Känner du någon som är på Zelda´s nu????

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Känner du någon som är på Zelda´s nu????

Inläggav Skacke » lör apr 23, 2005 7:22 pm

Se till att messa den personen för info om nyförvärven och skriv sen in nyförvärven här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vad hade man inte gjort för att få vara där...........suck....
"Once a laker, always a laker."
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Re: Känner du någon som är på Zelda´s nu????

Inläggav Xiphoid » lör apr 23, 2005 7:23 pm

Skacke skrev:Se till att messa den personen för info om nyförvärven och skriv sen in nyförvärven här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vad hade man inte gjort för att få vara där...........suck....

Är redan utlagt, annan tråd
Xiphoid
Forumamatör

har jag missat den tråden....???????????

Inläggav Skacke » lör apr 23, 2005 7:26 pm

menar du er spänning är nu över????
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Inläggav Per_växjö » lör apr 23, 2005 7:26 pm

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Martin!!! » lör apr 23, 2005 7:50 pm

Varför skall det vara så jobbigt att sitta här och vänta??
Har ringt till en kille på Zeldas men inte fan svarar han!!!

Snälla pressentera Hadelöv nu!!!
Martin!!!
Forumamatör

Inläggav LordA » lör apr 23, 2005 8:10 pm

Ingen som vet ngt än?
Användarvisningsbild
LordA
Forumamatör

Inläggav Martin!!! » lör apr 23, 2005 8:12 pm

nej tyvärr väntar med spänning!

får ju magsår!!!
Martin!!!
Forumamatör

nu så!!

Inläggav LordA » lör apr 23, 2005 8:16 pm

Användarvisningsbild
LordA
Forumamatör

Inläggav stsnot » lör apr 23, 2005 8:33 pm

Jag ska inte vara för negativ men nog hade jag haft större förhoppningar med tanke på att det varit sådant hemlighetsmakeri. Mest besviken att det inte blev Hadelöv utan att för den skull säga att inte Grotnes kan bli bra.
Användarvisningsbild
stsnot
Forumproffs

Inläggav GS » lör apr 23, 2005 8:43 pm

Visst hade Hadelöv varit mumma men jag gissar att prislappen på honom var hög.
Tycker Grotnes är ett mycket bra alternativ i ställer för Hadelöv, han har visat i matcherna mot oss innan att han verkligen kan spika igen kassen.
Nu har vi två mycket täta målvakter i Grotnes och Åkerström så på de posterna ser det mycket, mycket bra ut vill jag påstå.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Räven » lör apr 23, 2005 8:55 pm

Ärligt talat så är jag inte imponerad över vad som presenterades, jag säger bara jaha, det var det.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » lör apr 23, 2005 9:07 pm

Räven skrev:Ärligt talat så är jag inte imponerad över vad som presenterades, jag säger bara jaha, det var det.

kan inte riktigt hålla med dig (som vanligt) :wink:
Vi har fått Romö som jag tycker var en av IKO;s bästa spelare och en center av yttersta klass så det kan ingen klaga över.

Pål Grotnes tycker jag också håller mycket hög klass och kan vara "äckligt" bra och med Åkerström och Pålle har vi en mycket bra målvaktsbesättning.

Johan Andersson tycker jag tillhörde de tongivande i SIK i de matcher jag såg dom och kan bli än bättre med ett års erfarenhet i Allsvenskan som han nu fått, efter att misslyckats i sitt gästspel i Mörrum året innan.

Johan Ejdepalm och Cristoffer Persson vet jag inte mycket om så det få bli positiva överraskningar att beskåda dessa två.

Skall det sedan kompletteras med ytterligare fyra spelare så kan det finnas mer kul att se fram emot under de närmaste veckorna.

Men visst de som trott och hoppats på Sundin, Foppa och Lidström har alla anledning och vara besvikna. :wink: :wink:
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Martin!!! » lör apr 23, 2005 9:08 pm

Vad gött äntligen lite unga spelare som vill!
Läst just på Oskarshamns forum att Romö skulle bli svår att ersätta om han försvann!!!
Nu när dom fick reda på att han spelar i Lakers nästa säsong så skriver dom att han är ett svin mm!!!

Haha
Martin!!!
Forumamatör

Inläggav Esselle » lör apr 23, 2005 9:11 pm

Inga superkända namn, men många talangfulla och unga spelare som man kan bygga ett framtida Lakers kring. Tycker det ser bra ut faktiskt. Visst hade Hadelöv varit underbar att se i Lakers nästa säsong men risken hade ju varit att Åkerström hade fått alldeles för lite speltid . Nu har vi istället två jämna och bra målvakter och det blir konkurrens mellan dem, som Burman och Jenssen fast bättre... :D
~Ooh, des fouf!~
Användarvisningsbild
Esselle
Forumentusiast

Inläggav Loseddos » lör apr 23, 2005 9:48 pm

Ojojoj, jag tänker inte klaga! Grotnes, Romö, Andersson! Det är kanonspelare! Hadelöw i all ära men Grotnes är en förbaskat bra målis!!

Han sa i väl i en intervju i en Norsk tidning i veckan att han skrivit på för ett topplag i allsvenskan? ;) Grotnes alltså!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Stenkistan » lör apr 23, 2005 10:09 pm

Kan bara fylla i föregående talare.

Kan f--n inte klaga. Sitter med en conjagare och bara njuter. Hade inte förväntat mig en massa "kända namn" utan killar som har hjärtat i hockeyn och som vill spela på högsta möjliga nivå. Med dessa killar i laget skapas ett nytt Lakers långt i från LaKajs och andra negativa åsikter om dump and chase. Det är inte dump and chase vi ska spela nästa år. Det är state of the art hockey vi ska spela. Vänta och se.
Kom ihåg vem ni hade hört det ifrån.

En som hade koll på Christoffer Persson
gör mig nu inte besviken för faan.

Ha en go kväll
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav #54 » lör apr 23, 2005 10:58 pm

Jag nu finns det ju inte någon första målis i lakers iaf. Undrar hur målvakterna tycker om att spela varannan match...men målvaktssidan blir stark iaf.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Räven » lör apr 23, 2005 11:53 pm

Jag får väl återigen ta på mig rollen som försöker få pendeln att väga över åt "vänster", så att det inte tippar rätt i det positiva havet, för då drunknar ni. jag är........... :wink: ja vad tror ni?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » sön apr 24, 2005 6:56 am

Räven: Sluta spela samvete. Din motpol behövs inte.

Eller är du en sån som tror att vi ska kunna få ES spelare i parti och minut till föreningen.
Ekonomi samt framtidstro präglar denna satsning skulle jag vilja säga.

Om man har mage att dessutom kritiserar dessa spelare, så ser man inte mycket på hockey.

Hellre 8 killar som vill spela hockey än en "Stjärnspelare" som bara lyfter lön.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

det var väl

Inläggav Skacke » sön apr 24, 2005 9:05 am

som man kunde förvänta sig.......fick iaf. rätt med Grotnes och Norges landslagsmålvakt lär nog vara tänkt som förste målvakt, Åkerström är stabil men han behöver erfarenheten något år till in han kan ta det stora klivet.
Hade inte förväntat mig några STORA namn trodde ju inte ens att Hadelöv var aktuell :-)
Då är väl samtliga backar på plats och Augustin blir 7:e back!
Det är väl forwards vi kan räkna med framöver om inte juniorerna ska kliva upp efter ett bra sommarjobb....
Tror inte heller att ASK Rosén finns med när det drar igång, men om något år!!!!!

Det jag nu undrar är -vart tog Markusson vägen?????
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Inläggav Stenkistan » sön apr 24, 2005 9:17 am

Det jag nu undrar är -vart tog Markusson vägen?????

Det kommer mer i veckan... Kanske Markusson är en av dem kanske inte. Nyström???, Kalle Olsson???, NO hoppas hoppas.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Re: det var väl

Inläggav buck » sön apr 24, 2005 9:35 am

Skacke skrev:Då är väl samtliga backar på plats och Augustin blir 7:e back!

No way! Gäry blir bland de 6 i år! Han borde bilda par med Aki!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » sön apr 24, 2005 9:45 am

Loseddos skrev:Ojojoj, jag tänker inte klaga! Grotnes, Romö, Andersson! Det är kanonspelare! Hadelöw i all ära men Grotnes är en förbaskat bra målis!!

Han sa i väl i en intervju i en Norsk tidning i veckan att han skrivit på för ett topplag i allsvenskan? ;) Grotnes alltså!

Ja, det sade han. Han måste dock ha ångrat sig i sista stund och skrivit på för er istället. :P
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Räven » sön apr 24, 2005 9:58 am

Stenkistan: Jag är pricis vem jag vill här inne och jag tycker precis hur jag vill också, samt att om du gör ett påpekande att jag skulle tillhöra klicken som inte ser eller har sett mycket hockey, ja, i så fall är du så långt ifrån sanningen som du kan komma, det kan jag lova dig.

Du har också missuppfatat vad jag menar med motpol, det är definitivt inte fråga om samvete, långt därifrån. Jag kan inte anamma de som alltid tycker att allt är rätt och så himla bra och alltid har fullt förtroende till allt och alla.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » sön apr 24, 2005 10:47 am

Räven:

Om du nu är så fantastiskt kunnig på hockey kan du då förklara för mig varför dessa spelare inte passar in?

Förklara oxå samtidigt var någonstans man ska fixa fram 5-6 miljoner till för att bekosta dessa klassspelare som du uppenbarligen saknar för ditt lagbygge?

Berätta oxå vilken typ av hockey du förespråkar? Vill verkligen veta detta.

Resurserna är inte obegränsade som vissa verkar tro, vi får finna oss i att få dem spelarna som inte i dagsläget håller ES klass. Sen gör det dock inget om man hittar något guldkorn som ES förningarna har missat.

Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Räven » sön apr 24, 2005 11:06 am

Stenkistan: Du har missuppfattad att jag förespråkar enbart ES-spelare. Jag skrev också att Pål G är en bra målvakt som kommer att göra nytta hos oss, men jag var faktiskt övertygad att det skulle bli Hadelöv.

De andra spelarna har jag inte skrivit ett ord om.

Jag har aldrig någonsin skrivit att jag på något sätt är kunnigare än någon annan här inne, när det gäller hockey. Men jag reagerar när det skrivs att jag skulle tillhöra den kategorin av människor som inte sett speciellt mycket hockey.

Jag är en stor förespråkare att vara rätt om ekonomin i föreningar och aldrig någonsin äventyra den på grund av några panikartade inköp. Man måste ständigt ha koll på ekonomin.

Jag förespråkar en hockey av ganska enkel karaktär, där man går mer rakt på mål, går mer på avslut, snabba spelvändningar och snabba uppspel av backarna för att komma i läge innan deras försvar hunnit etablera sig, samt en fysisk hockey där man tar undan spelare genom tackling. Sedan tycker jag det är viktigt att man har ett extremt intränat pp-spel, eftersom många matcher avgörs just där. Det blir väl då också att man har ett bra boxplay också.
Men rent allmänt så gillar jag inte spelidéer som går ut på att dumpa puck och jaga efter den för att vinna den i offensiv zon.

Men det är väldigt lätt att bli missuppfattad här inne den saken är klar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » sön apr 24, 2005 12:27 pm

Räven:
Men rent allmänt så gillar jag inte spelidéer som går ut på att dumpa puck och jaga efter den för att vinna den i offensiv zon.

Att göra det ovanstående är en lösning att ta till när inte uppspelan fungerar eller när man har kommit ur fas. Mig veterligen finns det ingen i Svea som bygger sin spelide på att dumpa puck. Har du fått den uppfattningen om Fagerwalls hockey så tycker jag att det är synd.
Han förespråkar nämnligen: Räven: "Jag förespråkar en hockey av ganska enkel karaktär, där man går mer rakt på mål, går mer på avslut, snabba spelvändningar och snabba uppspel av backarna för att komma i läge innan deras försvar hunnit etablera sig, samt en fysisk hockey där man tar undan spelare genom tackling."

I min värld är det helt okej att kritisera men samtidigt ställs det krav på en att komma med än bättre lösning eller åtminstånne förklara grunden för kritiken och därefter erkänna att jag själv inte har lösningen men är villig att deltaga i debatten som följer.

Detta är även vanligt förekommande i den akademiska världen men gud nåde den som kommer med tomma anklagelser och inte är beredd ta den påföljande debatten.

ha det
[/quote]
Senast redigerad av Stenkistan sön apr 24, 2005 1:52 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Flanders » sön apr 24, 2005 12:33 pm

Och det faktum att vi värvat Ejdepalm när det redan finns tre offensiva backar i truppen tycker jag tyder på att det inte är nån genuin tråkhockey som Fagervall förespråkar. Se bara på vilka nya backar som kommit till klubben sen Fagervall började, Messa, Aki, Ejdepalm och Persson (ett undantag från min tes).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav #54 » sön apr 24, 2005 1:45 pm

Gretzky skrev:Och det faktum att vi värvat Ejdepalm när det redan finns tre offensiva backar i truppen tycker jag tyder på att det inte är nån genuin tråkhockey som Fagervall förespråkar. Se bara på vilka nya backar som kommit till klubben sen Fagervall började, Messa, Aki, Ejdepalm och Persson (ett undantag från min tes).

Strandberg.....
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Räven » sön apr 24, 2005 6:00 pm

Om jag nu får komma med något som just Fagervall har sagt, så är det att det är bättre att vinna med 1-0 istället för 5-4. Detta kan man diskutera, jag tycker faktiskt att hockey är en sport där man ska få se betydligt fler mål än i tex fotboll.
Jag förespråkar också om att målvakternas benskydd bör bli "mindre", även att plockhandsken bör minskas, eller altenativt att målets mått utökas något. Det är inte bra om hockeyn blir målfattig.

Vi får väl se till nästa säsong och efter den vad det blivit för resultat, för nu har Fagervall plockat ut sitt lag efter vad han tror/tycker är bäst. Jag ger som sagt var inte godkännt för sista säsongen när det gäller spelkvallitéen. Visst det totala resultatet får man väl inte klaga på, men det kostade endel i ekonomi som nog inte var med i budget.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » sön apr 24, 2005 6:42 pm

På ett sätt är det bättre att vinna med 1-0 än 5-4, för det är ett större bevis på att man kontrollerat matchen, genom att inte tillåta motståndarna att göra ett enda mål. 5-4 lämnar större marginaler för slumpen. Om det är stabiliteten och kontrollen över matchen som Fagervall åsyftar så kan jag således hålla med honom, men förmodligen är det även ett bevis för hans intresse i defensivare inriktad hockey (ibland klassad som tråkhockey).

Jag föredrar definitivt offensiv tokhockey à la 80-tal, varför jag upprepade gånger prisat en spelare som Aki här på forumet. Det kanske bara är en undermedveten önskan om att få se denna hockey som gör att jag ändå tycker att exempelvis värvningen av Ejdepalm är ett tecken på att det kanske inte är defensivhockey utan kontrollhockey som Fagervall propagerar för med sin tränarstil.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Räven » sön apr 24, 2005 6:50 pm

Gretzky: Vi tycker lika i detta.

Kanske ser jag lite av den "allmänna" publikens intresse, jag kollar ganska mycket hockey och även i periodpauser, före och efter matchen, älskar jag att diskutera. Jag får då en klar bild (ej statistiskt) av att dessa personer som bara väljer att gå då och då, inte gillar målfattiga matcher. Publiken är viktig, därför tycker jag inte att det bör vara för få mål/match.

Men sett från tränarens ögon och kanske våra ögon som ser ett stort antal matcher/säsong, så är det bättre att vinna med 1-0, eller att klara nollan så många matcher som möjligt, då det borgar för ett säkert och fungerande försvarsspel.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Återgå till Silly Season