsbild
stsnot
Forumproffs

Inläggav The London Observer » lör apr 23, 2005 10:35 pm

Snoken skrev:Kanon att ingen av de som det spekulerades om blev presenterade. Det visar ju bara att föreningen klarar av att hålla tyst trots alla "säkra källor".

Utnämner citatet det till : :oops: Veckans Kalkon :oops:

Den enda som jag inte har läst något om här är backen från Frölundas juniorlag. Alla andra har varit upp på diskussion här och funnits på taif.nu
Nu behövs det några riktigt bra spelare för alla nyförvärv kommer inte att lyckas. Sedan återstår att se om någon kan bli bättre. Inte helt vanligt i Växjö.

Hadelöv är inte längre aktuell men Markusson , Nyström och Olausson kan ju faktiskt fortfarande skriva på. Förväntningarna är höga på nyförvärv så frågan om dessa tre kommer att vara den spets/topp man behöver.
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Användarvisningsbild
The London Observer
Forumamatör

Inläggav Snoken » lör apr 23, 2005 11:37 pm

Så bra du tolkar mitt inlägg då :roll:
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav buck » lör apr 23, 2005 11:41 pm

Efter att ha snackat med Jocke och killarna det handlar om tror jag det kan bli precis hur bra som helst...

Till er som förväntat er att Skröder, Hadelöv m.fl skulle komma säger jag: Hallå? vet ni vad de killarna lyfter i lön per månad???????
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » lör apr 23, 2005 11:43 pm

Räven skrev:Jag tror och hoppas på Hadelöv, annars blir jag besviken.

Vore ju trist att bryta din vana... :D
Sitt du o var besviken så ska vi andra glädja oss! ;) ;) ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör apr 23, 2005 11:49 pm

Jag kan väl säga att jag är inte imponerad, så behöver jag inte använda ordet besviken denna gång.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav goisetkaa » lör apr 23, 2005 11:54 pm

Puck På Pung skrev:Är det det enda ni lyckats skrapa ihop tycker jag det tyder ännu mer på att pengarna börjar ta slut. Man blir ju inte livrädd direkt.
Utan att jag på något sätt menar att stämma in i hans spydigheter så kan man ju inte låta bli att undra om han inte har rätt i "sakfrågan". Kanske dags för Lakers också att dra i handbromsen lite nu ?

Ett sundhetstecken då enligt min mening om man nu hinner göra detta i tid ?(ett frågetecken det också iofs efter de senaste dagarnas skriverier).

Varnande exempel i hur det kan gå har ni ju redan i bla. Mörrum och Troja, skulle inte alls förvåna mig om Halmstad (trots den konstgjorda andningen) och Nybro står på tur.....vem blir nästa ?
Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
Användarvisningsbild
goisetkaa
Forumamatör

Inläggav buck » lör apr 23, 2005 11:57 pm

Varför är det samma sak vareviga sillyseason, att väldigt många lakerssupportrar blir så besvikna?
Johan Andersson, en grymt bra forward. poängkung i Skövde.
Martin Romö, Välkänt duktig hårt jobbande Center...
Grotnes, tät målvakt, betydligt mer kostnadseffektiv än ex. Hadelöv...

VAD i detta ska man vara besviken/missnöjd med???

Att folk ÅR efter ÅR väljer att gå på dessa fantasispekulationer om namnkunniga elitseriespelare efter namnkunniga elitseriespelare förvånar mej... blir man sen missnöjd tycker jag att man får skylla sej själv!
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » lör apr 23, 2005 11:59 pm

Jag är iallafall inte missnöjd. Spelarna kan säkert tillföra jätte mycket till laget. Ska bli intressant att se Pål stå för Norge!
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör apr 23, 2005 11:59 pm

Jovisst, du kan ha rätt i det du säger, men det hjälper inte mig just nu.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » sön apr 24, 2005 12:00 am

Ryck upp dig Räven :wink:
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön apr 24, 2005 12:01 am

Ska försöka :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » sön apr 24, 2005 12:02 am

Pål Grotnes! Han tog Norge till A-VM! :)
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön apr 24, 2005 12:04 am

Jo, det är en bra målvakt, det såg vi under förra säsongen, så det blir nog bra.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » sön apr 24, 2005 12:06 am

Riktigt riktigt kul att Lakers tar in lite yngre lirare också, efter att ha haft öronen vidöppna i kväll misstänker jag starkt att vi kommer vi få ett riktigt intressant lag när silly season är över. Bra Lakers :D
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Jimpa » sön apr 24, 2005 12:47 am

Per_växjö skrev:
ruppo skrev:Jag uttrycker varken besvikelse eller glädje förrän jag hört från Lakers ledning vilka spelare som kommer till truppen!

Samma här men om jag får ett sms så litar jag på det. :wink:

Hur trovärdigt var ditt sms?
Jimpa
Forumamatör

Inläggav Jimpa » sön apr 24, 2005 12:51 am

Per_växjö skrev:Jag är väldigt säker på att Hadelöv kommer tillbaka. Allt talar för det. När han lämnade Lakers sa han att han skulle kunna tänka sig komma tillbaka till Lakers...

Fick du det på sms eller?
Jimpa
Forumamatör

Inläggav Jimpa » sön apr 24, 2005 12:52 am

Puck På Pung skrev:
Per_växjö skrev:
Puck På Pung skrev:JAg tar ingen glädje och spänning ifrån er, det står ju överst i tråden vilka spelare ni har värvat - eller hur?

Eller har jag missat något?

Hur trovärdig är den personen som skrev den, igentligen? :roll:

Jag tycker han verkar rätt trovärdig.

Tack för det!
Jimpa
Forumamatör

Inläggav DC » sön apr 24, 2005 2:26 am

Är ganska hockeyokunnig men jag får väl gratulera till att de NHL-förvärv ni spekulerat i var sanna. Mycket starkt att plocka tunga namn från etablerade NHL-gäng som Alvesta och Halmstad.

Precis som man förvarnat så tappar man andan när namnen presenterades,
DC
Forumamatör

Inläggav Åryd Lakej » sön apr 24, 2005 7:02 am

buck skrev:Varför är det samma sak vareviga sillyseason, att väldigt många lakerssupportrar blir så besvikna?
Johan Andersson, en grymt bra forward. poängkung i Skövde.
Martin Romö, Välkänt duktig hårt jobbande Center...
Grotnes, tät målvakt, betydligt mer kostnadseffektiv än ex. Hadelöv...

VAD i detta ska man vara besviken/missnöjd med???

Att folk ÅR efter ÅR väljer att gå på dessa fantasispekulationer om namnkunniga elitseriespelare efter namnkunniga elitseriespelare förvånar mej... blir man sen missnöjd tycker jag att man får skylla sej själv!

Ja det kan man undra??Vissa tror nog att vi har en skattkista att ta pengar ifrån!!Å vissa passar det allldrig vilka spelare vi än får hit!!Tycker det är alldeles för mycket gnäll!!Sen är det väl så att Jocke ändå försöker forma laget som han vill ha det eller?Sen tycker ja att många har den inställningen att det är bara är så att vi är Vackrast vi är Bäst så därför ska vi ha ES spelare!!Tycker det ser rätt bra ut med dom spelare vi fått hit nu å efter allt skit med skulder där vi enl några har skämt ut oss totalt så ska ni vara glada att vi får hit ngr spelare över huvud taget!Nä så kom igen nu å var lite positivare för det är ju inga skitspelare som kommit å det lär ju komma ngr till! Be Happy :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Lobo » sön apr 24, 2005 7:14 am

Tycker det är bra nyförvärv alla dessa grabbar, speciellt backsidan ser mycket intressantare ut iår än ifjol. Det som saknas nu är väll Omarks o Mikkas ersättare i första hand.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Stenkistan » sön apr 24, 2005 7:20 am

Vänner av hockey.

Närmaste dagarna kommer vårt forum svämmas över av gnällspikar och andra lags suppar som har sin rätt att skriva ner våra förvärv.
Ta inte åt er. Deras argument kan kanske kännas orättvisa men deras okunnighet och avundsjuka lyser igenom.

-Ekonomi kommer att kommar upp och har redan gjort det-visst kostar det pengar att spela i högsta serien men vad har senaste dagarnas tidningsscoop med det att göra. Har personen ifråga någon som helst insyn i Lakers affärer!
-Andra kommer att klanka ner på spelarna och säga att statsen inte är speciellt bra- so what, har dem någonsin sett spelarna spela? eller är det som i de flesta fall ren skär avundsjuka eller hörsägen.
-Ni trodde att ni skulle få ES förvärv- måste verkligen alla ta åt sig- tror ni verkligen att en klubb som omsätter 15-16 millar kan konkurrera med ES klubbar som omsätter 50-80 millar med löner- kom in i matchen, Man har visat att man bygger inte ett lag på endast en spelare, 25-30% av lönekostnaderna kan inte läggas på en kille.
-Va f-n småkillar från div 2! - med rätt inställning och bra träning kan denna kille bli kanon.
-Från Iko håll- Romö -han var ändå inte bra längre.... Ni får tycka vad ni vill men att ta från en konkurrent är att vinna dubbelt, deras förlust vår lycka. Grabben är 26, fick en annan roll och sänkte sitt poängsnitt-oj oj oj.

Mina kommentarer
-Ejdis och C Persson. Allsvenskans bästa skridskoåkare (efter Messa ) :wink: Persson stor stark defensiv inte spektakulär men gör verkligen sitt jobb hela vägen.
-Bois Bland Skövdes bästa spelare, ung som han är.
- Pålle Landslagsspelare i hockeyns A-VM grupp- det räcker för mig och han kommer att vara vår förste målvakt. Bara att inse Åkerström har mycket kvar att lära och han är ffa ung.

På morgonkvisten en hockeyhungrande själ med hjärtat på rätt ställe.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav calle73 » sön apr 24, 2005 8:16 am

Fanken vad alla klagar!
Jag tror att de här killarna kan bli riktigt, riktigt bra!!! :)
Viasat visade ju B VM för ngn vecka sedan och jag kollade på en av Norges matcher och Grotnes är grymt duktig i buren!!!

Sedan tycker jag att det är riktigt att satsa på yngre spelare, jag tror att de är väldigt hungriga och vill visa vad de går för!
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Mygel » sön apr 24, 2005 11:48 am

Mitt största intresse faller på frågan; var är Hadelövs bästa kompis Hök_Hadelöv??? De var ju såååå bra polare och han hade hört av mycket säker källa (läs Hadelöv) att han var klar för Lakers. Lite orolig nu måste jag säga, killen uppvisar de typiska symtomen av lätt schizofreni eller vad man kan kalla det. Kanske borde kontakta Hadelöv o varna honom så att han kan vidta försiktighets åtgärder i tid.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav calle73 » sön apr 24, 2005 11:52 am

Mygel skrev:Mitt största intresse faller på frågan; var är Hadelövs bästa kompis Hök_Hadelöv??? De var ju såååå bra polare och han hade hört av mycket säker källa (läs Hadelöv) att han var klar för Lakers. Lite orolig nu måste jag säga, killen uppvisar de typiska symtomen av lätt schizofreni eller vad man kan kalla det. Kanske borde kontakta Hadelöv o varna honom så att han kan vidta försiktighets åtgärder i tid.

:clappy:
Dagens bästa!
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Johan.H » sön apr 24, 2005 2:52 pm

Grotnes är väl precis den målvakt ni behöver om man utgår ifrån Joakim Fagervalls taktik och lagbygge. Pål står upp och tar skotten utanför slottet fast han kan även briljera, något som lär märkas när custemo snubblar till det i egen zon ;)

För en gångs skull måste jag erkänna att lagbygget ser intressant ut ..ett lag med hjärtat på rätt ställe (?)
// fridens liljor
Användarvisningsbild
Johan.H
Forumamatör

Inläggav Grimson » sön apr 24, 2005 3:20 pm

Både Johan Andersson och Johan Ejdepalm skrev på ett 1 års kontrakt

http://www.achockey.se/

Någon som vet hur de andras kontrakt är på?

Vem blev den nye klubbordförande och sportchef?
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast

Inläggav buck » sön apr 24, 2005 4:20 pm

Romö skrev på 2 år iaf...
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » sön apr 24, 2005 4:58 pm

Känner mig helnöjd så här långt!!! Äntligen värvas det unga, hungriga spelare som kan bli en bra stomme under lång tid. Jag skiter fullständigt om vi inte värvar trötta ES-spelare som vill varva ner i allsvenskan och som skapar massa förväntningar för vad de en gång i tiden presterat på isen...

Kul att läsa andra supportrars reaktioner, de har tydligen varit livrädda innan Lakers släppte sina första nyförvärv... vad trodde de vi skulle få??

Skönt om VLH denna säsongen inte blir så jävla uppskrivna utan istället kunna få slå lite mer ur underläge.
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season